Рішення Комітету про розгляд звернення першого заступника голови Комітету з питань фінансової політики та банківської діяльності Довбенка М.В. від 27 листопада 2017 року № 04-37/8-420 (270670)

Комітет
07 грудня 2017, 17:02

КОМІТЕТ З ПИТАНЬ РЕГЛАМЕНТУ ТА ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ

ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ

 

 

 

РІШЕННЯ

 

про розгляд звернення першого заступника голови Комітету з питань фінансової політики та банківської діяльності Довбенка М.В. від 27 листопада 2017 року № 04-37/8-420 (270670)

 

 

Розглянувши звернення першого заступника голови Комітету з питань фінансової політики та банківської діяльності Довбенка М.В. від 27 листопада 2017 року № 04-37/8-420 (270670) щодо прийняття в другому читанні та в цілому Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення ведення бізнесу та залучення інвестицій емітентами цінних паперів" (реєстр. № 5592-д) та інформацію Комітету про розгляд звернення першого заступника голови Комітету з питань фінансової політики та банківської діяльності Довбенка М.В. від 27 листопада 2017 року № 04-37/8-420 (270670) (далі – інформація Комітету), керуючись статтею 13 Закону України "Про комітети Верховної Ради України", Комітет  в и р і ш и в:

 

 

Погодити інформацію Комітету та направити її до Комітету з питань фінансової політики та банківської діяльності.

 

 

Перший заступник

Голови Комітету                                                           П.В.ПИНЗЕНИК

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Комітет Верховної Ради України

з питань фінансової політики та банківської діяльності

 

 

 

ІНФОРМАЦІЯ

 

щодо звернення першого заступника голови Комітету з питань фінансової політики та банківської діяльності Довбенка М.В. від 27 листопада 2017 року № 04-37/8-420 (270670)

 

На засіданні Комітету 6 грудня 2017 року (протокол № 100) розглянуто  звернення першого заступника голови Комітету з питань фінансової політики та банківської діяльності Довбенка М.В. від  27 листопада 2017 року № 04-37/8-420 (270670), в якому він зазначає про «відмінності в результатах голосувань, які відбувались під час розгляду окремих поправок до проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення ведення бізнесу та залучення інвестицій емітентами цінних паперів» (реєстр. № 5592-д), який розглядався Верховною Радою України в другому читанні на пленарному засіданні Верховної Ради України 15 листопада  2017 року.

У зверненні зокрема, зазначено, що під час обговорення, голосування та розгляду  законопроекту (реєстр. № 5592-д), підготовленого Комітетом з питань фінансової політики та банківської діяльності до другого читання, на пленарному засіданні Верховної Ради України 15 листопада ц.р. народним депутатом України Демчаком Р.Є. та іншими народними депутатами України були озвучені нові пропозиції «щодо необхідності врахування поправки в цілому, а не редакційно, як вона була врахована Комітетом» - це стосувалося поправок №№ 3, 22, 28, 29, 30, 31, 68, 126, 135, 158, 159, 165, 170, 172, 258, 270, 315, 390, 405.

У порядку аналізу практики застосування законодавчих актів комітетами Верховної Ради України та керуючись положеннями статті 24 Закону України «Про комітети Верховної Ради України», Комітет з питань, що належать до предмета відання, зазначив таке.

Порядок голосування пропозицій і поправок на пленарному засіданні Верховної Ради України встановлено статтею 45 Регламенту Верховної Ради України, згідно з положеннями якої пропозиції, у тому числі статті, частини статті, розділи та пункти проекту  акта  Верховної Ради України і поправки, що будуть ставитися на голосування, оголошуються головуючим на пленарному засіданні, при цьому називається ініціатор їх внесення.  Якщо їх текст був наданий народним депутатам України і ніхто з них не наполягає на його зачитуванні, головуючий на пленарному засіданні може замість зачитування тексту називати номери пропозицій, поправок до проекту акта Верховної Ради України, які ставляться на голосування, якщо такий порядок дає можливість народним депутатам України однозначно зрозуміти, за що вони голосують. Після оголошення головуючим на пленарному засіданні пропозиції, поправки на вимогу ініціатора їх внесення йому надається слово. На голосування ставляться окремо всі пропозиції і поправки, що надійшли і не були відкликані у порядку, визначеному Регламентом Верховної Ради України. Пропозиції чи поправки, які не отримали необхідної кількості голосів народних депутатів України на підтримку, вважаються відхиленими.

