На засіданні Комітету  8 лютого 2006 року розглянуто проект кошторису видатків на здійснення повноважень Верховної Ради України у 2006 році, поданий Управлінням справами Апарату Верховної  Ради  України  для  узгодження. За результатами обговорення прийнято рішення підтримати проект кошторису видатків на здійснення повноважень Верховної Ради України у 2006 році з урахуванням зауважень народних депутатів України – членів Комітету і внести на розгляд Верховної Ради України відповідний проект Постанови.

            На виконання доручення Голови Верховної Ради України Литвина В.М. від 23 січня 2006 року Комітетом розглянуто проект Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про столицю України–місто-герой Київ”, внесений народним  депутатом України Кармазіним Ю.А. (реєстр. № 8741 від 20.01.2006 року), на відповідність вимогам Реґламенту. Враховуючи, що проект Закону України не відповідає вимогам частини 2 статті 6.2.3 щодо наявності у законодавчій пропозиції проекту рішення Верховної Ради України, який пропонується Верховній Раді України для прийняття, а у поданих документах він відсутній, частини 2 статті 6.2.7 Реґламенту Верховної Ради України (немає фінансово–економічного обґрунтування), а також вимог статті 27 Бюджетного кодексу України, якою встановлено, що до проектів законів, набрання чинності якими в поточному чи наступному бюджетних періодах призведе до збільшення видатків або скорочення доходів бюджету, суб'єктом законодавчої ініціативи додаються пропозиції про видатки, які належить скоротити, та/або пропозиції про джерела додаткових доходів для покриття збільшення видатків, Комітет прийняв рішення  рекомендувати Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування, який визначено головним по доопрацюванню зазначеного законопроекту, запропонувати автору доопрацювати його з урахуванням зауважень Комітету.

Комітет  розглянув проект Закону України “Про внесення змін до статті 20 Закону України “Про статус народного депутата України”, внесений народними депутатами України Гаврилюком В.В., Жижком С.А., Сасом С.В., Лук′яненком Л.Г. та Черняком В.К. (реєстр. № 8714 від 13.01. 2006 р.). За підсумками обговорення та враховуючи те, що узагальнюючий висновок Головного науково–експертного управління Апарату Верховної Ради України містить рекомендацію взяти за основу зазначений проект закону, Комітет прийняв рішення внести на розгляд Верховної Ради України пропозицію про   прийняття зазначеного проекту Закону за основу за результатами розгляду у першому читанні відповідно до вимог пункту 4 частини першої статті 6.5.4 Реґламенту Верховної  Ради України.

Розглянуто проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про соціальні послуги», внесений народним депутатом України Кіссе А.І.(реєстр. № 8675 від 30.12.2005 р.), на відповідність вимогам Реґламенту Верховної Ради України.

Враховуючи, що зазначений проект Закону України не відповідає вимогам частини 2 статті 6.2.3 щодо наявності у законодавчій пропозиції проекту рішення Верховної Ради України, який пропонується Верховній Раді України для прийняття, а у поданих документах він відсутній, частини 2  статті 6.2.7 Реґламенту Верховної Ради України (немає фінансово–економічного обґрунтування), а також вимог статті 27 Бюджетного кодексу України щодо визначення джерел покриття витрат від результатів практичного застосування положень цього закону, Комітет прийняв рішення рекомендувати Комітету Верховної Ради України у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів, який визначено головним по доопрацюванню зазначеного законопроекту, запропонувати автору доопрацювати його з урахуванням зауважень Комітету.

Комітетом попередньо розглянуто на відповідність вимогам Реґламенту Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про скасування раніше прийнятої Постанови Верховної Ради України «Про відставку Прем’єр-міністра України, членів Кабінету Міністрів України» від 10 січня 2006 року № 3295-IV», внесеного народним депутатом України Кармазіним Ю.А. (реєстр. № 8712 від 13.01.2006 р.).

            Слід зазначити, що 1 січня 2006 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Конституції України» від 8 грудня 2004 року. У пункті 12 частини першої статті 85 цього закону зазначено, що до повноважень Верховної Ради України належить «призначення за поданням Президента України Прем’єр-міністра України, Міністра оборони України, Міністра закордонних справ України, призначення за поданням Прем’єр-міністра України інших членів Кабінету Міністрів України, Голови Антимонопольного комітету України, Голови Державного комітету телебачення та радіомовлення України, Голови Фонду державного майна України, звільнення зазначених осіб з посад, вирішення питання про відставку Прем’єр-міністра України, членів Кабінету Міністрів України». Тому, проект Постанови Верховної Ради України «Про відставку Прем’єр-міністра України, членів Кабінету Міністрів України» було подано відповідно до вимог пункту 12 частини першої статті 85 Конституції України, а не так як зазначає автор проекту Постанови.

            Також слід відзначити, що оскільки норми Реґламенту Верховної Ради України не повинні суперечити Конституції України, посилання автора проекту Постанови на порушення статті 5.3.1 Реґламенту при прийнятті Постанови Верховної Ради України «Про відставку Прем’єр-міністра України, членів Кабінету Міністрів України» є некоректним, тому що в зазначену статтю Реґламенту не вносилися зміни у відповідності до Конституції України.

Реґламент Верховної Ради України не містить положень щодо порядку скасування постанов Верховної Ради України, а лише норми, що стосуються скасування закону. Зокрема,  згідно ч.1,2 ст. 6.8.2 Реґламенту Верховної Ради України «скасування закону здійснюється голосуванням щодо нього в цілому. Зміни і доповнення до закону можуть вноситися шляхом вилучення або доповнення його структурних частин, прийняття поправок або викладення тексту закону в новій редакції. Прийняття Верховною Радою України закону в цілому в новій редакції і введення його в дію скасовує раніше прийнятий закон». Враховуючи зазначене, Комітет рекомендує Комітету Верховної Ради України з питань правової політики, який визначено головним по доопрацюванню запропонованого проекту постанови рекомендувати Верховній Раді України не включати його до порядку денного і не розглядати.

 

 

 

 

           

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку