Комітет на своєму засіданні 15 квітня 2009 року розглянув12 питань порядку денного, зокрема:

1.    Комітет, розглянувши проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо здійснення державної регуляторної політики відносно законотворчості)», внесений народними депутатами України Кириленком В.А., Ляпіною К.М. (реєстр.№4139 від 03.03. 2009) визначив, що законопроект оформлений без дотримання вимог закону та Регламенту Верховної Ради України, у зв’язку з чим на підставі положень частини третьої статті 93, пункту 2 частини другої статті 94 Регламенту Верховної Ради України ухвалено висновок для направлення його Голові Верховної Ради України Литвину В.М. і повернення законопроекту суб’єктам права законодавчої ініціативи без включення до поряду  денного сесії та розгляду на пленарному засіданні Верховної Ради України.

          Згідно з положеннями пункту 1 частини п’ятої статті 89 Регламенту Верховної Ради України право законодавчої ініціативи здійснюється шляхом внесення до Верховної Ради: проектів законів, Регламенту Верховної Ради України, постанов. Зазначена правова норма кореспондується з положеннями статті 91 Конституції України та частини другої статті 46 Регламенту Верховної Ради України: «Актами Верховної Ради є закони, постанови, Регламент Верховної Ради, резолюції, декларації, звернення, заяви».

           Таким чином, виходячи з правових положень Конституції України та  Регламенту Верховної Ради України, Регламент Верховної Ради України є актом Верховної Ради України самостійного правового значення і вносити зміни у правові норми, що містяться в Регламенті Верховної Ради України необхідно внесенням до нього змін, а не проектом закону України, як пропонується у законопроекті. Ця правова позиція також висловлена у висновку Головного науково-експертного управління: «не можна вважати припустимим внесення законом змін до Регламенту Верховної Ради України».     

2.    Розглянувши проект Постанови Верховної Ради України «Про забезпечення функціонування модернізованого програмно-технічного комплексу – системи «Рада-3», внесений  народним депутатом України Яценюком А.П. (реєстр.№4173  від 06.03. 2009) Комітет зазначає, що зазначений проект Постанови оформлено без дотримання вимог Закону України «Про організацію і порядок діяльності Верховної Ради України» та Регламенту Верховної Ради України, у зв’язку з чим Комітету прийняв рішення на підставі положень частини четвертої статті 50 Закону України «Про комітети Верховної Ради України», положень частини третьої статті 93, пункту 2 частини другої статті 94 Регламенту Верховної Ради  ухвалити  висновок і направити його Голові Верховної Ради України Литвину В.М. для повернення проекту Постанови з реєстр. № 4173 суб’єкту права законодавчої ініціативи без включення до порядку денного сесії та розгляду на пленарному засіданні Верховної Ради України.

3.    Розглянуто проект Закону України "Про Верховну Раду України", внесений народним депутатом України Шаровим І.Ф. (реєстр. № 4039 від 06.02.2009).

          Враховуючи велику кількість зауважень, висловлених у висновку Комітету та Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України №  16/3-433/4039 від 10 квітня 2009 року, Комітет визначає:           

          - поданий законопроект майже у повному обсязі відтворює (дослівно) норми Конституції України, законів України "Про статус народного депутата України", "Про комітети Верховної Ради України", "Про тимчасові слідчі комісії, спеціальну тимчасову слідчу комісію і тимчасові спеціальні комісії Верховної Ради України", "Про Рахункову палату", а в окремих випадках текст проекту розширює зміст та/або обсяг відповідних конституційних норм, що може бути підставою для застосування щодо прийнятого закону вето або для визнання його положень неконституційними. У зв’язку з цим проект вимагає суттєвого змістовного і структурного доопрацювання та виключення з його тексту численних положень, предметом яких є питання конституційного статусу Верховної Ради України. Також чимало положень законопроекту майже не мають самостійного нормативного навантаження, оскільки у переважній більшості є повторенням конституційних приписів або відсильними та бланкетними нормами;

