Рішення про звіт Управління справами Апарату Верховної Ради України про виконання кошторису Верховної Ради України за перший квартал 2024 року

Комітет
17 червня 2024, 10:25

 

РІШЕННЯ

 

про звіт Управління справами Апарату Верховної Ради України

про виконання кошторису Верховної Ради України

за перший квартал 2024 року

 

 

Протокол № 197

від 17 червня 2024 року

 

Розглянувши надіслані, згідно з листом Управління справами Апарату Верховної Ради України від 21.05.2024 № 15/14-2024/111787 (1569421), звіт про виконання кошторису Верховної Ради України за перший квартал 2024 року, пояснювальну записку до зазначеного звіту, додатки з інформацією щодо використання видатків загального фонду, надходжень та витрат спеціального фонду, передбачених головному розпоряднику бюджетних коштів – Управлінню справами Апарату Верховної Ради України Законом України «Про Державний бюджет України на 2024 рік», кошторисом Верховної Ради України на 2024 рік (затверджений Постановою Верховної Ради України від 09.11.2023 № 3461-ІХ), керуючись положеннями пункту 6 частини першої статті 13 Закону України «Про комітети Верховної Ради України», пункту 18 додатку до Постанови Верховної Ради України «Про перелік, кількісний склад і предмети відання комітетів Верховної Ради України дев’ятого скликання» від 29.08.2019 № 19-IХ, Комітет в и р і ш и в:

 

Інформацію Комітету про звіт Управління справами Апарату Верховної Ради України про виконання кошторису Верховної Ради України за перший квартал 2024 року (додається) взяти до відома та надіслати Управлінню справами Апарату Верховної Ради України для врахування в роботі.

 

 

Голова Комітету                                                          С.В. КАЛЬЧЕНКО


ІНФОРМАЦІЯ

 

про звіт Управління справами Апарату Верховної Ради України

про виконання кошторису Верховної Ради України

за перший квартал 2024 року

 

На засіданні Комітету 17 червня 2024 року (протокол № 197) було розглянуто надіслані Управлінням справами Апарату Верховної Ради України, згідно з листом від 21.05.2024 № 15/14-2024/111787 (1569421), звіт про виконання кошторису Верховної Ради України за перший квартал 2024 року (далі – звіт), пояснювальну записку до зазначеного звіту, додатки з інформацією щодо використання видатків загального фонду, надходжень та витрат спеціального фонду, передбачених головному розпоряднику бюджетних коштів – Управлінню справами Апарату Верховної Ради України Законом України
«Про Державний бюджет України на 2024 рік», кошторисом Верховної Ради України на 2024 рік (затверджений Постановою Верховної Ради України від 09.11.2023 № 3461-ІХ).

Питання кошторису Верховної Ради України, організації роботи Верховної Ради України та контролю за виконанням її апаратом функцій із забезпечення діяльності Верховної Ради України та її органів належать до предмета відання Комітету (додаток до Постанови Верховної Ради України «Про перелік, кількісний склад і предмети відання комітетів Верховної Ради України дев’ятого скликання» від 29.08.2019 № 19-ІХ).

Враховуючи це, та за результатом попереднього аналізу інформації, поданої в додаток до листа Управління справами Апарату Верховної Ради України (електронна картка документа (1569421), Комітет зазначив таке.

У кошторисі Верховної Ради України на 2024 рік (Постанова Верховної Ради України від 09.11.2023 № 3461-ІХ) затверджено видатки відповідно до асигнувань, визначених головному розпоряднику бюджетних коштів – Управлінню справами Апарату Верховної Ради України Законом України
«Про Державний бюджет України на 2024 рік».

Відповідно до додатку 3 Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» головному розпоряднику бюджетних коштів – Управлінню справами Апарату Верховної Ради України передбачено видатки в обсязі 2 953 600,1 тис. грн., з яких за загальним фондом – 2 947 106,8 тис. грн.,
а за спеціальним фондом – 6 493,3 тис. грн.

Впродовж періоду, за який надано звіт, зміни до Закону України
«Про Державний бюджет України на 2024 рік», зокрема, щодо обсягів видатків, передбачених для забезпечення діяльності Верховної Ради України,
не вносилися.

Розподіл видатків загального фонду Державного бюджету України, що передбачені в 2024 році лише на поточні цілі (оскільки видатки розвитку
в 2024 році не передбачено), у розрізі бюджетних програм (КПКВ 0111010, 0111020, 0111090) є таким (в тис. грн. та у відсотках від загального обсягу):

Видатки загального фонду Державного бюджету України, передбачені Управлінню справами Апарату Верховної Ради України у 2024 році

 

 

 

 

 

 


2 947 106,8 тис. грн.

 

 

КПКВ 0111010

 

1 407 868,7 тис грн.

47,8 %

 

КПКВ 0111090

198 299,5

 тис. грн.

6,7 %

 

 

КПКВ 0111020

1 340 938,6 тис грн.

45,5 %

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Таким чином, за бюджетною програмою 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» на 2024 бюджетний рік передбачено видатки споживання загального фонду в обсязі 1 407 868,7 тис. грн. 

Згідно із пояснювальною запискою до звіту та додатком 2, у першому кварталі 2024 року обсяги видатків споживання передбачено у сумі
290 738,0 тис грн., з яких касові видатки складають 263 515,0 тис. грн. (тобто за вказаною бюджетною програмою рівень освоєння видатків споживання загального фонду склав 90,6%, а різниця між запланованими на цей період – перший квартал 2024 року та використаними асигнуваннями становить
27 223,0 тис. грн.).

У розрізі окремих видів видатків (згідно з економічною класифікацією) виконання їх обсягів у першому кварталі 2024 року є таким.

Найбільшими за обсягами у видатках споживання загального фонду у розрізі бюджетної програми 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» є видатки на оплату праці (КЕКВ 2110). За рахунок цих видатків здійснюється виплата заробітної плати народним депутатам України та їх помічникам-консультантам. Річний обсяг видатків на оплату праці  заплановано в сумі 775 224.5 тис. грн., на перший квартал 2024 року –
183 776,0 тис. грн., касові видатки складають 167 114,3 тис. грн. Таким чином вже станом на 1 квітня 2024 року (на початок другого кварталу) різниця між запланованими і фактичними обсягами видатків (залишок коштів за вказаним КЕКВ) складає 16 661,7 тис. грн.

Від обсягів видатків на оплату праці безпосередньо залежить обсяг видатків на нарахування на заробітну плату (КЕКВ 2120) (нарахування єдиного соціального внеску). Річний їх обсяг заплановано в сумі 170 549,4 тис. грн.,
у першому кварталі 2024 року – 40 430,8 тис. грн., а касові видатки становлять – 36 700,5 тис. грн. Відповідно у розрізі цих видатків також існує різниця між запланованими на три місяці 2024 року та касовими видатками в обсязі
3 730,3 тис. грн.

Як зазначено у пояснювальній записці до звіту та відповідно до наведених вище обсягів, загалом на оплату праці і нарахування на заробітну плату за вказаною бюджетною програмою було використано 203 814,8 тис. грн. (касові видатки).

Від загального обсягу касових видатків за цією бюджетною програмою (0111010) касові видатки на оплату праці і нарахування на заробітну плату становлять 77,34 %, з яких:

87 929,1 тис. грн. – оплата праці з нарахуваннями народних депутатів України;

115 885,7 тис. грн. – оплата праці з нарахуваннями помічників-консультантів народних депутатів України.

У загальному обсязі видатків споживання за бюджетною програмою 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» значними за обсягами також є видатки за кодом економічної класифікації
2730 «Інші виплати населенню». За рахунок цих видатків здійснюються народним депутатам України виплати, передбачені статтями 23, 32, 35 Закону України «Про статус народного депутата України».

