Інформація про стажування головного консультанта секретаріату Комітету з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України Моргуна Антона Анатолійовича у Законодавчій Раді штату Каліфорнія, місто Сакраменто Сполучені Штати Америки
12 червня 2018, 14:05
Законодавчий процес штату Каліфорнія.
Формулювання законопроекту. Законодавець, член Сенату або Асамблеї надсилає свою ідею (проект) щодо законопроекту до Законодавчій Раді штату Каліфорнія, яка формулює його у формі законопроекту, проводить аналіз щодо необхідності внесення змін у інших законодавчих актів, перевіряє юридичну техніку та повертає проект законодавцю для внесення його до парламенту або повертає його з мотивувальним листом щодо протиріччя поданої ідеї (проекту) конституції штату.
Реєстрація законопроекту. Законопроект реєструється у період сесії парламенту. Законопроект має містити: номер законопроекту, ім’я автора, описову назву та найменування палати.
Перше читання. Після реєстрації законопроект надходить до комітету з питань Регламенту відповідної палати, який вирішує який комітет є головним з розгляду даного законопроекту, для його першого слухання. Під час слухань у комітеті автор має право виступити на підтримку свого законопроекту. У період розгляду законопроекту у комітеті, законопроекти можуть бути змінений. Для прийняття законопроекту, комітет повинен проголосувати більшістю голосів. Кожен законопроект проходить через процедуру слухань у такій кількості комітетів, яку визначить Регламентний комітет з огляду на питання, яких стосується поданий законопроект.
Фінансовий комітет розглядає законопроект, якщо він містить асигнування або має фінансові наслідки для бюджету штату.
Друге читання. У випадку схвального висновку профільним комітетом (іншими комітетами), законопроект передається на розгляд до палати («на поверх»). Якщо на цьому етапі внесено зміни до законопроекту, його можна відкликати на чергове слухання до комітету.
Для прийняття «звичайного» законопроекту потрібна проста більшість голосів. Законопроект, що впливає на громадський мир, безпеку або збільшує податки потребує двох третин голосів. Конституція штату Каліфорнія вимагала від двох третин голосу обох будинків за проект річного бюджету штату.
Друга палата. Якщо законопроект отримує необхідну кількість голосів для його схвалення у перші палаті, то законопроект проходить всі ті ж процедури в іншій палаті. Якщо друга палата схвалює законопроект без змін, законопроект направляється на підпис до губернатора штату. Якщо законопроект зазнає змін у другій палаті, він повертається до першої палати для розгляду поправок. У випадку коли перша палата погоджується з поправками другої палати (схвалення шляхом голосування), законопроект направляється на підпис до губернатора штату.
Підписання законопроекту губернатором штату. Протягом 30 днів після отримання законопроекту губернатор штату може підписати його або накласти на нього вето. Законопроект, що підлягає ветуванню, повертається до палати його походження. Обидві палати повинні або погодитися із зауваженнями губернатора, або подолати вето шляхом голосування за законопроект двома третинами голосів.
Набуття законопроектом статусу закону. Кожному законопроекту, який підтриманий законодавчим органом і підписаний губернатором, державним секретарем присвоюється номер. Даний законопроект становиться статутом і стає частиною Кодексу Каліфорнії. Зазвичай закон, прийнятий під час звичайної сесії, набирає чинності 1 січня наступного року. Деякі статути набирають чинності з моменту підписання їх губернатором; до таких статутів відносяться акти, що вимагають проведення виборів та невідкладних заходів, необхідних для збереження громадського миру, здоров’я громадян штату чи безпеки.
Секретаріат Комітету