          - проект Закону України "Про Верховну Раду України" внесений в порушення вимог частини восьмої статті 90 Регламенту Верховної Ради України, згідно яких якщо для реалізації положень поданого законопроекту після його прийняття необхідні зміни до інших законів, такі зміни мають викладатися в розділі "Перехідні положення". Оскільки запропонований законопроект місить велику кількість норм, яка суттєво впливає на вже існуючи законодавчі норми, автор мав би викласти повний перелік нормативних актів, до яких необхідно внести зміни у разі прийняття зазначеного законопроекту;

- відповідно до положень частин першої та третьої статті 93 Регламенту Верховної Ради України повідомляємо що зазначений законопроект внесений з порушенням вимог частини третьої статті 91 Регламенту Верховної Ради України, згідно з якою, у разі внесення законопроекту, проекту іншого акта, реалізація якого впливає на видаткову та/або доходну частину державного чи місцевих бюджетів, до нього додаються фінансово-економічне обґрунтування (розрахунок розміру витрат) та пропозиція щодо покриття цих витрат. Такі матеріали не додані до зазначеного законопроекту;

- текст законопроекту потребує суттєвого техніко-юридичного коригування.

          Комітет ухвалив висновок: відповідно до вимог пунктів 1, 2, 3 частини другої статті 94 Регламенту Верховної Ради України, керуючись частиною першої цієї ж статті запропонувати Голові Верховної Ради України Литвину В.М. повернути зазначений законопроект суб’єкту права законодавчої ініціативи без його включення до порядку денного четвертої сесії Верховної Ради України шостого скликання та розгляду на пленарному засіданні Верховної Ради України.

          4. Комітет ухвалив висновок на проект Закону України «Про внесення змін до Конституції України», внесений Президентом України (реєстр. №4290 від 31.03. 2009).

Комітетом встановлено, що  зазначений законопроект оформлений та поданий до Верховної Ради України без дотримання вимог статей 155, 156 Конституції України, статей, 90, 143 Регламенту Верховної Ради України.

 У зв`язку з цим, Комітет відповідно до положень частини третьої статті 93, частини першої та пункту 2 частини другої статті 94 Регламенту Верховної Ради України прийняв рішення ухвалити висновок, і направити його Комітету Верховної Ради України з питань правової політики, який визначено головним з підготовки і попереднього розгляду цього законопроекту та Голові Верховної Ради України Литвину В.М. для повернення законопроекту суб`єкту права законодавчої ініціативи без його включення до порядку денного сесії та розгляду на пленарному засіданні Верховної Ради України.

5.    Розглянувши проект Постанови Верховної Ради України «Про утворення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування обставин смерті народного депутата України IV скликання І.Плужникова та заволодіння невідомими особами його власністю, акціями телекомпанії «Інтер», внесений народним депутатом України Пилипенком В.П. (реєстр. № 4311 від 08.04.2009, на заміну раніше внесеного), Комітет ухвалив висновок на зазначений проект Постанови та відповідно до положень пункту 2 частини другої статті 94 Регламенту Верховної Ради України звернувся до Голови Верховної Ради України з пропозицією повернути проект Постанови суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

6. Розглянувши проект Постанови Верховної Ради України «Про зміни у складі Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питання розслідування обставин незаконного затримання 6 квітня 2005 року Головним слідчим управлінням Міністерства внутрішніх справ України голови Донецької обласної ради Колесникова Бориса Вікторовича, утримання його під вартою, а також порушення стосовно нього кримінальної справи», внесений народним депутатом України Писаренком В.В. (реєстр.№ 4295 від 02.04.2009),  Комітет прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді України включити до порядку денного четвертої сесії Верховної Ради України зазначений проект Постанови Верховної Ради України та прийняти його за основу і в цілому.

7. Комітет рекомендує Верховній Раді України включити проект Постанови Верховної Ради України «Про утворення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України для перевірки дотримання законодавства при проведенні реконструкції Національного спортивного комплексу «Олімпійський» та забезпечення парламентського контролю», внесений народними депутатами України Коржем В.П., Сафіулліним Р.С. (реєстр. № 4255 від 14.04.2009, на заміну раніше внесеного) до порядку денного пленарних засідань Верховної Ради України без голосування та розглянути його з урахуванням пропозицій Комітету.

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку