Звіт Комітету за період роботи шостої сесії Верховної Ради України шостого скликання (лютий - липень 2010 року)

16 липня 2010, 12:18

З В І Т

 

про роботу Комітету Верховної Ради України з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України за період шостої сесії Верховної Ради України шостого скликання (лютий - липень 2010 року)

            

         За період роботи шостої сесії Верховної Ради України шостого скликання до Комітету надійшло 68 законодавчих актів, щодо яких Комітет визначено головним. Це 21 проект законів України і 47 проектів постанов Верховної Ради України. Було проведено 11 засідань Комітету, на яких розглянуто 92 питання, з них 14 проектів законів України, щодо яких Комітет визначено головним, 34 проекти постанов Верховної Ради України, 44 питання, які віднесені до предмета відання Комітету. Крім того, за період шостої сесії Комітетом отримано 712 проектів законодавчих актів, щодо яких Комітет не визначений головним, та які розглядались на відповідність їх оформлення та реєстрації вимогам Регламенту Верховної Ради України. Законодавчі акти, щодо яких Комітет визначено головним, розглянуті на засіданнях Комітету, щодо кожного з них ухвалені рішення, які направлені Голові Верховної Ради України. Серед питань, які розглядались на засіданнях:

         - внесення змін до Закону України «Про статус народного депутата України» та до Регламенту Верховної Ради України;

         - припинення повноважень народних депутатів України та питання депутатської етики;

         - недотримання деякими народними депутатами України вимог чинного законодавства стосовно несумісності депутатського мандата з іншими видами діяльності;

         - внесення змін до складу комітетів Верховної Ради України;

         - утворення тимчасових слідчих та тимчасових спеціальних комісій Верховної Ради України;

         - звернення народних депутатів України з питань  створення їм належних житлових умов;

         - розгляд звернень керівництва Управління справами Апарату Верховної Ради України щодо вирішення нагальних питань організації діяльності Верховної Ради України;

         - пропозиції по кошторису Верховної Ради України та звіти про виконання кошторису попереднього року, та ін.

         Відповідно до плану роботи, затвердженого Комітетом з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України, основна увага в роботі протягом шостої сесії приділялась підготовці проектів висновків до законопроектів, щодо яких Комітет має подати свої пропозиції, а також підготовці відповідей з питань, які розглядаються Комітетом у порядку аналізу практики застосування законодавчих актів.

         Розглянуті такі законопроекти, по яких Комітет надав Верховній Раді України свої пропозиції:

         - проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про статус народного депутата України» (щодо обов‘язку депутата захищати суверенітет   України), внесений народними депутатами України Геращенко І.В., Третьяковим О.Ю. та Герасим‘юк О.В. (реєстр.№ 5100 від 14.01.2010, на заміну раніше поданого);

         - проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законотворчого процесу та взаємодії комітетів Верховної Ради України із структурами громадянського суспільства», внесений народним депутатом України Мойсиком В.Р. (реєстр.№6289 від 12.04.2010);

         - проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про статус народного депутата України» (щодо обмеження пільг народного депутата), внесений народним депутатом України Яворівським В.О. (реєстр.№4136-1 від 23.09.2009, на заміну раніше поданого);

         - проект Постанови Верховної Ради України «Про внесення змін до підпункту 25 пункту 1 додатка до Постанови Верховної Ради України «Про перелік, кількісний склад і предмети відання комітетів Верховної Ради України шостого скликання», внесений народним депутатом України Хара В.Г. (реєстр.№6241 від 30.03.2010);

         - проект Постанови Верховної Ради України «Про направлення депутатського запиту групи народних депутатів України Президенту України щодо необхідності невідкладного направлення Президентом України подання до Верховної Ради України на звільнення з посади Голови Національного банку України Володимира Стельмаха у зв‘язку із закінченням строку повноважень», внесений народним депутатом України Кармазіним Ю.А., (реєстр.№5414 від 04.12.2009).

         Здійснюється підготовка для розгляду Комітетом таких законопроектів:

         - проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про статус народного депутата України» (щодо компетенції народного депутата України), внесений народними депутатами України Задирком Г.О., Каплієнком В.В. (реєстр.№6546 від 17.06.2010);

         - проект Закону України «Про внесення змін до статті 27 Закону України «Про статус народного депутата України» щодо проведення огляду особистих речей і багажу народного депутата України», внесений народним депутатом України Кисельовим В.О. (реєстр.№6381 від 18.05.2010 на заміну раніше поданого);

         - проект Закону України «Про внесення змін та доповнень до деяких законів України (щодо заходів, пов’язаних з обмеженням пільг представників органів державної влади та економією бюджетних коштів), внесений народним депутатом України Яценюком А.П. (реєстр.№6543 від 17.06.2010).

         Розглянуто 23 звернення до Комітету, серед яких – 12 - на виконання доручення Голови Верховної Ради України, Першого заступника Голови Верховної Ради України та надіслано 25 листів-відповідей на ці звернення.

         Протягом шостої сесії шостого скликання Верховної Ради України продовжилася робота щодо наповнення веб-сторінки Комітету інформацією по результатам розгляду у Комітеті законопроектів та інших актів Верховної Ради України, а також прийнятих Верховною Радою України актів, підготовлених Комітетом.  

         Відповідно до плану роботи на виконання вимог Регламенту Верховної Ради України, згідно з якими законопроект, проект іншого акта після його реєстрації не пізніш як у п’ятиденний строк направляється Головою Верховної Ради України до Комітету для підготовки експертного висновку на відповідність оформлення та реєстрації законопроекту, проекту іншого акта вимогам Регламенту Верховної Ради України та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, було розглянуто 712 законопроектів, проектів інших актів, з яких 17 розглянуто на засіданнях Комітету.

         10 лютого 2010 року було прийнято Закон України «Про Регламент Верховної Ради України». Згодом, Комітетом розглянуто низку законопроектів з пропозиціями внести зміни до Регламенту Верховної Ради України (реєстр. №№ 6110, 6182, 6193, 6193-1, 6204, 6355, 6453, 6453-1 тощо), з яких два прийнято Верховною Радою України, підписані Президентом України та набули чинності: Закону України "Про внесення зміни до Закону України "Про Регламент Верховної Ради України" від 9 березня 2010 року № 1952-VI, яким вносяться зміни до статті 61 Регламенту Верховної Ради України. Ця стаття регламентує порядок утворення коаліції депутатських фракцій у Верховній Раді України. Також набув чинності Закон України "Про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України" від 24 квітня 2010 року № 2157-VI щодо можливості народних депутатів України об’єднуватися в депутатські групи позафракційних, які наділені певними правами.

         Решта законопроектів та проектів інших актів, розглянуті Комітетом, передбачали застосування норм Регламенту Верховної Ради України при здійсненні парламентських процедур.

         Всі отримані законопроекти своєчасно розглянуті в Комітеті і листи щодо відповідності або невідповідності оформлення та реєстрації законопроектів Регламенту Верховної Ради України  направлені до комітетів, які визначені головними з підготовки і попереднього розгляду законопроектів.

         Готуються до розгляду на засіданні  Комітету законопроекти, які також передбачають внесення змін до Регламенту Верховної Ради України (реєстр. №№ 6452, 6496, 6542, 6576).

         Комітетом неодноразово наголошувалось на необхідності дотримання вимог Регламенту при реєстрації і оформленні законопроектів, проектів інших актів, однак, зауваження все ще мають місце.

         Переважна більшість – 248 законопроектів містить одну й ту ж помилку - у  пункті 2 проекту Постанови Верховної Ради України, яку пропонується Верховній Раді України прийняти за результатами розгляду поданого проекту Закону, не визначено головний комітет, якому доручається доопрацювати проект Закону і внести його на розгляд Верховної Ради України у другому читанні.

Тобто, готуючи законопроект, суб’єктам права законодавчої ініціативи необхідно визначати головний комітет з питань, законодавче врегулювання яких запропоновано внесеним проектом, згідно з Постановою Верховної Ради України «Про перелік, кількісний склад і предмети відання комітетів Верховної Ради України шостого скликання» від 4 грудня 2007 року № 4-VI.

2. Невідповідність правилам оформлення законопроектів, проектів інших актів вимогам законодавчої техніки виявлено у 57 законопроектах, проектах інших актах.

3. У 8  законопроектах  відсутній  запис «Голова Верховної Ради України» (відповідно до пункту 3 частини другої статті 88  та  частини першої статті 94 Конституції України,  положень статей 78 та 130 Регламенту Верховної Ради України закони, прийняті Верховною Радою України, підписує Голова Верховної Ради України, чим засвідчує відповідність їх змісту прийнятим рішенням).

4. У пояснювальних записках до 59 законопроектів відсутнє фінансово-економічне обґрунтування, хоча, виходячи з мети законопроекту, вбачаються значні фінансові витрати у разі реалізації законопроекту. Відповідно до вимог пункту 3 частини другої статті 94  Регламенту Верховної Ради України відсутність фінансово - економічного обґрунтування законопроекту є однією з підстав для повернення законопроекту суб’єкту права законодавчої ініціативи без його включення до порядку денного та розгляду на пленарному засіданні.

5. У 34 законопроектах бланк народного депутата України, на якому оформлено подання, не відповідає вимогам пункту 6.1.8 Положення про порядок роботи з документами у Верховній Раді України, затвердженого розпорядженням Голови Верховної Ради України від 25.05.2006 року № 448 (форма бланку затверджена додатком № 29).

6. У 19 законопроектах норми щодо терміну набрання чинності законом і  доручення Кабінету Міністрів України, пов’язані з прийняттям даного Закону та приведенням нормативних актів  у відповідність із прийнятим Законом (які повинні міститись у розділі «Прикінцеві положення»), та  норми щодо прийняття необхідних змін до інших законів, які випливають із реалізації положень поданого законопроекту (які повинні викладатись в розділі «Перехідні положення»), зазвичай, викладені у розділі «Прикінцеві положення», що не відповідає основним нормам правил законодавчої техніки при підготовці законопроектів та вимогам частини восьмої статті 90 Регламенту Верховної Ради України.

Але треба зазначити, що значна кількість законопроектів, проектів інших актів Верховної Ради України (162) зареєстровані та оформлені відповідно з вимогами статей 90-92 Регламенту Верховної Ради України.

         Протягом звітного періоду виконано 9 доручень Голови Верховної Ради України Литвина В.М., 2 доручення Першого заступника Голови Верховної Ради України Мартинюка А.І., 4 доручення Керівника Апарату Верховної Ради України Зайчука В.О.

         Розглянуті звернення народних депутатів України Кармазіна Ю.А., Рибакова І.О., Богословської І.Г., Шустік О.Ю., Власенка С.В., Поляченка В.А., Забарського В.В., Задирка Г.О., Гнаткевича Ю.В. та у встановлені терміни були надані відповіді.

         Також розглянуто 3 звернення від громадських організацій, зокрема, лист Директора Інституту законодавства Верховної Ради України Копиленка О.Л. щодо надання рекомендацій та участі у Міжнародній науково-практичній конференції «Перспективне планування законодавчої діяльності парламенту», лист   редактора газети "Нескорена Нація" В. Цаповича, тощо.

         Розглянуто листи Судді Конституційного Суду України щодо роз’яснення порядку участі окремих народних депутатів, що не входять до складу фракції, у складі коаліції депутатських фракцій; голів парламентських комітетів щодо застосування норм чинного законодавства при проведенні парламентських процедур і здійсненні законотворчої роботи тощо. Всього надійшло та розглянуто близько 40 звернень до Комітету з вищезазначених питань.

         Також розглядались звернення громадян України щодо дотримання народними депутатами України вимог Регламенту. Відповіді надавалисть своєчасно.

         Протягом шостої сесії у Комітеті тривала робота по законодавчому врегулюванню діяльності тимчасових слідчих комісій, спеціальної тимчасової слідчої комісії і тимчасових спеціальних комісій Верховної Ради України.

На виконання вимоги пункту 2 Постанови Верховної Ради України від 17 грудня 2009 року «Про прийняття за основу проекту Закону України  про тимчасові слідчі комісії, спеціальну тимчасову слідчу комісію і тимчасові спеціальні комісії Верховної Ради України», в якому Комітету доручено доопрацювати зазначений законопроект з урахуванням зауважень і пропозицій суб'єктів  права законодавчої ініціативи  та  внести  його  на розгляд Верховної Ради України 22 грудня 2009 року у другому читанні, Комітетом розглянуто пропозиції, що надійшли від народних депутатів України Єфремова О.С., Ключковського Ю.Б., Круця М.Ф, Саса С.В., Міщенка С.Г. та Кармазіна Ю.А., та ухвалено рішення не  включати до порівняльної таблиці пропозиції народного  депутата України    Кармазіна Ю.А., оскільки вони надійшли до Комітету після встановленого Верховною Радою України терміну - 22 грудня 2009 року.

Одночасно вирішено внести на розгляд Верховної Ради України підготовлений до другого читання проект Закону України «Про тимчасові слідчі комісії, спеціальну тимчасову слідчу комісію і тимчасові спеціальні комісії Верховної Ради України» і рекомендувати прийняти його в другому читанні та в цілому.

Протягом січня-червня 2010 року на розгляд Комітету надійшла низка проектів постанов Верховної Ради України (зокрема, реєстр. №№ 5433, 5457, 5455, 5456, 5458, 5537, 6156, 6180, 6195, 6321, 6208) щодо утворення тимчасових слідчих та спеціальних комісій. Більшість з цих проектів було зареєстровано без дотримання вимог статей 85, 87 Регламенту Верховної Ради України, а саме: не дотриманий принцип пропорційного представництва депутатських фракцій у складі комісій, не додані погодження депутатських фракцій щодо кількісного і персонального складу комісії, а також значна кількість цих проектів постанов не відповідають вимогам статті 14 Закону України «Про статус народного депутата України», згідно з якими народний депутат України може бути обраний одночасно членом одного комітету Верховної Ради України і членом тимчасової слідчої  та тимчасової спеціальної комісії.

В результаті підтримано Комітетом і Верховною Радою України лише п’ять проектів  постанов Верховної Ради України: реєстр. №№ 5460, 6181, 6476,  6499, 6521, які відповідають вимогам статей 85, 87 90-91 Регламенту Верховної Ради України.

Комітет тримає на постійному контролі питання щодо суміщення народними депутатами України депутатського мандата з іншими видами діяльності, оскільки це суперечить вимогам статті 78 Конституції України та статті 3 Закону України «Про статус народного депутата України». Зокрема проводиться певна робота по усуненню порушень положень Конституції України  такими народними депутатами України: Калєтніком І.Г., Шершуном М.Х., Злочевським М.В., Горбалем В.М., Васильєвим Г.А., Демішканом В.Ф., Джигою М.В., Саламатіним Д.А., Жеваго К.В.

За період шостої сесії розглянуті Комітетом та підтримані Верховною Радою України заяви 16 народних депутатів України про складення ними депутатських повноважень за власним бажанням, а саме: Януковича В.Ф., Ларіна С.М.,  Костусєва О.О., Петрова Б.Ф.,  Портнова А.В.,  Вілкула О.Ю.,  Круглова М.П.,  Чмиря Ю.П., Тулуба С.Б.,  Матвійчука Е.Л.,  Папієва М.М.,  Бурлакова П.М.,  Джарти В.Г.,  Тітенка С.М.,  Рижука С.М., Ілляшова Г.О.

Комітетом також розглянуто проект Постанови Верховної Ради України «Про внесення змін до деяких постанов Верховної Ради України» (щодо чисельного та персонального складу комітетів Верховної Ради України шостого скликання), внесений народним депутатом України Єфремовим О.С. (реєстр. № 6246 від 30.03.2010). У проекті Постанови пропонувалося внести зміни, які передбачають впорядкувати чисельний склад комітетів Верховної Ради України шостого скликання та обрати голів комітетів, перших заступників, заступників голів  та секретаря комітетів Верховної Ради України, а також обрати членів комітетів Верховної Ради України шостого скликання замість тих народних депутатів України, які достроково припинили депутатські повноваження.

Крім цього, Комітетом розглянуті та підтримані Верховною Радою України проекти постанови Верховної Ради України «Про внесення змін до Постанови Верховної Ради України «Про обрання голів, перших заступників, заступників  голів,  секретарів,  членів  комітетів Верховної Ради України шостого скликання та обрання голови, першого заступника, заступників голови, секретаря та членів Спеціальної контрольної комісії Верховної Ради України з питань приватизації» (реєстр. № 6345, 6349) щодо обрання до складу новообраних народних депутатів України та про відкликання, за власною заявою, народного депутата України Єфремова О.С. з посади голови Комітету Верховної Ради України з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України  та обрати на цю посаду народного депутата України Макеєнка В.В., члена депутатської фракції Партії регіонів, увільнивши його від обов’язків першого заступника голови Комітету Верховної Ради України з питань бюджету.

Також Комітет на своєму засіданні розглянув, а Верховна Рада України підтримала проект Постанови Верховної Ради України «Про зміни у складі комітетів Верховної Ради України» (реєстр. № 6377), яким пропонувалося відкликати народного депутата України Мартинюка Адама Івановича з посади члена Комітету Верховної Ради України з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України, у зв'язку з обранням його Першим заступником Голови Верховної Ради України.

Комітет розглянув низку заяв народних депутатів України  щодо обрання їх до парламентських комітетів, а саме: Фоміна О.В., про обрання його членом Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування, Ісаєва Л.О. про обрання його членом Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики та праці і Киричка О.Е. про обрання його членом Комітету Верховної Ради України з питань промислової і регуляторної політики та підприємництва, а також заяви народних депутатів України Ковалевської Ю.С., Келестина В.В., Янковського М.А., Єгорова О.М., Лелюка О.В., Каракая Ю.В. про обрання їх членами Спеціальної контрольної комісії Верховної Ради України з питань приватизації та вніс на розгляд Верховної Ради України відповідні проекти постанов Верховної Ради України (реєстр. № 6474, 6557), які булу прийняті Верховною Радою України.

         Предметом розгляду Комітету протягом шостої сесії Верховної Ради України шостого скликання також були питання забезпечення діяльності народних депутатів та Верховної Ради України в цілому.

На засіданні 17 лютого 2010 року розглянута пропозиція Управління справами Апарату Верховної Ради України про передачу підсобного господарства «Ялтинське» Управління справами Апарату Верховної Ради України у довгострокову оренду. Комітет вирішив додатково вивчити питання щодо передачі майна цього підсобного господарства в оренду (або інших шляхів розпорядження ним).

До розгляду на засіданні Комітету підготовлено висновок на пропозицію Управління справами Апарату Верховної Ради України щодо передачі житлового будинку з балансу підсобного господарства «Ялтинське» у комунальну власність. Розгляд питання було відкладено на прохання Управління справами Апарату Верховної Ради України.

Двічі,17 лютого та 12 травня 2010 року, на засіданнях Комітету розглядалось питання про перенесення медпункту, що обслуговує народних депутатів України за місцем проживання, розташованого по вул. Вишняківській, 6-а, до приміщення у житловому будинку по вул. Срібнокільській, 24. У підсумку Комітетом прийнято рішення доручити підкомітету з питань забезпечення діяльності народних депутатів України спільно з Управлінням справами Апарату Верховної Ради України вивчити питання щодо обладнання медичного пункту для обслуговування народних депутатів України у житловому будинку по вул. Срібнокільській, 24. 

На засіданні 16 червня 2010 року Комітет розглянув питання щодо підготовки санаторно-курортних закладів, підпорядкованих Управлінню справами Апарату Верховної Ради України, до літнього оздоровчого сезону 2010 року. За рішенням Комітету дані доручення Управлінню справами Апарату Верховної Ради України, директорам санаторію «Нижня Ореанда» та санаторного комплексу «Дюльбер» щодо цілорічного використання номерного фонду цих санаторіїв та  пансіонату санаторію «Нижня Ореанда» у період літнього оздоровчого сезону і, особливо, у період парламентських канікул для лікування та відпочинку народних депутатів України та працівників. Крім того, Комітетом запропоновано керівництву Управління справами та зазначених лікувально-оздоровчих закладів перелік конкретних заходів, які вони мають вжити з метою більш ефективного завантаження цих закладів. Інформацію Управління справами Апарату Верховної Ради України за результатами літнього оздоровчого сезону вирішено розглянути у листопаді 2010 року. 

Також Управлінню справами Апарату Верховної Ради України доручено надати Комітету інформацію щодо стану реалізації пропозицій Управління справами Апарату Верховної Ради України з реконструкції баз відпочинку «Конча-Заспа» та «Пуща-Водиця», розглянутих на засіданні Комітету 24.06.2009 року.

У продовж шостої сесії Комітетом здійснювався контроль за виконанням Постанови Верховної Ради України від 18 листопада 2009 року № 1733 «Про деякі питання управління майном, що забезпечує діяльність Верховної Ради України» щодо оформлення передачі об’єктів рухомого та нерухомого майна пансіонату "Гліцинія" на баланс Апарату Верховної Ради України. 

Як і раніше, Комітет приділяє велику увагу питанню забезпечення народним депутатам України належних житлових умов у м. Києві відповідно до статті 35 Закону України “Про статус народного депутата України”.

На наступному засіданні Комітету планується розглянути проект Постанови Верховної Ради України «Про врегулювання правового режиму житла, наданого народним депутатам України», реєстр. № 6292. Комітет буде рекомендувати Верховній Раді України включити зазначений проект Постанови до порядку денного шостої сесії Верховної Ради України розглянути та підтримати його.  

Протягом сесії велось листування з підрозділами Апарату Верховної Ради України, народними депутатами України поточного та минулих скликань по зверненнях і заявах,  що стосуються вирішення їх житлових проблем. На засіданнях розглядаються звернення народних депутатів України щодо поліпшення умов проживання у готелі.

Комітет постійно веде листування з інших питань, які стосуються забезпечення діяльності народних депутатів України та Верховної Ради України в цілому.

Фінансовий блок питань традиційно посідав одне з ключових місць у діяльності Комітету за період шостої сесії Верховної Ради України шостого скликання.

У зв’язку з тим, що Закон України «Про Державний бюджет України на 2010 рік» не прийнято до початку нового бюджетного періоду, фінансування  на  здійснення повноважень Верховної Ради України у I кварталі поточного року здійснювалось, відповідно до ст.46 Бюджетного кодексу України, тобто ¼ обсягу видатків, визначених Законом України «Про Державний бюджет України на 2009 рік». За умов недофінансування Апарат Верховної Ради України та підпорядковані Верховній Раді України організації не могли повноцінно виконувати покладені на них функції.

Комітет неодноразово розглядав ситуацію, що склалась через недофінансування потреб парламенту і вишукував шляхи для її врегулювання.

Зокрема, 4 березня ц.р. Комітет, поділяючи стурбованість керівництва Апарату Верховної Ради України, розглянув на своєму засіданні питання щодо цього, прийняв рішення та звернувся з пропозицією до Голови Верховної Ради України Литвина В.М. вирішити питання виділення додаткових асигнувань загального фонду Державного бюджету України на 2010 рік для забезпечення діяльності парламенту.

Обсяги видатків загального фонду Державного бюджету України по Апарату Верховної Ради України визначені Законом України «Про Державний бюджет України на 2010 рік» (від 27.04.2010 № 2154-VI) зросли в порівнянні з минулим роком на 116,4 тис.грн. або на 16,8 відсотків. Таким чином, пропозиції Комітету враховано частково.

На засіданні Комітету 12 травня цього року, розглянуто проект кошторису Верховної Ради України на 2010 рік, розроблений Управлінням справами Апарату Верховної Ради України.

Зважаючи на те, що обсяги видатків, затверджених Законом України «Про Державний бюджет України на 2010 рік», не забезпечують повною мірою фінансування вищого законодавчого органу держави, а також не відповідають вимогам чинного законодавства, насамперед, Закону України «Про статус народного депутата України», Комітетом спільно з Управлінням справами Апарату Верховної Ради України визначено пріоритети та узгоджено норми витрат на одного народного депутата України на 2010 рік. В результаті цієї роботи Комітет погодив, а Верховна Ради України Постановою від 14.05.2010 № 2255-VI затвердила кошторис Верховної Ради України на 2010 рік.

Постанова Верховної Ради України «Про кошторис Верховної Ради України на 2010 рік» викликала значний інтерес суспільства. З цього приводу Комітетом надавались відповіді на звернення народних депутатів України Кармазіна Ю.А., Ляшка О.В., Матчука В.Й., Сербіна Ю.С., на колективне звернення народних депутатів України В’язівського В.М. та інших народних депутатів України (всього чотирнадцять підписів), а також надавались роз’яснення окремим громадянам та засобам масової інформації.

Під постійним контролем Комітету знаходиться питання ефективного використання бюджетних коштів при виконанні кошторису Верховної Ради України.

З метою контролю та аналізу проблем, Комітет на своєму засіданні заслухав та взяв до відома фінансовий звіт Управління справами Апарату Верховної Ради України про виконання кошторису Верховної Ради України за 2009 рік. Під час розгляду звіту народні депутати України – члени Комітету висловили ряд зауважень та пропозицій.

За результатами розгляду Комітет доручив Управлінню справами Апарату Верховної Ради України посилити контроль за роботою структурних підрозділів, а також при підготовці проекту кошторису Верховної Ради України на наступний рік, більш детально розраховувати потребу, в тому числі структурних підрозділів, з метою ефективного використання бюджетних коштів, уникнення їх розпорошення і перерозподілу під час його виконання.

