Звіт Комітету про роботу за період другої сесії Верховної Ради України (лютий - липень 2013 року)

10 вересня 2013, 14:51


Звіт Комітету

про роботу за період другої сесії Верховної Ради України (лютий - липень 2013 року)



 

http://reglament.rada.gov.ua/vru_reglament/img/1x1.gif

Згідно із затвердженим планом роботи на другу сесію Верховної Ради України сьомого скликання, відповідно до положень статті 89 Конституції України, статті 1 Закону України «Про комітети Верховної Ради України», Комітетом здійснювалася законопроектна робота, підготовка і попередній розгляд питань, віднесених до його повноважень.

Протягом звітного періоду проведено 7 засідань Комітету. На засіданнях було розглянуто 70 питань порядку денного, із них: 8 проектів законів України, 23 проекти постанови Верховної Ради України, 39 питань, що належать до предмета відання Комітету щодо організації та забезпечення діяльності Верховної Ради України.

Переважна більшість отриманих у Комітеті проектів законодавчих актів, щодо яких Комітет не визначений головним, розглядалась Комітетом на відповідність їх оформлення та реєстрації вимогам Регламенту Верховної Ради України.

За період другої сесії Верховної Ради України сьомого скликання загальний документообіг Комітету складав 5581 документ. За даними реєстрації вхідної кореспонденції з 11 січня по 19 липня 2013 року до Комітету надійшло 3536 документів: проекти законодавчих актів, де Комітет є головним - 117, з них 79 проектів постанов та 38 проектів закону, висновки, пропозиції до них - 87; інформаційно-довідкові документи - 15; звернення громадян - 134; листування з народними депутатами України - 290; листування з Верховною Радою Автономної Республіки Крим, місцевими радами та їх виконавчими органами, райдержадміністраціями, організаціями та установами - 124; листування з підрозділами Апарату Верховної Ради України, Кабінетом Міністрів України, Адміністрацією Президента України, міністерствами, державними комітетами - 203, листування з Головою Верховної Ради України - 62, проекти законодавчих актів на відповідність вимогам Регламенту - 2586, з них 1411 проект закону, 264 проектів постанов та 911 висновок до них від Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, а також 5 листів щодо забезпечення діяльності Комітету та народних депутатів України.

На виконання Закону України «Про доступ до публічної інформації» № 2939-VI від 13.01.2011, Розпорядження Голови Верховної Ради України від 11.05.2011 № 393 «Про забезпечення виконання Закону України «Про доступ до публічної інформації» в Апараті Верховної Ради України» в Комітеті було розглянуто на надано відповіді на 23 запити на інформацію.

I. Законопроектна діяльність з питань, де Комітет було визначено головним Комітетом здійснювалася підготовка проектів законів, постанов та інших актів на розгляд Верховної Ради України і було розглянуто:

Проекти законів України про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України.

З пропозиціями щодо внесення змін до Регламенту Верховної Ради України на засіданнях Комітету було розглянуто 5 законопроектів, з підготовки і попереднього розгляду яких Комітет визначено головним.

Зокрема, Комітетом було прийнято рішення рекомендувати Верховній Раді України, прийняти за основу з дорученням Комітету підготувати до другого читання проект Закону України «Про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України щодо використання електронної системи», внесений народним депутатом України Сасом С.В. (реєстр. № 2173 від 04.02.2013).

На засіданні Комітету 20 березня 2013 року Комітет розглянув та прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді України не включати до порядку денного другої сесії Верховної Ради України сьомого скликання проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Регламент Верховної Ради України» (щодо порядку реєстрації, розміщення та голосування народних депутатів)» (реєстр. № 2060 від 21.01.2013), внесений народним депутатом України Слюз Т.Я.

Верховною Радою України 22 лютого 2013 року було прийнято Закон України «Про внесення зміни до статті 47 Регламенту Верховної Ради України» (№ 29 - VII), яким передбачено здійснення голосування народним депутатом України особисто за допомогою електронної системи шляхом голосування "за", "проти" або "утримався" в залі засідань Верховної Ради України або у визначеному для таємного голосування місці біля залу для пленарних засідань.

За рішенням Комітету від 15 травня 2013 року народними депутатами України - членами Комітету внесено на розгляд Верховної Ради України проект Закону України «Про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України» (щодо попереднього розгляду законопроектів, проектів інших актів у комітетах) (реєстр. № 2022а), який включено до порядку денного другої сесії.

Проекти законів України про внесення змін до Закону України «Про статус народного депутата України».

Упродовж другої сесії Верховної Ради України сьомого скликання Комітетом було розглянуто, ухвалено висновки та прийняті рішення рекомендувати Верховній Раді України: - прийняти за основу за наслідками розгляду в першому читанні проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про статус народного депутата України» (щодо запитів народних депутатів України) (реєстр. № 1172 від 26.12.2012), внесений народним депутатом України Кошулинським Р.В.; - повернути на доопрацювання суб'єкту права законодавчої ініціативи за наслідками розгляду в першому читанні проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про статус народного депутата України» (щодо змін порядку та термінів розгляду депутатських запитів та звернень) (реєстр. № 1172 -1 від 04.01.2013), внесений народним депутатом України Слюз Т.Я. Крім цього, попередньо підготовлено та очікують розгляду Комітетом законопроекти, якими пропонуються зміни до Закону України «Про статус народного депутата України», пов'язані з обмеженням гарантій для виконання народними депутатами України своїх повноважень, зокрема:

- проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про статус народного депутата України» (реєстр. № 1075 від 12.12.2012), внесений народними депутатами України - членами депутатської фракції «УДАР Віталія Кличка» - Кличком В.В., Пинзеником В.М., Аверченком С.М. та іншими;

- проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про статус народного депутата України» (щодо обмеження пільг народного депутата) (реєстр. № 1075-1 від 14.12.2012), внесений народним депутатом України Яворівським В.О.;

- проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про статус народного депутата України» (щодо скасування пільг народних депутатів) (реєстр. № 1075-2 від 25.12.2012), внесений народними депутатами України Томенком М.В., Кожем'якіним А. А., Аваковим А.Б.

Підготовлено також для попереднього розгляду на засіданні Комітету проект Закону «Про внесення змін до Закону України «Про статус народного депутата України» (щодо прав народних депутатів України у взаємовідносинах із органами місцевого самоврядування)», внесений народними депутатами України Кличком В.В., Ковальчуком В.А., Карпунцовим В.В. та іншими (реєстр. № 1255 від 11.01.2013), яким пропонується змінити порядок участі народних депутатів України у роботі сесій органів місцевого самоврядування, а також надання на вимогу народного депутата України матеріалів засідань та інших документів, пов'язаних з діяльністю цих органів.

Проекти законів України про внесення змін до деяких законодавчих актів України (до Регламенту Верховної Ради України, законів України «Про статус народного депутата України», «Про комітети Верховної Ради України»).

Комітетом було розглянуто та прийнято рішення: - рекомендувати Верховній Раді України відхилити проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо реалізації прав самовисуванців) (реєстр. № 1018 від 12.12.2012), внесений народними депутатами України Міщенком С.Г. та Ляшком О.В.; - рекомендувати Голові Верховної Ради України, відповідно до статті 94 Регламенту Верховної Ради України, повернути суб'єктам права законодавчої ініціативи без розгляду на пленарному засіданні Верховної Ради України проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо зупинення фінансового та іншого забезпечення народних депутатів України у разі звернення про складення ними депутатських повноважень» (реєстр. № 2229 від 07.02.2013), внесений народним депутатом України Атрошенком В.А. 4. Проекти постанов Верховної Ради України: 1) Щодо предметів відання комітетів Верховної Ради України. Для розгляду Комітетом на засіданні 20 березня 2013 року було підготовлено проект Постанови Верховної Ради України «Про внесення зміни до Додатку до Постанови Верховної Ради України №11-VII від 25.12.2012 року "Про комітети Верховної Ради України сьомого скликання" щодо предметів відання» (реєстр. №1191 від 02.01.2013), внесений народними депутатами України, Кожем'якіним А.А., Паламарчуком М.П., Чудновським В.О. та іншими. Розгляд проекту Постанови було перенесено, а згодом, 16 квітня 2013 року, не прийнято Верховною Радою України.

На засіданні Комітету 15 травня 2013 року розглянуто і підтримано проект Постанови Верховної Ради України «Про внесення змін до Постанови Верховної Ради України «Про комітети Верховної Ради України сьомого скликання», внесений народними депутатами України Омельченком В.П., Лук`янчуком Р.В., Тігіпком С.Л., Гіршфельдом А.М. (реєстр. № 2663 від 29.03.2013). Ініціатори проекту Постанови Верховної Ради України пропонують внести зміни до назви Комітету з питань інформатизації та інформаційних технологій та до предмета його відання.

2) Про зміни в складі комітетів Верховної Ради України. У звітний період відбулись певні зміни в складі комітетів Верховної Ради України. З цього питання Комітетом було розглянуто та підтримано заяви народних депутатів України: Білого О.П., Богословської І.Г., Гончарова А.Д., Кацуби С.В., Малишева В.С., Матвієнкова С.А., Тихонова В.М., Іщенка В.О., Коваля О.І., Лютікової В.І., Москаленка Я.М., Табачніка Я.П., Благодира Ю.А., Ємця Л.О., Заца О.В., Задорожного В.К., Кацуби В.М., Козуба О.А., Мирного І.М., Опанащенка М.В., Поляченка Ю.В., Януковича В.В. та відповідні погодження депутатських фракцій ПАРТІЇ РЕГІОНІВ, Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина», Політичної партії «УДАР Віталія Кличка». Верховною Радою України 18 квітня 2013 року прийнято Постанову Верховної Ради України № 220-VIІ.

Комітетом були розглянуті і підтримані заяви народних депутатів України Сольвара Р.М., члена депутатської фракції Політичної партії «УДАР Віталія Кличка», Дерев`янка Ю.Б., позафракційного, Бобкова О.М., Гержова Ю.І., Горохова С.О., Жука М.В., Ільюка А.О., Козуба О.А., Лелюка О.В., Шаблатовича О.М. - членів депутатської фракції ПАРТІЇ РЕГІОНІВ, Купчака В.Р. - члена депутатської фракції Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» щодо обрання їх до складу Спеціальної контрольної комісії Верховної Ради України з питань приватизації. Однак Верховною Радою України ці пропозиції не підтримано.

При розгляді заяв зазначених народних депутатів України, Комітет звернув увагу на те, що мінімальна і максимальна кількість осіб, які можуть входити до складу Спеціальної контрольної комісії Верховної Ради України з питань приватизації, як і порядок представництва, Постановою Верховної Ради України «Про комітети Верховної Ради України сьомого скликання» від 25 грудня 2012 року № 11-VII не визначено. До того ж, окремого порядку формування персонального складу цієї Комісії не передбачено в Регламенті Верховної Ради України.

5. Питання про дострокове припинення повноважень народного депутата України. Верховною Радою України прийнято Постанову Верховної Ради України про дострокове припинення повноважень народного депутата України Лебедєва П.В. у зв'язку з особистою заявою про складення ним депутатських повноважень (№ 156 - VII від 22.03.2013).

За рішеннями Вищого адміністративного суду України від 5 та 6 березня 2013 року достроково припинені повноваження народних депутатів України Власенка С.В. та Веревського А.М.

6. Про внесення змін до календарного плану проведення другої сесії Верховної Ради України сьомого скликання На засіданні Комітету 15 травня 2013 року ухвалено висновок на проект Постанови Верховної Ради України «Про внесення змін до календарного плану проведення другої сесії Верховної Ради України сьомого скликання» (реєстр. № 2615 від 22.03.2013), внесений народним депутатом України Табаловим А.О. За зверненням Комітету до Голови Верховної Ради України, згідно з частиною першою та пунктом 2 частини другої статті 94 Регламенту Верховної Ради України, проект Постанови Верховної Ради України (реєстр. № 2615) повернуто суб'єкту права законодавчої ініціативи без розгляду на пленарному засіданні Верховної Ради України.

24 травня 2013 року Верховна Рада України прийняла Постанову Верховної Ради України «Про внесення змін до календарного плану проведення другої сесії Верховної Ради України сьомого скликання» (№ 316-VII), якою передбачено: тиждень з 1 по 5 липня - пленарні засідання; 5 липня - оголошення про час закриття сесії; тиждень з 8 по 12 липня - робота в комітетах, комісіях і фракціях.

7. Про календарний план проведення третьої сесії Верховної Ради України сьомого скликання. У відповідності до положень частини першої статті 83 Конституції України, статті 10, частин першої та сьомої статті 19 Регламенту Верховної Ради України у Комітеті було підготовлено проекти календарного плану проведення третьої сесії Верховної Ради України сьомого скликання (вересень 2013 року - січень 2014 року), з урахуванням пропозиції народного депутата України - голови Постійної делегації Верховної Ради України у Парламентській асамблеї Ради Європи Попеску І.В. щодо врахування графіку проведення заходів Парламентській асамблеї Ради Європи, зокрема проведення у м. Страсбурзі Четвертої частини цьогорічної сесії ПАРЄ з 30 вересня по 4 жовтня 2013 року, в роботі якої братимуть участь 12 народних депутатів України.

