Повідомлення

Перейти до розділу
19 листопада 13:07
Засідання Комітету 19 листопада 2020 року докладніше
13 листопада 09:04
Вітання Вітання з Днем народження народного депутата України, першого заступника Голови Комітету ЄВТУШКА Сергія Миколайовича докладніше
11 листопада 13:03
Засідання Комітету 11 листопада 2020 року докладніше
22 липня 15:45
З В І Т про роботу Комітету з питань Регламенту, депутатської етики та організації роботи Верховної Ради України за період третьої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання (лютий – липень 2020 року) докладніше
27 січня 11:35
З В І Т про роботу Комітету з питань Регламенту, депутатської етики та організації роботи Верховної Ради України за період другої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання (вересень 2019 року – січень 2020 року) докладніше
24 вересня 17:27
Прийом громадян докладніше
25 березня 16:36
Відбулося чергове засідання робочої групи з підготовки проекту закону України про парламентську службу докладніше
29 січня 09:08
Cемінар «Парламентська служба: принципи та особливості функціонування» Програма семінару «Парламентська служба: принципи та особливості функціонування», який заплановано на 30.01.2019 за адресою: вул. Банкова, 6-8, кім 418 о 11:00 докладніше
27 січня 2020, 11:35

З В І Т про роботу Комітету з питань Регламенту, депутатської етики та організації роботи Верховної Ради України за період другої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання (вересень 2019 року – січень 2020 року)

 

 

З В І Т

 

про роботу Комітету з питань Регламенту, депутатської етики та організації роботи Верховної Ради України за період другої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання (вересень 2019 року – січень 2020 року)

 

      Згідно із затвердженим планом роботи Комітету на другу сесію Верховної Ради України дев’ятого скликання, відповідно до положень частини першої статті 89 Конституції України, статті 1 Закону України «Про комітети Верховної Ради України», Комітетом здійснювалася законопроектна робота, підготовка і попередній розгляд питань, віднесених до його повноважень.

       Протягом звітного періоду проведено 24 засідання Комітету. На засіданнях було розглянуто 155 питань порядку денного (за результатами розгляду прийнято 190 рішень), із них: 36 питань щодо 47 проектів законів України та 39 питань щодо проектів постанов Верховної Ради України, з підготовки та попереднього розгляду яких Комітет визначено головним, 8 питань щодо розгляду законопроектів, проектів інших актів Верховної Ради України для надання експертного висновку на відповідність реєстрації та оформлення вимогам закону, Регламенту Верховної Ради України та прийнятим відповідно до них нормативно-правовим актам, 16 питань щодо розгляду заяв народних депутатів України: про дострокове припинення депутатських повноважень (4), про обрання до складу комітетів Верховної Ради України (23), ухвалено 1 роз’яснення Комітету про застосування окремих положень Закону України «Про комітети Верховної Ради України» щодо питання призначення на посади та звільнення з посад працівників секретаріатів комітетів Верховної Ради України, 14 питань щодо розгляду листів Апарату Верховної Ради України з різних питань та 41 питання, що належить до предмета відання Комітету, в тому числі розглянуто подання Генеральної прокуратури про надання згоди на притягнення до кримінальної відповідальності, затримання чи арешт народного депутата України Дубневича Я.В. (3 подання), звернення народних депутатів України щодо їх реєстрації на пленарних засіданнях Верховної Ради України (30 звернень), питання неособистого голосування народними депутатами України (щодо 10 народних депутатів України), а також проекти календарних планів на другу та третю сесії Верховної Ради України та зміни до календарного плану роботи другої сесії Верховної Ради України. 

Протягом другої сесії Комітет загалом розглянув 87 законопроектів, проектів інших актів Верховної Ради України, з підготовки і попереднього розгляду яких Комітет визначений головним. З них 7 - Верховною Радою України прийнято в цілому як закони (1 - повторно, з пропозиціями Президента України), а саме:

- «Про внесення зміни до Регламенту Верховної Ради України щодо планування та системності законотворчої діяльності Верховної Ради України» від 03.10.2019 № 162-IX,

- «Про внесення зміни до статті 116 Регламенту Верховної Ради України щодо вимог до пропозицій і поправок до законопроекту, який готується до другого читання» від 03.10.2019 №163-IX,

- «Про внесення змін до Закону України "Про статус народного депутата України" та до Регламенту Верховної Ради України щодо припинення відшкодування народному депутату України витрат, пов’язаних з виконанням депутатських повноважень, у разі пропуску без поважних причин пленарних засідань Верховної Ради України або засідань комітетів Верховної Ради України» від 16.10.2019 №196-IX,

- «Про внесення змін до деяких законів України щодо внесення депутатських запитів» від 17.10.2019 № 206-IX,

- «Про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України щодо запровадження електронного документообігу, пов’язаного із законодавчим процесом» від 17.10.2019 № 207-IX,

 - «Про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України щодо вдосконалення електронної форми документообігу у Верховній Раді України» від 16.01.2020.

- «Про тимчасові слідчі комісії і тимчасові спеціальні комісії Верховної Ради України» повторно з пропозиціями Президента України розглянуто та прийнято Верховною Радою України 19 грудня 2019 року  № 400 – IX (13 січня 2020 року повернуто з підписом Президента України).

Народними депутатами України – членами Комітету подано 8 законопроектів для розгляду Верховною Радою України у другому читанні (у вигляді порівняльної таблиці): реєстр. №№ 1035-2, 1036-1, 1039-2, 1042-2, 1043, 1044-1, 0979 (з пропозиціями Президента України), 2492.

За результатами розгляду Комітетом законопроектів, внесених суб’єктами права законодавчої ініціативи, згідно з положеннями частини четвертої статті 93, статті 94 Регламенту Верховної Ради України, Головою Верховної Ради України повернуто суб’єктам права законодавчої ініціативи без включення до порядку денного другої сесії та розгляду на пленарному засіданні Верховної Ради України 5 законопроектів (№№ 1094-П, 1128, 2000-П/1, 2040, 2057).

Протягом другої сесії Верховної Ради України Верховною Радою України прийнято 37 постанов Верховної Ради України, з них народними депутатами України – членами Комітету на розгляд Верховної Ради України внесено 34 проекти постанов Верховної Ради України, зокрема, з таких питань: щодо внесення змін до календарного плану проведення другої сесії Верховної Ради України, календарний план проведення третьої сесії Верховної Ради України, щодо дострокового припинення повноважень народних депутатів України, щодо змін персонального складу комітетів, щодо змін у складі тимчасових слідчої та спеціальних комісій, про кошториси Верховної Ради України на 2019 та 2020 роки. Загалом 28 проектів постанов Верховної Ради України, з числа внесених народними депутатами України – членами Комітету, прийнято Верховною Радою України; 2 – не прийнято, 4 – очікують розгляду.

За період другої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання загальний документообіг Комітету склав 1833 документи.

За даними реєстрації вхідної кореспонденції у Комітеті опрацьовано 1264 документи: проекти законодавчих актів, з підготовки і попереднього розгляду яких Комітет є головним – 130 (з них 52 - це  проекти законів та 78 - проектів постанов) та документи до них - 144, висновки на законопроекти – 92; проекти законодавчих актів на відповідність вимогам Регламенту Верховної Ради України, з яких Комітет не є головним – 44; інформаційно-довідкові документи – 127; звернення  громадян – 128; листування з народними депутатами України – 206; листування з місцевими радами та їх виконавчими органами, райдержадміністраціями, організаціями та установами – 87; листування з керівництвом Верховної Ради України, з підрозділами Апарату Верховної Ради України, Кабінетом Міністрів України, Офісом Президента України, міністерствами, державними комітетами – 306. Із загальної кількості документів надійшло для ознайомлення (розпорядження керівництва Верховної Ради України та Апарату Верховної Ради України) – 120; з інших комітетів Верховної Ради України щодо надання пропозицій до законопроектів -150 документів. 

На виконання Закону України «Про доступ до публічної інформації» № 2939-VI від 13.01.2011 (із змінами), Розпорядження Голови Верховної Ради України «Про забезпечення виконання Закону України «Про доступ до публічної інформації» в Апараті Верховної Ради України» від 11.05.2011 № 393 в Комітеті було розглянуто та надано відповіді на 14 запитів на інформацію.

У даний час на виконанні у Комітеті: проектів законів - 49, проектів постанов – 12, листів від керівництва Верховної Рада України, Апарату Верховної Ради України, народних депутатів України та звернень громадян  – 43.

 

I. Законопроектна діяльність з питань, з яких Комітет визначено головним

 

 

1. Проекти законів України та проекти інших актів, які надійшли для розгляду до Комітету, та з яких Комітет було визначено головним.

 

1.1 Проекти законів України, з яких Комітет було визначено головним.

 

Комітетом було розглянуто низку проектів законів України, щодо внесення змін до Регламенту Верховної Ради України, Закону України «Про статус народного депутата України», Закону України «Про комітети Верховної Ради України», визначені Президентом України як невідкладні та альтернативні до них законопроекти – реєстр. №№ 1035, 1035-1, 1035-2, 1036, 1036-1, 1038, 1038-1, 1039, 1039-1, 1039-2, 1040, 1040-1, 1040-2, 1042, 1042-1, 1043, 1044, 1044-1, 1045, 1045-1. Зокрема, було розглянуто законопроекти:

- «Про внесення змін до деяких законів України щодо втрати права народних депутатів України на фінансове забезпечення у разі пропуску без поважних причин пленарних засідань Верховної Ради України або засідань комітетів Верховної Ради України» (реєстр. № 1035) та альтернативні до нього проекти законів України «Про внесення змін до деяких законів України щодо зняття заробітної плати з народного депутата за прогули та порушення Регламенту» (реєстр. № 1035-1) та «Про внесення змін до Закону України «Про статус народного депутата України» та до Регламенту Верховної Ради України щодо припинення відшкодування народному депутату України витрат, пов'язаних з виконанням депутатських повноважень, у разі пропуску без поважних причин пленарних засідань Верховної Ради України або засідань комітетів Верховної Ради України» (реєстр. № 1035-2). За наслідками розгляду вказаних законопроектів були прийняті рішення (засідання Комітету від   9 вересня 2019 року (протокол № 4) рекомендувати Верховній Раді України включити вказані проекти до першого розділу порядку денного другої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання, до розкладу пленарних засідань Верховної Ради України. Комітет також рекомендував за результатами розгляду законопроектів в першому читанні не підтримувати законопроекти (реєстр. №№ 1035 та 1035-1), а підтримати ініціативу авторів законопроекту (реєстр. № 1035-2) і відповідно до положень частини другої статті 114 Регламенту Верховної Ради України прийняти його за основу та в цілому. На пленарному засіданні Верховної Ради України 12 вересня 2019 року проект Закону України (реєстр. № 1035-2) було прийнято за основу із скороченням строку підготовки законопроекту до другого читання. За наслідками розгляду на засіданні Комітету 1 жовтня 2019 року (протокол № 9) пропозицій суб’єктів права законодавчої ініціативи до проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про статус народного депутата України» та до Регламенту Верховної Ради України щодо припинення відшкодування народному депутату України витрат, пов'язаних з виконанням депутатських повноважень, у разі пропуску без поважних причин пленарних засідань Верховної Ради України або засідань комітетів Верховної Ради України» (реєстр. № 1035-2) було подано на розгляд Верховної Ради України законопроект,  підготовлений до другого читання, та 16 жовтня 2019 року прийнято в цілому (Закон України № 196-ІХ, який введено в дію з 1 листопада 2019 року);

 

-  «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення відкритості та прозорості діяльності Верховної Ради України» (реєстр. № 1036) та альтернативний до нього проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо внесення депутатських запитів» (реєстр. № 1036-1). Комітет ухвалив висновки на зазначені законопроекти та прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді України включити законопроект (реєстр. № 1036-1) до першого розділу порядку денного другої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання як такий, що повністю готовий до розгляду у першому читанні, до розкладу пленарних засідань та відповідно до положень частини другої статті 114 Регламенту Верховної Ради України за результатами розгляду законопроекту в першому читанні прийняти його за основу та в цілому. Підготовлений до другого читання законопроект розглянуто Верховною Радою України 17 жовтня 2019 року та прийнято в цілому як Закон (№ 206-IX);

 

- «Про внесення змін до Закону України «Про статус народного депутата України» (щодо приведення Закону України «Про статус народного депутата України» у відповідність із Конституцією України)» (реєстр. № 1038) та альтернативний до нього проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про статус народного депутата України» (щодо приведення Закону України «Про статус народного депутата України» у відповідність із Конституцією України)» (реєстр. № 1038-1). Комітетом прийняті рішення рекомендувати Верховній Раді України включити законопроекти до першого розділу порядку денного другої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання, до розкладу пленарних засідань Верховної Ради України та за результатами розгляду в першому читанні: прийняти за основу та в цілому з урахуванням редакційних уточнень, запропонованих Комітетом, законопроект  (реєстр. № 1038) та не підтримувати законопроект (реєстр. № 1038-1);

 

- «Про внесення змін до статті 116 Регламенту Верховної Ради України щодо вимог до пропозицій і поправок до законопроекту, що готується до другого читання» (реєстр. № 1039), визначений Президентом України як невідкладний, та альтернативні до нього «Про внесення змін до частини першої статті 116 Регламенту Верховної Ради України (щодо пропозицій і поправок до законопроекту, який готується до другого читання)» (реєстр. № 1039-1) і «Про внесення зміни до статті 116 Регламенту Верховної Ради України щодо вимог до пропозицій і поправок до законопроекту, що готується до другого читання» (реєстр. № 1039-2). Комітет ухвалив висновки на зазначені законопроекти та прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді України включити законопроект (реєстр.  № 1039-2) до першого розділу порядку денного другої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання  як такий, що повністю готовий до розгляду у першому читанні, до розкладу пленарних засідань та відповідно до положень частини другої статті 114 Регламенту Верховної Ради України за результатами розгляду законопроекту в першому читанні прийняти його за основу та в цілому. Підготовлений до другого читання законопроект розглянуто Верховною Радою України 3 жовтня 2019 року та прийнято в цілому як Закон (№ 163-IX);

 

- «Про внесення змін до деяких законів України щодо права законодавчої ініціативи народних депутатів України» (реєстр. № 1040 від 29.08.2019), визначений Президентом України як невідкладний і підготовлений для термінового розгляду на виконання доручення Верховної Ради України, та альтернативні до нього (реєстр. № 1040-1 та № 1040-2), якими пропонувалося, зокрема, надати право законодавчої ініціативи народним депутатам України у кількості, що складає не менше чисельності найменшої депутатської фракції (групи) та органам Верховної Ради України. Комітетом було прийнято рішення підтримати пропозицію авторів рекомендувати Верховній Раді України прийняти за основу та в цілому законопроект (реєстр. № 1040-2).

 

- «Про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України щодо планування та системності законотворчої діяльності Верховної Ради України» (реєстр. № 1042), визначений Президентом України як невідкладний та підготовлений для термінового розгляду на виконання доручення Верховної Ради України, та альтернативний до нього (реєстр. № 1042-1), якими пропонувалося доповнити новою статтею 19-1 Регламент Верховної Ради України щодо затвердження Верховною Радою України плану законопроектної роботи Верховної Ради України. Комітетом прийнято рішення підтримати пропозицію авторів щодо прийняття Верховною Радою України законопроекту (реєстр. № 1042-1) за основу та в цілому. Верховною Радою України законопроект (реєстр. № 1042-1) прийнято за основу   13 вересня 2019 року, а 3 жовтня 2019 року - в цілому як Закон (підписано Президентом України 21 жовтня 2019 року № 162-IX);

 

- «Про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України щодо протидії зловживанням прав народних депутатів у ході законодавчої процедури» (реєстр.   № 1043), визначений Президентом України як невідкладний та підготовлений для термінового розгляду на виконання доручення Верховної Ради України, і за результатами розгляду законопроекту (реєстр. № 1043) в першому читанні з урахуванням редакційних уточнень, запропонованих Комітетом, Верховною Радою України 10 вересня 2019 року даний законопроект було прийнято за основу. За дорученням Верховної Ради України на засіданні 18 вересня 2019 року Комітет розглянув внесені суб’єктами права законодавчої ініціативи пропозиції до вказаного проекту Закону та прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді України прийняти його в другому читанні та в цілому;

 

- «Про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України щодо запровадження електронного документообігу, пов’язаного із законодавчим процесом» (реєстр. № 1044), визначений Президентом України як невідкладний, та альтернативний до нього проект Закону України «Про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України щодо запровадження електронного документообігу, пов'язаного із законодавчим процесом» (реєстр. № 1044-1). Комітет ухвалив висновки на зазначені законопроекти та прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді України включити законопроект (реєстр. № 1044-1) до першого розділу порядку денного другої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання  як такий, що повністю готовий до розгляду у першому читанні, до розкладу пленарних засідань та відповідно до положень частини другої статті 114 Регламенту Верховної Ради України за результатами розгляду законопроекту в першому читанні прийняти його за основу та в цілому. Підготовлений до другого читання законопроект розглянуто Верховною Радою України 17 жовтня 2019 року та прийнято в цілому як Закон (№ 207-IX, який вводиться в дію 3 лютого 2020 року);

 

- «Про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України щодо приведення у відповідність із Конституцією України» (реєстр. № 1045), визначений Президентом України як невідкладний, та альтернативний до нього проект Закону України «Про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України щодо приведення у відповідність із Конституцією України» (реєстр. № 1045-1). Комітет 9 вересня 2019 року розглянув зазначені законопроекти та прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді України включити законопроект (№ 1045-1) до першого розділу порядку денного другої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання, як такий, що повністю готовий до розгляду у першому читанні, до розкладу пленарних засідань і за результатами його розгляду в першому читанні підтримати пропозицію авторів і прийняти його за основу та в цілому. Наразі законопроект очікує розгляду Верховною Радою України.

 

Крім цього, було розглянуто законопроекти:

 

- «Про внесення змін до деяких законів України щодо створення умов для якісного законотворчого процесу та професійного парламентаризму» (реєстр.  № 2034), який Комітет розглянув на своєму засіданні 9 жовтня 2019 року та, висловивши низку зауважень, рекомендував Верховній Раді України включити зазначений законопроект до порядку денного другої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання (15 жовтня 2019 року включено до порядку денного, Постанова Верховної Ради України № 191-ІХ);

 

-  «Про внесення зміни до Закону України «Про статус народного депутата України» щодо зменшення розміру заробітної плати» (реєстр. № 2040), за наслідками розгляду якого (протокол № 10) Комітетом було прийнято рішення запропонувати Голові Верховної Ради України повернути вказаний законопроект суб’єкту права законодавчої ініціативи без його включення до порядку денного другої сесії і розгляду на пленарному засіданні Верховної Ради України;

 

- «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (щодо порядку внесення депутатського запиту» (реєстр. № 2057), за наслідками розгляду якого Комітет вирішив запропонувати Голові Верховної Ради України повернути вказаний законопроект суб’єктам права законодавчої ініціативи без його включення до порядку денного другої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання і розгляду на пленарному засіданні Верховної Ради України (21 жовтня 2019 року повернуто суб’єктам права законодавчої ініціативи);

 

- «Про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України щодо удосконалення механізму наближення законодавства України до права Європейського Союзу», (реєстр. № 2058 від 04.09.2019), який був попередньо розглянутий Комітетом 9 жовтня 2019 року відповідно до частини третьої статті 93 Регламенту Верховної Ради України (протокол № 10), та включено до порядку денного другої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання (Постанова Верховної Ради України від 15.10.2019 № 191-ІХ). Комітет прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді України за наслідками розгляду цього законопроекту в першому читанні повернути законопроект (реєстр. № 2058) суб’єктам права законодавчої ініціативи на доопрацювання;

 

- «Про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України (щодо удосконалення законодавчого процесу)» (реєстр. № 2060), який Комітет розглянув на засіданні 9 жовтня 2019 року та  прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді України включити зазначений законопроект до порядку денного другої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання (15 жовтня 2019 року включено до порядку денного, Постанова Верховної Ради України № 191-ІХ);

 

- «Про внесення змін до Закону України «Про статус народного депутата України» (щодо доступу до інформації з обмеженим доступом)» (реєстр.
№ 2061), за наслідками розгляду якого Комітет прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді України включити зазначений законопроект до порядку денного другої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання та
за результатами розгляду законопроекту в першому читанні повернути його суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання (протокол № 21);

 

- «Про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України» (щодо забезпечення особистого голосування народними депутатами України) (реєстр. № 2120), за результатами розгляду якого Комітет прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді України, відповідно до пункту 3 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України, за наслідками розгляду законопроекту в першому читанні повернути його суб’єктам права законодавчої ініціативи на доопрацювання;

 

- «Про внесення змін до Закону України «Про Регламент Верховної Ради України» (щодо застосування спеціальної процедури парламентські дебати) (реєстр. № 2267), після розгляду якого Комітет прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді України включити зазначений законопроект до порядку денного другої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання (3 грудня 2019 року включено до порядку денного, Постанова Верховної Ради України № 306-ІХ);

 

- «Про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України щодо підстав для відсутності народного депутата на пленарних засіданнях Верховної Ради України або засіданнях комітетів Верховної Ради України» (реєстр. № 2328), до якого Комітетом на засіданні 11 грудня 2019 року висловлено низку зауважень. Комітетом прийнято рішення рекомендувати Верховній Раді України включити зазначений законопроект до порядку денного другої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання. Проте, зазначений законопроект 12 грудня 2019 року було відкликано суб’єктами права законодавчої ініціативи, та 13 грудня 2019 року внесено до Верховної Ради України доопрацьований законопроект;

 

- «Про внесення зміни до статті 93 Регламенту Верховної Ради України (щодо надання права уповноваженим народними депутатами особам представляти законопроекти під час їх розгляду у комітетах Верховної Ради України)» (реєстр.  № 2396), розглянувши який Комітет прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді України не включати зазначений проект Закону до порядку денного другої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання;

 

- «Про внесення змін до Закону України «Про статус народного депутата України» (щодо медичного обслуговування народних депутатів на загальних підставах та зміни органу, який здійснює функції з управління Клінічної лікарні «Феофанія» Державного управління справами)» (реєстр. № 2402), який рекомендовано Верховній Раді України не включати до порядку денного другої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання;

 

- «Про внесення змін до Закону України «Про Регламент Верховної Ради України» (щодо ефективного парламентського контролю, підготовки, доопрацювання проектів законодавчих актів Верховної Ради України та забезпечення членства народного депутата України у трьох Тимчасових спеціальних комісіях і Тимчасових слідчих комісіях Верховної Ради України)» (реєстр. № 2447), та до якого членами Комітету було висловлено низку зауважень. 19 грудня 2019 року ініціатором внесення цей законопроект відкликано;

 

-  «Про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України щодо вдосконалення електронної форми документообігу у Верховній Раді України» (реєстр. № 2492). Законопроект 20 грудня 2019 року було прийнято за основу, а 16 січня 2020 року в цілому, як Закон;

 

-  «Про проект Закону України «Про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України щодо удосконалення законодавчої процедури» (реєстр.№ 2691), який розглянуто Комітетом на засіданні 15 січня 2020 року (протокол № 24) та 16 січня 2020 року відкликано суб’єктами права законодавчої ініціативи;

 

-  «Про проект Закону України «Про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України щодо удосконалення законодавчої процедури» (реєстр.№ 2691-1), який розглянуто на засіданні 15 січня 2020 року, як альтернативний до законопроекту (реєстр.№ 2691). Комітетом ухвалено висновок на проект Закону (реєстр.№ 2691-1) та прийнято рішення рекомендувати Верховній Раді України включити цей законопроект до порядку денного другої сесії Верховної Ради України і за наслідками розгляду в першому читанні відхилити його.

 

Комітет на засіданні 27 листопада 2019 року (протокол №16) розглянув повернутий з пропозиціями Президента України 23 вересня 2019 року Закон України «Про тимчасові слідчі комісії, спеціальну тимчасову слідчу комісію і тимчасові спеціальні комісії Верховної Ради України», прийнятий Верховною Радою України восьмого скликання 6 червня 2019 року. Президентом України надано 6 зауважень до Закону, з яких сформовано 10 пропозицій, що були викладені у порівняльній таблиці до Закону, з яких 9 підтримано. Відповідно до положень статей 132, 133 Регламенту Верховної Ради України, Комітет ухвалив висновок щодо пропозицій Президента України до Закону України «Про тимчасові слідчі комісії, спеціальну тимчасову слідчу комісію і тимчасові спеціальні комісії Верховної Ради України» та прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді України розглянути їх. 19 грудня 2019 року Верховною Радою України зазначений Закон був повторно прийнятий з пропозиціями Президента України, а 27 грудня 2019 року підписано Головою Верховної Ради України та 13 січня 2020 року -Президентом України.

 

1.2 Проекти постанов Верховної Ради України, з яких Комітет було визначено головним.

