про звіт Апарату Верховної Ради України про виконання кошторису Верховної Ради України за 9 місяців 2021 року

 

Протокол № 90

від 17 листопада 2021 року

 

Розглянувши надіслані згідно з листом Апарату Верховної Ради України від 18.10.2021 № 15/11-2021/320476 (674502) звіт про виконання кошторису Верховної Ради України за 9 місяців 2021 року (далі – звіт), пояснювальну записку до зазначеного звіту, додатки з інформацією щодо використання у розрізі бюджетних програм та за кодами економічної класифікації видатків загального фонду, передбачених Апарату Верховної Ради України Законом України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» та Постановою Верховної Ради України «Про кошторис Верховної Ради України» від 15.12.2020 № 1083-ІХ, а також додаткову інформацію, надану згідно з листом Апарату Верховної Ради України від 01.11.2021 № 15/11-2021/336228 (692996) у відповідь на звернення Комітету (електронна картка документа (687084), у зв’язку з утворенням за бюджетною програмою 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» невикористаного залишку коштів, зокрема, на оплату праці та нарахування на заробітну плату, керуючись положеннями пункту 1 частини першої статті 12, пункту 6 частини першої статті 13, пункту 1 частини першої статті 15 Закону України «Про комітети Верховної Ради України», пункту 18 додатку до Постанови Верховної Ради України «Про перелік, кількісний склад і предмети відання комітетів Верховної Ради України дев’ятого скликання» від 29 серпня 2019 року № 19-IХ, Комітет в и р і ш и в:

 

1. Інформацію Комітету про звіт Апарату Верховної Ради України про виконання кошторису Верховної Ради України за 9 місяців 2021 року взяти до відома.

 

2. З метою здійснення помічникам-консультантам народних депутатів України виплат компенсації за невикористані ними дні щорічної основної відпустки та додаткової відпустки, виплат матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань за 2021 рік, стимулювання праці помічників-консультантів внести на розгляд Верховної Ради України народними депутатами України – членами Комітету проект Постанови Верховної Ради України «Про внесення змін до Постанови Верховної Ради України «Про фінансове забезпечення діяльності народних депутатів України» щодо тимчасового у період з 1 по 31 грудня 2021 року збільшення коефіцієнту, за яким визначається місячний фонд оплати праці помічників-консультантів народних депутатів України та рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 8 частини четвертої статті 20, частини третьої статті 138 Регламенту Верховної Ради України включити вказаний проект Постанови Верховної Ради України до порядку денного шостої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання без голосування та прийняти його за основу і в цілому.

 

3. Апарату Верховної Ради України, у разі прийняття змін до Постанови Верховної Ради України «Про фінансове забезпечення діяльності народних депутатів України» щодо тимчасового збільшення коефіцієнту, за яким визначатиметься місячний фонд оплати праці помічників-консультантів, надати народним депутатам України інформацію щодо сум, необхідних для виплати помічникам-консультантам компенсації за невикористані ними дні відпусток, матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань у 2021 році, залишку фонду, який можливо використати для стимулювання праці помічників-консультантів, для здійснення таких виплат за поданнями народних депутатів України за рахунок збільшення місячного фонду оплати праці помічників-консультантів.

 

4. Інформацію та рішення Комітету надіслати Апарату Верховної Ради України для організації виконання та врахування в роботі.

 

 

Голова Комітету                                               С.В. КАЛЬЧЕНКО

 




 

 

ІНФОРМАЦІЯ

 

про звіт Апарату Верховної Ради України

про виконання кошторису Верховної Ради України
за 9 місяців 2021 року

 

На засіданні Комітету 17 листопада 2021 року (протокол № 90) було розглянуто надіслані згідно з листами Апарату Верховної Ради України від 18.10.2021 № 15/11-2021/320476 (674502) та від 01.11.2021 № 15/11-2021/336228 (692996) звіт про виконання кошторису Верховної Ради України за 9 місяців 2021 року (далі – звіт), пояснювальну записку до зазначеного звіту, додатки з інформацією щодо використання видатків загального фонду, передбачених Апарату Верховної Ради України Законом України «Про Державний бюджет України на 2021 рік», кошторисом Верховної Ради України на 2021 рік (затверджений Постановою Верховної Ради України від 15.12.2020 № 1083-ІХ) у розрізі бюджетних програм та за кодами економічної класифікації видатків, а також додаткову інформацію, надану у відповідь на звернення Комітету (електронна картка документа (687084).

Питання кошторису Верховної Ради України, організації роботи Верховної Ради України та контролю за виконанням її апаратом функцій із забезпечення діяльності Верховної Ради України та її органів належать до предмета відання Комітету (додаток до Постанови Верховної Ради України «Про перелік, кількісний склад і предмети відання комітетів Верховної Ради України дев’ятого скликання» від 29.08.2019 № 19-ІХ).

Враховуючи це, та за результатом попереднього аналізу інформації, поданої в додаток до листа Апарату Верховної Ради України, Комітет зазначив таке.

У кошторисі Верховної Ради України на 2021 рік (Постанова Верховної Ради України від 15.12.2020 № 1083-ІХ) затверджено видатки відповідно до асигнувань, визначених головному розпоряднику бюджетних коштів – Апарату Верховної Ради України Законом України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» (в редакції Закону України від 15.12.2020 № 1083-ІХ).

Водночас, до додатку 3 Державного бюджету України на 2021 рік були внесені зміни (згідно із Законом України від 29.04.2021 № 1434-ІХ), якими головному розпоряднику бюджетних коштів – Апарату Верховної Ради України були збільшені бюджетні призначення загалом на 283 700,0 тис. грн.

З урахуванням таких змін видатки, передбачені Апарату Верховної Ради України, складають 2 820 392,7 тис. грн., з яких за загальним фондом – 2 814 442,7 тис. грн., за спеціальним фондом – 5 950,0 тис. грн.

Враховуючи зазначене, у звіті Апарату Верховної Ради України та додатках до нього наводяться розрахунки щодо обсягів видатків, які змінено у зв’язку із внесенням змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» (в редакції Закону України від 29.04.2021 № 1434-ІХ), та з урахуванням погоджених Кабінетом Міністрів України перерозподілів видатків у розрізі окремих бюджетних програм.

Зокрема, зміни обсягів видатків здебільшого відбулися за рахунок
(додаток 3 до звіту):

-         за бюджетною програмою 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України»:

збільшення видатків розвитку на суму 265 000,0 тис. грн. (зміни, внесені до додатку 3 Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» згідно із Законом України від 29.04.2021 № 1434-ІХ);

зменшення видатків розвитку на 10 000,0 тис. грн. з одночасним збільшенням на цю ж суму видатків споживання (згідно з довідкою Міністерства фінансів України від 07.06.2021 № 295) з метою придбання робочих станцій;

зменшення видатків розвитку на 21 000,0 тис. грн. (що були заплановані на оновлення мережевого обладнання) та на 1 255,1 тис. грн. (що були заплановані на капітальний ремонт аварійного адміністративного будинку по
пров. Рильському, 8) з одночасним збільшенням на 22 255,1 тис. грн. видатків розвитку на облаштування Прес-центру в адміністративному будинку по вул. Грушевського, 5 (згідно з довідкою Міністерства фінансів України від 24.09.2021 № 646);

збільшення видатків розвитку на суму 6 520,0 тис. грн. за рахунок зменшення бюджетних призначень, передбачених Міністерству цифрової трансформації, на впровадження проекту «Цифровий комітет» у залі засідань Комітету з питань цифрової трансформації (розпорядження КМУ від 28.04.2021 № 375-р);

зменшення видатків розвитку на суму 2 680,8 тис. грн., що передбачалися на реконструкцію кінозали в адміністративному будинку по вул. Банковій,
6-8, з одночасним збільшенням на цю ж суму видатків розвитку для закупівлі комп’ютерного обладнання та копіювальної техніки (згідно з довідкою Міністерства фінансів України від 13.08.2021 № 540);

інші перерозподіли видатків споживання в межах встановлених бюджетних призначень на загальну суму 300,0 тис. грн. (згідно з довідкою Міністерства фінансів України від 18.05.2021 № 190);

 

-         за бюджетною програмою 0111020 «Обслуговування та організаційне, інформаційно-аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Верховної Ради України»:

збільшення видатків розвитку на суму 18 700,0 тис. грн. для оновлення автопарку (зміни, внесені до додатку 3 Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» згідно із Законом України від 29.04.2021
№ 1434-ІХ
);

