РІШЕННЯ 

про звіт Управління справами Апарату Верховної Ради України

про виконання кошторису Верховної Ради України за 9 місяців 2023 року (лист Управління справами Апарату Верховної Ради України
від
03.11.2023 № 15/11-2023/242979 (1366326)

 

Протокол № 174

від 17 листопада 2023 року

 

Розглянувши надіслані згідно з листом Управління справами Апарату Верховної Ради України від 03.11.2023 № 15/11-2023/242979 (1366326) звіт про виконання кошторису Верховної Ради України за 9 місяців 2023 року, пояснювальну записку до зазначеного звіту, додатки з інформацією щодо використання видатків, передбачених Управлінню справами Апарату Верховної Ради України Законом України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» та Постановою Верховної Ради України «Про кошторис Верховної Ради України на 2023 рік» від 03.11.2022 № 2711-ІХ, у розрізі бюджетних програм та за кодами економічної класифікації видатків, а також інформацію Апарату Верховної Ради України (лист від 16.11.2023 № 15/11-2023/252957 (1376234) щодо економії бюджетних коштів, керуючись положеннями пункту 6 частини першої статті 13 Закону України «Про комітети Верховної Ради України», пункту 18 додатку до Постанови Верховної Ради України «Про перелік, кількісний склад і предмети відання  комітетів Верховної Ради України дев’ятого скликання» від 29.08.2019
№ 19-IХ, Комітет в и р і ш и в:

 

1. Інформацію Комітету про звіт Управління справами Апарату Верховної Ради України про виконання кошторису Верховної Ради України за 9 місяців 2023 року взяти до відома.

 

2. Погодитися з пропозицією Апарату Верховної Ради України щодо спрямування економії бюджетних коштів у сумі 45 334,0 тис. грн. на національну безпеку і оборону та на здійснення заходів правового режиму воєнного стану.

 

3. Інформацію та рішення Комітету надіслати Апарату Верховної Ради України для організації виконання та врахування в роботі відповідними підрозділами Апарату Верховної Ради України.

 

Голова Комітету                                                            С.В. КАЛЬЧЕНКО



ІНФОРМАЦІЯ

 

про звіт Управління справами Апарату Верховної Ради України про виконання кошторису Верховної Ради України за 9 місяців 2023 року

(лист Управління справами Апарату Верховної Ради України від 03.11.2023 № 15/11-2023/242979 (1366326)

 

На засіданні Комітету 17 листопада 2023 року (протокол № 174) Комітетом розглянуто надіслані у додаток до листа заступника Керівника Апарату Верховної Ради України – керівника Управління справами Ю.Ханіка від 03.11.2023
№ 15/11-2023/242979 (1366326)
звіт про виконання кошторису Верховної Ради України за 9 місяців 2023 року (далі – звіт), пояснювальну записку до зазначеного звіту, додатки з інформацією щодо використання видатків, передбачених головному розпоряднику бюджетних коштів – Управлінню справами Апарату Верховної Ради України Законом України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» та Постановою Верховної Ради України «Про кошторис Верховної Ради України на 2023 рік» від 03.11.2022 № 2711-ІХ.

Питання кошторису Верховної Ради України, організації роботи Верховної Ради України та контролю за виконанням її апаратом функцій із забезпечення діяльності Верховної Ради України та її органів належать до предмета відання Комітету (додаток до Постанови Верховної Ради України «Про перелік, кількісний склад і предмети відання комітетів Верховної Ради України дев’ятого скликання» від 29.08.2019 № 19-ІХ).

Враховуючи це, та за результатом попереднього аналізу інформації, поданої в додаток до листа Управління справами Апарату Верховної Ради України, Комітет зазначив таке.

У кошторисі Верховної Ради України на 2023 рік (Постанова Верховної Ради України від 03.11.2022 № 2711-ІХ) затверджено видатки відповідно до асигнувань, визначених головному розпоряднику бюджетних коштів – Управлінню справами Апарату Верховної Ради України Законом України «Про Державний бюджет України на 2023 рік».

Як зазначено у пояснювальній записці до звіту, обсяг видатків, передбачених Управлінню справами Апарату Верховної Ради України на 2023 рік за загальним фондом склав 2 732 138,3 тис. грн., з яких на 9 місяців – 1 997 789,9 тис. грн., при цьому касові видатки склали  1 753 860,5 тис. грн.

У поточному 2023 році капітальних видатків по жодній із бюджетних програм для головного розпорядника бюджетних коштів Управління справами Апарату Верховної Ради України не передбачено. 

