Інформація про стажування головного консультанта секретаріату Комітету з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України Моргуна Антона Анатолійовича у Законодавчій Раді штату Каліфорнія, місто Сакраменто Сполучені Штати Америки

Комітет
12 червня 2018, 14:05

   У період з 23 квітня по 01 червня 2018 року головний консультант секретаріату Комітету з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України Моргун Антон Анатолійович проходив стажування у Законодавчій Раді штату Каліфорнія, місто Сакраменто Сполучені Штати Америки.

   Законодавча Рада штату Каліфорнія є державною установою, яка розробляє законодавчі пропозиції, готує юридичні висновки та надає інші конфіденційні юридичні послуги членам парламенту штату Каліфорнія. Рада також забезпечує комп’ютерні послуги, мережу передачі даних та пов’язані з ними служби для функціонування законодавчої гілки влади штату.
  Законодавча гілка влади штату Каліфорнія представлена двопалатним парламентом, нижньою палатою – Державною Асамблеєю штату Каліфорнія (далі – Державна Асамблея) з 80 членами та верхньою палатою – Сенатом штату Каліфорнія (далі – Сенат) з 40 членами. Вибори до Державної Асамблеї штату Каліфорнія проходять кожні два роки, а до Сенату штату Каліфорнія кожні чотири роки.
  В даний час Державна Асамблея складається з 53 представників демократичної партії, 25 представників республіканської партії, а Сенат – з 25 і 14 представників відповідно.

   В рамках стажування Моргуном Антоном Анатолійовичем були проведені зустрічі з:
   Губернатором штату Каліфорнія Едмундом Джеральдом Брауном (тема зустрічі стосувалася місця і ролі губернатора у системі державних органів штату);
   Головним клерком Державної Асамблеї штату Каліфорнія Дотсоном Вілсоном (обговорювались порядок роботи Державної Асамблеї та парламентські процедури нижньої палати штату);
   Головним помічником секретаріату Сенату Бернадетт Макналті (тема зустрічі стосувалася порядку роботи Сенату та парламентських процедур верхньої палати штату);
   Головою Законодавчої Ради штату Каліфорнія Даян Боєр-Вайн (обговорювались організаційна структура «Апарату» парламенту штату Каліфорнія, його функціональні обов’язки та фінансове забезпечення);
   Заступником директора Сенату штату Каліфорнія з міжнародних зв’язків Шеннон Шелленберг (зустріч була присвячена налагодженню співпраці між Апаратом Верховної Ради України та Сенатом штату Каліфорнії, а також  обговоренню важливості міжпарламентських зв’язків у співпраці між державами);
  Директором з законодавчих питань Лілі Мовсісян (обговорювались питання юридичної техніки та особливостей законодавчого процесу штату Каліфорнія);
  Суддею міста Сакраменто, штат Каліфорнія Едмундом Бреннаном (знайомство із особливостями судового розгляду кримінальних справ у місцевому суді міста Сакраменто).


    У період з 30 травня по 1 червня 2018 року у Вашингтоні Моргун Антон Анатолійович брав участь у міжнародному конгресі «Professional Fellows Congress», який об’єднав представників 61 країни. Конгрес був присвячений питанням міжнародної співпраці у сфері реформування державних інституцій, розвитку громадянського суспільства, співробітництва у сфері енергетиці, розвитку екологічно чистих джерел енергії.
  Крім того, 10 травня ц.р. він був удостоєний честі бути представленим Сенату штату Каліфорнія та обговорити із сенаторами співпрацю між парламентами Україні і Каліфорнії, а також їх Апаратами.

Законодавчий процес штату Каліфорнія.

Формулювання законопроекту. Законодавець, член Сенату або Асамблеї надсилає свою ідею (проект) щодо законопроекту до Законодавчій Раді штату Каліфорнія, яка формулює його у формі законопроекту, проводить аналіз щодо необхідності внесення змін у інших законодавчих актів, перевіряє юридичну техніку та повертає проект законодавцю для внесення його до парламенту або повертає його з мотивувальним листом щодо протиріччя поданої ідеї (проекту) конституції штату.

Реєстрація законопроекту. Законопроект реєструється у період сесії парламенту. Законопроект має містити: номер законопроекту, ім’я автора, описову назву та найменування палати.

Перше читання.   Після реєстрації законопроект надходить до комітету з питань Регламенту відповідної палати, який вирішує який комітет є головним з розгляду даного законопроекту, для його першого слухання. Під час слухань у комітеті автор має право виступити на підтримку свого законопроекту. У період розгляду законопроекту у комітеті, законопроекти можуть бути змінений. Для прийняття законопроекту, комітет повинен проголосувати більшістю голосів. Кожен законопроект проходить через процедуру слухань у такій кількості комітетів, яку визначить Регламентний комітет з огляду на питання, яких стосується поданий законопроект.

Фінансовий комітет розглядає законопроект, якщо він містить асигнування або має фінансові наслідки для бюджету штату.

Друге читання. У випадку схвального висновку профільним комітетом (іншими комітетами), законопроект передається на розгляд до палати («на поверх»). Якщо на цьому етапі внесено зміни до законопроекту, його можна відкликати на чергове слухання до комітету.

Для прийняття «звичайного» законопроекту потрібна проста більшість голосів. Законопроект, що впливає на громадський мир, безпеку або збільшує податки потребує двох третин голосів. Конституція штату Каліфорнія вимагала від двох третин голосу обох будинків за проект річного бюджету штату.

Друга палата. Якщо законопроект отримує необхідну кількість голосів для його схвалення у перші палаті, то законопроект проходить всі ті ж процедури в іншій палаті. Якщо друга палата схвалює законопроект без змін, законопроект направляється на підпис до губернатора штату. Якщо законопроект зазнає змін у другій палаті, він повертається до першої палати для розгляду поправок. У випадку коли перша палата погоджується з поправками другої палати (схвалення шляхом голосування), законопроект направляється на підпис до губернатора штату.

Підписання законопроекту губернатором штату. Протягом 30 днів після отримання законопроекту губернатор штату може підписати його або накласти на нього вето. Законопроект, що підлягає ветуванню, повертається до палати його походження. Обидві палати повинні або погодитися із зауваженнями губернатора, або подолати вето шляхом голосування за законопроект двома третинами голосів.

Набуття законопроектом статусу закону. Кожному законопроекту, який підтриманий законодавчим органом і підписаний губернатором, державним секретарем присвоюється номер. Даний законопроект становиться статутом і стає частиною Кодексу Каліфорнії. Зазвичай закон, прийнятий під час звичайної сесії, набирає чинності 1 січня наступного року. Деякі статути набирають чинності з моменту підписання їх губернатором; до таких статутів відносяться акти, що вимагають проведення виборів та невідкладних заходів, необхідних для збереження громадського миру, здоров’я громадян штату чи безпеки.

 

                                         

Секретаріат Комітету