На виконання рішення Комітету від 22 травня 2013 року Комітетом було направлено для внесення пропозицій депутатським фракціям у Верховній Раді України та Керівникові Апарату Верховної Ради України Зайчуку В.О. два проекти календарного плану проведення третьої сесії Верховної Ради України сьомого скликання.

8. Про звіт, підготовлений Апаратом Верховної Ради України, про виконання кошторису Верховної Ради України за 2012 рік та про кошторис Верховної Ради України на 2013 рік. З метою контролю, аналізу проблем та визначення напрямків ефективного використання бюджетних коштів, Комітет 17 квітня 2013 року заслухав на засіданні та взяв до відома звіт, підготовлений Апаратом Верховної Ради України, про виконання кошторису Верховної Ради України за 2012 рік.

За результатами розгляду фінансового звіту Комітет доручив Апарату Верховної Ради України вжити заходи для ефективного і в повному обсязі освоєння бюджетних коштів, передбачених Апарату Верховної Ради України Законом України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» на забезпечення діяльності парламенту. Крім цього, Комітетом доручено Апарату Верховної Ради України при підготовці квартальних та річного звітів про виконання кошторису Верховної Ради України за 2013 рік подавати Комітету повну інформацію щодо використання коштів загального та спеціального фондів Державного бюджету України, в тому числі підпорядкованими Управлінню справами Апарату Верховної Ради України підприємствами і організаціями.

На цьому ж засіданні Комітету розглянуто та, з урахуванням зауважень і пропозицій народних депутатів України - членів Комітету, погоджено проект кошторису Верховної Ради України на 2013 рік. Відповідно до частини першої статті 93 Конституції України, у порядку законодавчої ініціативи, народними депутатами України - членами Комітету, згідно з рішенням Комітету від 17 квітня 2013 року, внесено на розгляд Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про кошторис Верховної Ради України на 2013 рік» (реєстр. № 2115а від 23.05.2013).

На засіданні Комітету 15 травня 2013 року заслухано та взято до відома інформацію щодо цін на путівки до санаторно-курортних, оздоровчих закладів та баз відпочинку, підпорядкованих Управлінню справами Апарату Верховної Ради України, на 2013 - 2014 роки.

Комітет погодився з пропозиціями Керівника Апарату Верховної Ради України Зайчука В.О. залишити на 2013 - 2014 роки ціни на путівки до санаторно-курортних, оздоровчих закладів та баз відпочинку, підпорядкованих Управлінню справами Апарату Верховної Ради України, на рівні цін, встановлених для минулорічного оздоровчого сезону, затверджених розпорядженням Управління справами Апарату Верховної Ради України від 28.05.2012 №34.

Комітет доручив Управлінню справами Апарату Верховної Ради України, Управлінню адміністративними будинками, директорам Санаторного комплексу «Дюльбер» Єніну О.В. та санаторію «Нижня Ореанда» Раєнку В.М. забезпечити належну підготовку санаторно-курортних, оздоровчих закладів до початку оздоровчого сезону 2013 - 2014 років та надати Комітету відповідну інформацію.

Комітетом було розглянуто проекти законів, постанов та інших актів Верховної Ради України, які надходили для розгляду і подання пропозицій:

Проекти постанов Верховної Ради України про утворення тимчасових слідчих комісій.

Протягом другої сесії підготовлено для попереднього розгляду Комітетом низку проектів постанов Верховної Ради України (реєстр. №№ 1139, 1142, 2025, 2056, 2061, 2090а, 2168, 2223, 2224, 2331, 2337, 2378, 2383, 2391, 2526, 2656, 2889) щодо утворення тимчасових слідчих комісій. Більшість з цих проектів було зареєстровано з порушенням вимог статей 85, 87 Регламенту Верховної Ради України, а саме: не дотримано принцип пропорційного представництва депутатських фракцій у складі комісій, не додано погодження депутатських фракцій щодо кількісного і персонального складу комісії та пропозицій щодо кандидатур на посади заступників голів комісій або загалом персонального складу.

Комітетом було розглянуто і підтримано проект Постанови Верховної Ради України «Про утворення Тимчасової спеціальної комісії Верховної Ради України з питань Автономної Республіки Крим», внесений народними депутатами України Нетецькою О.А., Дзоз В.О., Дейчем Б.Д. (реєстр. № 2574 від 19.03.2013).

Верховною Радою України були утворені: Тимчасову слідчу комісію Верховної Ради України з питань розслідування фактів антиконституційного перегляду волевиявлення Українського народу на парламентських виборах 2012 року (Постанова Верховної Ради України № 154-VII від 21.03.2013); Тимчасову слідчу комісію Верховної Ради України з питань розслідування фактів порушення законодавства України при здійсненні державних закупівель, неефективного використання державних коштів та зловживань службовим становищем з боку посадових осіб Міністерства охорони здоров'я України, інших державних підприємств, установ та організацій у сфері охорони здоров'я та фармацевтичної галузі (Постанова Верховної Ради України № 236 -VII від 15.05.2013); Тимчасову слідчу комісію Верховної Ради України з питань розслідування фактів нападу на представників засобів масової інформації 18 травня 2013 року у місті Києві за адресою вулиця Володимирська, 15 та розслідування інших фактів тиску на засоби масової інформації, перешкоджання законній професійній діяльності журналістів (Постанова Верховної Ради України № 303 -VII від 23.05.2013).

2. Проекти законів України та проекти постанов Верховної Ради України на відповідність вимогам Регламенту Верховної Ради України. Відповідно до плану роботи, затвердженого Комітетом, на виконання вимог Регламенту Верховної Ради України, згідно з якими законопроект, проект іншого акта після його реєстрації не пізніш як у п'ятиденний строк направляється Головою Верховної Ради України до Комітету для підготовки експертного висновку на відповідність оформлення та реєстрації законопроекту, проекту іншого акта вимогам закону, Регламенту Верховної Ради України та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, було розглянуто 1675 законопроектів, проектів інших актів, з яких: 1411 проект закону, 264 проектів постанов Верховної Ради України, внесених суб'єктами права законодавчої ініціативи: Президентом України - 20, народними депутатами України - 1515, Кабінетом Міністрів України - 140.

Висновки щодо відповідності або невідповідності оформлення та реєстрації законопроектів вимогам Регламенту Верховної Ради України було направлено до комітетів, визначених головними з підготовки і попереднього розгляду законопроектів.

3.Інші проекти правових актів, які надійшли до Комітету для розгляду і подання пропозицій, а також звернення щодо надання роз'яснень про застосування законів України. 17 квітня 2013 року Комітет на своєму засіданні розглянув та ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України прийняти за основу з дорученням Комітету підготувати до другого читання проект Постанови Верховної Ради України «Про затвердження Положення про програмно-технічний комплекс - електронна система Рада-3» (реєстр. № 2174 від 04.02.2013), внесений народним депутатом України Сасом С.В. Відповідно до статті 94 Регламенту Верховної Ради України, без розгляду на пленарному засіданні Верховної Ради України відповідним суб'єктам права законодавчої ініціативи повернуто : - проект Закону України «Про процедуру голосування народних депутатів України під час розгляду законопроектів, що стосуються внесення змін до Конституції України або прийняття її в новій редакції» (реєстр. № 2001 від 14.01.2013), внесений народним депутатом України Яворівським В.О. - проектПостанови Верховної Ради України «Про забезпечення особистого голосування народних депутатів України», внесений народними депутатами України Кличком В.В., Ковальчуком В.А., Карпунцовим В.В.(реєстр. № 1031 від 12.12.2012); - проектПостанови Верховної Ради України «Про забезпечення функціонування модернізованого програмно-технічного комплексу - системи «Рада», що передбачає використання сенсорної кнопки», внесений народним депутатом України Яценюком А.П. (реєстр. № 1100 від 14.12.2012);

На засіданні Комітету 20 березня 2013 року було ухвалено Роз'яснення Комітету щодо застосування положень статті 234 Регламенту Верховної Ради України щодо процедури ініціювання парламентських слухань у Верховній Раді України. Ухвалене Роз'яснення надіслано Голові Верховної Ради України Рибаку В.В. та Керівнику Апарату Верховної Ради України Зайчуку В.О.

На виконання доручень Голови Верховної Ради України Рибака В.В. щодо наявності підстав для реєстрації в Комітеті розглянуто проект Закону України "Про звільнення політичних в'язнів в Україні" (реєстр. № 2457) та проект Постанови Верховної Ради України «Про передачу Міністерству охорони здоров'я України в безоплатне користування для оздоровлення дітей із фізичними вадами будинку відпочинку «Конча-Заспа» та комплексу відпочинку «Пуща Водиця», підготовлені народним депутатом України Ляшком О.В., проекти постанов Верховної Ради України "Про звільнення суддів Вищого адміністративного суду України у зв'язку з порушенням присяги", підготовлений народними депутатами України Махніцьким О.І. і Чернегою Р.Т., «Про передачу будівлі Гостинного двору у місті Києві Національному університету «Києво-Могилянська академія», підготовлений народним депутатом України Яворівським В.О. та "Про Звернення до Президента України Януковича В.Ф. з пропозицією про звільнення з посади Голови Київської міської державної адміністрації Попова О.П. та Голови Київської обласної державної адміністрації Присяжнюка А.Й.», підготовленого народним депутатом України Міщенком С.Г.

На депутатське звернення народного депутата України - голови Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова та інформації Томенка М.В. було надано роз'яснення щодо порядку відрахування строку внесення пропозицій і поправок до перехідних законопроектів.

У Комітеті, зокрема, і за дорученням Голови Верховної Ради України Рибака В.В., було розглянуто низку депутатських запитів, депутатських звернень щодо питань, пов'язаних із застосуванням норм Закону України «Про статус народного депутата України». Зокрема, підготовлені відповіді на депутатські запити народних депутатів України Бурбака М.Ю., Федорука М.Т. і депутатське звернення народного депутата України Мирного О.Б. про надання службового приміщення (на виконання частини п'ятої статті 28 Закону України «Про статус народного депутата України»); депутатські звернення народних депутатів України Капліна С.М., Сікори О.М. про ненадання відповідей на направлені ними депутатські звернення; депутатський запит народного депутата України Бурбака М.Ю. про вжиття заходів відповідного реагування щодо належного розслідування кримінальної справи; депутатський запит народного депутата України Петьовки В.В. щодо порушення недоторканості депутатського статусу та повноважень народного депутата України; депутатський запит народних депутатів України Мохника А.В., Мартинюка Л.С. щодо висвітлення інформації про національність народного депутата України тощо.

З поміж іншого, до Комітету надходили також звернення органів місцевого самоврядування з пропозиціями щодо необхідності внесення змін до Закону України «Про статус народного депутата України» з метою обмеження гарантій виконання народними депутатами України своїх повноважень, щодо надання роз'яснення про порядок надання народному депутату України службового приміщення, щодо вимог, яких необхідно дотримуватись при оформленні, направленні та розгляді депутатських звернень.

III. У порядку аналізу практики застосування законодавчих актів та контролю за виконанням власних рішень, Комітетом розглядалися такі питання:

1.              Щодо забезпечення діяльності Верховної Ради України та народних депутатів України.

Незмінно на контролі в Комітеті перебуває питання забезпечення діяльності народних депутатів України та Верховної Ради України в цілому.Протягом поточної сесії велося листування:

- з народними депутатами України, з керівництвом Верховної Ради України, Апарату Верховної Ради України, Управління справами Апарату Верховної Ради України з питань, що стосуються забезпечення діяльності (зокрема, щодо поліпшення умов проживання в готелях м. Києва) народних депутатів України;

- у зв'язку зі зверненнями засобів масової інформації, зокрема, телеорганізацій, інтернет-видань, щодо гарантій виконання депутатських повноважень, передбачених Законом України «Про статус народного депутата України».

11 та 12 червня поточного року головою підкомітету з питань забезпечення діяльності Верховної Ради України та народних депутатів Головком В.А. України були проведені робочі зустрічі з керівниками підрозділів Апарату Верховної Ради України та підпорядкованих Управлінню справами підприємств, які забезпечують діяльність Верховної Ради України. Відбулось також ознайомлення з виїздом на місце з цими підприємствами та іншими об'єктами, які належать до майнового комплексу, що забезпечує діяльність Верховної Ради України.

2.             Щодо несумісності депутатського мандата з іншими видами діяльності

Питання суміщення депутатського мандату з іншими видами діяльності постійно перебуває на контролі Комітету.