За бюджетною програмою 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» на 9 місяців 2023 року передбачено видатки загального фонду в обсязі 921 331,9  тис. грн., з яких касові видатки склали 796 428,6 тис. грн. Рівень освоєння коштів за цією бюджетною програмою» за 9 місяців склав 86,4 % від запланованого на цей період.

Водночас, згідно із Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» щодо фінансового забезпечення сектору безпеки і оборони та вирішення першочергових завдань» від 06.10.2023
№ 3415-ІХ видатки загального фонду в розрізі вказаної бюджетної програми було зменшено на 30 000,0 тис. грн., однак такі зміни у показниках звіту з огляду на термін, за який він сформований (9 місяців) не відображено.

У додатку 2 до звіту деталізовано обсяги видатків, затверджених на 2023 рік, на звітний період – 9 місяців 2023 року та їх касові обсяги за кодами економічної класифікації видатків.

Найбільшими за обсягами у видатках споживання загального фонду у розрізі бюджетної програми 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» є видатки на оплату праці (КЕКВ 2110), за рахунок яких здійснюється виплата заробітної плати народним депутатам України та їх помічникам-консультантам. Річний обсяг цих видатків складає 687 189,1 тис. грн., а із запланованих на 9 місяців 2023 року обсягів у сумі 500 676,6 тис. грн. касові видатки склали 456 913,8 тис. грн. Таким чином, станом на кінець вересня 2023 року (на початок 4 кварталу) різниця між запланованими на 9 місяців поточного року і фактичними обсягами видатків (залишок коштів за вказаним КЕКВ 2110) склала 43 762,8 тис. грн (додаток 2 до звіту).

Оскільки від обсягів видатків на оплату праці безпосередньо залежить обсяг видатків на нарахування на заробітну плату (нарахування єдиного соціального внеску), то відповідно у розрізі цих видатків також існує різниця між запланованими на 9 місяців 2023 року і касовими видатками за цей період в обсязі 9 911,0 тис. грн. (КЕКВ 2120).

Комітет також зазначив, що у загальній структурі видатків споживання загального фонду у розрізі бюджетної програми 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» велику частину складають видатки за КЕКВ 2730 «Інші виплати населенню», за рахунок яких здійснюється відшкодування народним депутатам України витрат, пов’язаних з виконанням депутатських повноважень, компенсація проїзду територією України, компенсація витрат на оренду житла або винайм готельного номера. Так, річний обсяг видатків за цим кодом економічної класифікації видатків становить 383 870,8 тис. грн., на 9 місяців відповідно заплановано 280 860,1 тис. грн., а касові видатки за 9 місяців склали 217 006,7 тис. грн. (77,3 % від запланованих на 9 місяців 2023 року або ж 56,3 % від річного обсягу асигнувань). Різниця між запланованими на 9 місяців 2022 року обсягами видатків та їх касовими обсягами складає 63 853,4 тис. грн.

Таким чином найбільша різниця між видатками, запланованими на 9 місяців 2023 року, та їх касовими (фактичними) обсягами утворилася за такими видатками:

КЕКВ 2110 «Оплата праці» – 43 762,8 тис. грн.;

КЕКВ 2120 «Нарахування на оплату праці» – 9 911,0 тис. грн.

КЕКВ 2730 «Інші виплати населенню» – 63 853,4  тис. грн.

Водночас, за інформацією, що наведена у додатку 1 до звіту (аналіз змін, внесених у кошторис Верховної Ради України на 2023 рік), обсяги видатків за  КЕКВ 2110 «Оплата праці» було зменшено на 1 370,7 тис. грн., а за КЕКВ 2120 «Нарахування на оплату праці» – зменшено на 301,5 тис. грн. (за погодженням головного розпорядника бюджетних коштів з Міністерством фінансів України). За рахунок таких змін річний обсяг видатків за КЕКВ 2110 «Оплата праці» склали 687 189,1 тис. грн., за КЕКВ 2120 «Нарахування на оплату праці» – 151 181,7 тис. грн. Таким чином, видатки на оплату праці і нарахування на заробітну плату зменшені на загальну суму 1 672,2 тис. грн., з одночасним збільшенням на цю ж суму видатків за КЕКВ 2630 «Поточні трансферти урядам іноземних держав та міжнародним організаціям» – для сплати членських внесків.

За бюджетною програмою 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» на 2023 рік заплановані кошти за кодом економічної класифікації видатків (2210) «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» у сумі 8 955,9 тис. грн., касові видатки з яких за 9 місяців 2023 року склали
1 063,6 тис. грн. (або ж 11,9 % від річних призначень). У пояснювальній записці до звіту не зазначається про причини низького освоєння видатків на ці цілі.

