Рішення про лист Управління справами Апарату Верховної Ради України щодо звіту про виконання кошторису Верховної Ради України за перше півріччя 2025 року (електронна картка документа (1967950)

Комітет
15 вересня 2025, 11:02

 

РІШЕННЯ

 

про лист Управління справами Апарату Верховної Ради України щодо звіту про виконання кошторису Верховної Ради України за перше півріччя 2025 року (електронна картка документа (1967950)

 

 

Протокол № 241

від 15 вересня 2025 року

 

Розглянувши надіслані, згідно з листом Управлінням справами Апарату Верховної Ради України від 11.08.2025 № 15/11-2025/184960 (1967950), звіт про виконання кошторису Верховної Ради України за перше півріччя 2025 року, пояснювальну записку до зазначеного звіту, додатки з інформацією щодо використання видатків загального фонду, надходжень та витрат спеціального фонду, керуючись положеннями пункту 6 частини першої статті 13 Закону України «Про комітети Верховної Ради України», пункту 18 додатку до Постанови Верховної Ради України «Про перелік, кількісний склад і предмети відання  комітетів Верховної Ради України дев’ятого скликання» від 29.08.2019 № 19-IХ, Комітет в и р і ш и в:

Інформацію Комітету про звіт Управління справами Апарату Верховної Ради України про виконання кошторису Верховної Ради України за перше півріччя 2025 року (додається) взяти до відома та надіслати Управлінню справами Апарату Верховної Ради України для врахування в роботі.

 

 

Голова Комітету                                                 С.В. КАЛЬЧЕНКО


 

 

ІНФОРМАЦІЯ

 

про звіт Управління справами Апарату Верховної Ради України про виконання кошторису Верховної Ради України за перше півріччя 2025 року (електронна картка документа (1967950)

 

На засіданні Комітету 15 вересня 2025 року (протокол № 241) було розглянуто надіслані Управлінням справами Апарату Верховної Ради України, згідно з листом від 11.08.2025 № 15/11-2025/184960 (1967950), звіт про виконання кошторису Верховної Ради України за перше півріччя 2025 року (далі – звіт), пояснювальну записку до зазначеного звіту, додатки з інформацією щодо використання видатків загального фонду, надходжень та витрат спеціального фонду, передбачених головному розпоряднику бюджетних коштів – Управлінню справами Апарату Верховної Ради України Законом України «Про Державний бюджет України на 2025 рік», кошторисом Верховної Ради України на 2025 рік (затверджений Постановою Верховної Ради України від 19.11.2024 № 4060-ІХ).

Питання кошторису Верховної Ради України, організації роботи Верховної Ради України та контролю за виконанням її апаратом функцій із забезпечення діяльності Верховної Ради України та її органів належать до предмета відання Комітету (додаток до Постанови Верховної Ради України «Про перелік, кількісний склад і предмети відання комітетів Верховної Ради України дев’ятого скликання» від 29.08.2019 № 19-ІХ).

Враховуючи це, та за результатом попереднього аналізу інформації, поданої у звіті та додатках до нього (надіслані згідно з листом (1967950), Комітет зазначив таке.

У кошторисі Верховної Ради України на 2025 рік (Постанова Верховної Ради України від 19.11.2024 № 4060-ІХ) затверджено видатки відповідно до тих обсягів, що визначені головному розпоряднику бюджетних коштів – Управлінню справами Апарату Верховної Ради України Законом України Про Державний бюджет України на 2025 рік».

Відповідно до додатку 3 Закону України «Про Державний бюджет України на 2025 рік» головному розпоряднику бюджетних коштів – Управлінню справами Апарату Верховної Ради України передбачено видатки в обсязі 3 139 284,2 тис. грн, з яких за загальним фондом – 3 131 839,7 тис. грн, а за спеціальним фондом – 7 444,5 тис. грн.

Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2025 рік» щодо фінансового забезпечення сектору безпеки і оборони» (від 31.07.2025 № 4561-IX) у розрізі головного розпорядника бюджетних коштів – Управління справами Апарату Верховної Ради України не передбачалися зміни обсягів видатків (додаток № 3 Закону України «Про Державний бюджет України на 2025 рік» із змінами).

Водночас в межах затверджених кошторисом Верховної Ради України на 2025 рік обсягів видатків впродовж періоду, за який надано звіт, головним розпорядником бюджетних коштів, зокрема, за погодженням з Комітетом, були змінені обсяги окремих видатків (у додатку 1 до звіту наводяться ці обсяги та довідки Міністерства фінансів України щодо перерозподілу) [1].

 

За бюджетною програмою 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» на 2025 бюджетний рік передбачено за загальним фондом видатки споживання в обсязі 1 657 797,3 тис. грн, а видатки розвитку – 28 958,7 тис. грн. 

Згідно із пояснювальною запискою до звіту та додатком 2, у першому півріччі 2025 року обсяги видатків споживання передбачено у сумі 780 588,2 тис. грн, з яких касові видатки склали 697 058,8 тис. грн (тобто за вказаною бюджетною програмою рівень освоєння видатків споживання загального фонду склав 89,3 %, а різниця між запланованими на цей період – перше півріччя 2025 року та використаними призначеннями становить
83 529,4 тис. грн).

У додатку 2 до звіту деталізовано обсяги видатків, затверджених на 2025 рік, на перше півріччя 2025 року та їх касові обсяги за вказаний звітний період за кодами економічної класифікації видатків.

Найбільшими за обсягами у видатках споживання загального фонду у розрізі бюджетної програми 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» є видатки на оплату праці (КЕКВ 2110). За рахунок цих видатків здійснюється виплата заробітної плати народним депутатам України та їх помічникам-консультантам. Річний обсяг видатків на оплату праці  заплановано в сумі 978 495,8 тис. грн, на перше півріччя 2025 року –486 671,5 тис. грн, касові видатки складають 441 866,0 тис. грн. Таким чином вже станом на 1 липня 2025 року (на початок другого півріччя) різниця між запланованими і фактичними обсягами видатків (залишок коштів за вказаним КЕКВ) становить 44 805,5 тис. грн.

Від обсягів видатків на оплату праці безпосередньо залежить обсяг видатків на нарахування на заробітну плату (КЕКВ 2120) (нарахування єдиного соціального внеску). Річний їх обсяг заплановано в сумі 215 270,7 тис. грн, у першому півріччі 2025 року 107 067,7 тис. грн, а касові видатки становлять – 96 929,8 тис. грн. Відповідно у розрізі цих видатків також існує різниця між запланованими на шість місяців 2025 року та касовими видатками в обсязі10 137,9 тис. грн.

У загальному обсязі касових видатків на оплату праці і нарахування на заробітну плату (538 795,8 тис. грн) оплата праці з нарахуваннями на заробітну плату:

народних депутатів України – 177 825,6 тис. грн;

помічників-консультантів народних депутатів України – 360 970,2 тис. грн.

Від загального обсягу касових видатків споживання за цією бюджетною програмою (0111010) касові видатки на оплату праці і нарахування на заробітну плату становлять 77,3%.

Комітет також зазначив, що у загальній структурі видатків споживання загального фонду у розрізі бюджетної програми 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» передбачено видатки за КЕКВ 2730 «Інші виплати населенню», за рахунок яких здійснюється відшкодування народним депутатам України витрат, пов’язаних з виконанням депутатських повноважень, компенсація проїзду територією України, компенсація витрат на оренду житла або винайм готельного номера, виплати премій (стипендій) Верховної Ради України.

Так, річний обсяг видатків за КЕКВ 2730 «Інші виплати населенню»  станом на початок року (відповідно до затверджених кошторисом Верховної Ради України на 2025 рік обсягів) становив 424 756,2 тис. грн. Впродовж аналізованого періоду за рахунок перерозподілу на інші, не забезпечені кошторисними призначеннями цілі, обсяг видатків за цим кодом економічної класифікації було зменшено на 1 605,7 тис. грн, відтак річний їх обсяг передбачено на рівні 423 150,5 тис. грн, з яких на перше півріччя 2025 року – 160 907,1 тис. грн, а касові обсяги витрат на зазначені цілі – 140 722,6 тис. грн (різниця між запланованими на перше півріччя 2025 року та касовими обсягами склала 20 184,5 тис. грн).

Від загального обсягу касових видатків споживання за цією бюджетною програмою (0111010) касові видатки за КЕКВ 2730 «Інші виплати населенню» (за рахунок яких здійснюються, зокрема, передбачені статтями 23, 32, 35 Закону України «Про статус народного депутата України» виплати народним депутатам України) становлять 20,2%.

Відповідно до наданої у пояснювальній записці до звіту інформації касові видатки за цим кодом (КЕКВ 2730) спрямовано, зокрема, на:

відшкодування народним депутатам України витрат, пов’язаних з виконанням депутатських повноважень, – 117 302,5 тис. грн;

компенсацію витрат народних депутатів України на оренду житла або винайм готельного номера – 10 244,8 тис. грн;

компенсацію витрат за проїзд народних депутатів України територією України – 12 766,3 тис. грн;

кошти на представницькі цілі – 250,7 тис. грн.

У 2025 році заплановані видатки на відрядження народних депутатів України (КЕКВ 2250) в обсязі 15 309,7 тис. грн. При цьому у першому півріччі 2025 року запланований обсяг видатків на відрядження – 8 500,0 тис. грн використано на 48,1 %, відповідно касові видатки склали 4 090,4 тис. грн.

За бюджетною програмою 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» на перше півріччя 2025 рік заплановані кошти за кодом економічної класифікації видатків (2210) «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» у сумі 4 070,8 тис. грн, касові видатки з яких за вказаний період склали 1 847,6 тис. грн (або ж 45,4 % від запланованих на перше півріччя призначень).

Рівень освоєння видатків споживання за КЕКВ 2240 «Оплата інших послуг (крім комунальних)», з яких здійснюється оплата оренди приміщень в округах, поточні ремонти приміщень, побутової та оргтехніки, придбання ліцензійного програмного забезпечення, оплата поштових послуг тощо склав 66,6 % від запланованого на перше півріччя 2025 року обсягу (із запланованих видатків 3 750,0 тис. грн касові склали 2 498,7 тис. грн).

Крім того, утворилася незначна різниця між запланованими на перше півріччя 2025 року та касовими видатками у розрізі інших видатків споживання: КЕКВ 2800 «Інші поточні видатки», з яких здійснюється сплата судових зборів та витрат виконавчого провадження, за цими видатками було заплановано 1 105,3 тис. грн, використано – 587,9 тис. грн, а різниця між запланованими і касовими видатками склала 517,4 тис. грн.

За КЕКВ 2600 «Поточні трансферти», з яких сплачуються внески урядам іноземних держав та міжнародним організаціям, згідно з додатком 2 до звіту, обсяги видатків, запланованих на перше півріччя 2025 року, відповідає річному обсягу – 8 515,8 тис. грн, що впродовж періоду, за який надано звіт, повністю використано. Варто зазначити, що кошторисом Верховної Ради України
на 2025 рік обсяг цих видатків (КЕКВ 2600 «Поточні трансферти») планувався на рівні 9 035,6 тис. грн, який, відповідно до погодженого з Комітетом та з Міністерством фінансів України перерозподілу, було зменшено на 519,8 тис. грн для покриття витрат на придбання паперу (додаток 1 до звіту).

Таким чином, у розрізі бюджетної програми 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» впродовж першого півріччя 2025 року утворилася економія в розрізі видатків споживання загального фонду (різниця між запланованими видатками 780 588,2 тис. грн та їх касовими обсягами – 697 058,8 тис. грн) загалом на суму 83 529,4 тис. грн (додаток 2).

 

Кошторисом Верховної Ради України на 2025 рік передбачені видатки розвитку за бюджетною програмою 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» в обсязі 28 958,7 тис. грн.[2]. Впродовж періоду, за який надано звіт, покриття зобов’язань за рахунок видатків розвитку не здійснювалося.

 

Кошторисом Верховної Ради України на 2025 рік видатки спеціального фонду за бюджетною програмою 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» не передбачалися.

Водночас, у пояснювальній записці до звіту зазначається, що у звітному періоді (перше півріччя 2025 року) за КПКВК 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» за спеціальним фондом мали місце відповідні надходження та видатки. У звіті про надходження і використання коштів, отриманих за іншими джерелами власних надходжень
за перше півріччя 2025 року (спеціальний фонд) зазначено, що за вказаною бюджетною програмою (0111010) за звітний період надходження спеціального фонду склали 13 073,5 тис. грн (від отриманих благодійних внесків, грантів та дарунків), з яких у вигляді отриманих послуг на суму 1 394,7 тис. грн, обладнання та інвентаря – 872,0 тис. грн, обладнання довгострокового користування – 4 151,8 тис. грн та нематеріальних активів – 6 655,0 тис. грн.

 

Рівень освоєння коштів за КПКВК 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» (загальний фонд) за перше півріччя 2025 року склав 88,2 %.

 

За бюджетною програмою 0111020 «Обслуговування та організаційне, інформаційно-аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Верховної Ради України» Законом України «Про Державний бюджет України на 2025 рік» та кошторисом Верховної Ради України на 2025 рік передбачені видатки загального фонду в обсязі 1 366 784,2  тис. грн та видатки спеціального фонду – 7 444,5 тис. грн.

У першому півріччі 2025 року за вказаною бюджетною програмою прогнозувалися видатки у розрізі (додатки 3-7):

Управління справами Апарату Верховної Ради України – 458 957,3 тис. грн;

Управління адміністративними будинками – 142 908,6 тис. грн;

Автобази Управління справами Апарату Верховної Ради України – 66 174,4 тис. грн;

Дослідницької служби Верховної Ради України – 23 808,6 тис. грн;

у вигляді субсидій та поточних трансфертів для ДКП «Їдальня Управління справами Апарату Верховної Ради України» – 1 500,0 тис. грн.

Загалом за цією бюджетною програмою касові видатки склали 666 610,2 тис. грн.

Згідно із додатком 3 в розрізі Управління справами Апарату Верховної Ради України із затверджених на звітний період (перше півріччя 2025 року) видатків у сумі 458 957,3 тис. грн касові видатки склали 456 302,9 тис. грн (рівень освоєння 99,4%).

У розрізі інших управління та підприємств, що підпорядковані Управлінню справами Апарату Верховної Ради України, а також Дослідницької служби Верховної Ради України (фінансування яких здійснюється з бюджетної програми 0111020) освоєння запланованих на звітний період обсягів є таким:

Управління адміністративними будинками Управління справами Апарату Верховної Ради України (додаток 4) – з 142 908,6 тис. грн використано 123 526,6 тис. грн (86,4%), при цьому найнижчий рівень освоєння видатків має місце за видатками на оплату комунальних послуг та енергоносіїв (КЕКВ 2270) – 60,5%;

у розрізі Автобази Управління справами Апарату Верховної Ради України (додаток 5) – з 66 174,4 тис. грн використано 62 581,0 тис. грн (94,6%);

Дослідницька служба Верховної Ради України (додаток 6) – з 23 808,6 тис. грн використано 23 287,2 тис. грн (97,8%);

у розрізі ДКП «Їдальня Управління справами Апарату Верховної Ради України» (додаток 7) обсяг субсидій становить 912,5 тис. грн із запланованих на звітний період 1 500,0 тис. грн (60,8%).

Таким чином, як зазначено у пояснювальній записці до звіту, рівень освоєння видатків загального фонду за КПКВК 0111020 «Обслуговування та організаційне, інформаційно-аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Верховної Ради України» за перше півріччя 2025 року становив 96,1%.

 

У розрізі вказаної бюджетної програми 0111020 «Обслуговування та організаційне, інформаційно-аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Верховної Ради України» кошторисом Верховної Ради України на 2025 рік передбачаються також видатки спеціального фонду – 7 444,5 тис. грн (на рік).

У звіті про надходження і використання коштів, отриманих як плата за послуги за перше півріччя 2025 року (спеціальний фонд) надано інформацію щодо надходжень до спеціального фонду в обсязі 4 161,4 тис. грн, з яких за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю – 880,5 тис. грн; від додаткової господарської діяльності – 3 181,0 тис. грн;
від оренди чи реалізації в установленому порядку майна – 99,9 тис. грн.

У загальній структурі надходжень спеціального фонду найбільшими є надходження у розрізі Автобази управління справами Апарату Верховної Ради України – 3 330,0 тис. грн, з яких 3 181,0 тис. грн – отримані від додаткової господарської діяльності та надання послуг.

Видатки спеціального фонду у розрізі вказаної бюджетної програми 0111020 «Обслуговування та організаційне, інформаційно-аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Верховної Ради України» в обсязі 3 756,1 тис. грн спрямовані на поточні цілі: заробітну плату і нарахування на оплату праці – 1 084,2 тис. грн; на оплату послуг, придбання інвентаря, продуктів харчування, соціальне забезпечення та інші поточні видатки – 2 183,8 тис. грн,на придбання основного капіталу – 488,1 тис. грн.

Крім того, за інформацією, наведеною у звіті про надходження і використання коштів, отриманих за іншими джерелами власних надходжень за перше півріччя 2025 року, надходження спеціального фонду за вказаною бюджетною програмою, що надійшли у вигляді благодійних внесків, грантів та дарунків, склали 68 586,4 тис. грн, з яких, зокрема, предмети та обладнання довгострокового користування: для Автобази Управління справами Апарату Верховної Ради України – 66 923,5 тис. грн; для Управління адміністративними будинками – 1 656,8 тис. грн.

 

За бюджетною програмою 0111090 «Висвітлення діяльності Верховної Ради України суб’єктом у сфері парламентського мовлення та фінансова підтримка видання газети «Голос України» Законом України «Про Державний бюджет України на 2025 рік» та кошторисом Верховної Ради України на 2025 рік передбачено видатки загального фонду в обсязі 78 299,5 тис. грн, з яких згідно з розписом асигнувань для ДП «Парламентський телеканал «Рада» передбачено 58 799,5 тис. грн, для ДП «Редакція газети «Голос України» – 19 500,0 тис. грн.

Рівень освоєння видатків у розрізі бюджетної програми 0111090 «Висвітлення діяльності Верховної Ради України суб’єктом у сфері парламентського мовлення та фінансова підтримка видання газети «Голос України» за перше півріччя 2025 року становить 91,6 % – із запланованих на вказаний звітний період за вказаною бюджетною програмою видатків у сумі 35 520,0 тис. грн касові обсяги склали 32 535,6 тис. грн. 

Згідно з додатком 8 заплановані на перше півріччя 2025 року за вказаною бюджетною програмою обсяги видатків для ДП «Парламентський телеканал «Рада» становлять 25 920,0 тис. грн, а касові – 23 411,5 тис. грн (90,3% затверджених бюджетних призначень; різниця між запланованими та касовими видатками 2 508,5 тис. грн).

Із передбачених на перше півріччя 2025 року для ДП «Редакція газети «Голос України» видатків (поточних трансфертів) в сумі 9 600,0 тис. грн касові видатки склали 9 124,1 тис. грн (95,0% бюджетних призначень (додаток 9).

 

Таким чином, за підсумками виконання кошторису Верховної Ради України за перше півріччя 2025 року рівень освоєння видатків склав 94,2% бюджетних призначень, передбачених на звітний період, що становить 1 396 204,6 тис. грн (касові видатки), з яких:

за КПКВК 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» – 697 058,8 тис. грн;

за КПКВК 0111020 «Обслуговування та організаційне, інформаційно-аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Верховної Ради України» – 666 610,2 тис. грн;

за КПКВК 0111090 «Висвітлення діяльності Верховної Ради України суб’єктом у сфері парламентського мовлення та фінансова підтримка видання газети «Голос України»32 535,6 тис. грн.

 

Враховуючи зазначене вище, Комітет прийняв відповідне рішення.



[1] У контексті проведення головними розпорядниками бюджетних коштів перерозподілу бюджетних призначень варто зазначити, що згідно із Законом України «Про внесення змін до розділу VІ «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України та інших законодавчих актів України» від 15.03.2022 № 2134-ІХ, у зв’язку з Указом Президента України від 24.02.2022
№ 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24.02.2022
№ 2102-IX, не застосовуються, зокрема, стаття 23 Бюджетного кодексу України щодо обов’язковості погодження з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету про перерозподіл видатків бюджету і надання кредитів з бюджету, передачу бюджетних призначень, а також норми закону про Державний бюджет України в частині обов’язковості погодження з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету рішень Кабінету Міністрів України.

 

[2] Згідно з обґрунтуванням щодо необхідності обсягів видатків, що була надана головним розпорядником бюджетних коштів – Управлінням справами Апарату Верховної Ради України на етапі планування показників проекту кошторису Верховної Ради України на 2025 рік, зазначені капітальні видатки заплановані за КЕКВ 3132 «Капітальний ремонт інших об’єктів» на здійснення капітального ремонту аварійного адміністративного будинку Верховної Ради України по пров. Рильському, 8 у Шевченківському районі м. Києва.