У Комітеті на розгляді знаходяться звернення народного депутата України Княжицького М.Л. в яких зазначається про недотримання вимог статті 78 Конституції України, статті 3 Закону України «Про статус народного депутата України» та статті 7 Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» щодо несумісності депутатського мандата з іншими видами діяльності народними депутатами України: Біловолом О.М., Бондарем В.В., Герегою О.В., Гороховим С.О., Грушевським В.А., Ничипоренком В.М., Повалій Т.М., Риженковим О.М., Семенюк А.О., Шаблатовичем О.М., Шаповаловим Ю.А., Дудкою В.В., Развадовським В.Й., Струком В.О.

Про підсумки розгляду в Комітеті звернень державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, народних депутатів України та громадян України.

За період другої сесії сьомого скликання Верховної Ради України у Комітеті були розглянуті звернення, що переважно надійшли від громадян України безпосередньо до Комітету, а також надіслані на розгляд за дорученням керівництва Верховної Ради України. Низка звернень поступили на розгляд від громадських організацій, державних органів та органів місцевого самоврядування, від народних депутатів України.

Аналіз звернень засвідчує прояви активного реагування суспільства на події, пов'язані з діяльністю парламенту, висловлюваннями та діями окремих народних депутатів України та представлених у Верховній Раді України депутатських фракцій.

На початку другої сесії основним змістом звернень були питання щодо заборони народним депутатам України перешкоджати розгляду питань порядку денного, в тому числі шляхом блокування трибуни, перешкоджання роботі головуючого на пленарному засіданні, а також голосуванню інших народних депутатів України; надходили пропозиції про створення умов для забезпечення реалізації правового обов'язку народного депутата України голосувати особисто; чисельні пропозиції щодо модернізації процедури голосування народних депутатів України, чіткого врегулювання питань присутності народних депутатів України на пленарних засіданнях Верховної Ради України та на засіданнях комітетів.

Питання забезпечення особистого голосування народними депутатами України під час розгляду питань порядку денного на пленарних засіданнях Верховної Ради України є предметом постійної уваги не тільки народних депутатів України - членів Комітету, а і Голови Верховної Ради України та Верховної Ради України в цілому, та було додатково врегульовано прийняттям Верховною Радою України змін до статті 47 Регламенту Верховної Ради України (Закон України від 22.02.2013 № 29-VII).

Зважаючи на численні колективні звернення районних, міських, обласних рад організації ветеранів України, що надійшли до Комітету і були викликані участю народного депутата України Мірошниченка І.М. у знесенні пам'ятника Леніну у м. Суми, керуючись положеннями статей 17, 24 Закону України «Про комітети Верховної Ради України», Голова Комітету звернувся до народного депутата України Мірошниченка І.М. з пропозицією надати інформацію щодо порушеного у зверненнях питання і надіслав заявникам копію відповіді, що надійшла до Комітету.

Низка звернень була обумовлена тим, як у них зазначалось, що народні депутати України не надали відповіді на звернення їх виборців та з вимогами до Комітету провести розслідування діяльності таких народних депутатів України та вжити заходів правового впливу щодо них. Також до Комітету надходили звернення з вимогами про ініціювання питання щодо дострокового припинення повноважень того чи іншого народного депутата України шляхом відкликання, відставки та інше.

Частина звернень містила пропозиції та вимоги, які не належать до повноважень та предмета відання Комітету.

Для підвищення ефективності роботи Комітету і Верховної Ради України в цілому Комітет вважає за необхідне в період роботи третьої сесії Верховної Ради України сьомого скликання:

·  спільно з керівництвом Апарату Верховної Ради України вивчити питання щодо обміну досвідом у роботі комітетів з питань регламенту парламентів інших країн (Держдуми Росії, парламентів країн Балтії, сейму Польщі, парламенту Грузії та інших країн);

·  провести слухання у Комітеті на тему: "Забезпечення особистого голосування народними депутатами України";

·  у порядку аналізу практики застосування законодавчих актів та контролю за виконанням власних рішень постійно тримати на контролі Комітету питання застосування норм Регламенту Верховної Ради України, Закону України «Про комітети Верховної Ради України», оптимізації витрат на забезпечення діяльності Верховної Ради України та ефективного і в повному обсязі освоєння бюджетних коштів, передбачених Апарату Верховної Ради України Законом України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» на забезпечення діяльності парламенту, в тому числі підпорядкованими Управлінню справами Апарату Верховної Ради України підприємствами і організаціями.