Повідомлення

Перейти до розділу
17 листопада 09:49
15 листопада відбулося засідання Комітету з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України докладніше
09 листопада 09:05
8 листопада 2017 року відбулося засідання Комітету з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України докладніше
06 листопада 09:03
Вітання Вітання з Днем народження головного консультанта секретаріату Комітету ОЛЕКСІЙЧУК Олесю Миколаївну докладніше
06 листопада 12:04
3 листопада 2017 року перший заступник голови Комітету з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України Пинзеник П.В. взяв участь у публічній дискусії у форматі круглого столу на тему: «Проблема процедури голосування: кворум та статус законів», організованій за сприяння Комітету, програми USAID РАДА, Фонду Східна Європа Про участь першого заступника голови Комітету з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України Пинзеник П.В. у круглому столі на тему: «Проблема процедури голосування: кворум та статус законів»
докладніше
13 жовтня 13:31
Висновок на поправки до Регламенту Верховної Ради України (Прийнято Венеціанською комісією на її 112-му пленарному засіданні у м. Венеції, 6-7 жовтня 2017 року) Висновок на поправки до Регламенту Верховної Ради України прийнятий Венеціанською комісією на її 112-му пленарному засіданні докладніше
09 жовтня 13:25
Про поїздку першого заступника голови Комітету Пинзеника П.В. у Венецію для прийняття участі у роботі 112 –го пленарного засідання Венеціанської Комісії 6-7 жовтня 2017 року Перший заступник голови Комітету з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України Павло Васильович Пинзеник взяв участь у роботі 112 –го пленарного засідання Венеціанської Комісії. докладніше
12 вересня 16:36
Зустріч першого заступника голови Комітету Пинзеника П.В. та народного депутата України - члена Комітету з питань правової політики та правосуддя Черненка О.М. з експертами Венеціанської комісії Ради Європи: Alain Delcamp, Hanna Suchocka, Serguei Kouznetsov. 12 вересня 2017 року у Комітеті з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України за адресою Банкова 6/8 відбулася зустріч першого заступника голови Комітету Пинзеника П.В. та народного депутата України - члена Комітету з питань правової політики та правосуддя Черненка О.М. з експертами Венеціанської комісії Ради Європи: Alain Delcamp, Hanna Suchocka, Serguei Kouznetsov. докладніше
14 липня 16:20
КАЛЕНДАРНИЙ ПЛАН проведення сьомої сесії Верховної Ради України восьмого скликання докладніше
31 липня 2004, 10:41

Звіт Комітету за період роботи п'ятої сесії Верховної Ради України четвертого скликання (лютий - липень 2004 року)

За період роботи п’ятої сесії Верховної Ради України станом на 29 червня 2004 року проведено 17 засідань Комітету, на яких розглянуто103 питання порядку денного. Переважна більшість з них пов’язана з розглядом проектів законодавчих актів, дотриманням народними депутатами України вимог Конституції України, Регламенту Верховної Ради України, Закону України “Про статус народного депутата України”, вирішенням питань організації роботи Верховної Ради України, контролем за виконанням Апаратом Верховної Ради України функцій по забезпеченню діяльності народних депутатів України та Верховної Ради України в цілому.

Комітет працював відповідно до затвердженого плану роботи та на виконання доручень Голови Верховної Ради України та його заступників. За звітний період до Комітету надійшло 163 законодавчих акта. За пропозицією народних депутатів,   членів Комітету, Верховною Радою України прийнято 20 Постанов Верховної Ради України.

За період п’ятої сесії прийнято у другому читанні доопрацьовані Комітетом  два законодавчі акти: проект Закону України  “Про  внесення зміни до статті 36 Закону України  “Про  статус народного депутата України,  (реєстр. № 1116  від 29.05. 2002р.) та проект Закону України “Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законів та інших правових актів Верховної Ради України у зв’язку з прийняттям Закону України “Про статус народного депутата України” в новій редакції” (реєстр. № 1115 від 29.05.2002р). Ці закони підписані Президентом України і набрали чинності.

Проведена експертиза, підготовлені висновки і були розглянуті на засіданнях Комітету:

проект Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про статус народного депутата України”, внесений народними депутатами України   Гапочкою  М.М., Задорожнім О.В. (реєстр. № 4519 від 17.12. 2003р.);

проект Закону України “Про внесення змін і доповнень до статті 15 Закону України “Про статус народного депутата України”, внесений народним  депутатом України Аніщуком В.В. (реєстр. № 4504 від 12.12. 2003р.);

проект Закону України “Про внесення змін до деяких законів України”, внесений  народним депутатом України  Задорожнім  О.В. (реєстр. № 5036 від 26.01. 2004р.);

проект Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо фінансування депутатської діяльності в округах і регіонах (адміністративно-територіальних одиницях)”, внесений народним депутатом України Катеринчуком М.Д. (реєстр. № 4193 від 01.12.2003р. на заміну раніше поданого № 4193 від 26.09.2003р.) ;

проект Закону України  “Про внесення зміни до статті 18 Закону України “Про статус народного депутата України”, внесений народним депутатом України   Кульчинським М.Г. (реєстр. № 5096 від 09.04. 2004р.);

проект Постанови Верховної Ради  України  “Про усунення диспропорцій, що склалися при розподілі субвенцій з Державного бюджету місцевим бюджетам та притягнення до кримінальної відповідальності осіб, які вчинили порушення бюджетного законодавства”, внесений народним депутатом України Королем В.М. (реєстр. № 5557 від 25.05. 2004р.).

За результатами розгляду на засіданнях Комітету всі проекти законодавчих актів були своєчасно і якісно оформлені та подані на розгляд Верховної Ради України.

На двох засіданнях розглядалось питання “Про заходи щодо поліпшення роботи санаторно-курортних закладів, підпорядкованих Управлінню справами Апарату Верховної Ради України”. За результатами розгляду прийнято рішення, що включає комплекс заходів щодо конкретного поліпшення роботи зазначених санаторно-курортних закладів. Безпосередньо на місці їх розташування Головою Комітету за участі керівництва Управління справами Апарату Верховної Ради України було проведено нараду керівного складу цих закладів щодо організації виконання намічених закладів.

Спільно з Головним управлінням державної служби України доопрацьовано проект типової професійно-кваліфікаційної характеристики (ТПКХ) посади “Помічник-консультант народного депутата України”, на яку поширюється дія Закону України “Про державну службу” і його рекомендовано Комітетом для подальшого узгодження в установленому порядку.

За період роботи п`ятої сесії Верховної Ради України народними депутатами України внесено на розгляд Верховної Ради України понад 12 проектів Постанов Верховної Ради України щодо внесення змін до Регламенту Верховної Ради України, які були направлені для розгляду на засіданнях Комітету.Всі проекти постанов своєхчасно розглянуто на засіданнях комітету і відповідні висновки направлені на розгляд Верховної Ради України.

 З цих питань було прийнято дві постанови Верховної Ради України.Це Постанова Верховної Ради України “Про внесення змін до окремих положень Регламенту Верховної Ради України (щодо прийняття рішень) № 1660-ІV від 24.03.2004р., якою внесено зміни до статей 3.2.1, 3.7.3, 3.7.6, 4.3.3, 4.3.4 Регламенту Верховної Ради України.  Одним із позитивів цих змін є те, що рішення Верховної Ради України приймаються кожного дня після обговорення питань на пленарному засіданні.

Другою Постановою Верховної Ради України “Про внесення змін до статті 3.3.4 Регламенту Верховної Ради України” №1685–ІV від 20 квітня 2004 року, внесений народними депутатами України- члени Комітету з питань Регламенту, депутатської етики та організації роботи Верховної Ради України запропоновано порядок запису на виступ народних депутатів України з трибуни, запису на виступ з місця представників депутатських фракцій (груп) та запис на виступ з питання “Різне”. Слід відзначити, що в першому читанні цю Постанову було прийнято 17.02.2004 року і лише після опрацювання Комітетом пропозицій, що надійшли від народних депутатів  України її було прийнято в другому читанні і в цілому.

