РІШЕННЯ
про звіт
Управління справами Апарату Верховної Ради України
про виконання кошторису Верховної Ради України за 2024 рік
(листи Управління справами Апарату Верховної Ради України
від 21.02.2025 (електронні картки документів (1813543) та (1813558)
Протокол № 224
від 10 березня 2025 року
Розглянувши надіслані, згідно з листами Управління справами Апарату Верховної Ради України
від 21 лютого 2025 року № 15/10-2025/43133 (1813543) Голові Верховної Ради України Стефанчуку Р.О.
та № 15/11-2025/43135 (1813558) – Комітету, звіт про виконання кошторису
Верховної Ради України за 2024 рік, пояснювальну записку до зазначеного звіту,
додатки з інформацією щодо використання видатків загального фонду, надходжень
та витрат спеціального фонду, передбачених головному розпоряднику бюджетних
коштів – Управлінню справами Апарату Верховної Ради України Законом України
«Про Державний бюджет України на 2024 рік» та кошторисом Верховної Ради України
на 2024 рік, затвердженим Постановою Верховної Ради України від 09.11.2023 № 3461-ІХ, керуючись
положеннями пункту 6 частини першої
статті 13 Закону України «Про комітети Верховної Ради України», пункту 18
додатку до Постанови Верховної Ради України «Про перелік, кількісний склад і предмети відання комітетів Верховної Ради України
дев’ятого скликання»
від 29.08.2019 № 19-IХ, Комітет в и р і
ш и в:
1. Інформацію Комітету про звіт Управління справами Апарату Верховної Ради України про виконання кошторису Верховної Ради України за 2024 рік (додається) взяти до відома.
2. Інформацію Комітету про звіт Управління справами Апарату Верховної Ради України про виконання кошторису Верховної Ради України за 2024 рік надіслати Голові Верховної Ради України Стефанчуку Р.О., Керівнику Апарату Верховної Ради України Штучному В.В. та Управлінню справами Апарату Верховної Ради України.
Голова Комітету С.В. КАЛЬЧЕНКО
ІНФОРМАЦІЯ
про звіт Управління справами Апарату Верховної Ради України про виконання кошторису Верховної Ради України за 2024 рік
(листи Управління справами Апарату Верховної Ради України
від 21.02.2025 (електронні картки документів (1813543) та (1813558)
На засіданні Комітету
10 березня 2025 року (протокол № 224) було розглянуто надіслані
Управлінням справами Апарату Верховної Ради України, згідно з листами від 21
лютого 2025 року № 15/10-2025/43133 (1813543) Голові Верховної Ради України Стефанчуку Р.О.
та № 15/11-2025/43135 (1813558) – Комітету, звіт про виконання кошторису Верховної
Ради України за 2024 рік (далі – Звіт), пояснювальну записку до зазначеного
Звіту, додатки з інформацією щодо використання видатків загального фонду,
надходжень та витрат спеціального фонду, передбачених головному розпоряднику
бюджетних коштів – Управлінню справами Апарату Верховної Ради України Законом
України
«Про Державний бюджет України на 2024 рік» та кошторисом Верховної Ради України
на 2024 рік, затвердженим Постановою Верховної Ради України від 09.11.2023 № 3461-ІХ.
Відповідно до пункту 24 частини першої статті 78 Регламенту Верховної Ради України Голова Верховної Ради України на виконання повноважень, визначених Конституцією України, не пізніш як через два місяці після закінчення бюджетного року забезпечує подання на розгляд Верховної Ради України звіту про виконання кошторису Верховної Ради за минулий рік.
Питання кошторису Верховної Ради України, організації роботи Верховної Ради України та контролю за виконанням її апаратом функцій із забезпечення діяльності Верховної Ради України та її органів належать до предмета відання Комітету (додаток до Постанови Верховної Ради України «Про перелік, кількісний склад і предмети відання комітетів Верховної Ради України дев’ятого скликання» від 29.08.2019 № 19-ІХ).
Враховуючи це, та за результатом попереднього аналізу інформації, поданої у Звіті та додатках до нього, Комітет зазначив таке.
У кошторисі Верховної Ради
України на 2024 рік (Постанова Верховної Ради України від
09.11.2023 № 3461-ІХ) затверджено видатки відповідно до асигнувань,
визначених головному розпоряднику бюджетних коштів – Управлінню справами
Апарату Верховної Ради України Законом України
«Про Державний бюджет України на 2024 рік».
Відповідно до додатку 3 Закону
України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» головному розпоряднику
бюджетних коштів – Управлінню справами Апарату Верховної Ради України
передбачено видатки в обсязі 2 953 600,1 тис. грн, з яких за
загальним фондом – 2 947 106,8 тис. грн,
а за спеціальним фондом – 6 493,3 тис. грн.
У зв’язку із змінами, внесеними до Закону України «Про Державний бюджет
України на 2024 рік» згідно із Законом України від 18.09.2024
№ 3978-ІХ (далі – Закон України № 3978-ІХ), загальний обсяг видатків,
передбачених головному розпоряднику бюджетних коштів – Управлінню справами
Апарату Верховної Ради України, не змінився, водночас такі обсяги було змінено
у розрізі окремих бюджетних програм (за рахунок зменшення видатків у розрізі
однієї з програм та одночасного збільшення таких видатків за іншими бюджетними
програмами).
Так, відповідно до змін, внесених до додатку 3 Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» (згідно з Законом України № 3978-ІХ) було зменшено видатки споживання за бюджетною програмою 0111090 «Висвітлення діяльності Верховної Ради України через засоби телебачення і радіомовлення та фінансова підтримка видання газети «Голос України» на 15 000,0 тис. грн, за рахунок чого збільшено видатки споживання за бюджетною програмою 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» на 11 000,0 тис. грн, збільшено видатки споживання за бюджетною програмою 0111020 «Обслуговування та організаційне, інформаційно-аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Верховної Ради України» на 4 000,0 тис. грн.
Впродовж 2024 року головним
розпорядником бюджетних коштів за погодженням з Міністерством фінансів України
було здійснено перерозподіли видатків відповідно до визначеної бюджетним
законодавством процедури [1].
У наданому Управлінням справами Апарату Верховної Ради України Звіті і додатках
до нього, а також у проекті інформації Комітету показники видатків, що
передбачалися у 2024 році для забезпечення діяльності Верховної Ради України,
наводяться в обсягах з урахуванням змін, що відбулися у зв’язку із внесенням
змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» та
проведенням інших перерозподілів (відповідно до визначеної
бюджетним законодавством процедури – за погодженням з Міністерством фінансів
України).
За бюджетною програмою 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» відповідно до кошторису Верховної Ради України на 2024 рік передбачалися видатки споживання загального фонду в обсязі 1 407 868,7 тис. грн.
Згідно із Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» (від 18.09.2024 № 3978-ІХ), як вже зазначалось вище, видатки загального фонду в розрізі вказаної бюджетної програми (0111010) було збільшено на 11 000,0 тис. грн., за рахунок зменшення видатків в розрізі іншої бюджетної програми (0111090).
Крім того, у зв’язку
з перерозподілом видатків для головного розпорядника бюджетних коштів –
Управління справами Апарату Верховної Ради України, згідно з розпорядженням
Кабінету Міністрів України від 30.07.2024 №705-р, видатки за цією бюджетною
програмою (0111010) було збільшено на
42 900,9 тис. грн (з яких 35 164,7 тис. грн – на оплату праці
помічників-консультантів та 7 736,2 тис. грн – нарахування на оплату
праці)[2]. На цю ж
суму зменшено видатки за іншою бюджетною програмою (0111020).
З урахуванням такого збільшення (загалом на 53 900,9 тис. грн) обсяги видатків споживання загального фонду за бюджетною програмою 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» склали 1 461 769,6 тис. грн, з яких касові видатки – 1 384 542,1 тис. грн. Рівень освоєння коштів за цією бюджетною програмою за 2024 рік склав 94,7 %.
У додатку 2 до звіту
деталізовано обсяги видатків, затверджених
на 2024 рік, та їх касові обсяги за кодами економічної класифікації видатків.
Найбільшими за
обсягами у видатках споживання загального фонду у розрізі бюджетної програми
0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної
Ради України» є видатки на оплату праці (КЕКВ 2110), за
рахунок яких здійснюється виплата заробітної плати народним депутатам України
та їх помічникам-консультантам. Річний обсяг цих видатків
становив 834 196,6 тис. грн, а касові видатки – 804 965,8 тис. грн.
Таким чином, різниця між запланованими і фактичними обсягами видатків (залишок
коштів за вказаним КЕКВ 2110) склала 29 230,8 тис. грн (розраховано за показниками, наданими у додатку 2).
Запланований річний обсяг видатків на нарахування на заробітну плату (КЕКВ 2120) склав 181 641,2 тис. грн, з яких касові обсяги за звітний період – 171 643,3 тис. грн. У розрізі цих видатків також існує різниця між запланованими на рік і касовими видатками в обсязі 9 997,9 тис. грн (розраховано за показниками, наданими у додатку 2).
Комітет також зазначив, що у загальній структурі видатків споживання загального фонду у розрізі бюджетної програми 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» передбачено видатки за КЕКВ 2730 «Інші виплати населенню», за рахунок яких здійснюється відшкодування народним депутатам України витрат, пов’язаних з виконанням депутатських повноважень, компенсація проїзду територією України, компенсація витрат на оренду житла або винайм готельного номера, виплати премій (стипендій) Верховної Ради України.
Так, річний обсяг
видатків за КЕКВ 2730 «Інші виплати населенню»
станом на початок року (відповідно до затверджених кошторисом Верховної
Ради України на 2024 рік обсягів) становив 424 360,0 тис. грн. Впродовж
аналізованого періоду за рахунок перерозподілів на інші, не забезпечені
кошторисними призначеннями цілі (зокрема, збільшення видатків на оплату праці
помічників-консультантів народних депутатів України), обсяг видатків за цим
кодом економічної класифікації зменшився на 21 697,8 тис. грн та зрештою
склав 402 662,2 тис. грн. Касові обсяги витрат на зазначені цілі склали
370 712,6 тис. грн (різниця між річними запланованими та касовими обсягами
склала 31 949,6 тис. грн).
Таким чином різниця між видатками, запланованими на 2024 рік, та їх касовими (фактичними) обсягами утворилася за такими видатками, зокрема:
КЕКВ 2110 «Оплата праці» – 29 230,8 тис. грн;
КЕКВ 2120 «Нарахування на оплату праці» – 9 997,9 тис. грн;
КЕКВ 2730 «Інші виплати населенню» – 31 949,6 тис. грн.
За бюджетною програмою 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» на 2024 рік заплановані кошти за кодом економічної класифікації видатків (2210) «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» у сумі 8 947,7 тис. грн, касові видатки з яких за рік склали 8 391,5 тис. грн (або ж 93,8 % від річних призначень).
Рівень освоєння видатків споживання за КЕКВ 2240 «Оплата інших послуг (крім комунальних)», з яких здійснюється оплата оренди приміщень в округах, поточні ремонти приміщень, побутової та оргтехніки, придбання ліцензійного програмного забезпечення, оплата поштових послуг тощо склав 85,9 % від запланованого на рік обсягу (з 11 574,8 тис. грн запланованих видатків касові склали 9 944,6 тис. грн).
На відрядження народних депутатів України в 2024 році (згідно з кошторисом Верховної Ради України на 2024 рік) було заплановано видатки в 10 309,7 тис. грн. За рахунок проведеного протягом бюджетного року перерозподілу (погодженого з Комітетом) річний обсяг цих видатків збільшено до 12 991,7 тис. грн, з яких використано (касові видатки) 10 636,6 тис. грн.
Крім того, утворилася
незначна різниця між річними запланованими та касовими видатками у розрізі
інших видатків споживання (КЕКВ 2600 «Поточні трансферти», з яких сплачуються
внески урядам іноземних держав та міжнародним організаціям, КЕКВ 2800 «Інші
поточні видатки», з яких здійснюється сплата судових зборів та витрат виконавчого
провадження):
за цими кодами було заплановано 9 755,4 тис. грн, використано –
8 247,7 тис. грн, а різниця між запланованими і касовими видатками склала
1 507,7 тис. грн.
Згідно з пояснювальною запискою та відповідно до розрахунків, проведених на основі наведених у додатку 2 показників, рівень освоєння коштів за КПКВК 0111010 становить 94,7 %.
Таким чином, у розрізі бюджетної програми 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» впродовж року утворилася економія (різниця між запланованими на рік видатками та їх касовими обсягами) загалом на суму 77 227,5 тис. грн (додаток 2).
У розрізі бюджетної програми 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» видатки спеціального фонду державного бюджету не були передбачені ні Законом України «Про Державний бюджет України на 2024 рік», ні кошторисом Верховної Ради України на 2024 рік.
У пояснювальній записці до звіту йдеться, що у звітному періоді за КПКВК 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» змінено кошторис за спеціальним фондом на загальну суму 54 204,5 тис. грн. Обсяги надходжень і видатків спеціального фонду у 2024 році у розрізі кодів економічної класифікації видатків наведено у відповідних звітах.
Так, у звітах щодо надходжень і видатків спеціального фонду за 2024 рік зазначено, що за вказаною бюджетною програмою (0111010) за звітний період надходження до спеціального фонду склали 4 966,0 тис. грн – у вигляді програмного забезпечення, а також надходження у вигляді благодійних внесків, грантів та дарунків на загальну суму 49 238,5 тис. грн, з яких у вигляді оплати послуг – 42 582,1 тис. грн, предмети і обладнання – 1 652,6 тис. грн, обладнання і предмети довгострокового користування – 1 203,8 тис. грн, інші нематеріальні активи – 3 800,0 тис. грн.
За бюджетною програмою 0111020 «Обслуговування та організаційне, інформаційно-аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Верховної Ради України» відповідно до обсягів видатків, затверджених кошторисом Верховної Ради України на 2024 рік (Постанова Верховної Ради України від 09.11.2023 № 3461-ІХ), передбачалися видатки загального фонду в розмірі 1 340 938,6 тис. грн.
Водночас,
впродовж звітного періоду вказані обсяги видатків було змінено шляхом
проведення перерозподілів (для реалізації положень Постанови Верховної Ради
України «Про фінансове забезпечення діяльності народних депутатів України»), а
саме зменшено видатки на оплату праці (КЕКВ 2110)
на 35 164,7 тис. грн, видатки на нарахування на оплату праці (КЕКВ 2120)
на 7 736,2 тис. грн (додаток 1). У зв’язку із внесенням змін до Закону
України
«Про Державний бюджет України на 2024 рік» (згідно із Законом України
№ 3978-ІХ) за цією бюджетною програмою (0111020) збільшено
видатки споживання загального фонду на 4 000,0 тис. грн (за рахунок
зменшення видатків бюджетної програми 0111090) – для покриття незабезпечених кошторисними
призначеннями витрат на оплату комунальних послуг та енергоносіїв.
Тому запланований обсяг видатків загального фонду за КПКВК 0111020 змінився і склав 1 302 037,7 тис. грн, з яких касові видатки – 1 293 362,8 тис. грн (рівень освоєння 99,3 %).
За підпорядкованими структурними підрозділами, установами та за кодами економічної класифікації видатків виконання кошторису Верховної Ради України за 2024 рік є наступним.
У розрізі Управління справами Апарату Верховної Ради України (згідно із
додатком 3) із затверджених на 2024 рік обсягів видатків у сумі
827 244,8 тис. грн касові видатки склали 824 835,9 тис. грн, рівень
освоєння коштів 99,7 %.
Як і за іншими бюджетними програмами, питома вага видатків на оплату праці і нарахування на оплату праці (КЕКВ 2110, 2120) є найбільшою в загальній структурі видатків споживання, передбачених для Управління справами Апарату Верховної Ради України (99,4% від загального обсягу). Касові видатки за цими кодами склали 820 640,4 тис. грн із запланованих 822 504,8 тис. грн (99,8%), розмір економії – 1 864,4 тис. грн.
За іншими кодами економічної класифікації обсяги видатків порівняно не
великі. Різниця між касовими та запланованими видатками теж не суттєва
(найбільша за КЕКВ 2200 «Використання товарів і послуг» – 513,7 тис. грн).
Управління адміністративними будинками Управління справами Апарату Верховної Ради України із запланованого на 2024 рік обсягу видатків у сумі 284 574,6 тис. грн використало 278 949,6 тис. грн (98,0 %).
Рівень освоєння видатків іншими підприємствами, установами підпорядкованими Управлінню справами Апарату Верховної Ради України, та/або фінансування яких здійснюється з бюджетної програми 0111020 також майже сягнув 100 % (відповідно до розрахунків за додатками 5 – 7: Автобаза Управління справами Апарату Верховної Ради України – 99,8%, Дослідницька служба Верховної Ради України – 99,1%, ДКП «Їдальня Управління справами Апарату Верховної Ради України» – 100% від передбачених підприємству обсягів субсидій).
У розрізі бюджетної програми 0111020 «Обслуговування та організаційне, інформаційно-аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Верховної Ради України» видатки спеціального фонду державного бюджету Законом України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» та кошторисом Верховної Ради України на 2024 рік передбачені в обсязі 6 493,3 тис. грн.
За цією
бюджетною програмою мали місце надходження спеціального фонду, що отримані як
плата за послуги (від додаткової господарської діяльності) загалом в обсязі
8 294,6 тис. грн, з яких у розрізі Управління адміністративними будинками
Управління справами Апарату Верховної Ради – 1 437,6 тис. грн, у розрізі
Автобази Управління справами Апарату Верховної Ради – 6 818,4 тис. грн,
Дослідницької служби Верховної Ради України –
38,6 тис. грн.
Від отриманих благодійних внесків, грантів та дарунків у 2024 році надходження до спеціального фонду за цією бюджетною програмою склали 3 472,9 тис. грн, з яких для Автобази Управління справами Апарату Верховної Ради України – на суму 226,5 тис. грн, для Дослідницької служби Верховної Ради України – 3 246,4 тис. грн.
За бюджетною програмою 0111020 «Обслуговування та організаційне, інформаційно-аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Верховної Ради України» різниця між запланованими на рік та касовими видатками склала 8 674,9 тис. грн. У пояснювальній записці до Звіту також йдеться про те, що рівень освоєння коштів за КПКВК 0111020 «Обслуговування та організаційне, інформаційно-аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Верховної Ради України» за 2024 рік становив 99,3 %.
За бюджетною програмою 0111090 «Висвітлення діяльності Верховної Ради України через засоби телебачення і радіомовлення та фінансова підтримка видання газети «Голос України» кошторисом Верховної Ради України на 2024 рік (Постанова Верховної Ради України від 09.11.2023 № 3461-ІХ), передбачалися річні обсяги видатків загального фонду на рівні 198 299,5 тис. грн. У зв’язку із змінами, внесеними до Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» (згідно із Законом України № 3978-ІХ) такі обсяги зменшено на 15 000,0 тис. грн (з одночасним збільшенням, про що йшлося вище, за бюджетною програмою 0111010 на 11 000,0 тис. грн та за бюджетною програмою 0111020 на 4 000,0 тис. грн).
З урахуванням таких змін кошторисних призначень видатки загального фонду за цією бюджетною програмою (0111090) склали 183 299,5 тис. грн, з яких для ДП «Парламентський телеканал «Рада» – 154 176,8 тис. грн, а для фінансової підтримки видання газети «Голос України» – 29 122,7 тис. грн (річні обсяги).
Із запланованих на 2024 рік видатків загального фонду для ДП «Парламентський телеканал «Рада» в обсязі 154 176,8 тис. грн касові видатки склали 151 881,6 тис. грн (рівень освоєння 98,5 %).
Для фінансової підтримки видання газети «Голос України» було фактично використано 21 977,1 тис. грн (75,5 % від запланованих річних обсягів).
Різниця між затвердженими обсягами видатків і їх касовими обсягами
у розрізі ДП «Парламентський телеканал «Рада» становить 2 295,2 тис. грн
(додаток 8), а в розрізі ДП «Голос України» – 7 145,6 тис. грн (додаток
9), загалом в розрізі бюджетної програми 0111090 «Висвітлення діяльності
Верховної Ради України через засоби телебачення і радіомовлення та фінансова
підтримка видання газети «Голос України» – 9 440,8 тис. грн.
Під час розгляду Комітетом питання про звіт Управління справами Апарату
Верховної Ради України за 9 місяців 2024 року (2 грудня 2024
року (протокол
№ 213), відповідно до листа Апарату Верховної Ради
України (електронна картка документа (1728031)
щодо економії бюджетних коштів, яка утворилася
за 10 місяців 2024 року в сумі 34 903,1 тис. грн Комітетом було прийнято
рішення, зокрема, погодитися з пропозицією Апарату Верховної Ради України щодо спрямування економії
бюджетних коштів у вказаній сумі на національну безпеку й оборону та на здійснення заходів правового режиму
воєнного стану.
З цього приводу в пояснювальній записці до звіту про виконання кошторису Верховної Ради України за 2024 рік Управління справами Апарату Верховної Ради України зазначає, що за підсумками проведеного аналізу стану виконання кошторису Верховної Ради України на 2024 рік за 10 місяців утворену економію у сумі 34 903,1 тис. грн запропоновано Міністерству фінансів України листом від 2 грудня 2024 року № 15/19-2024/269095 спрямувати на національну безпеку й оборону та на здійснення заходів правового режиму воєнного стану.
Разом з тим, Міністерством фінансів України запропонований Управлінням справами Апарату Верховної Ради України обсяг коштів не спрямовано на зазначені цілі. Відтак, залишок невикористаних бюджетних призначень по головному розпоряднику списано у дохід бюджету відповідно до статті 57 Бюджетного кодексу України, а саме 95 343,2 тис. грн, з яких:
77 227,5 тис. грн – за КПКВК 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України»;
8 674,9 тис. грн – за КПКВК 0111020 «Обслуговування та організаційне, інформаційно-аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Верховної Ради України»;
9 440,8 тис. грн – за КПКВК 0111090 «Висвітлення діяльності Верховної Ради України через засоби телебачення і радіомовлення та фінансова підтримка видання газети «Голос України».
У пояснювальній записці до Звіту зазначається також, що враховуючи воєнний стан в Україні, введений Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ (зі змінами), діяльність Верховної Ради України в частині фінансового та матеріально-технічного забезпечення здійснювалася із забезпеченням максимальної економії бюджетних коштів.
Підсумовуючи зазначене вище та з урахуванням наданої у Звіті та додатках до нього інформації, Комітет зазначив, що за підсумками виконання кошторису Верховної Ради України у 2024 році касові видатки становили 96,8% від запланованих бюджетних призначень, з яких:
за КПКВК 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» – 94,7 %;
за КПКВК 0111020 «Обслуговування та організаційне, інформаційно-аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Верховної Ради України» – 99,3 %;
за КПКВК 0111090 «Висвітлення діяльності Верховної Ради України через засоби телебачення і радіомовлення та фінансова підтримка видання газети «Голос України» – 94,8 %.
Враховуючи зазначене вище, Комітет прийняв відповідне рішення.
[1] У контексті проведення головними
розпорядниками бюджетних коштів перерозподілу бюджетних призначень варто
зазначити, що згідно із Законом України «Про внесення змін до розділу VІ «Прикінцеві та перехідні
положення» Бюджетного кодексу України та інших законодавчих актів України» від
15.03.2022 № 2134-ІХ, у зв’язку з Указом Президента України
від 24.02.2022
№ 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від
24.02.2022
№ 2102-IX, не
застосовуються, зокрема, стаття 23 Бюджетного кодексу України щодо обов’язковості погодження з Комітетом Верховної Ради України з питань
бюджету про перерозподіл видатків бюджету і надання кредитів з бюджету,
передачу бюджетних призначень, а також норми закону про Державний бюджет
України в частині обов’язковості погодження з Комітетом Верховної Ради України
з питань бюджету рішень Кабінету Міністрів України.
[2] Для реалізації Постанови Верховної Ради України «Про фінансове забезпечення діяльності народних депутатів України» (із змінами, внесеними Постановою Верховної Ради України від із змінами, внесеними згідно з Постановою Верховної Ради України від 16.07.2024 № 3861-ІХ) в частині фінансового забезпечення зміни місячного фонду оплати праці помічників-консультантів народних депутатів України