Р І Ш Е Н Н Я

 

про звіт Управління справами Апарату Верховної Ради України

про виконання кошторису Верховної Ради України

за перший квартал 2023 року

 

Протокол № 156

від 27 червня 2023 року

 

Розглянувши надіслані згідно з листом заступника Керівника Апарату Верховної Ради України – керівника Управління справами Ю.Ханіка від 05.05.2023 № 15/11-2021/96699 (1184326) звіт про виконання кошторису Верховної Ради України за перший квартал 2023 року, пояснювальну записку до зазначеного звіту, додатки з інформацією щодо використання видатків загального фонду, передбачених Управлінню справами Апарату Верховної Ради України Законом України «Про Державний бюджет України на 2023 рік», кошторисом Верховної Ради України на 2023 рік у розрізі бюджетних програм та за кодами економічної класифікації видатків, керуючись положеннями пункту 6 частини першої статті 13 Закону України «Про комітети Верховної Ради України», пункту 18 додатку до Постанови Верховної Ради України «Про перелік, кількісний склад і предмети відання комітетів Верховної Ради України дев’ятого скликання» від 29.08.2019 № 19-IХ, Комітет в и р і ш и в:

 

Інформацію Комітету про звіт Управління справами Апарату Верховної Ради України про виконання кошторису Верховної Ради України за перший квартал 2023 року (додається) взяти до відома та надіслати Управлінню справами Апарату Верховної Ради України для врахування в роботі.

 

 

Голова Комітету                                                 С.В. КАЛЬЧЕНКО

 

 

ІНФОРМАЦІЯ

 

про звіт Управління справами Апарату Верховної Ради України

про виконання кошторису Верховної Ради України

за перший квартал 2023 року

 

На засіданні Комітету 27 червня 2023 року (протокол № 156) було розглянуто надіслані згідно з листом заступника Керівника Апарату Верховної Ради України – керівника Управління справами Ю. Ханіка від 05.05.2023
№ 15/11-2021/96699 (1184326) звіт про виконання кошторису Верховної Ради України за перший квартал 2023 року (далі – звіт), пояснювальну записку до зазначеного звіту, додатки з інформацією щодо використання видатків загального фонду, передбачених Управлінню справами Апарату Верховної Ради України Законом України «Про Державний бюджет України на 2023 рік», кошторисом Верховної Ради України на 2023 рік (затверджений Постановою Верховної Ради України від 03.11.2022 № 2711-ІХ) у розрізі бюджетних програм та за кодами економічної класифікації видатків.

Питання кошторису Верховної Ради України, організації роботи Верховної Ради України та контролю за виконанням її апаратом функцій із забезпечення діяльності Верховної Ради України та її органів належать до предмета відання Комітету (пункт 18 додатку до Постанови Верховної Ради України «Про перелік, кількісний склад і предмети відання комітетів Верховної Ради України дев’ятого скликання»).

Враховуючи це, та за результатом попереднього аналізу інформації, поданої в додаток до листа (електронна картка документа (1184326), Комітет зазначив  таке.

Законом України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» головному розпоряднику бюджетних коштів – Управлінню справами Апарату Верховної Ради України передбачено бюджетні призначення в обсязі 737 630,3 тис. грн., з яких за загальним фондом 732 138,3 тис. грн., за спеціальним фондом – 492,0 тис. грн.

Обсяги видатків, що затверджені кошторисом Верховної Ради України на 2023 рік відповідають обсягам видатків, передбачених Законом України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» (протягом першого кварталу 2023 року до додатку 3 Закону України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» не вносилися зміни щодо головного розпорядника бюджетних коштів – Управління справами Апарату Верховної Ради України).

За бюджетною програмою 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» на 2023 бюджетний рік передбачено видатки загального фонду в обсязі 1 267 214,9 тис. грн., лише видатки споживання, а видатки розвитку не передбачені. 

Згідно із пояснювальною запискою та додатком 1 до звіту, у першому кварталі 2023 року обсяги видатків споживання передбачено у сумі
264 500,2 тис грн., з яких касові видатки складають 237 297,9 тис. грн. (тобто за вказаною бюджетною програмою рівень освоєння видатків споживання склав 89,7%, а різниця між запланованими на цей період – перший квартал 2023 року та використаними асигнуваннями становить 27 202,3 тис. грн.).

У розрізі окремих видів видатків (згідно з економічною класифікацією) виконання у першому кварталі 2023 року їх обсягів є таким.

Найбільшими за обсягами у видатках споживання загального фонду у розрізі бюджетної програми 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» є видатки на оплату праці (КЕКВ 2110). За рахунок цих видатків здійснюється виплата заробітної плати народним депутатам України та їх помічникам-консультантам. Річний обсяг видатків на оплату праці  заплановано в сумі 688 559,8 тис. грн., на перший квартал 2023 року –
163 916,7 тис. грн., касові видатки складають 148 233,8 тис. грн. Таким чином вже станом на 1 квітня 2023 року (на початок другого кварталу) різниця між запланованими і фактичними обсягами видатків (залишок коштів за вказаним КЕКВ) складає 15 682,9 тис. грн.

Від обсягів видатків на оплату праці безпосередньо залежить обсяг видатків на нарахування на заробітну плату (КЕКВ 2120) (нарахування єдиного соціального внеску). Річний їх обсяг заплановано в сумі 151 483,2 тис. грн., на перший квартал 2023 року – 36 061,8 тис. грн., а касові видатки становлять – 32 648,4 тис. грн. Відповідно у розрізі цих видатків також існує різниця між запланованими на три місяці 2023 року та касовими видатками в обсязі
3 413,4 тис. грн.

Як зазначено у пояснювальній записці до звіту та відповідно до наведених вище обсягів, загалом на оплату праці і нарахування на заробітну плату за вказаною бюджетною програмою було використано 180 882,2 тис. грн. (касові видатки).

Від загального обсягу касових видатків за цією бюджетною програмою (0111010) касові видатки на оплату праці і нарахування на заробітну плату становлять 62,47 %, з яких:

77 385,2 тис. грн. – оплата праці з нарахуваннями народних депутатів України;

103 497,0 тис. грн. – оплата праці з нарахуваннями помічників-консультантів народних депутатів України.

У загальному обсязі видатків споживання за бюджетною програмою 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» значними за обсягами також є видатки за кодом економічної класифікації
2730 «Інші виплати населенню». За рахунок цих видатків здійснюються виплати народним депутатам України, передбачені статтями 23, 32, 35 Закону України «Про статус народного депутата України».

На 2023 рік за КЕКВ (2730) «Інші виплати населенню» заплановано кошти в обсязі 389 437,1 тис. грн., на перший квартал – 59 431,7 тис. грн., з яких касові видатки складають 52 574,7 тис. грн. (88,5 % від запланованих на звітний період обсягів), різниця між запланованими та касовими видатками за цим кодом – 6 857,0 тис. грн.

З наведеної у пояснювальній записці інформації, у загальній структурі касових видатків за бюджетною програмою 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» видатки на інші виплати населенню (КЕКВ 2730) складають 22,16 %.

Відповідно до наданої у додатку 1 до звіту інформації касові видатки за цим кодом спрямовано на:

відшкодування витрат, пов’язаних з виконанням депутатських повноважень – 43 264,8 тис. грн.;

компенсацію витрат на проїзд – 5 071,9 тис. грн.;

компенсацію витрат на оренду житла або винайм готельного номера – 4 238,0 тис. грн.

У 2023 році заплановані видатки на відрядження народних депутатів України (КЕКВ 2250) в обсязі 10 309,7 тис. грн. При цьому у першому кварталі 2023 року запланований обсяг видатків на відрядження – 3 157, 8 тис. грн.,
з яких касові видатки склали 2 566,2 тис. грн. (81,3 % від запланованих на перший квартал обсягів), з яких 2 562,1 тис. грн. – на відрядження народних депутатів України за кордон.

Різниця між запланованими і касовими видатками (за звітний період) за бюджетною програмою 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» (27 202,3 тис. грн.) утворилася здебільшого за рахунок економії (різниці між плановими та касовими обсягами) видатків за КЕКВ 2110 «Оплата праці», 2120 «Нарахування на заробітну плату» та 2730 «Інші виплати населенню» – 25 953,3 тис. грн.  

У разі збереження такої ж тенденції щодо використання видатків споживання за бюджетною програмою 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» у наступних кварталах поточного року, може утворитися значна економія коштів, передбачених головному розпоряднику бюджетних коштів – Управлінню справами Апарату Верховної Ради України.

Аналізуючи показники виконання кошторису Верховної Ради України у першому кварталі 2023 року за бюджетною програмою 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України», зокрема, у розрізі видатків на оплату праці та нарахування на заробітну плату, враховуючи різницю між запланованими і касовими їх обсягами, варто зупинитися на питанні відпусток  народних депутатів України.

Так, відповідно до положень частини восьмої статті 20 Закону України «Про статус народного депутата України» народному депутату України надається щорічна оплачувана відпустка у міжсесійний період тривалістю 45 календарних днів.

У свою чергу, згідно з Указом Президента України від 24.02.2022 № 64 «Про введення воєнного стану», затвердженим Законом України № 2102-IX від 24.02.2022 в Україні з 24 лютого 2022 року введено воєнний стан.

Згідно зі статтями 9 та 12 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» в умовах воєнного Верховна Рада України діє виключно на підставі, в межах повноважень та у спосіб, визначені Конституцією та законами України, Верховна Рада України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях працює в сесійному режимі.

Відтак, починаючи з моменту введення в Україні воєнного стану Верховна Рада України працює в режимі пленарного засідання безперервно. Наразі відповідно до Постанови Верховної Ради України від 07.02.2023 № 2912-ІХ
«Про деякі питання організації роботи Верховної Ради України дев’ятого скликання під час проведення дев’ятої сесії в умовах дії воєнного стану» встановлено, що Верховна Рада України дев’ятого скликання під час проведення дев'ятої сесії працює у режимі одного пленарного засідання, що триває до дня припинення чи скасування воєнного стану в Україні, але не пізніше ніж до початку наступної чергової сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання.

Враховуючи це, народні депутати України не використовують передбачене положеннями частини восьмої статті 20 Закону України «Про статус народного депутата України» право на відпустки.

Водночас, відповідно до положень загального законодавства про відпустки передбачено грошову компенсацію за невикористані щорічні відпустки, що виплачується у разі звільнення працівника, а також заміну частини щорічної відпустки грошовою компенсацією за умови використання не менше ніж
24 календарних дні щорічної та додаткової відпусток (стаття 24 Закону України «Про відпустки»).

Зважаючи на спеціальний статус народного депутата України, а також особливості роботи Верховної Ради України в період дії воєнного стану, дні щорічних оплачуваних відпусток народних депутатів України не використовуються. Поряд з цим, за умови припинення їх повноважень (достроково чи у зв’язку з припиненням повноважень Верховної Ради України дев’ятого скликання) головному розпоряднику бюджетних коштів необхідно буде здійснювати виплату грошової компенсації за невикористані дні відпусток. Відтак, це супроводжуватиметься додатковими витратами на оплату праці (навантаженням на фонд оплати праці).

Таким чином необхідним є здійснення Управлінням справами Апарату Верховної Ради України розрахунків кількості днів невикористаних народними депутатами України щорічних відпусток та прогнозованих обсягів коштів, необхідних на виплату компенсації за невикористані щорічні відпустки, станом на кінець поточного бюджетного року та після закінчення конституційного визначеного строку повноважень Верховної Ради України дев’ятого скликання в день відкриття першого засідання Верховною Радою України нового скликання.

Підсумовуючи наведене вище та як зазначено у пояснювальній записці до звіту, – рівень освоєння коштів за КПКВК 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» за перший квартал 2023 року склав 89,7 %.

 

У розрізі бюджетної програми 0111020 «Обслуговування та організаційне, інформаційно-аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Верховної Ради України» Законом України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» та кошторисом Верховної Ради України на 2023 рік передбачені видатки загального фонду в обсязі 1 271 975,6 тис. грн. та видатки спеціального фонду – 5 492,0 тис. грн.

У першому кварталі 2023 року передбачено видатки у розмірі
246
 541,2 тис. грн., з яких касові видатки склали 220 145,5 тис. грн.

Згідно із додатком 2 до звіту в розрізі Управління справами Апарату Верховної Ради України із затверджених на звітний період (три місяці 2023 року) видатків у сумі 163 067,3 тис. грн. касові видатки склали 146 764,7 тис. грн. (рівень освоєння 90%). Так, зокрема, із запланованого обсягу видатків на оплату праці – 132 850,4 тис. грн. було використано 120 561,6 тис. грн., так само касові видатки з нарахувань на оплату праці відповідають їх плановим обсягам.

Відповідно до додатків 3 – 6, що додані до звіту, як у розрізі кодів економічної класифікації, так і в розрізі управлінь (підприємств, організацій), фінансування яких здійснюються із бюджетної програми 0111020 «Обслуговування та організаційне, інформаційно-аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Верховної Ради України», значної різниці  між запланованими та касовими видатками у першому кварталі 2023 не існує.

За видатками загального фонду освоєння запланованих на звітний період обсягів є таким:

у розрізі Управління адміністративними будинками Управління справами Апарату Верховної Ради України – з 48 324,6 тис. грн. використано 40 391,8 тис. грн. (83,6 %);

у розрізі Автобази Управління справами Апарату Верховної Ради України – з 26 051,9 тис. грн. використано 24 424,7 тис. грн. (93,75%);

Дослідницька служба Верховної Ради України – з 8 453,9 тис. грн. використано 7 920,8 тис. грн. (93,7 %);

у розрізі ДКП «Їдальня Управління справами Апарату Верховної Ради України» субсидії скеровано в повному обсязі відповідно до запланованих.

Таким чином, як зазначено у пояснювальній записці до звіту, рівень освоєння коштів КПКВК 0111020 «Обслуговування та організаційне, інформаційно-аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Верховної Ради України» за І квартал 2023 року склав 89,3 %. Відповідно до показників додатку 2 до звіту різниця між запланованими (246 541,2 тис. грн.) та касовими видатками (220 145,5 тис. грн.) складає 26 395,7 тис. грн.

 

У розрізі вказаної бюджетної програми 0111020 «Обслуговування та організаційне, інформаційно-аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Верховної Ради України» кошторисом Верховної Ради України на 2023 рік передбачаються також видатки спеціального фонду – 5 492,0 тис. грн. (на рік). Інформація щодо виконання надходжень та видатків спеціального фонду надається у розрізі повного бюджетного року.

Комітет привернув увагу Апарату Верховної Ради України до того, що під час підготовки звітів Управлінням справами Апарату Верховної Ради України про виконання кошторису Верховної Ради України у відповідних звітних періодах бюджетного року необхідно надавати інформацію про зміни, що відбуваються в обсягах надходжень до спеціального фонду та відповідно видатків з нього.

Зокрема, у звіті Апарату Верховної Ради України про виконання кошторису Верховної Ради України за 2022 рік (електронна картка документа (1123150) було зазначено лише про надходження і використання коштів за спеціальним фондом за бюджетною програмою 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України», що склали відповідно: надходження - 9 063,0 тис. грн., видатки – 9 060,9 тис. грн.; за бюджетною програмою 0111020 «Обслуговування та організаційне, інформаційно-аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Верховної Ради України» надходження до спеціального фонду склали 5 034,3 тис. грн. , а видатки – 4 532,6 тис. грн.

Проте, ці показники не відповідають показникам, наведеним у звіті Кабінету Міністрів України про виконання Державного бюджету України за 2022 рік  (електронна картка документа (1175833), в якому надходження головному розпоряднику бюджетних коштів Апарату Верховної Ради України до спеціального фонду у розрізі бюджетної програми 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» становили 39 254,9 тис. грн.

 

За бюджетною програмою 0111090 «Висвітлення діяльності Верховної Ради України через засоби телебачення і радіомовлення та фінансова підтримка видання газети «Голос України» Законом України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» та кошторисом Верховної Ради України на 2023 рік передбачено видатки споживання загального фонду в обсязі
192 947,8 тис. грн., з яких згідно з розписом асигнувань для
ДП «Парламентський телеканал «Рада» передбачено 169 176,8 тис. грн., для
ДП «Редакція газети «Голос України» – 23 771,0 тис. грн.

Рівень освоєння видатків у розрізі бюджетної програми 0111090 «Висвітлення діяльності Верховної Ради України через засоби телебачення і радіомовлення та фінансова підтримка видання газети «Голос України» за перший квартал 2023 року є найнижчим за рахунок низького освоєння бюджетних призначень ДП «Парламентський телеканал «Рада» та становить
41,1 %.

Згідно з додатком 7 до звіту заплановані на перший квартал 2023 року за вказаною бюджетною програмою обсяги видатків для ДП «Парламентський телеканал «Рада» становлять 42 294,3 тис. грн., а касові видатки склали
14 956,9 тис. грн. – 35,4 % затверджених бюджетних призначень (різниця між запланованими та касовими видатками складає 27 337,4 тис. грн.). Проте, у пояснювальній записці до звіту не зазначено про причини низького освоєння бюджетних призначень  за поточними трансфертами для ДП «Парламентський телеканал «Рада».

Водночас, із передбачених на перший квартал 2023 року для ДП «Редакція газети «Голос України» видатків (поточних трансфертів) в сумі 5 942,7 тис. грн. касові видатки склали 4 883,0 тис. грн. – 82,2 % виділених бюджетних призначень (додаток 8 до звіту).

 

Таким чином, за підсумками виконання кошторису Верховної Ради України за перший квартал 2023 року рівень освоєння видатків склав 85,3 % бюджетних призначень, передбачених на звітний період, касові видатки становлять 477 283,3 тис. грн., з яких:

за КПКВ 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України»  – 237 297,9 тис. грн.;

за КПКВ 0111020 «Обслуговування та організаційне, інформаційно-аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Верховної Ради України» – 220 145,5 тис. грн.;

за 0111090 «Висвітлення діяльності Верховної Ради України через засоби телебачення і радіомовлення та фінансова підтримка видання газети «Голос України» – 19 839,9 тис. грн.

На підставі зазначеного, Комітетом прийнято рішення.

 

 

Голова Комітету                                                          С.В. КАЛЬЧЕНКО

 

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Рішення Комітету”

22 квітня 2024 11:47
18 березня 2024 10:40
22 лютого 2024 09:56
22 січня 2024 11:37
22 січня 2024 11:37
08 січня 2024 11:53
08 січня 2024 11:11
08 січня 2024 11:08
18 грудня 2023 10:31
06 грудня 2023 11:04