У загальній структурі касових видатків за бюджетною програмою 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» видатки на інші виплати населенню (КЕКВ 2730) складають 21,52 %.

На 2024 рік за КЕКВ (2730) «Інші виплати населенню» заплановано кошти в обсязі 423 650,0 тис. грн., на перший квартал – 61 535,5 тис. грн., з яких касові видатки складають 56 703,4 тис. грн. (92,1 % від запланованих на звітний період обсягів), різниця між запланованими та касовими видатками за цим кодом – 4 832,1 тис. грн.

Відповідно до наданої у пояснювальній записці до звіту інформації касові видатки за цим кодом спрямовано на:

відшкодування витрат, пов’язаних з виконанням депутатських повноважень – 47 721,3 тис. грн.;

компенсацію витрат на проїзд – 5 130,0 тис. грн.;

компенсацію витрат на оренду житла або винайм готельного номера – 3 852,1 тис. грн.

У 2024 році заплановані видатки на відрядження народних депутатів України (КЕКВ 2250) в обсязі 10 309,7 тис. грн. При цьому у першому кварталі 2024 року запланований обсяг видатків на відрядження – 2 677,7 тис. грн., з яких касові видатки склали 1 338,1 тис. грн. (майже 50 % від запланованих на перший квартал обсягів).

Аналізуючи інформацію, надану в додатку 2, в якому відображено обсяги видатків за кодами економічної класифікації в розрізі бюджетної програми 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України», Комітет звернув увагу на те, що у звітах за попередні періоди (наприклад за перший квартал
2023 року) Управління справами Апарату Верховної Ради України надавало розшифровку щодо обсягів видатків за КЕКВ 2250 «Видатки на відрядження» (окремо за видатками на відрядження народних депутатів України, в тому числі за кордон, окремо за видатками на відрядження помічників-консультантів у виборчі округи), а також щодо обсягів видатків за КЕКВ 2730 «Інші виплати населенню» (окремо за видатками на відшкодування витрат, пов’язаних з виконанням депутатських повноважень, окремо за видатками на компенсацію вартості проїзду та окремо – для компенсації житла або винайму готельного номера). Тоді як у звіті за перший квартал 2024 року в розрізі цих видатків деталізація відсутня. Водночас, для зручності аналізу інформації та повноти даних щодо обсягів видатків, які використані для забезпечення діяльності Верховної Ради України, така деталізація є доречною. 

Таким чином, різниця між запланованими і касовими видатками (за звітний період) загалом за бюджетною програмою 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» (27 223,0 тис. грн.) утворилася здебільшого за рахунок різниці між плановими та касовими обсягами видатків за КЕКВ 2110 «Оплата праці» – 16 661,7 тис. грн., КЕКВ 2120 «Нарахування на заробітну плату» – 3 730,3 тис. грн., КЕКВ 2730 «Інші виплати населенню» – 4 832,1 тис. грн.,  КЕКВ 2250 «Видатки на відрядження» – 1 339,6 тис. грн.

Суттєвої різниці між запланованими у першому  кварталі 2024 року та касовими обсягами видатків у розрізі інших кодів економічної класифікації за цією бюджетною програмою немає.

Впродовж періоду, за який надано звіт (перший квартал 2024 року), відповідно до визначеної бюджетним законодавством процедури (за погодженням з Міністерством фінансів України), головним розпорядником бюджетних коштів – Управлінням справами Апарату Верховної Ради України в розрізі бюджетної програми 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» було здійснено перерозподіл[1]: зменшено обсяги видатків за КЕКВ 2730 «Соціальне забезпечення», що передбачені для відшкодування витрат, пов’язаних з виконанням депутатських повноважень, на суму 710,0 тис. грн. та одночасно збільшено на цю ж суму видатки за КЕКВ 2800 «Інші виплати населенню» для покриття судових зборів та витрат виконавчого провадження.

За рахунок цих видатків здійснювалось покриття виконавчих зборів, мінімальних витрат виконавчого провадження (в порядку безспірного списання органами Державної казначейської служби України з рахунків Управління справами Апарату Верховної Ради України), покриття витрат в порядку здійснення добровільного виконання рішення суду, зокрема, за позовами помічників-консультантів народних депутатів України попередніх скликань, народного депутата України Третьякової Г.М. (додатки 10 – 12).

 

Кошторисом Верховної Ради України у 2024 році видатки спеціального фонду за бюджетною програмою 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» не передбачалися.

Водночас, у пояснювальній записці до звіту зазначається, що у звітному періоді (перший квартал 2024 року) за КПКВК 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» за спеціальним фондом мали місце відповідні надходження та видатки.

Так, у звіті про надходження і використання коштів, отриманих як плата за послуги за І квартал 2024 року (спеціальний фонд) зазначено, що за вказаною бюджетною програмою (0111010) за звітний період від додаткової (господарської) діяльності надходження до спеціального фонду склали
4 966,0 тис. грн., від реалізації в установленому порядку майна (крім нерухомого майна) у вигляді відшкодування витрат на придбання електронного ключа –
2,2 тис. грн. (загалом 4 968,2 тис. грн). Касові видатки спеціального фонду – 4 966,0 тис. грн. Згідно із додатково наданою Управлінням справами Апарату Верховної Ради України інформацією (додаток 14) надходження та видатки до спеціального фонду в обсязі 4 966,0 тис. грн. – це майнові права на програмно-технічний комплекс «Архів». Окрім цього, за вказаною бюджетною програмою мали місце надходження спеціального фонду у вигляді благодійних внесків, грантів та дарунків (обладнання і предмети довгострокового користування), що склали 8,5 тис. грн. (надходження у вигляді дарунків для поповнення бібліотечного фонду – згідно з інформацією, наведеною у звіті про надходження і використання коштів, отриманих за іншими джерелами власних надходжень за І квартал 2024 року, та додатково надісланою інформацією). 

 

Аналізуючи показники виконання кошторису Верховної Ради України у першому кварталі 2024 року за бюджетною програмою 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України», зокрема, у розрізі видатків на оплату праці та нарахування на заробітну плату, враховуючи різницю між запланованими і касовими їх обсягами, варто зупинитися на питанні відпусток  народних депутатів України.

Так, відповідно до положень частини восьмої статті 20 Закону України «Про статус народного депутата України» народному депутату України надається щорічна оплачувана відпустка у міжсесійний період тривалістю 45 календарних днів.

Своєю чергою, згідно з Указом Президента України від 24.02.2022
№ 64/2022 «Про введення воєнного стану», затвердженим Законом України
№ 2102-IX від 24.02.2022 в Україні з 24 лютого 2022 року введено воєнний стан, термін якого неодноразово продовжувався (востаннє з 14 травня 2024 року строком на 90 діб – згідно з Указом Президента від 06.05.2024 № 271/2024, затвердженим Законом України від 08.05.2024  № 3684-ІХ).

Згідно зі статтями 9 та 12 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» в умовах воєнного Верховна Рада України діє виключно на підставі, в межах повноважень та у спосіб, визначені Конституцією та законами України, Верховна Рада України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях працює в сесійному режимі.

Відтак, починаючи з моменту введення в Україні воєнного стану, Верховна Рада України працює в режимі пленарного засідання безперервно. Наразі відповідно до Постанови Верховної Ради України від 07.02.2023 № 2912-ІХ «Про деякі питання організації роботи Верховної Ради України дев’ятого скликання під час проведення дев’ятої сесії в умовах дії воєнного стану» встановлено, що Верховна Рада України дев’ятого скликання під час проведення дев'ятої сесії працює у режимі одного пленарного засідання, що триває до дня припинення чи скасування воєнного стану в Україні, але не пізніше ніж до початку наступної чергової сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання.

Враховуючи це, народні депутати України не використовують передбачене положеннями частини восьмої статті 20 Закону України «Про статус народного депутата України» право на відпустки.

Водночас, відповідно до положень загального законодавства про відпустки передбачено грошову компенсацію за невикористані щорічні відпустки, що виплачується у разі звільнення працівника, а також заміну частини щорічної відпустки грошовою компенсацією за умови використання не менше ніж
24 календарних дні щорічної та додаткової відпусток (стаття 24 Закону України «Про відпустки»).

Своєю чергою, відповідно до статті 33 Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» установлено, що протягом 2024 року щорічні відпустки (основна та додаткова), на які працівник державного органу набув право за останній відпрацьований робочий рік, мають бути використані таким працівником до кінця 2024 року. У разі невикористання таких відпусток впродовж 2024 року для працівника державного органу передбачено в межах затверджених видатків на оплату праці відповідного державного органу виплату грошової компенсації за всі дні невикористаної відпустки, на які він набув право за останній відпрацьований робочий рік.

Таким чином, зважаючи на спеціальний статус народного депутата України (який не є працівником державного органу), а також особливості роботи Верховної Ради України в період дії воєнного стану, дні щорічних оплачуваних відпусток народних депутатів України не використовуються. Поряд з цим, у разі припинення їх повноважень (у зв’язку з припиненням повноважень Верховної Ради України дев’ятого скликання чи дострокового припинення повноважень народного депутата України) головному розпоряднику бюджетних коштів необхідно буде здійснювати виплату грошової компенсації за невикористані дні відпусток. Відтак, такі непередбачені витрати з фонду оплати праці стануть додатковим навантаженням на фонд оплати праці.

Тому питання законодавчого врегулювання відшкодування частини невикористаних відпусток народним депутатам України в межах затверджених видатків на оплату праці за бюджетною програмою 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» на відповідний рік (враховуючи тенденцію щодо утворення економії видатків за цією програмою), потребує змін до законодавства, що регулює питання відпусток.

 

За бюджетною програмою 0111020 «Обслуговування та організаційне, інформаційно-аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Верховної Ради України» Законом України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» та кошторисом Верховної Ради України на 2024 рік передбачені видатки загального фонду в обсязі 1 340 938,6  тис. грн. та видатки спеціального фонду – 6 493,3 тис. грн.

У першому кварталі 2024 року за вказаною бюджетною програмою прогнозувалися видатки у розмірі 263 110,3 тис. грн., з яких касові обсяги склали 250 657,9 тис. грн. (пояснювальна записка до звіту, додатки 3-7). Тобто за вказаною бюджетною програмою рівень освоєння видатків загального фонду склав 95,3%, а різниця між запланованими на цей період (перший квартал
2024 року) та використаними асигнуваннями складає 12 452,4 тис. грн.).

Згідно із додатком 3 до звіту в розрізі Управління справами Апарату Верховної Ради України із затверджених на звітний період (три місяці 2024 року) видатків у сумі 169 705,6 тис. грн. касові видатки склали 163 130,6 тис. грн. (рівень освоєння 96,1%).

У загальній структурі касових видатків загального фонду питома вага видатків на оплату праці і нарахування на заробітну плату є найбільшою – 99,5%.

Із запланованого обсягу видатків на оплату праці – 138 264,2 тис. грн. було використано 133 557,1 тис. грн., так само касові видатки з нарахувань на оплату праці відповідають їх плановим обсягам.

Відповідно до додатків 4 – 7, як у розрізі кодів економічної класифікації, так і в розрізі управлінь (підприємств, організацій), фінансування яких здійснюються із бюджетної програми 0111020 «Обслуговування та організаційне, інформаційно-аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Верховної Ради України», значної різниці  між запланованими та касовими видатками у першому кварталі 2024 не існує.

За видатками загального фонду освоєння запланованих на звітний період обсягів є таким:

у розрізі Управління адміністративними будинками Управління справами Апарату Верховної Ради України – з 55 351,2 тис. грн. використано 52 314,0 тис. грн. (94,5 %);

у розрізі Автобази Управління справами Апарату Верховної Ради України – з 27 180,0 тис. грн. використано 25 180,2 тис. грн. (92,6%);

Дослідницька служба Верховної Ради України – з 10 208,6 тис. грн. використано 9 574,7 тис. грн. (93,8%);

у розрізі ДКП «Їдальня Управління справами Апарату Верховної Ради України» обсяг субсидій становить 458,7 тис. грн. із запланованих на звітний період 664,9 тис. грн.

Впродовж періоду, за який надано звіт (перший квартал 2024 року), головним розпорядником бюджетних коштів – Управлінням справами Апарату Верховної Ради України за погодженням з Міністерством фінансів України
в розрізі бюджетної програми 0111020 «Обслуговування та організаційне, інформаційно-аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Верховної Ради України» було зменшено обсяги видатків за КЕКВ 2120 «Нарахування на оплату праці», що передбачені для нарахування і сплати єдиного соціального внеску, на суму 450,0 тис. грн., та одночасно збільшено на цю ж суму видатки за КЕКВ 2800 «Інші виплати населенню» для покриття судових зборів та витрат виконавчого провадження (додаток 1).

Згідно з додатково наданою Управлінням справами Апарату Верховної Ради України інформацією частина з цих видатків були сплачені Управлінням справами в порядку здійснення добровільного виконання рішень судів та сплати судового збору за позовами колишнього працівника Апарату Верховної Ради України Ващенка М.В. (додаток 13).

Таким чином, як зазначено у пояснювальній записці до звіту, рівень освоєння видатків загального фонду за КПКВК 0111020 «Обслуговування та організаційне, інформаційно-аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Верховної Ради України» за І квартал 2023 року становив 95,3%.

У розрізі вказаної бюджетної програми 0111020 «Обслуговування та організаційне, інформаційно-аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Верховної Ради України» кошторисом Верховної Ради України на 2024 рік передбачаються також видатки спеціального фонду – 6 493,3 тис. грн. (на рік).

У звіті про надходження і використання коштів, отриманих як плата за послуги за І квартал 2024 року (спеціальний фонд) надано інформацію щодо надходжень до спеціального фонду в обсязі 1 752,4 тис. грн. та видатків –
1 193,7 тис. грн.

У загальній структурі надходжень (1 752,4 тис. грн.) до спеціального фонду:

313,3 тис. грн. отримано Управлінням адміністративними будинками Управління справами Апарату Верховної Ради України (за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю –
251,6 тис. грн. та 61,7 тис. грн. – за надання майна в оренду);

1 439,1 тис. грн. отримано Автобазою Управління справами Апарату Верховної Ради України (від додаткової господарської діяльності – 1 437,2 тис. грн., від надання послуг, майна в оренду, від реалізації нерухомого майна –
1,9 тис. грн.).

Видатки спеціального фонду (1 193,7 тис. грн.) спрямовані на виплату заробітної плати і нарахування на заробітну плату (596,6 тис. грн. у розрізі Автобази), на оплату послуг, придбання інвентаря, продуктів харчування, соціальне забезпечення та інші поточні видатки (597,1 тис. грн.)

Крім того, за інформацією, наведеною у звіті про надходження і використання коштів, отриманих за іншими джерелами власних надходжень за перший квартал 2024 року, надходження спеціального фонду за вказаною бюджетною програмою, що надійшли у вигляді благодійних внесків, грантів та дарунків, склали 221,1 тис. грн., з яких для Дослідницької служби Верховної Ради України – 208,4 тис. грн., для Автобази – 12,7 тис. грн.

 

За бюджетною програмою 0111090 «Висвітлення діяльності Верховної Ради України через засоби телебачення і радіомовлення та фінансова підтримка видання газети «Голос України» Законом України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» та кошторисом Верховної Ради України на 2024 рік передбачено видатки загального фонду в обсязі 198 299,5 тис. грн.,
з яких згідно з розписом асигнувань для ДП «Парламентський телеканал «Рада» передбачено 169 176,8 тис. грн., для ДП «Редакція газети «Голос України» – 23 122,7 тис. грн.

Рівень освоєння видатків у розрізі бюджетної програми 0111090 «Висвітлення діяльності Верховної Ради України через засоби телебачення і радіомовлення та фінансова підтримка видання газети «Голос України» за перший квартал 2024 року становить 57,5 % – із запланованих на
перший квартал 2024 року за вказаною бюджетною програмою видатків у сумі 34 689,5 тис. грн. касові обсяги склали 19 942,6 тис. грн. 

Згідно з додатком 8 заплановані на перший квартал 2024 року за вказаною бюджетною програмою обсяги видатків для ДП «Парламентський телеканал «Рада» становлять 27 405,8 тис. грн., а касові видатки склали
14 473,1 тис. грн. – 52,8% затверджених бюджетних призначень (різниця між запланованими та касовими видатками складає 12 932,7 тис. грн.).
У пояснювальній записці до звіту зазначено, що такий рівень освоєння «спричинено здійсненням платежів у встановленій черговості відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 09 червня 2021 року № 590
«Про затвердження порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану». Водночас, в пояснювальній записці Управління справами Апарату Верховної Ради України не уточнює, чи стало це наслідком того, що зобов’язання виникло у першому кварталі 2024 року, а касові видатки у зв’язку із взятим зобов’язанням –
у наступному бюджетному періоді, чи з інших причин.

Із передбачених на перший квартал 2024 року для ДП «Редакція газети «Голос України» видатків (поточних трансфертів) в сумі 7 284,0 тис. грн. касові видатки склали 5 469,5 тис. грн. – 75,1% виділених бюджетних призначень (додаток 9).

 

Таким чином, за підсумками виконання кошторису Верховної Ради України за перший квартал 2024 року рівень освоєння видатків склав 90,8 % бюджетних призначень, передбачених на звітний період, касові видатки становлять 534 115,5 тис. грн., з яких:

за КПКВ 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України»  – 263 515,0 тис. грн.;

за КПКВ 0111020 «Обслуговування та організаційне, інформаційно-аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Верховної Ради України» – 250 657,9 тис. грн.;

за 0111090 «Висвітлення діяльності Верховної Ради України через засоби телебачення і радіомовлення та фінансова підтримка видання газети «Голос України» – 19 942,6 тис. грн.

У пояснювальній записці до звіту Управління справами Апарату Верховної Ради України зазначає про те, що дебіторська та кредиторська заборгованість за загальним фондом державного бюджету, що утворилася у звітному періоді, є поточною та буде погашена у поточному періоді.

 

Враховуючи зазначене вище, Комітет прийняв відповідне рішення.

 

 

Голова Комітету                                                            С.В. КАЛЬЧЕНКО

 

 



[1] У контексті проведення головними розпорядниками бюджетних коштів перерозподілу бюджетних призначень варто зазначити, що згідно із Законом України «Про внесення змін до розділу VІ «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України та інших законодавчих актів України» від 15.03.2022 № 2134-ІХ, у зв’язку з Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24.02.2022 № 2102-IX, не застосовуються, зокрема, стаття 23 Бюджетного кодексу України щодо обов’язковості погодження з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету про перерозподіл видатків бюджету і надання кредитів з бюджету, передачу бюджетних призначень, а також норми закону про Державний бюджет України в частині обов’язковості погодження з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету рішень Кабінету Міністрів України.