 Крім цього, до Комітету надходять численні звернення народних депутатів України щодо нехтування Регламентом при попередньому розгляді законопроектів у комітетах, порушення  ними строків розгляду законопроектів, по опрацюванню яких їх визначено головним та порушення права народних депутатів України  на законодавчу ініціативу. Одне з таких звернень, звернення народного депутата України Чорновола Т.В. щодо порушення строків розгляду Комітетом з питань бюджету проектів Законів України “Про визнання Державним боргом зобов`язань згідно абзаців 8-10 частини 1 статті 57 Закону України “Про освіту” та механізми обслуговування й повернення боргу” (реєстр. № 3470), “Про реструктуризацію заборгованості з виплат педагогічним, науково-педагогічним та іншим працівникам закладів освіти, передбачених статтею 57 Закону України “Про освіту” (реєстр. № 3613), “Про погашення заборгованості по виплатам, передбаченим статтею 57 Закону України “Про освіту” (реєстр. № 5265), розглянуто на засіданні Комітету 12 травня 2004 року.

Враховуючи важливість порушених у зверненнях народних депутатів України питань,  Комітет прийняв рішення і звернувся з пропозицією до Голови Верховної Ради України застосувати належні засоби впливу щодо поліпшення організації розгляду законодавчих ініціатив народних депутатів України у Комітетах Верховної Ради України.

Комітет неодноразово відзначав свою стурбованість тим, що не дивлячись на те, що уже майже рік знаходиться на розгляді Верховної Ради України проект Закону України “Про Регламент Верховної Ради України”,  Верховною Радою України приймаються чергові зміни до чинного Регламенту на, які через місяць знову вносяться зміни.

         Зважаючи на значне збільшення кількості внесених пропозицій народних депутатів України по створенню тимчасових спеціальних і слідчих комісій Верховної Ради України (на кінець 2003 року створено вже 29), Комітетом було проаналізовано їх діяльність за весь період роботи Верховної Ради України четвертого скликання, підготовлено і внесено на розгляд Верховної Ради України проект Постанови “Про заходи щодо впорядкування діяльності тимчасових спеціальних і слідчих комісій Верховної Ради України” (реєстр.№3715 від 26.09.2003 року), який було розглянуто на пленарному засіданні Верховної Ради України 17.02 2004 року, і прийнято за основу.

          У другому читанні  цей проект Постанови було розглянуто Верховною Радою України 17 червня поточного року, але підтримки парламенту він не отримав.

 Верховною Радою України за поданням Комітету прийнято низку постанов щодо змін у складі комітетів Верховної Ради України, а саме: обрання народних депутатів України Чичкова В.М.. членом Комітету з питань соціальної політики та праці, Фікса Є.З – членом Комітету з питань Регламенту. депутатської етики та організації роботи Верховної Ради України.

Як і в попередні сесії Верховної Ради України Комітетом на виконання доручень керівництва Верховної Ради України відповідно до вимог статті 5 Закону України “Про статус народного депутата України” розглядалися питання про порушення окремими народними депутатами України вимог частини 2 статті 78 Конституції України, статті 3 Закону України “Про статус народного депутата України” щодо несумісності депутатського мандата з іншими видами діяльності.

         За наслідками розгляду цих питань Голові Верховної Ради України було надіслано висновки Комітету з пропозицією звернутися із заявою до Апеляційного суду м. Києва про дострокове припинення повноважень окремих народних депутатів України, - зокрема, Клюєва А.П., Слаути В.А., Сацюка В.М., Мойсика В.Р., Онопенка В.В., Блохіна О.В.

Комітет розглянув і вніс на розгляд Верховної Ради України проект Календарного плану проведення шостої сесії Верховної Ради України четвертого скликання ( вересень 2004 – лютий 2005 року), який Постановою Верховної Ради України було затверджено 17 червня 2004 року.

Комітет постійно контролював стан виконання Управлінням  Апаратом Верховної Ради України вимог Закону України “Про статус народного депутата України”, зокрема, щодо створення належних житлових умов та умов роботи народним депутатам України.

Комітет приділяв значну увагу питанню введення в експлуатацію та виділення додаткових коштів для закінчення обладнання та опорядження адміністративного будинку по вул. Садовій, 3-а, зазначене питання було розглянуто на засіданні Комітету 11.02.3004 р. в рамках розгляду проекту Кошторису видатків на здійснення повноважень Верховної Ради України у 2004 році. 

Як і раніше, протягом поточної сесії Комітет тримав під постійним контролем питання створення належних житлових умов народним депутатам України відповідно до статті 35 Закону України “Про статус народного депутата України”.

Згідно з прийнятими Комітетом  рішеннями 47 народних депутатів України отримали можливість переїхати з готелю до комфортабельних квартир у будинку по вул. Срібнокільській, 24,  а також 31 народного депутата було забезпечено одноразовою грошовою компенсацією для створення належних житлових умов.

Крім того, розглянуто 66 заяв та звернень народних депутатів, пов’язаних з вирішенням різних житлово-побутових проблем.

 

Відповідно до затвердженого плану роботи Комітету на своїх засіданнях Комітет тричі розглядав проект кошторису видатків на здійснення повноважень Верховної Ради України, підприємств та організацій, що забезпечують її діяльність на 2004 рік. Після прийняття Закону України “Про Державний бюджет України на 2004 рік”, вносилися зміни до проекту кошторису. Постійно велася робота по перерозподілу коштів в межах проекту кошторису на 2004 рік. Підготовлено два Розпорядження Голови Верховної Ради України “Про впорядкування оплати праці народних депутатів України” та “про впорядкування оплати праці помічників-консультантів народних депутатів України”.

За поданням Комітету проект кошторису був  затверджений Постановою Верховної Ради України від 19 лютого 2004 року № 1510.

Також, відповідно до плану роботи 9 червня 2004 року Комітетом спільно з Програмою сприяння парламенту України та програмою врядування ПРООН було проведено “Круглий стіл” за участю народних депутатів України, представників міністерств і відомств, працівників Апарату Верховної Ради України, вітчизняних і зарубіжних експертів на тему “Організація роботи Верховної Ради України: досвід і проблеми”.

Організація проведення та підготовка матеріалів даного заходу отримала високу оцінку учасників засідання та зарубіжних експертів.

Під постійним контролем Комітету продовжують знаходитись питання забезпечення народних депутатів України путівками до санаторно-курортних закладів, підпорядкованих Управлінню справами Апарату Верховної Ради України та створення належних умов для оздоровлення народних депутатів України, працівників Апарату Верховної Ради України.

За даними реєстрації вхідної та вихідної документації, з січня 2003 року по липень 2004 року у Комітет розглянуто 223 листа та звернень громадян, народних депутатів України. Питання про стан та організацію роботи з ними було проаналізовано  на засіданні Комітету 14 квітня 2004 року. За результатами обговорення Комітетом затверджено заходи щодо її вдосконалення.

Всі звернення, які надійшли за  період роботи п’ятої сесії Верховної Ради України четвертого скликання до Комітету, розглянуті з дотриманням вимог чинного законодавства, в необхідних випадках заявникам надано практичну допомогу щодо вирішення порушених ними у зверненнях проблем. Про результати розгляду автори листів були поінформовані у встановленому законодавством порядку. Члени Комітету та працівники секретаріату брали участь у семінарах та інших заходах, які проводилися у звітному періоді у Верховній Раді України.

Підбиваючи підсумки роботи Комітету за час минулої сесії, слід відзначити і питання, які не вдалося вирішити. Це, зокрема, потребує прискорення розгляду та прийняття Верховною Радою України проекту Закону України “Про Регламент Верховної Ради України”, (реєстр.№1039-д від 10.07.2003 року), внесеного народними депутатами - членами Комітету, тощо. Прийняття і введення в дію вищезазначеного законодавчого акту у значній мірі підвищить ефективність роботи парламенту та його комітетів.