Рекомендації слухань у Комітеті
18 травня 2016, 15:37
КОМІТЕТ З ПИТАНЬ РЕГЛАМЕНТУ ТА ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ Протокол № 48 від 30 березня 2016 року РЕКОМЕНДАЦІЇ слухань у Комітеті на тему: «Законодавчий процес: актуальні питання вдосконалення парламентських процедур, оцінка ефективності законодавства» Комітет Верховної Ради України з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України, провівши 16 березня 2016 року, слухання у Комітеті на тему: «Законодавчий процес: актуальні питання вдосконалення парламентських процедур, оцінка ефективності законодавства» за підтримки Вестмінстерської фундації за демократію, зазначає наступне. На сьогодні законодавчий процес, як основний напрям розвитку сучасної правової системи України, потребує вдосконалення, оскільки бажання суспільства жити в правовій державі вимагає якісного процесу підготовки і прийняття законів, що має стати наслідком інтеграції зусиль законодавчої і виконавчої влади - з одного боку, і, власне, суспільства - з іншого. Стає дедалі очевидним, що ефективність і дієвість законів залежить від того, наскільки є чіткими та узгодженими норми щодо їх ініціювання, розгляду та затвердження. Звичайно, це повинні бути такі правила, які створені на основі вивчення сучасної технології прийняття законів, врахування передових світових зразків здійснення законодавчої діяльності. Практика, що склалася в законотворчому процесі в Україні, потребує удосконалення як в організаційному, так і в правовому забезпеченні. Законодавча база України не відповідає необхідним вимогам правового забезпечення державного управління виходячи з потреб суспільства. Неузгодженість українського законодавства з правовими системами інших держав світу додатково ускладнює регулювання відносин між державами, їх юридичними особами та громадянами, а також вирішення відповідних проблем у суспільстві. Прийняття законодавчих актів нерідко здійснюється на недостатньому професійному рівні без урахування наукового, методичного і техніко-юридичного опрацювань, з багатьма змістовними неузгодженостями. Тобто, законодавча діяльність Верховної Ради України у контексті еволюції розвитку законодавчого процесу в Україні засвідчила існування проблеми якості законів. Єдиним законодавчим органом в Україні - є Верховна Рада України. Відповідно до частини п'ятої статті 83 Конституції України порядок її роботи встановлюється Конституцією України та Регламентом Верховної Ради України. В свою чергу Регламент Верховної Ради України встановлює порядок підготовки і проведення сесій Верховної Ради України, її засідань, формування державних органів, визначає законодавчу процедуру, процедуру розгляду інших питань, віднесених до її повноважень, та порядок здійснення контрольних функцій Верховної Ради України. І саме в контексті вдосконалення законодавчої процедури, визначеної Регламентом Верховної Ради України, яка є складовою законодавчого процесу, відбулося обговорення винесених на слухання у Комітеті питань, і за результатами його проведення напрацьовані відповідні рекомендації. Всебічно обговоривши та проаналізувавши проблемні питання, які склались у зв'язку з нагальною проблемою приведення окремих положень Регламенту Верховної Ради України у відповідність до чинного законодавства з урахуванням змін, спричинених курсом України на європейську інтеграцію, відповідно до частини другої статті 52 Закону України «Про комітети Верховної Ради України», за результатами слухань у Комітеті на тему: «Законодавчий процес: актуальні питання вдосконалення парламентських процедур, оцінка ефективності законодавства», Комітет р е к о м е н д у є: 1. Народним депутатам України - членам Комітету, членам робочої групи по внесенню змін до Регламенту Верховної Ради України, створеної 25 грудня 2014 року, подати на розгляд Комітету пропозиції щодо змін до Регламенту Верховної Ради України з урахуванням визнаних Верховною Радою України рекомендацій Місії Європейського Парламенту, згідно з Постановою Верховної Ради України «Про заходи з реалізації рекомендацій щодо внутрішньої реформи та підвищення інституційної спроможності Верховної Ради України» від 17 березня 2016 року № 1035-VIII, та пропозицій учасників слухань, а саме: 1.1. Підготувати зміни до статей 89 - 92 Регламенту Верховної Ради України щодо визначення критеріїв (та/або обмежень) вимог до законопроектів, проектів інших актів, які подаються на реєстрацію до Апарату Верховної Ради України. Виходячи з цього, необхідно зосередитись на їх дореєстраційній перевірці. 1.2. Доповнити перелік супровідних документів до законопроекту, проекту іншого акта, передбачених статтею 91 Регламенту Верховної Ради України, обов'язковим внесенням фінансово-економічного обґрунтування та передбачити вимоги до його форми. 1.3. Опрацювати Рекомендації Місії Європейського Парламенту (п.п. 6, 10) щодо доцільності змін до Регламенту Верховної Ради України, згідно яких на початку роботи чергової сесії Верховної Ради України депутатські фракції (депутатські групи) мають запропонувати для включення Верховною Радою України до порядку денного кожної поточної сесії 20 законопроектів, внесених народними депутатами України - суб'єктами права законодавчої ініціативи, та щодо об'єднання пленарних тижнів та тижнів роботи в комітетах. 1.4. Підготувати пропозиції щодо змін до Регламенту Верховної Ради України стосовно засад формування, організації діяльності та припинення діяльності коаліції депутатських фракцій (частина дев'ята статті 83 Конституції України), формування складу Кабінету Міністрів України (пункт 12 частини першої статті 85 Конституції України), та засад формування і організації діяльності парламентської опозиції. (квітень 2016 року) 2. Підтримати пропозицію директора Програми USAID «РАДА: відповідальність, підзвітність, демократичне парламентське представництво» Когута І.О. щодо проведення у співпраці з Комітетом з питань правової політики і правосуддя Парламентського конституційного семінару «Зміни до Регламенту Верховної Ради України в контексті конституційної реформи» (частина четверта статті 42 Закону України «Про комітети Верховної Ради України»). (квітень-травень 2016 року) Перший заступник голови Комітету П.В.ПИНЗЕНИК |
|
|
|