зменшення видатків розвитку на 1 000,0 тис. грн. та на 300, 0 тис. грн., що були передбачені відповідно на оновлення автопарку та ремонт ліфта в адміністративному будинку по вул. Шовковичній, 2, з одночасним збільшенням на 1 300,0 тис. грн. видатків розвитку для облаштування громадської приймальні Верховної Ради України в адміністративному будинку по вул. Банковій, 6-8 (згідно з довідкою Міністерства фінансів України від 22.07.2021 № 455);

інші перерозподіли видатків споживання в межах встановлених бюджетних призначень на загальну суму 1 860,0 тис. грн. (згідно з довідками Міністерства фінансів України від 04.06.2021 № 288, від 22.07.2021 № 455, від 29.09.2021 № 647).

 

Таким чином, з урахуванням змін обсягів деяких бюджетних призначень, що відбулися у зв’язку із внесенням змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» та у зв’язку із погодженими відповідно до вимог бюджетного законодавства перерозподілами окремих видатків, за бюджетною програмою 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» на 2021 рік передбачено видатки загального фонду в обсязі 1 566 938,5 тис. грн., з яких видатки споживання – 1 111 368,0 тис. грн.,
а видатки розвитку – 455 570,5 тис. грн.

Так, зокрема, у додатку 4 до звіту деталізовано обсяги видатків (затверджених на 2021 рік, на звітний період – 9 місяців та їх касові обсяги) за кодами економічної класифікації видатків.

Найбільшими за обсягами у видатках споживання загального фонду у розрізі бюджетної програми 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» є видатки на оплату праці (КЕКВ 2110), за рахунок яких здійснюється виплата заробітної плати народним депутатам України та їх помічникам-консультантам. Річний обсяг цих видатків, затверджених Законом України «Про Державний бюджет України на 2021 рік», складає 537 221,7 тис. грн., а із запланованих на 9 місяців 2021 року обсягів у сумі 403 009,2 тис. грн. касові видатки склали 365 315,1 тис. грн. (для порівняння в минулому році за аналогічний період (9 місяців 2020 року) касові видатки з оплати праці складали 340 838,2 тис. грн.) Таким чином вже станом
на 1 жовтня 2021 року (на початок 4 кварталу) різниця між запланованими на 9 місяців і фактичними обсягами видатків (залишок коштів за вказаним КЕКВ) складає 37 694,1 тис. грн.

Оскільки від обсягів видатків на оплату праці безпосередньо залежить обсяг видатків на нарахування на заробітну плату (нарахування єдиного соціального внеску), то відповідно у розрізі цих видатків також існує різниця між запланованими і касовими видатками в обсязі 9 168,6 тис. грн.

Водночас, різниця між касовими та запланованими видатками не відображає розмір економії коштів з оплати праці, оскільки за рахунок цих видатків встановлюється загальний фонд для оплати праці помічників-консультантів народних депутатів України на відповідний рік, здійснюється нарахування їм заробітної плати та інших виплат, передбачених законодавством про працю та про правовий статус помічників-консультантів народних депутатів України.

Комітет зазначив, що відповідно до частини третьої статті 34 Закону України «Про статус народного депутата України» (в редакції Закону України від 03.12.2020 № 1061-ІХ) виключно за рахунок та в межах загального фонду, встановленого народному депутату України на відповідний рік для оплати праці його помічників-консультантів, народний депутат України здійснює розподіл коштів для виплати помічникам-консультантам: заробітної плати, матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань, заробітної плати за час відпустки, матеріальної допомоги для оздоровлення під час надання щорічної основної відпустки, грошової компенсації, передбаченої статтею 24 Закону України «Про відпустки», за всі не використані помічником-консультантом дні щорічних основної та додаткової відпусток.

При цьому залишок коштів загального фонду може бути використаний народним депутатом України для сплати визначених договорами чи угодами робіт, послуг, пов’язаних із виконанням депутатських повноважень лише за умови використання помічником-консультантом народного депутата України повної тривалості щорічної основної відпустки та додаткової відпустки до закінчення робочого року, за який вона надається, та/або виплати йому грошової компенсації, передбаченої статтею 24 Закону України «Про відпустки», за всі невикористані дні щорічної основної відпустки та додаткової відпустки, а також здійснення помічнику-консультанту народного депутата України у поточному році виплат матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань, заробітної плати за час відпустки, матеріальної допомоги для оздоровлення під час надання щорічної основної відпустки.

Для реалізації вказаних змін Апаратом Верховної Ради України було запропоновано народним депутатам України обмеження місячного фонду  оплати праці помічників-консультантів народного депутата України на рівні не більше 1/13 річного фонду оплати праці помічників-консультантів народного депутата України.

Враховуючи це, Комітет звернувся додатково з листом (електронна картка документа (687084) до Апарату Верховної Ради України з питання, зокрема, визначення фактичної та прогнозованої сум економії видатків на оплату праці за бюджетною програмою 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» відповідно станом на 1 листопада та до закінчення бюджетного року, та з інших питань, пов’язаних з оплатою праці помічників-консультантів народних депутатів України з урахуванням вжитих Апаратом Верховної Ради України заходів щодо реалізації положень статті 34 Закону України «Про статус народного депутата України» та статті 4.1 Положення про помічника-консультанта народного депутата України.

Так, згідно із додатковою інформацією, що надійшла з цього питання до Комітету (лист Апарату Верховної Ради України (електронна картка документа (692996) станом на 01 листопада 2021 року за бюджетною програмою 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» фактична економія коштів складає:

за КЕКВ 2110 «Оплата праці» ? 40 092,1 тис. грн., з яких у частині розрахунків з народними депутатами України ? 18 294,9 тис. грн.; у частині розрахунків з помічниками-консультантами народних депутатів України ? 21 797,2 тис. грн.

за КЕКВ 2120 «Нарахування на оплату праці» ? 8 820,3 тис. грн., з яких у частині розрахунків з народними депутатами України ? 4 024,9 тис. грн.; у частині розрахунків з помічниками-консультантами народних депутатів України ? 4795,4 тис. грн.

До закінчення бюджетного року прогнозована (планова) економія коштів з оплати праці у частині розрахунків з народними депутатами України передбачається у сумі 22 977,3 тис. грн. (з розрахунку всіх фактично відпрацьованих днів усіма народними депутатами України). У частині розрахунків з помічниками-консультантами економія не передбачається.

Як зазначено в інформації Апарату Верховної Ради України протягом січня-жовтня 2021 року за рахунок видатків на оплату праці у розрізі цієї бюджетної програми у порядку реалізації положень статті 34 Закону України «Про статус народного депутата України» було відшкодовано помічникам-консультантам народних депутатів України за невикористані дні відпусток при звільненні 2 650,8 тис. грн. (174 особи), а також сплачено матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань помічникам-консультантам на загальну суму 1 937,4 тис. грн. (84 особи).

Враховуючи прогнозовану суму коштів на оплату праці, які до закінчення бюджетного року залишаться не використаними (22 977,3 тис. грн.), а також досвід тимчасової зміни коефіцієнту, за яким визначається місячний фонд оплати праці помічників-консультантів (відповідно до Постанови Верховної Ради України від 03.12.2020 № 1067-ІХ), можливо в межах існуючих бюджетних асигнувань шляхом внесення змін до Постанови Верховної Ради України «Про фінансове забезпечення діяльності народних депутатів України» так само змінити коефіцієнт, за яким тимчасово (впродовж одного місяця) визначатиметься місячний фонд оплати праці помічників-консультантів.

Таким чином, за рахунок тимчасового збільшення розміру місячного фонду оплати праці помічників-консультантів народних депутатів (для прикладу, із 25 до 50 прожиткових мінімумів, як було передбачено в минулому році) вдасться здійснити зазначені вище виплати (що передбачено положеннями частини четвертої статті 34 Закону України «Про статус народного депутата України») та використати без зміни цільового призначення передбачені кошторисом Верховної Ради України на 2021 рік видатки на оплату праці.

 

За бюджетною програмою 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» на 2021 рік заплановані кошти за кодом економічної класифікації видатків (2210) «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» у сумі 29 449,6 тис. грн., касові видатки з яких за 9 місяців 2021 року склали
4 181,3 тис. грн. (або ж 14,2 % від річних призначень). У пояснювальній записці до звіту не зазначається про причини низького освоєння видатків на ці цілі.

Водночас, як вже зазначалося вище, протягом аналізованого періоду, за вказаним кодом економічної класифікації видатків було збільшено їх обсяги на суму 10 000,0 тис. грн. (з одночасним зменшенням видатків розвитку
за КЕКВ 3110) для придбання робочих станцій. В інформації Апарату Верховної Ради України, доданій до звіту, відсутнє обґрунтування напряму використання цих коштів (потреба у перерозподілі яких виникла), немає визначення, що таке «робочі станції», інформації про їх призначення, а також інформації, чому за умови достатності обсягу видатків за цим КЕКВ та їх низькому рівні освоєння було додатково збільшено їх обсяг за рахунок зменшення видатків за іншим кодом економічної класифікації видатків.

Також рівень освоєння видатків споживання за КЕКВ 2240 «Оплата інших послуг (крім комунальних)», з яких здійснюється оплата оренди приміщень в округах, поточні ремонти приміщень, побутової та оргтехніки, послуг мобільного зв’язку, перекладачів, придбання ліцензійного програмного забезпечення тощо складає 15 622,6 тис. грн. – 21,5 % від запланованих на рік та 35,8 % від затверджених на 9 місяців 2021 року. З касових видатків, що передбачені на ці цілі, 10 271,0 тис. грн. було використано на придбання в користування ліцензійного програмного забезпечення. Рівень освоєння видатків споживання також є не високим, про причини чого в пояснювальній записці до звіту не йдеться. Водночас, Комітет звернув увагу, що щороку Апарат Верховної Ради України в процесі планування бюджетних асигнувань, необхідних для забезпечення діяльності Верховної Ради України на наступний рік та розробки проекту кошторису на наступний бюджетний період, зазначає про незабезпечені видатками потреби, тоді як не використовує ті  призначення, що вже передбачені та затверджені Законом України про Державний бюджет України на відповідний рік.

На відрядження народних депутатів України в 2021 році заплановані видатки в обсязі 20 782,3 тис. грн. (що у порівнянні з минулорічними призначеннями більше у 2,7 рази). За звітний період (9 місяців) фактично витрачено 3 612,9 тис. грн. (17,4%) (для порівняння у минулому році за аналогічний звітний період рівень освоєння видатків на відрядження становив 27,7 % річних асигнувань). Із використаних за 9 місяців 2021 року
3 612,9 тис. грн. видатки на відрядження народних депутатів України за кордон склали 3 192,3 тис. грн. (88,4 % всіх касових видатків, здійснених за цей період).

У загальній структурі видатків споживання загального фонду у розрізі бюджетної програми 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» велику частину складають видатки за КЕКВ 2730 «Інші виплати населенню», за рахунок яких здійснюється відшкодування народним депутатам України витрат, пов’язаних з виконанням депутатських повноважень, компенсація проїзду територією України, компенсація витрат на оренду житла або винайм готельного номера. Так, річний обсяг видатків за цим кодом економічної класифікації видатків становить 325 644,6 тис. грн., на 9 місяців відповідно заплановано 244 233,3 тис. грн., а касові видатки
за 9 місяців склали 179 787,8 тис. грн. (для прикладу обсяг касових видатків за цими видатками за аналогічний  період 2020 року становив 171 701,4 тис. грн.). Таким чином  касові видатки склали 73,6 % від запланованих на звітний період (9 місяців 2021 року) або ж 55,2 % від річного обсягу асигнувань. Різниця між обсягами запланованих на 9 місяців 2021 року видатків та їх фактичними обсягами складає 64 445,5 тис. грн. 

У пояснювальній записці до звіту Апарат Верховної Ради України не зазначає про утворену станом на 1 жовтня 2021 року економію коштів за бюджетною програмою 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України». 

Водночас, у додатково надісланій Апаратом Верховної Ради України інформації (лист електронна картка документа (692996) зазначено, що станом
на 1 листопада 2021 року фактична економія коштів за КЕКВ 2730 «Інші виплати населенню» (відшкодування коштів народним депутатам України, пов’язаних з виконання їх депутатських повноважень) складає 47 158,3 тис. грн. (з урахуванням виплат за січень-вересень включно). Прогнозований обсяг економії з цих витрат на кінець бюджетного року складатиме 33 262,5 тис. грн. 

Тому є необхідність у напрацюванні пропозицій щодо можливого використання такого залишку коштів (зокрема, шляхом погодження перерозподілу на інші потреби).

У контексті використання економії коштів за бюджетною програмою 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України», Комітет зауважив про практику використання економії на стимулювання праці працівників Апарату Верховної Ради України (за бюджетною програмою 0111020 «Обслуговування та організаційне, інформаційно-аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Верховної Ради України») шляхом  здійснення перерозподілу коштів між цими бюджетними програмами.

 

Щодо видатків розвитку, передбачених за бюджетною програмою 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України», Комітет звернув увагу на неточність у їх обсягах. Так, у додатках до звіту зазначається їх обсяг (річний) у сумі 455 570,5 тис. грн., натомість відповідно до додатку № 3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» (з урахуванням змін, внесених згідно із Законом України від 29.04.2021 № 1434-ІХ) за вказаною бюджетною програмою затверджено видатки розвитку в обсязі 459 050,5 тис. грн. При цьому у пояснювальній записці та у додатку 3 до звіту (аналіз змін, внесених до кошторису Верховної Ради України на 2021 рік) не наводиться інформація, на які цілі використана різниця між цими показниками (у сумі 3 480,0 тис. грн.) та чи здійснювався перерозподіл таких видатків.

Згідно з додатком 4 до звіту та листом Апарату Верховної Ради України (електронна картка документа (672924) щодо виконання видатків розвитку станом на 19 жовтня 2021 року із  запланованих за бюджетною програмою 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України»  видатків розвитку у сумі 455 570,5 тис. грн., використано:

на придбання обладнання і предметів довгострокового використання
(КЕКВ 3110) –
3 369,8 тис. грн. (13,04 % із запланованих 25 850,8 тис. грн.);

на капітальний ремонт інших об’єктів (адміністративного будинку по
пров. Рильському, 8) (КЕКВ 3132) – 1 246,6 (1,16 % від запланованих
107 248,1 тис. грн.);

на реконструкцію та реставрацію інших об’єктів (кінозали адміністративного будинку по вул. Банковій, 6-8) (КЕКВ 3142) – 45,0 тис. грн.
(із запланованих 12 319,2 тис. грн.);

на ремонт (реставраційний) зали пленарних засідань з заміною системи електронного голосування з використанням ID-картки народного депутата України (КЕКВ 3143) заплановано 265 000,0 тис. грн. (не освоєно, за інформацією Апарату Верховної Ради України заплановано оголошення торгів на 01.11.2021);

на ремонт (реставраційний) кулуарів третього поверху в адміністративному будинку по вул. Грушевського, 5 в частині облаштування Прес-центру (КЕКВ 3143) – 1 304,9 тис. грн. (із запланованих 45 152,4 тис. грн.)

У контексті використання видатків розвитку варто звернути увагу, що за період 2018 – 2021 років (на які затверджувалися кошториси Верховної Ради України) у поточному бюджетному періоді обсяг видатків розвитку за бюджетною програмою 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» є найвищим. Однак низький  рівень освоєння цих видатків також має місце впродовж кількох років поспіль.

У пояснювальній записці до звіту щодо стану освоєння видатків розвитку протягом звітного періоду (9 місяців 2021 року) не наведено інформації щодо стану виконання тих чи інших робіт (щодо підготовки тендерної документації, орієнтовних термінів проведення процедур закупівель тощо).

У додаток до цього Апарат Верховної Ради України надав інформацію (лист електронна картка документа (692996) про причини низького рівня освоєння видатків розвитку за цією бюджетною програмою (станом на 19.10.2021), зокрема:

- щодо проведення капітального ремонту адміністративного будинку по пров. Рильському, 8 – внаслідок об`єктивних причин, що призвели до значної затримки в отриманні дозволу на виконання будівельних робіт (які фактично розпочато в серпні ц.р.), а ткож через низьку вартість робіт, які наразі виконано, чи з виконання яких надано акти;

- щодо модернізації систем теленагляду адмінбудинку на вул. Грушевського, 5 – наразі освоєно 4 427,0 тис. грн. із запланованих 12 679,9 тис. грн. У цей час проводиться закупівля обладнання та його монтаж. Сума, передбачена кошторисом, буде використана до 10 грудня 2021 року.

 

У розрізі бюджетної програми 0111020 «Обслуговування та організаційне, інформаційно-аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Верховної Ради України» Законом України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» (з урахуванням внесених змін Законом України від 29 квітня 2021 року № 1434-IX) передбачено видатки загального фонду в обсязі 1 169 259,8 тис. грн., з яких видатки споживання становлять 1 127 615,8 тис. грн., а видатки розвитку – 41 644,0 тис. грн. (35 700,0 тис. грн.
для Автобази Управління справами Апарату Верховної Ради України та
5 944 тис. грн. – для Управління адміністративними будинками).

Із запланованих на 9 місяців поточного бюджетного року 876 777,9 тис. грн. касові видатки склали 756 789,7 тис. грн. Рівень освоєння коштів за бюджетною програмою 0111020 за дев’ять місяців 2021 року склав 86,3%.

У розрізі Управління справами Апарату Верховної Ради України (згідно із додатком 5 до звіту) із затверджених на звітний період (9 місяців 2021 року) обсягів у сумі 558 004,6 тис. грн. касові видатки склали 501 775,0 тис. грн., рівень освоєння коштів склав майже 90%. Так, зокрема, із запланованого обсягу видатків на оплату праці у сумі 452 909,4 тис. грн. було використано
412 837,3 тис. грн., касові видатки на використання товарів та послуг становили 731,6 тис. грн. із запланованих 5 105,0 тис. грн. Капітальних видатків по Управлінню справами Апарату Верховної Ради України Державним бюджетом на 2021 рік не передбачено.

Відповідно до додатку 6 до звіту, сума видатків споживання та видатків розвитку, передбачених для Автобази Управління справами Апарату Верховної Ради України, за 9 місяців 2021 року склала 95 323,7 тис. грн. із запланованих 125 337,8 тис. грн., рівень освоєння становить 76%. При цьому, економія видатків споживання виникла в основному за рахунок оплати праці – 6 402,2 тис. грн. та придбання предметів, матеріалів, обладнання та інвентаря – 10 698,6 тис. грн.

У той же час, із запланованих на звітний період видатків розвитку на придбання нових автомобілів на суму 27 579,0 тис. грн. було освоєно
17 910,0 тис. грн. Комітет звернув увагу, що згідно із Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» (від 
29.04.2021 № 1434-ІХ) передбачалося збільшення видатків розвитку на суму 18 700,0 тис. грн. для Автобази Управління справами Апарату Верховної Ради України. Таким чином з урахуванням вказаних змін, обсяг видатків розвитку (на придбання легкових автомобілів) збільшився вдвічі.
З початку року використано 50 % від запланованих на ці цілі видатків, проте в доданих до звіту матеріалах не наведено інформацію щодо стану оновлення автопарку (які автомобілі були придбані, їх кількість, вартість), а також не зазначено щодо запланованих за рахунок залишку коштів закупівель.

Згідно з листом Апарату Верховної Ради України (електронна картка документа (692996) Автобазою Управління справами Апарату Верховної Ради України у 2021 році придбано 21 одиниці легкових автомобілів марки TOYOTA моделі CAMRY 2021 року випуску, на загальну суму 17 910,00 тис. грн. До завершення 2021 року може бути придбано Toyota Proace Verso або еквівалент - 2 од., Toyota Land Cruiser Prado або еквівалент – 2 од. Toyota Camry Premium+ або еквівалент  - 2 од., Toyota Camry або еквівалент  - 11 од. Орієнтовна вартість закупівлі становить 17 790,0 тис. грн.

Комітет зазначив, що на своїх засіданнях, на яких розглядалися питання в порядку контролю за виконанням Апаратом Верховної Ради України функцій із забезпечення діяльності Верховної Ради України (зокрема, щодо можливого відчуження автомобілів), народними депутатами України – членами Комітету неодноразово порушувалися питання достатності автомобілів Автобази Управління справами Верховної Ради України (чи можливо буде забезпечити потребу органів Верховної Ради України, народних депутатів України, структурних підрозділів Апарату Верховної Ради України у службовому транспорті у разі відчуження частини автопарку, а також щодо заходів, спрямованих на його оновлення). 

 

У розрізі Управління адміністративними будинками, згідно з даними, наведеними у додатку 7 до звіту, сума поточних та капітальних видатків за звітний період склала 144 055,8 тис. грн. від запланованої 175 207,3 тис. грн., рівень освоєння становить 82%. Економія коштів утворилася за рахунок зменшення видатків споживання на оплату праці на суму 6 149,1 тис. грн., використання товарів та послуг – на суму 17 514,9 тис. грн. та оплату інших послуг (крім комунальних) – 5 164, 8 тис. грн.

Комітет також зазначив про низький рівень освоєння видатків розвитку,  із запланованих 5 944,0 тис. грн. (на придбання обладнання для оновлення матеріально-технічної бази, джерел безперебійного живлення, на виготовлення ПКД з капітального ремонту приміщень першого поверху адміністративного будинку по вул. Банковій, 6-8 у частині облаштування громадської приймальні, на ремонт ліфтів, вхідних дверей) освоєно лише
94,2 тис. грн.

Згідно з додатком 8 до звіту, у розрізі Інституту законодавства Верховної Ради України видатки споживання у звітному періоді склали 12 898,0 тис. грн. із запланованих 15 063,4 тис. грн., рівень освоєння становить 85%. Економія видатків споживання утворилася в основному за рахунок видатків на оплату праці – 1 611,2 тис. грн.

Значної різниці  між запланованими на 9 місяців 2021 року та касовими видатками, передбаченими для ДП «Їдальня Управління справами Апарату Верховної Ради України» (згідно з додатком 9 до звіту), не існує. У звітному періоді освоєно 2 737,2 тис. грн. поточних трансфертів (КЕКВ 2610) із запланованих 3 164,8 тис. грн. (річний обсяг такої фінансової підтримки для ДП «Їдальня» у 2021 році становить 4 100,0 тис. грн.)

 

За бюджетною програмою 0111090 «Висвітлення діяльності Верховної Ради України через засоби телебачення і радіомовлення та фінансова підтримка видання газети «Голос України» Законом України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» та кошторисом Верховної Ради України на 2021 рік було передбачено видатки споживання загального фонду в обсязі 84 764,4 тис. грн., які згідно з розписом асигнувань передбачені для
ДП «Парламентський телеканал «Рада» у сумі 56 719,0 тис. грн. та для
ДП «Редакція газети «Голос України» у сумі 28 045,4 тис. грн. Видатків розвитку за бюджетною програмою 0111090 Державним бюджетом на 2021 рік не передбачено.

Заплановані на 9 місяців за вказаною бюджетною програмою обсяги видатків для ДП «Голос України» та ДП «Парламентський телеканал «Рада» використані майже в повному обсязі. Касові видатки ДП «Голос України» склали 21 025,9 тис. грн. із затверджених на звітний період 21 033,9 тис. грн., а  ДП «Парламентський телеканал «Рада»  - 39 565,8 тис. грн. із затверджених на звітний період 42 539,4 тис. грн.

Таким чином, виходячи з розрахунків, зроблених на підставі показників, наданих Апаратом Верховної Ради України у додатках до звіту про виконання кошторису Верховної Ради України за 9 місяців 2021 року, найбільша різниця між запланованими на зазначений період і касовими  видатками загального фонду існує за бюджетною програмою 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» (із затверджених на звітний період 1 037 691,9 тис. грн. використано 657 487,6 тис. грн.). Здебільшого така різниця утворилася за рахунок економії витрат на оплату праці і нарахування на заробітну плату (КЕКВ 2110), на придбання товарів і послуг (КЕКВ 2200) на оплату послуг (КЕКВ 2240), на виплату народним депутатам України визначених Законом України «Про статус народного депутата України» компенсацій та відшкодування (КЕКВ 2730), а також за рахунок різниці між запланованими та касовими обсягами видатків розвитку. 

Майже у повному обсязі були використані видатки, заплановані
на 9 місяців 2021 року, за бюджетними програмами 0111020 «Обслуговування та організаційне, інформаційно-аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Верховної Ради України» (окрім низького рівня освоєння видатків розвитку) та 0111090 «Висвітлення діяльності Верховної Ради України через засоби телебачення і радіомовлення та фінансова підтримка видання газети «Голос України».

На підставі зазначеного вище, Комітетом прийнято рішення.

 

 

Голова Комітету                                                   С.В.КАЛЬЧЕНКО

 

 

 

 

 

 

 
Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Рішення Комітету”

18 березня 2024 10:40
22 лютого 2024 09:56
22 січня 2024 11:37
22 січня 2024 11:37
08 січня 2024 11:53
08 січня 2024 11:11
08 січня 2024 11:08
18 грудня 2023 10:31
06 грудня 2023 11:04
06 грудня 2023 10:58