У полі зору Комітету постійно перебували питання ощадливого використання бюджетних коштів та дотримання народними депутатами України затверджених норм витрат.

Зокрема, 4 березня ц.р. на засіданні Комітету розглянуто інформацію Управління справами Апарату Верховної Ради України щодо використання послуг телефонного зв’язку народними депутатами України. Оплата послуг телефонного зв’язку, які було надано в грудні 2009 року, здійснювалась за рахунок бюджетних призначень першого кварталу 2010 року. У грудні минулого року 28 народних депутатів України перевищили встановлені норми витрат на суму понад 10,3 тис.грн. Основний обсяг видатків за цією статтею – оплата послуг мобільного зв’язку та витрати за міжнародні дзвінки.

За результатами розгляду Комітет доручив Апарату Верховної Ради України щомісячно інформувати голів комітетів Верховної Ради України про використання народними депутатами України послуг телефонного зв’язку понад норми, встановлені кошторисом Верховної Ради України на 2010 рік, для доведення до відома народних депутатів України та відповідного реагування; а також запропонувати народним депутатам України своєчасно відшкодувати витрати за послуги телефонного зв’язку понад норми, встановлені кошторисом Верховної Ради України на 2010 рік.

Не залишились поза увагою Комітету питання обліку робочого часу та нарахування заробітної плати народним депутатам України, питання дисципліни, дотримання народними депутатами України положень статті 26 Регламенту Верховної Ради України. До Комітету з цього приводу звертались народні депутати України Куликов К.Б., Матвєєв В.Й.

На виконання плану роботи, Комітетом розглянуто та частково погоджено пропозиції Управління справами Апарату Верховної Ради України щодо встановлення цін на путівки до підпорядкованих санаторно–курортних закладів на 2010–2011 роки. Комітет доручив Управлінню справами Апарату Верховної Ради України забезпечити їх належну підготовку до початку оздоровчого сезону 2010 року, а також розробити пропозиції та забезпечити виконання заходів щодо збільшення рівномірного завантаження оздоровниць протягом року та надати Комітету в листопаді 2010 року відповідну інформацію за результатами оздоровчого сезону.

За даними реєстрації вхідної кореспонденції з 25 січня 2010 року по 14 липня 2010 року до Комітету надійшло 1700 документів, з них: інформаційно-довідкові документи – 14; звернення громадян – 88; листування з народними депутатами України – 149; листування з Верховною Радою Автономної Республіки Крим, місцевими радами та їх виконавчими органами, райдержадміністраціями, організаціями та установами – 101; листування з підрозділами Апарату Верховної Ради України, Кабінетом Міністрів України, Секретаріатом Президента України, міністерствами, державними комітетами – 153, листування з Головою Верховної Ради України – 23, проекти законодавчих актів та висновки до них від Науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України і Верховного Суду України - 1138, 26 звернень щодо вирішення житлових питань народних депутатів України та 8 звернень з питань матеріально-технічного забезпечення Комітету.

Загальний документообіг вхідної та вихідної кореспонденції за цей період становить 2630 документів. (1700 (вхідна) + 930 (вихідна кореспонденція)).

         Для підвищення ефективності роботи Комітету і Верховної Ради України в цілому Комітет вважає за необхідне в період роботи шостої сесії Верховної Ради України шостого скликання:

-      провести у листопаді-грудні 2010 року семінар на тему: «Шляхи вдосконалення роботи Апарату Верховної Ради України – пріоритетні кроки» ;

-              провести нараду завідувачів секретаріатів комітетів Верховної Ради України, керівників структурних підрозділів Апарату Верховної Ради України та навчання помічників-консультантів народних депутатів України з питань дотримання вимог Регламенту Верховної Ради України  під час оформлення та реєстрації проектів законів України, постанов та інших актів Верховної Ради України;

-              підготувати новий буклет «Комітет з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України» (інформаційний довідник).

Внести пропозиції Керівнику Апарату Верховної Ради України:

-         розробити заходи, спрямовані на виконання положень частини першої статті 51 Закону України «Про комітети Верховної Ради України» щодо ведення стенограми засідання Комітету;

-         вжити заходів щодо видання в достатній кількості Регламенту Верховної Ради України;

-         прискорити розробку положення про веб-сайт комітету.

 

           

             

 

             Голова Комітету                                                    В.В.МАКЕЄНКО

 

           

   Завідувач секретаріату                                  А.В.ОРЖАХОВСЬКИЙ