При  підготовці законопроекту  до другого читання мають бути дотримані положення статей 116 – 118 Регламенту Верховної Ради України, а саме:

- пропозиції та поправки до законопроекту, який готується до другого читання, можуть вноситися лише до того тексту законопроекту (статей, їх частин, пунктів, рішень), який прийнятий Верховною Радою України за основу. Такі пропозиції та поправки вносяться в 14-денний строк після дня прийняття законопроекту за основу. До повторного другого читання законопроекту  пропозиції та поправки вносяться в 10-денний строк після дня попереднього другого читання і лише до тих статей, їх частин, пунктів, речень законопроекту, що не були прийняті в другому читанні  (частина перша статті 116 Регламенту Верховної Ради України);

- законопроект, підготовлений до другого чи повторного другого читання, має бути завізований  головою головного комітету, керівником секретаріату цього комітету, керівниками юридичного і редакційного підрозділів Апарату Верховної Ради України. Якщо законопроект завізований із зауваженнями, вони додаються до супровідних документів, які надаються народним депутатам України разом із законопроектом (частина друга статті 117 Регламенту Верховної Ради України);

- законопроект, підготовлений до другого читання, подається у вигляді порівняльної таблиці, яка має містити:

1) текст законопроекту, прийнятого за основу;

2) усі внесені та не відкликані пропозиції (можливо, із стислим обґрунтуванням), поправки, що мають суцільну нумерацію і розміщуються на рівні з відповідними статтями законопроекту, із зазначенням ініціаторів їх внесення – суб’єктів права законодавчої ініціативи;

3) висновок головного комітету щодо внесених пропозицій, поправок;

4) остаточну редакцію статей законопроекту, що пропонуються головним комітетом для прийняття в другому читанні.

Якщо з тих чи інших причин не всі пропозиції, поправки включені до порівняльної таблиці, головним комітетом готується і подається додаткова порівняльна таблиця (частини перша, друга статті 118 Регламенту Верховної Ради України).

Процедура розгляду законопроекту в другому читанні встановлена статтею 119 Регламенту Верховної Ради України, частиною першою якої передбачено, що під час розгляду законопроекту в другому читанні Верховна Рада України проводить його постатейне обговорення та голосування. У разі необхідності можуть обговорюватись і ставитися на голосування окремі частини, пункти, підпункти, речення або статті.

Згідно з положеннями статті 120 Регламенту Верховної Ради України, під час розгляду законопроекту в другому читанні проводиться обговорення кожної статті в порядку її нумерації в запропонованій головним комітетом редакції, якщо не прийнято рішення про розгляд законопроекту в іншому порядку. За наполяганням ініціатора внесення – суб’єкта права законодавчої ініціативи може бути проведено обговорення відхилених головним комітетом пропозицій, поправок, що стосуються цих статей. За наполяганням народних депутатів України  може бути проведено обговорення врахованої головним комітетом пропозиції, поправки з наступним голосуванням щодо її прийняття, виключення в цілому чи її частини.  У такому ж порядку може бути порушено питання про розгляд пропозиції, поправки до відповідного тексту статті законопроекту, прийнятого в першому читанні, але відсутньої у запропонованій головним комітетом редакції. Право на роз’яснення пропозицій і поправок мають ініціатори їх внесення – суб’єкти права законодавчої ініціативи.  Якщо своєчасно внесену пропозицію, поправку не було надано народним депутатам України, це не перешкоджає її обговоренню і голосуванню на цьому ж пленарному засіданні Верховної Ради України. Зміст пропозиції чи поправки оголошується головуючим на пленарному засіданні або ініціатором її внесення – суб’єктом права законодавчої ініціативи.

Особливості голосування при розгляді законопроектів у другому читанні встановлені статтею 121 Регламенту Верховної Ради України. Так, зокрема, згідно з частинами першою та п’ятою, Верховна Рада України проводить голосування по кожній пропозиції, поправці, відхиленій головним комітетом, якщо на цьому наполягає ініціатор внесення – суб’єкт права законодавчої ініціативи. Після завершення постатейного розгляду законопроекту Верховна Рада України проводить голосування щодо прийняття законопроекту в другому читанні. Якщо до законопроекту немає зауважень народних депутатів України, головуючий на пленарному засіданні може поставити його на голосування в цілому як акт Верховної Ради України.

Розглянувши порівняльну таблицю до проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення ведення бізнесу та залучення інвестицій емітентами цінних паперів» (реєстр. №  5592-д), підготовленого до другого читання, та стенограму пленарного засідання Верховної Ради України від 15 листопада 2017 року, розміщені на офіційному веб-сайті Верховної Ради України, Комітет зазначив таке.

Під час розгляду проекту Закону (реєстр. № 5592-д) у другому читанні головуючий на пленарному засіданні Верховної Ради України Парубій А.В. дав слово народному депутату України Демчаку Р.Є.  - заступнику голови Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності, який наполягав на підтримці в цілому поправки № 3, ініціатором внесення якої є народний депутат України Святаш Д.В., яка, згідно з порівняльною таблицею,  «врахована редакційно в запропонованій Комітетом редакції». Народний депутат України Демчак Р.Є. запропонував «поставити на підтвердження цю правку в цілому». Головуючий запропонував «підтримати пропозицію народного депутата Руслана Демчака» («за» - 56 народних депутатів України).

Поправка № 22 була внесена народними депутатами України Тимошенко Юл.В. та Крульком І.І., яка, згідно з порівняльною таблицею, «врахована по суті у запропонованій редакції». Натомість,  народний депутат України  Демчак Р.Є. наполягав «на  врахуванні цієї поправки  в цілому». Головуючий на пленарному засіданні Верховної Ради України Парубій А.В. поставив на голосування цю пропозицію,  зазначивши при цьому, що «Комітет її  врахував  лишень частково». Пропозиція  народного депутата України Демчака Р.Є. не знайшла підтримки («за» - 36 народних депутатів України).

Поправка № 28 була внесена народним депутатом України Лавриком О.В., яка, згідно з порівняльною таблицею, «врахована редакційно». Народний депутат України  Демчак Р.Є. наполягав «на  підтвердження її в цілому». Головуючий на пленарному засіданні Верховної Ради України Парубій А.В. поставив на голосування «пропозицію Руслана Демчака,  щоб ми правку 28 врахували повністю. Комітет її врахував лишень частково». Така пропозиція  народного депутата України Демчака Р.Є. не знайшла підтримки («за» - 43 народних депутати України).

Поправка № 29 була внесена народними депутатами України Тимошенко Юл.В. та Крульком І.І., яка, згідно з порівняльною таблицею, «врахована по суті у запропонованій Комітетом редакції». Народний депутат України  Соловей Ю.І. наполягав «на підтвердженні поправки повністю». Головуючий на пленарному засіданні Верховної Ради України Парубій А.В. поставив на голосування «пропозицію народного депутата Солов’я, щоб правка 29 була підтримана в повному обсязі. Комітет її врахував тільки частково». Така пропозиція  не знайшла підтримки («за» - 31 народний депутат України).

Поправка № 30 була внесена народним депутатом України – головою підкомітету Комітету з питань фінансової політики і банківської діяльності Різаненком П.О., яка, згідно з порівняльною таблицею, «врахована редакційно в запропонованій Комітетом редакції». Народний депутат України Соловей Ю.І.  запропонував «поставити поправку, яка викладена паном Різаненком, в цілому». Головуючий на пленарному засіданні Верховної Ради України Парубій А.В. поставив на голосування «поправку 30. Депутат Соловей пропонує її в повному обсязі підтримати… Комітет її врахував лишень частково». Така пропозиція не знайшла підтримки народних депутатів України («за» - 31).

Поправка № 31 була внесена народним депутатом України Святашем Д.В., яка, згідно з порівняльною таблицею, «врахована редакційно в запропонованій Комітетом редакції». Народний депутат України Соловей Ю.І.  запропонував «врахувати повністю поправку № 31». Головуючий на пленарному засіданні Верховної Ради України Парубій А.В. поставив на голосування «пропозицію народного депутата Солов’я... Комітет врахував лишень частково цю поправку». Така  пропозиція не знайшла підтримки народних депутатів України («за» - 32).

Поправка № 68 була внесена народним депутатом України – першим заступником Голови Комітету з питань фінансової політики і банківської діяльності Довбенком М.В., яка, згідно з порівняльною таблицею, «врахована частково». Народний депутат України Соловей Ю.І. наполягав на тому, що «поправка № 68 повинна бути врахована повністю, а не так, як записано в редакції Комітету, частково». Головуюча на пленарному засіданні Верховної Ради України – заступник Голови Верховної Ради України Сироїд О.І. зауважила, що оскільки пропозиція  «врахувати повністю» поправку № 68 надійшла не від ініціатора цієї поправки, «ми не можемо  ставити  на голосування стосовно врахування».

Поправка № 126 була внесена народними депутатами України Тимошенко Юл.В. та Крульком І.І., яка, згідно з порівняльною таблицею, «врахована редакційно». Народний депутат України  Соловей Ю.І. наполягав «поставити дану поправку в тій редакції на голосування, в якій вона була запропонована автором». Головуючий на пленарному засіданні Верховної Ради України Парубій А.В. поставив на голосування «поправку 126, пропозиція Солов’я врахувати її повністю, комітет врахував її частково», яка не знайшла підтримки народних депутатів України («за» - 42).

Поправка № 135 була внесена народним депутатом України Довбенком М.В., яка, згідно з порівняльною таблицею, «врахована частково». Народний депутат України Каплін С.М. запропонував «поставити на підтвердження 135 поправку, як таку, яка повинна вирішити питання впорядкування документообігу при емісії цінних паперів». Головуючий на пленарному засіданні Верховної Ради України Парубій А.В. поставив на голосування «пропозицію народного депутата Капліна, щоб повністю була підтримана поправка 135, комітет її підтримав лишень частково», яка не знайшла підтримки народних депутатів України («за» - 24).

Поправка № 158 була внесена народним депутатом України Довбенком М.В., яка, згідно з порівняльною таблицею, «врахована по суті у запропонованій Комітетом редакції». Народний депутат України Соловей Ю.І. наголосив на тому, що він «вважає, що її формулювання комітетом не в повному обсязі відображає суть і напрямок цієї поправки». Головуючий на пленарному засіданні Верховної Ради України Парубій А.В. поставив на голосування «що поправка 158 була прийнята в повному обсязі за пропозицією народного депутата… Комітет її врахував частково», яка не знайшла підтримки народних депутатів України («за» -  34).

Поправка № 159 була внесена народним депутатом України Різаненком П.О., яка, згідно з порівняльною таблицею, «врахована редакційно». Під час обговорення народний депутат України Папієв М.М. запропонував «поставити її в повному обсязі». Головуючий на пленарному засіданні Верховної Ради України Парубій А.В. поставив «пропозицію Михайла Папієва на голосування»,  яка не знайшла підтримки народних депутатів України («за» - 37).

Поправка № 165 була внесена народними депутатами України Тимошенко Юл.В. та Крульком І.І., яка, згідно з порівняльною таблицею, «врахована редакційно». Народний депутат України  Демчак Р.Є. запропонував «поставити на голосування її в цілому». Головуючий на пленарному засіданні Верховної Ради України Парубій А.В. поставив на голосування «поправку 165 і пропозицію Руслана Демчака, щоб ми врахували повністю дану поправку. Комітет її врахував частково»,  яка не знайшла підтримки народних депутатів України («за» - 31).

Поправка № 170 була внесена народним депутатом України Довбенком М.В., яка, згідно з порівняльною таблицею,  «врахована редакційно». Народний депутат України Каплін С.М. запропонував «поставити на підтвердження правку номер 170». Головуючий на пленарному засіданні Верховної Ради України Парубій А.В. зазначив, що «170 правка врахована редакційно. Народний депутат Каплін наполягає, щоб ми її врахували повністю. Хто підтримує дану пропозицію, прошу голосувати.»,  яка не знайшла підтримки народних депутатів України («за» - 18).  

Поправка № 172 була внесена народним депутатом України Денисенком А.П., яка, згідно з порівняльною таблицею, «врахована редакційно». Народний депутат України Каплін С.М. зазначив, що «ми би хотіли, аби підтвердили, поставили на підтвердження і врахували повністю наші пропозиції до зміни редакції, прийнятої в першому читанні». Головуючий на пленарному засіданні Верховної Ради України Парубій А.В. поставив на голосування «пропозицію народного депутата Капліна, щоб її підтримати повністю. Комітетом вона підтримана лишень частково», яка не знайшла підтримки народних депутатів України («за» - 18).

Поправка № 258 була внесена народним депутатом України Пташник В.Ю., яка, згідно з порівняльною таблицею, «врахована редакційно». Під час обговорення ініціатор внесення поправки № 258 запропонувала підтримати цю поправку в запропонованій редакції. Головуюча на пленарному засіданні Верховної Ради України – заступник Голови Верховної Ради України Сироїд О.І. поставила на голосування «поправку номер 258 народного депутата Пташник, Комітет врахував редакційно», яка не знайшла підтримки народних депутатів України («за» - 38).  

Поправка № 270 була внесена народним депутатом України Різаненком П.О., яка, згідно з порівняльною таблицею,  «врахована редакційно». Народний депутат України Каплін С.М. запропонував «поставити на підтвердження правку № 270 в редакції підпункт 5 пункту 4 викласти в наступній редакції». Головуючий на пленарному засіданні Верховної Ради України Парубій А.В. поставив на голосування «270 правку, наполягає народний депутат, щоб ми її врахували повністю. Комітет її врахував частково»,  яка не знайшла підтримки народних депутатів України («за» - 20).  

Поправка № 315 була внесена народним депутатом України Лавриком О.В., яка, згідно з порівняльною таблицею, була «врахована по суті в редакції змін до пункту 13 частини другої  статті 52 цього Закону». Народний депутат України Демчак Р.Є. запропонував «поставити правку на підтвердження в первинній редакції і в цілому». Головуючий на пленарному засіданні Верховної Ради України  Парубій А.В. поставив на голосування «пропозицію, щоб в цілому була підтримана 315 правка. Комітет її врахував частково», яка не знайшла підтримки народних депутатів України  («за» - 28).  

Поправка № 390 була внесена народними депутатами України Тимошенко Юл.В. та Крульком І.І., яка, згідно з порівняльною таблицею, «врахована частково». Народний депутат України  Демчак Р.Є. запропонував «поставити на підтвердження в цілому правку 390 і виключити зміни у статтю 65-1». Головуючий на пленарному засіданні Верховної Ради України Парубій А.В. поставив на голосування «пропозицію Руслана Демчака, щоб 390 правку було враховано повністю. Комітет її врахував лишень частково», яка не знайшла підтримки народних депутатів України («за» - 30).

Поправка № 405 була внесена народним депутатом України Мартовицьким А.В., яка, згідно з порівняльною таблицею, «врахована по суті». Народний депутат України  Каплін С.М. запропонував «поставити на підтвердження 405 правку». Головуючий на пленарному засіданні Верховної Ради України Парубій А.В. поставив на голосування «пропозицію народного депутата Капліна, щоб 405 правка була врахована повністю», яка не знайшла підтримки народних депутатів України («за» - 28).

Отже, проаналізувавши порівняльну таблицю до проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення ведення бізнесу та залучення інвестицій емітентами цінних паперів» (реєстр. № 5592-д), підготовленого до другого читання, та стенограми пленарних засідань Верховної Ради України від 15 та 16 листопада 2017 року,  розміщені на офіційному веб-сайті Верховної Ради України, стосовно обговорення та голосування поправок, Комітет дійшов  висновку, що поправки №№ 3, 22, 28, 29, 30, 31, 68, 128, 135, 158, 159, 165, 170, 172, 258, 270, 315, 390 та 405 до проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення ведення бізнесу та залучення інвестицій емітентами цінних паперів» (реєстр. № 5592-д)  ставилися на голосування згідно з відповідними номерами  та в редакції їх внесення суб’єктами права законодавчої ініціативи і були відхилені Верховною Радою України. 

Натомість, проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення ведення бізнесу та залучення інвестицій емітентами цінних паперів» (реєстр.  № 5592-д) було прийнято 16 листопада 2017 року  Верховною Радою України в другому читанні та в цілому («за» - 237 народних депутатів України) в редакції Комітету з питань фінансової політики і банківської діяльності «з  пропозиціями і правками, які озвучив під стенограму з трибуни Верховної Ради України Різаненко Павло Олександрович у заключному слові…».

При цьому Комітет зауважив, що всі вищезазначені поправки було редакційно враховано та прийнято Верховною Радою України в тексті пропозицій, які зазначені як - «в редакції Комітету», однак пропозиції «в редакції Комітету» не містять номерів та авторів їх внесення.

Враховуючи вищезазначене, Комітет прийняв рішення погодити інформацію Комітету та направити її до Комітету з питань фінансової політики та банківської діяльності. 

 

 

З повагою

 

Перший заступник

Голови Комітету                                                           П.В.ПИНЗЕНИК