Також рівень освоєння видатків споживання за КЕКВ 2240 «Оплата інших послуг (крім комунальних)», з яких здійснюється оплата оренди приміщень в округах, поточні ремонти приміщень, побутової та оргтехніки, послуг мобільного зв’язку, перекладачів, придбання ліцензійного програмного забезпечення, оплата послуг з нерегулярних авіаперевезень офіційних делегацій тощо складає 5 257,3 тис. грн. – 34,1 % від запланованих на рік та 28,8 % від затверджених на 9 місяців 2023 року.

На відрядження народних депутатів України в 2023 році (з урахуванням проведеного перерозподілу) заплановані видатки в обсязі 11 985,4 тис. грн.
За 9 місяців 2023 року фактично витрачено 8 597,3 тис. грн., з яких видатки на відрядження народних депутатів України  за кордон склали 8 589,6 тис. грн.

У розрізі бюджетної програми 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» видатки спеціального фонду державного бюджету не були передбачені ні Законом України «Про Державний бюджет України на 2023 рік», ні кошторисом Верховної Ради України на 2023 рік.

За інформацією, наведеною у звіті про надходження і використання коштів, отриманих за іншими джерелами власних надходжень за 9 місяців 2023 року, надходження спеціального фонду за вказаною бюджетною програмою склали 75 304,1 тис. грн., що надійшли у вигляді благодійних внесків, грантів та дарунків.

 

За бюджетною програмою 0111020 «Обслуговування та організаційне, інформаційно-аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Верховної Ради України» на 9 місяців 2023 року передбачено видатки загального фонду в обсязі 911 747,0  тис. грн., з яких касові видатки склали 833 869,7 тис. грн. Рівень освоєння коштів за цією бюджетною програмою» за 9 місяців склав 91,5 % від запланованого на цей період.

У порівнянні із затвердженими у кошторисі Верховної Ради України на
2023 рік обсягами видатків відбулося їх скорочення здебільшого за рахунок зменшення видатків на нарахування на заробітну плату у розрізі Управління справами Апарату Верховної Ради України – на 778,9 тис. грн. (додаток 1 до звіту).

У розрізі Управління справами Апарату Верховної Ради України (згідно із додатком 3 до звіту) із затверджених на 9 місяців 2023 року обсягів видатків у сумі 602 964,6 тис. грн. касові видатки склали 557 010,5 тис. грн., рівень освоєння коштів склав майже 92,4 %.

Так, зокрема, із запланованого обсягу видатків на оплату праці у сумі
491 782,4 тис. грн. було використано 461 894,5 тис. грн. Відтак, існує різниця також між запланованими і касовими видатками з нарахувань на заробітну плату в обсязі 29 887,9 тис. грн.

Касові видатки на використання товарів та послуг становлять 697,2 тис. грн.
із запланованих 2 946,1 тис. грн. Також видатки на відрядження за 9 місяців поточного року склали 25,7 тис. грн. із 255,2 тис. грн., що заплановані на рік.

Касові видатки на оплату інших послуг (крім комунальних) становлять
530,0 тис. грн. із запланованих 2 050,0 тис. грн.

Відповідно до додатку 4 до звіту, видатки на оплату праці у розрізі Управління адміністративними будинками Управління справами Апарату Верховної Ради України на 9 місяців 2023 року заплановано на рівні 108 310,0 тис. грн., а касові обсяги складають 103 153,8 тис. грн. (різниця 5 156,2 тис. грн.) Різниця між запланованим і фактичним обсягом видатків з нарахувань на оплату праці відповідно становить 1 676,9 тис. грн. Рівень освоєння видатків на оплату праці і нарахування на заробітну плату у розрізі вказаного управління складає 94,8% від запланованих на 9 місяців обсягів та 71,4% від річного обсягу.

У розрізі Управління адміністративними будинками Управління справами Апарату Верховної Ради України у зв’язку із заощадливим використанням енергоносіїв та інших комунальних послуг рівень освоєння видатків за КЕКВ «Оплата комунальних послуг та енергоносіїв» склав 55% від запланованих
на 9 місяців обсягів та 35% від річних асигнувань, за рахунок цього за 10 місяців  2023 року економія складає 9 034,0 тис. грн.  

Освоєння видатків споживання у розрізі інших, підпорядкованих Управлінню справами Апарату Верховної Ради України управлінь, підприємств, організацій, фінансування яких здійснюється з бюджетної програми 0111020 «Обслуговування та організаційне, інформаційно-аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Верховної Ради України», за 9 місяців 2023 року є таким:

Автобаза Управління справами Апарату Верховної Ради України
(додаток 5) із запланованих на 9 місяців 2023 року видатків в сумі 96 608,0 тис. грн. касові видатки склали 91 981,9 тис. грн. або ж 95,2 %; різниця між запланованими і касовими обсягами здебільшого утворилася за рахунок видатків споживання на оплату праці та нарахування на заробітну плату (КЕКВ 2100 – 3 789,2 тис. грн.), використання товарів і послуг (КЕКВ 2200 – 800,2 тис. грн.), оплату комунальних послуг та енергоносіїв (КЕКВ 2270 – 797,9 тис. грн.);

Дослідницька служба Верховної Ради України (додаток 6) із запланованих 31 263,8 тис. грн. фактично використано 30 823,8 тис. грн. (рівень освоєння становить 98,5 %);

ДКП «Їдальня Управління справами Апарату Верховної Ради України» (додаток 7) із затверджених на звітний період обсягів поточних трансфертів у сумі 2 379,7 тис. грн. касові обсяги складають 2 379,7 тис. грн. (100 %).

У розрізі бюджетної програми 0111020 «Обслуговування та організаційне, інформаційно-аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Верховної Ради України» видатки спеціального фонду державного бюджету Законом України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» та кошторисом Верховної Ради України на 2023 рік передбачені в обсязі 5 492,0 тис. грн. (на рік).

Від отриманих благодійних внесків, грантів та дарунків за 9 місяців 2023 року надходження до спеціального фонду склали 3 934,9 тис. грн., а видатки 3 928,8 тис. грн. (основний капітал – обладнання і предмети довгострокового користування).

 

Аналізуючи інформацію про виконання кошторису у розрізі бюджетної програми 0111020 «Обслуговування та організаційне, інформаційно-аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Верховної Ради України» Комітет звернув увагу на те, що у кошторисі Верховної Ради України на 2024 рік, затвердженому Постановою Верховної Ради України від 09.11.2023 № 3461-ІХ, передбачено видатки на оплату праці 1 004 167,7 тис. грн., з яких на оплату праці працівників секретаріатів тимчасових слідчих комісій і тимчасових спеціальних комісій Верховної Ради України – 7 570,4 тис. грн. У розрахунках, доданих Управлінням справами Апарату Верховної Ради України до проекту кошторису Верховної Ради України на 2024 рік (надісланих у додаток до листа (електронна картка документа (1365971) зазначено, що такий обсяг річних асигнувань розраховано на фінансування оплати праці працівників секретаріатів дванадцяти тимчасових слідчих комісій і тимчасових спеціальних комісій Верховної Ради України.

Забезпечення належних умов роботи слідчої комісії і спеціальної комісії шляхом утворення її секретаріатів, з працівниками якого укладається строковий трудовий договір, є вимогою статті 25 Закону України «Про тимчасові слідчі комісії і тимчасові спеціальні комісії Верховної Ради України». На виконання вказаної статті постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2023 № 554 «Деякі питання оплати праці працівників секретаріатів тимчасових слідчих комісій і тимчасових спеціальних комісій Верховної Ради України» передбачено, що оплата праці залучених для забезпечення належних умов роботи тимчасових слідчих комісій і тимчасових спеціальних комісій Верховної Ради України фахівців, з якими укладається строковий трудовий договір, у тому числі преміювання, проводиться в межах кошторису Верховної Ради України в порядку та розмірах, встановлених для керівника секретаріату комітету Верховної Ради України та головного консультанта секретаріату комітету Верховної Ради України.

Наразі в Комітеті відсутня інформація щодо порядку організації Апаратом Верховної Ради України діяльності секретаріатів тимчасової слідчої, тимчасової спеціальної комісій, посадових інструкцій працівників секретаріатів комісій, порядку укладання з ними строкових трудових договорів, розрахунків щодо обсягу видатків, що передбачені на забезпечення діяльності секретаріату однієї комісії.

Враховуючи те, що Комітет є головним з підготовки та попереднього розгляду проектів постанов Верховної Ради України про утворення (створення) тимчасових слідчих, тимчасових спеціальних комісій, продовження (у разі необхідності) терміну їх діяльності, актуальним є надання Апаратом Верховної Ради України Комітету постійно оновленої інформації щодо кількості  відповідних тимчасових слідчих та тимчасових спеціальних комісій, які залучили до забезпечення їх діяльності працівників, та обсягу використаних коштів на оплату їх роботи відповідно до укладених договорів, фінансової спроможності для забезпечення цих питань.

 

За бюджетною програмою 0111090 «Висвітлення діяльності Верховної Ради України через засоби телебачення і радіомовлення та фінансова підтримка видання газети «Голос України» на 9 місяців 2023 року передбачено видатки загального фонду в обсязі 144 711,0  тис. грн., з яких касові видатки склали 123 562,2 тис. грн. Рівень освоєння коштів за цією бюджетною програмою» за 9 місяців склав 85,4 % від запланованого на цей період.

Різниця між затвердженими обсягами видатків і їх касовими обсягами
за 9 місяців 2023 року здебільшого виникла за рахунок видатків на оплату праці і нарахування на заробітну плату, оплату інших послуг (крім комунальних) та видатків на відрядження  (додаток 8 до звіту).

Рівень освоєння видатків споживання у розрізі ДП «Парламентський телеканал «Рада»  у звітному періоді становить 83,4%, а у розрізі ДП «Редакція газети «Голос України» на 2023 рік – 99,6%.

У пояснювальній записці до звіту про виконання кошторису Верховної Ради України за 9 місяців 2023 року Управління справами Апарату Верховної Ради України зазначає, що рівень освоєння видатків за 9 місяців 2023 року  становить 88,7%.

 

Таким чином, за підсумками виконання кошторису Верховної Ради України за 9 місяців 2023 року рівень освоєння видатків склав 88,7 % бюджетних призначень, передбачених на звітний період, касові видатки становлять 1 753 860,5 тис. грн., з яких рівень освоєння коштів:

за КПКВ 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України»  – 86,4%;

за КПКВ 0111020 «Обслуговування та організаційне, інформаційно-аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Верховної Ради України» – 91,5%;

за 0111090 «Висвітлення діяльності Верховної Ради України через засоби телебачення і радіомовлення та фінансова підтримка видання газети «Голос України» – 85,4%.

 

У додаток до інформації, надісланої у звіті Управління справами Апарату Верховної Ради України про виконання кошторису Верховної Ради України
за 9 місяців 2023 року, листом Апарату Верховної Ради України від 16.11.2023 (електронна картка документа (
1376234) Комітет поінформовано про економію бюджетних коштів, яка утворилася за 10 місяців 2023 року, та запропоновано погодити спрямування економії бюджетних коштів у сумі 45 334,0 тис. грн. на національну безпеку і оборону та на здійснення заходів правового режиму воєнного стану.

Так, зокрема, за бюджетною програмою 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» економія складає
28 000,0 тис. грн., що утворилась за рахунок:

- економії коштів, передбачених для виплати заробітної плати народним депутатам України, внаслідок використання ними відпусток без збереження заробітної плати та перебування на лікарняних – сума 15 167,00 тис. грн.;

- економії коштів, передбачених для сплати нарахувань на заробітну плату -  сума 3 335,2 тис. грн.;

- економії коштів, передбачених для компенсації вартості проїзду, оренди житла або винайму готельного номера - сума 2 539,8 тис. грн.;

- економії коштів, передбачених для відшкодування витрат народним депутатам України, пов’язаних з виконанням їх повноважень - сума 494,0 тис. грн.;

- коштів, передбачених для виплат Премій Верховної Ради України найкращим учасникам зовнішнього незалежного оцінювання результатів
навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти у 2023 році – сума
5 000,0 тис. грн.;

- коштів, передбачених для виплат стипендій учасникам Програми стажування в Апараті Верховної Ради України у 2023 році – 966,2 тис. грн.;

- курсової різниці за результатами сплати членських внесків до
бюджетів міжнародних організацій, членами яких є Верховна Рада України - сума 497,8 тис. грн.

За бюджетною програмою 0111020 «Обслуговування та організаційне, інформаційно-аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Верховної Ради України» економія складає 16 034,0 тис. грн., що утворилась за рахунок:

- економії коштів, передбачених для сплати нарахувань на заробітну плату -  сума 7 000,0 тис. грн.;

- економії коштів, передбачених для сплати за комунальні послуги та енергоносії - сума 9 034,0 тис. грн.

За бюджетною програмою 0111090 «Висвітлення діяльності Верховної Ради України через засоби телебачення і радіомовлення та фінансова підтримка видання газети «Голос України» економія складає 1 300,0 тис. грн., що утворилась за рахунок економії коштів на оплату послуг з цифрового ефірного мовлення.

 

 

 

Голова Комітету                                               С.В. КАЛЬЧЕНКО

 

 
Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Рішення Комітету”

19 грудня 2024 09:46
16 грудня 2024 11:11
02 грудня 2024 11:04
02 грудня 2024 11:01
02 грудня 2024 10:56
18 листопада 2024 11:41
18 листопада 2024 11:12
18 листопада 2024 11:09
07 жовтня 2024 12:37
13 вересня 2024 10:55