До відома народних депутатів України сьомого скликання

 

 

 

        У зв’язку зі зверненнями до Комітету щодо питання надання місцевими органами виконавчої влади чи органами місцевого самоврядування службових приміщень народним депутатам України на строк виконання депутатських повноважень, вважаємо за необхідне повідомити таке.

       Конституцією України встановлено, що народні депутати України представляють Український народ у Верховній Раді України – єдиному органі законодавчої влади в Україні (стаття 75, частина перша статті 76 Конституції України).  Вони мають спеціальний правовий статус (пункт 21 частини першої статті 92 Конституції України).     

Згідно з частиною четвертою статті 76 Конституції України повноваження народних депутатів України визначаються Конституцією та законами України.

Відповідно до зазначених правових норм Конституції України, Закон України «Про статус народного депутата України» у статті 1 передбачає, що «При виконанні своїх повноважень народний депутат України керується Конституцією України, законами України та загальновизнаними нормами моралі» (частина третя), а «Держава гарантує народному депутату України забезпечення необхідними умовами для здійснення ним депутатських повноважень» (частина четверта).

Закон України «Про статус народного депутата України» у статті 7 визначає взаємовідносини народного депутата України з виборцями і у частині першій вимагає від народного депутата України постійно підтримувати зв’язки з виборцями у порядку, встановленому законом. Зокрема, народні депутати України, обрані в багатомандатному загальнодержавному виборчому окрузі, здійснюють зв’язок з виборцями, які мешкають на території України, у порядку персонального представництва, визначеному депутатськими фракціями (групами) Верховної Ради України, а народні депутати, обрані в одномандатних виборчих округах, з виборцями на території відповідного виборчого округу.

Закон України «Про статус народного депутата України» у частині п’ятій статті 28 встановлює:

        «Народному депутату, обраному в одномандатному виборчому окрузі, на строк виконання його депутатських повноважень місцеві органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, в управлінні яких знаходиться відповідно державна власність чи комунальна власність територіальної громади на території відповідного виборчого округу, зобов'язані надати окреме технічно обладнане службове приміщення з розташуванням у ньому постійного робочого місця помічника-консультанта народного депутата з наступним відшкодуванням витрат в установлених межах і за рахунок бюджетних призначень на забезпечення діяльності Верховної Ради України. 

Народному депутату, обраному в багатомандатному загальнодержавному виборчому окрузі, місцеві органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, в управлінні яких знаходиться відповідно державна власність чи комунальна власність територіальної громади, надають окреме технічно обладнане службове приміщення в обласному центрі або (за заявою народного депутата) в районах, містах області, яка закріплена за народним депутатом депутатською фракцією (групою), з розташуванням у ньому постійного робочого місця помічника – консультанта народного депутата з наступним відшкодуванням витрат в установлених межах і за рахунок бюджетних призначень на забезпечення діяльності Верховної Ради України».

Відшкодування витрат за використання приміщення народним депутатом України здійснюється Управлінням справами Апарату Верховної Ради України шляхом безготівкових розрахунків на підставі представленого акту виконаних робіт і рахунку-фактури від місцевих органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування, в управлінні яких знаходиться  надане приміщення.

Кошторис Верховної Ради України на 2013 рік Верховною Радою України не затверджено, проте у 2012 році було передбачено виділення щомісячно 167 грн. на відшкодування витрат за використання зазначеного приміщення народним депутатом України.

При цьому зазначаємо також, що Конституційним Судом України у пункті 1.4 свого Рішення від 26 червня 2003 року (справа № 1-15/2003) встановлено, що положення частини першої статті 26 Закону України «Про статус народного депутата України» треба розуміти так, що визначені Конституцією і законами України повноваження народного депутата України не можуть бути обмежені діями чи бездіяльністю органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб, керівників підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності та підпорядкування, громадян та їх об’єднань. Обмеження повноважень можуть встановлюватись виключно Конституцією і законами України.

 

 

 

                                                                         Голова Комітету

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку