про проект кошторису Верховної Ради України на 2022 рік

 

 

Протокол № 91

від 1 грудня 2021 року

 

Розглянувши надіслані згідно з листами Апарату Верховної Ради України від19 листопада та від 1 грудня 2021 року № 15/11-2021/359385 (717100),№ 15/11-2021/373330 (729996) та № 15/14-2021/373531 (732239) проект кошторису Верховної Ради України на 2022 рік, проект норм витрат на одного народного депутата України на 2022 рік, показники яких ґрунтуються на обсягах фінансування, передбачених Апарату Верховної Ради України проектом Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» (реєстр. № 6000), а також пояснювальну записку до проекту кошторису Верховної Ради України на 2022 рік, розрахунки та розшифровки видатків за бюджетними програмами, інформацію щодо обсягів окремих видатків, керуючись положеннями пункту 1 частини першої статті 12, пункту 6 частини першої статті 13 Закону України «Про комітети Верховної Ради України», частини четвертої статті 7, пункту 8 частини четвертої статті 20, частини третьої статті 138 Регламенту Верховної Ради України, Постанови Верховної Ради України «Про перелік, кількісний склад і предмети відання комітетів Верховної Ради України дев’ятого скликання», Комітет  в и р і ш и в:

 

1. Ухвалити висновок Комітету на проект кошторису Верховної Ради України на 2022 рік та внести на розгляд Верховної Ради України народними депутатами України – членами Комітету проект Постанови Верховної Ради України «Про кошторис Верховної Ради України на 2022 рік» і додатки до нього.

 

2. Рекомендувати Верховній Раді України включити проект Постанови Верховної Ради України «Про кошторис Верховної Ради України на 2022 рік» без голосування до порядку денного пленарного засідання Верховної Ради України, на якому буде розглядатися проект Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» (реєстр. № 6000), підготовлений до другого читання, та прийняти зазначений проект Постанови за основу і в цілому.

 

3. Доповідачем від Комітету на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду проекту Постанови визначити голову Комітету.

 

 

Голова Комітету                                                    С.В. КАЛЬЧЕНКО

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИСНОВОК

на проект кошторису Верховної Ради України на 2022 рік

 

На засіданні Комітету 1 грудня 2021 року (протокол № 91) розглянуто надіслані згідно з листами Апарату Верховної Ради України від 19 листопада та від 1 грудня 2021 року № 15/11-2021/359385 (717100), № 15/11-2021/373330 (729996) та № 15/14-2021/373531 (732239)  проект кошторису Верховної Ради України на 2022 рік, проект норм витрат на одного народного депутата України на 2022 рік, показники яких ґрунтуються на обсягах фінансування, передбачених Апарату Верховної Ради України проектом Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» (реєстр. № 6000), а також пояснювальну записку до проекту кошторису Верховної Ради України на 2022 рік, розрахунки та розшифровки видатків за бюджетними програмами, додаткову інформацію щодо окремих видатків.

На підставі аналізу інформації, надісланої згідно з листами, Комітет зазначив таке.

Проектом Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» (далі – проект Закону № 6000), доопрацьованим та внесеним на розгляд Верховної Ради України у другому читанні, головному розпоряднику бюджетних коштів – Апарату Верховної Ради України передбачено фінансування в обсязі 2 688 977,4 тис. грн., в тому числі за загальним фондом – 2 682 974,4 тис. грн., за спеціальним фондом – 6 003,0 тис. грн.

Виходячи із зазначеного обсягу фінансування, Апаратом Верховної Ради України розраховано видатки проекту кошторису Верховної Ради України на 2022 рік.

Планові обсяги видатків загального фонду Державного бюджету України
у розрізі бюджетних програм згідно з проектом Закону реєстр. № 6000 та згідно з проектом кошторису Верховної Ради України на 2022 рік запропоновано розподілити наступним чином:

 

КПКВ

Видатки споживання

(тис. грн.)

Видатки розвитку

(тис. грн.)

0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України»

1 150 240,1

116 295,5

0111020 «Обслуговування та організаційне, інформаційно-аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Верховної Ради України»

1 310 167,4

18 903,6

0111090 «Висвітлення діяльності  Верховної  Ради  України через  засоби  телебачення  і радіомовлення та фінансова підтримка видання газети «Голос України»

87 367,8

Всього за загальним фондом

(тис. грн.):

2 682 974,4

 

У порівнянні з 2021 роком обсяги видатків загального фонду, що заплановані на 2022 рік (відповідно до проекту Закону реєстр. № 6000 та проекту кошторису Верховної Ради України на 2022 рік) загалом по Апарату Верховної Ради України зменшуються на  131 468,3 тис. грн. за рахунок суттєвого зменшення видатків розвитку на 365 495,4 тис. грн., при цьому видатки споживання зростуть на 234 027,1 тис. грн.

 

За бюджетною програмою 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» обсяг видатків загального фонду Державного бюджету України відповідно до проекту Закону реєстр. № 6000 заплановано в обсязі 1 266 535,6 тис. грн., з яких видатки споживання – 1 150 240,1 тис. грн., а видатки розвитку – 116 295,5 тис. грн. 

За цією бюджетною програмою у  порівнянні з 2021 роком видатки споживання зростуть на 48 872,1 тис. грн.

Обсяги видатків споживання за вказаною бюджетною програмою складають:

- видатки за КЕКВ 2100 «Оплата праці і нарахування на заробітну плату», з яких здійснюється оплата праці народних депутатів України, їх помічників-консультантів, нарахування на фонд оплати праці (загальнообов’язкових платежів)  – 60,5 % від загального обсягу видатків споживання;

- видатки за КЕКВ 2730 «Інші виплати населенню», за рахунок яких здійснюється передбачені статтями 23, 32, 35 Закону України «Про статус народного депутата України» компенсація вартості проїзду територією України, компенсація вартості оренди житла та винайму готельного номера, відшкодування витрат, пов’язаних з виконанням депутатських повноважень (30,3 % від загального обсягу видатків споживання) та інші видатки (більше 9%).

Видатки на оплату праці народних депутатів України та їх помічників-консультантів у 2022 році проектом кошторису Верховної Ради України
на 2022 рік заплановано в обсязі 570 529,4 тис. грн. (на 33 307,7 тис. грн. більше, ніж у 2021 році).

На нарахування на оплату праці заплановано видатки в обсязі 125 516,5 тис. грн. (на 7 327,7 тис. грн. більше від обсягів 2021 року).

У пояснювальній записці до проекту кошторису Верховної Ради України на 2022 рік Апарат Верховної Ради України зазначає про додаткову потребу у видатках на оплату праці народних депутатів України, їх помічників-консультантів у сумі 68 367,9 тис. грн. та на нарахування на заробітну плату у сумі 15 040,9 тис. грн.

Відповідно до положень Постанови Верховної Ради України
«Про фінансове забезпечення діяльності народних депутатів України», та відповідно до розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб на 2022 рік  2 481,0 грн. (що з 1 січня 2022 року заплановано встановити відповідно до абзацу четвертого частини першої статті 7 проекту Закону реєстр. № 6000) посадовий оклад народного депутата України – члена комітету має складати 24 810,0 грн. (заробітна плата – 49 620,0 грн.), а місячний фонд оплати праці помічника-консультанта народного депутата України – 72 445,0 грн. (29,2 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб згідно із змінами, внесеними до статті 34 Закону України «Про статус народного депутата України» (згідно із Законом від 03.12.2020 № 1061-ІХ) та до Постанови Верховної Ради України «Про фінансове забезпечення діяльності народних депутатів України» (згідно із Постановою від 03.12.2020 № 1062-ІХ). Це у свою чергу потребує збільшення загальних обсягів видатків на оплату праці.

Загальний річний обсяг видатків на оплату праці народних депутатів України розрахований Апаратом Верховної Ради України на рівні 258 794,2 тис. грн. [1][1], виходячи з прожиткового мінімуму 2 481,0 грн. (у минулому році ця сума складала 236 786,4 тис. грн. – з прожиткового мінімуму в 2 270,0 грн.). Тобто на ці цілі додатково необхідно  22 007,8 тис. грн.

На забезпечення місячного фонду для оплати праці помічників-консультантів у розмірі 72 445,0 грн. (29,2 прожиткових мінімумів) необхідно
367 730,8 тис. грн. (у 2021 році загальний фонд на їх оплату праці складав 288 063,0 тис. грн.) Тому додаткова потреба на оплату праці помічників-консультантів складає 79 667,8 тис. грн.

Таким чином, навіть за умови запропонованого у проекті Державного бюджету України на 2022 рік збільшення обсягу видатків на оплату праці на 33 307,7 тис. грн. таких обсягів, за підрахунками, проведеними в Комітеті, не достатньо на покриття додаткової потреби на оплату праці народних депутатів України у сумі 22 007,8 тис. грн. та на оплату праці помічників-консультантів у сумі 79 667,8 тис. грн.

Згідно з листом Апарату Верховної Ради України від 01.12.2021 (електронна картка документа (729996) доведених граничних показників видатків на оплату праці за вказаною бюджетною програмою вистачить для оплати праці народних депутатів України на 12 місяців, а для оплати праці помічників-консультантів народних депутатів України – лише на 9 місяців.

Також, виходячи з розміру заробітної плати народного депутата України – члена комітету визначається й обсяг відшкодування витрат, пов’язаних з виконанням депутатських повноважень, тому видатки на ці цілі також потребують збільшення (відповідно до зростання розміру прожиткового мінімуму).

Так, виходячи із розміру прожиткового мінімуму (2 481,0 грн.) розмір відшкодування витрат, пов’язаних з виконанням депутатських повноважень у 2022 році мав би становити 49 620,0 грн. (на місяць), що і наводиться у розрахунках Апарату Верховної Ради України, доданих до проекту кошторису Верховної Ради України на 2022 рік.

Тому, проектом кошторису Верховної Ради України на 2022 рік видатки за КЕКВ 2730 «Інші виплати населенню», з яких здійснюються відшкодування витрат, пов’язаних з виконанням депутатських повноважень, а також виплати на компенсацію вартості проїзду територією України, компенсацію вартості оренди житла та винайму готельного номера, заплановано на рівні 349 095, 9 тис. грн.  (що на 23 451,3 тис. грн. більше від призначень за цими видатками у 2021 році). Водночас, за розрахунками Апарату Верховної Ради України, існує додаткова потреба у видатках за цим кодом економічної класифікації в розмірі
6 206,1 тис. грн. (на відшкодування витрат, пов’язаних з виконанням депутатських повноважень).

 

Щодо видатків розвитку у розрізі бюджетної програми 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України», то їх обсяг відповідно до проекту Закону реєстр. № 6000 та проекту кошторису Верховної Ради України на 2022 рік планується на рівні 116 295,5 тис. грн., що є меншим у порівнянні з 2021 роком (майже у 4 рази).

Згідно з розшифровкою видатків, наданою Апаратом Верховної Ради України, ці видатки розвитку заплановано:

за КЕКВ 3130 – 9 972,0 тис. грн. на капітальний ремонт аварійного адміністративного будинку по пров. Рильському, 8;

за КЕКВ 3143 – 106 323,5 тис. грн. на реставраційний ремонт зали пленарних засідань з заміною системи електронного голосування та інтегрованих з нею підсистем з використанням ID-картки народного депутата

 

За бюджетною програмою 0111020 «Обслуговування та організаційне, інформаційно-аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Верховної Ради України» видатки загального фонду заплановано в обсязі 1 329 071,0 тис. грн., що на 159 811,2 тис. грн. більше у порівнянні з поточним роком.

Видатки споживання загального фонду у 2022 році попередньо заплановано в обсязі 1 310 167,4 тис. грн. (що на 182 551,6 тис. грн. більше у порівнянні з 2021 роком). Видатки розвитку за цією програмою попередньо заплановано в обсязі 18 903,6 тис. грн. (що на 22 740,4 тис. грн. менше у порівнянні з 2021 роком).

Щодо змін в запланованих на 2022 рік обсягах видатків споживання за бюджетною програмою 0111020 у порівнянні з їх обсягами у 2021 році, то обсяг цих видатків здебільшого зросте за рахунок збільшення видатків на оплату праці (на 120 430,6 тис. грн.), нарахувань на оплату праці (на 26 494,8 тис. грн.)
та на використання товарів і послуг, зокрема, на оплату послуг (крім комунальних) (на 25 701,8 тис. грн.).

При цьому, як зазначено у пояснювальній записці до проекту кошторису Верхової Ради України на 2022 рік, існує також додаткова потреба у коштах за бюджетною програмою 0111020 «Обслуговування та організаційне, інформаційно-аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Верховної Ради України» за окремими видатками.

Обсяги видатків, передбачених за вказаною бюджетною програмою проектом кошторису на 2022 рік розподілено у розрізі підприємств (управлінь), підпорядкованих Управлінню справами Апарату Верховної Ради України.

Управлінню справами Апарату Верховної Ради України проектом кошторису Верховної Ради України на 2022 рік передбачено видатки в обсязі 909 388,2 тис. грн. 

Комітет зазначив, що у 2022 році в Україні заплановано проведення
66-ої весняної сесії Парламентської Асамблеї НАТО. Розрахункова потреба у коштах, які планується спрямувати на проведення цих заходів, у проекті кошторису Верховної Ради України та у проекті Державного бюджету на 2022 рік врахована у повному обсязі та становить 51 272,7 тис. грн., з яких видатки споживання - 32 369,1 тис. грн., а видатки розвитку – 18 903,6 тис. грн. (відповідає обсягу видатків розвитку, запланованих за бюджетною програмою 0111020).

Обсяги видатків, що передбачені проектом кошторису Верховної Ради України на 2022 рік, для Управління адміністративними будинками Управління справами Апарату Верховної Ради України, становлять 246 394,1 тис. грн. При цьому, проектом Закону реєстр. № 6000 не передбачено видатків розвитку для Управління адміністративними будинками Управління справами Апарату Верховної Ради України.

Відповідно до пояснювальної записки до проекту кошторису Верховної Ради України на 2022 рік, зазначається про незабезпечену потребу у видатках розвитку для Управління адміністративними будинками Управління справами Апарату Верховної Ради України.

Видатки споживання загального фонду, що спрямовуються для фінансової підтримки Автобази Управління справами Апарату Верховної Ради України заплановані в обсязі 137 463,9 тис. грн. Видатків розвитку для Автобази у 2022 році проектом кошторису Верховної Ради України на 2022 рік не передбачено.

Видатки на фінансову підтримку Інституту законодавства Верховної Ради України у наступному бюджетному періоді планується збільшити на
11 568,6 тис. грн. у порівнянні із поточним роком та передбачити на рівні 31 724,8 тис. грн. При цьому, збільшення видатків споживання
відбудеться здебільшого за рахунок зростання видатків на оплату праці (на суму 9 400,5 тис. грн.)

Обсяги видатків на ДП «Їдальня» Управління справами Апарату Верховної Ради України (які спрямовуються у вигляді субсидій на фінансову  підтримку виплат заробітних плат працівників підприємства, зайнятих в обслуговуванні протокольних заходів) залишаються на рівні поточного бюджетного року та становлять 4 100,0 тис. грн. 

Видатки розвитку за цією бюджетною програмою (0111020) плануються в обсязі 18 903,6 тис. грн. При цьому, весь обсяг видатків розвитку, як вже зазначалося вище) передбачається для Управління справами Апарату Верховної Ради України для придбання обладнання і предметів довгострокового користування для забезпечення проведення 66-ої весняної сесії Парламентської Асамблеї НАТО.

За бюджетною програмою 0111090 «Висвітлення діяльності  Верховної  Ради  України через  засоби  телебачення  і радіомовлення та фінансова підтримка видання газети «Голос України» видатки споживання загального фонду відповідно до проекту Закону реєстр. № 6000 заплановано в обсязі 87 367,8 тис. грн. (на 2 603,4 тис. грн. більше у порівнянні із 2021 року), з яких для ДП «Парламентський телеканал «Рада» – 58 020,9 тис. грн. та для ДП «Голос України» – 29 346,9 тис. грн. Видатки розвитку за вказаною програмою не передбачаються.

За розрахунками Апарату Верховної Ради України у розрізі зазначеної бюджетної програми також існує незабезпечена кошторисними призначеннями потреба у видатках. Зокрема, для ДП «Парламентський телеканал «Рада» існує незабезпечена потреба у видатках споживання в обсязі 5 369,6 тис. грн. (для забезпечення цілодобового мовлення у цифровому форматі в ряді населених пунктів), а також у видатках розвитку в сумі 104 657,0 тис. грн. (для проведення технічного оснащення обладнанням апаратних, конференц-залів, залів засідань комітетів).

Додаткова, не забезпечена бюджетними призначеннями, потреба у коштах для редакції газети «Голос України», розрахована Апаратом Верховної Ради України, складає 6 000,0 для покриття витрат на заробітну плату та нарахування на фонд оплати праці працівників редакції.

 

Підсумовуючи зазначене вище, Комітет звернув увагу на те, що показники проекту кошторису Верховної Ради України на 2022 рік відповідають запланованим у проекті Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» (реєстр. № 6000), з урахуванням схвалених Верховною Радою України бюджетних висновків (Постанова Верховної Ради України «Про висновки та пропозиції до проекту Закону України про Державний бюджет України на 2022 рік» від 2 листопада 2021 року № 1837-IX), підготовленому для розгляду в другому читанні.

Обсяги встановлених Апарату Верховної Ради України бюджетних повноважень, що затверджуються кошторисом Верховної Ради України (пункт 35 частини першої статті 85 Конституції України), мають відповідати затвердженим Законом України про Державний бюджет України на відповідний рік, обсягам видатків (кошторис Верховної Ради України на наступний рік затверджується Верховною Радою України під час прийняття проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік у другому читанні за висновками комітетів, до предмета відання яких належать питання регламенту і бюджету (частина четверта статті 7 Регламенту Верховної Ради України).

Враховуючи зазначене вище, відповідно до положень пункту 1 частини першої статті 12, пункту 6 частини першої статті 13 Закону України «Про комітети Верховної Ради України», частини четвертої статті 7, пункту 8 частини четвертої статті 20, частини третьої статті 138 Регламенту Верховної Ради України, Постанови Верховної Ради України «Про перелік, кількісний склад і предмети відання комітетів Верховної Ради України дев’ятого скликання», Комітет прийняв  рішення внести на розгляд Верховної Ради України народними депутатами України – членами Комітету проект Постанови Верховної Ради України «Про кошторис Верховної Ради України на 2022 рік» і додатки до нього та рекомендувати Верховній Раді України включити проект Постанови Верховної Ради України «Про кошторис Верховної Ради України на 2022 рік»  без голосування до порядку денного пленарного засідання Верховної Ради України, на якому буде розглядатися проект Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» (реєстр. № 6000), підготовлений до другого читання, та прийняти зазначений проект Постанови за основу і в цілому.

 

 

            Голова Комітету                                                                              С.В.КАЛЬЧЕНКО



 

 



[1][1] Порівняння обсягів видатків на оплату праці народних депутатів України наводиться без урахування суми на доплати і надбавки до посадового окладу для народних депутатів України, яким присвоєно почесне звання, або які мають науковий ступінь, або робота яких передбачає доступ до державної таємниці, оскільки як у поточному так і в наступному роках розрахункова сума видатків на ці потреби складає 12 000,0 тис. грн. на рік (або ж 1 000,0 тис. грн. в місяць).

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Рішення Комітету”

18 березня 2024 10:40
22 лютого 2024 09:56
22 січня 2024 11:37
22 січня 2024 11:37
08 січня 2024 11:53
08 січня 2024 11:11
08 січня 2024 11:08
18 грудня 2023 10:31
06 грудня 2023 11:04
06 грудня 2023 10:58