Комітет на засіданнях 9 жовтня та 11 грудня 2019 року розглянув проекти постанов Верховної Ради України:

- «Про оприлюднення персонального складу коаліції депутатських фракцій у Верховній Раді на офіційному веб-сайті Верховної Ради України», внесений народним депутатом України Шуфричем Н.І.  (реєстр. № 1128 від 29.08.2019), яким передбачено оприлюднити та оновлювати станом на поточний час інформацію щодо персонального складу коаліції депутатських фракцій у Верховній Раді України у відповідному розділі на офіційному веб-сайті Верховної Ради України. Комітет прийняв рішення звернутися до Голови Верховної Ради України, відповідно до частини першої, пункту 2 частини другої статті 94 Регламенту Верховної Ради України, з пропозицією повернути проект Постанови Верховної Ради України (реєстр. № 1128) суб’єкту права законодавчої ініціативи без його включення до порядку денного сесії та розгляду на пленарному засіданні Верховної Ради України;

- «Про оптимізацію законодавчого процесу під час розгляду законопроектів, прийнятих Верховною Радою України восьмого скликання у першому читанні», внесений народними депутатами України Геращенко І.В., Герасимовим А.В. (реєстр. № 2097 від 09.09.2019), в якому автори звертають увагу на те, що в Апараті Верховної Ради України у дев’ятому скликанні народними депутатами України зареєстровано проекти законів, тексти яких ідентичні або практично однакові з текстами законопроектів, прийнятих Верховною Радою України восьмого скликання в першому читанні, які також внесені на розгляд Верховної Ради України. Такий підхід до законотворчої діяльності, на думку авторів, зокрема, порушує право інтелектуальної власності авторів законопроектів та народних депутатів України – членів комітетів Верховної Ради України восьмого скликання, які здійснювали підготовку цих проектів законів до розгляду у першому та другому читаннях. Враховуючи те, що даний проект постанови не є актуальним, Комітет прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді України не включати зазначений проект Постанови до порядку денного другої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання та зняти його з розгляду;

- «Про внесення змін до Постанови Верховної Ради України «Про перелік, кількісний склад і предмети відання комітетів Верховної Ради України дев’ятого скликання», внесений народними депутатами України Климпуш-Цинцадзе І.О., Галайчуком В.С. та іншими (всього 12 підписів) (реєстр. № 2454 від 15.11.2019), яким пропонується змінити назву Комітету з питань інтеграції України з Європейським Союзом та уточнити окремі питання предмета його відання. Комітет прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді України, відповідно до пункту 8 частини четвертої статті 20 та частини третьої статті 138 Регламенту Верховної Ради України розглянути даний проект Постанови та прийняти його в цілому з урахуванням зауважень та пропозиції Комітету щодо внесення змін до назви та тексту вказаного проекту Постанови.

 

1.3. Проекти постанов Верховної Ради України про скасування рішень Верховної Ради України.

Протягом другої сесії на засіданнях Комітету неодноразово розглядались питання про скасування рішень Верховної Ради України, аргументацією для внесення яких були порушення встановленої Регламентом Верховної Ради України процедури при розгляді й голосуванні проектів законів України (стаття 48 Регламенту Верховної Ради України), а саме 13 проектів постанов Верховної Ради України (реєстр.  №№ 1008-П, 1008-П1, 1008-П2, 1012-П, 1049-П, 1053-1П, 1073-П, 1094-П, 2000-П/1, 2047-д-П, 2233-П, 2318-1-П, 2339-1-П, 2572-П).

 

2.  Проекти законів, проекти інших актів, які внесені на розгляд Верховної Ради України народними депутатами України – членами Комітету

 

2.1. Про календарний план проведення другої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання.

Відповідно до положень частини першої статті 83 Конституції України, статті 10, частин першої та сьомої статті 19 Регламенту Верховної Ради України в Комітеті був підготовлений проект календарного плану проведення другої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання, який був затверджений Верховною Радою України (Постанова Верховної Ради України від 30.08.2019 № 25-IX).

Всього народними депутатами України – членами Комітету було підготовлено та внесено 6 проектів постанов Верховної Ради України про календарний план проведення сесії, у тому числі 4 проекти про внесення змін до календарного плану, з яких 3 постанови Верховної Ради України було прийнято (№ 120-IX від 20.09.2019, № 352-IX від 05.12.2019, № 387-IX від 18.12.2019), та проект про календарний план проведення третьої сесії Верховної Ради України дев'ятого скликання (Постанова Верховної Ради України № 462-IX від 16.01.2020), водночас, проект Постанови Верховної Ради України (реєстр. № 2137 від 12.09.2019) Верховною Радою України не було прийнято.

 

2.2. Щодо кошторису Верховної Ради України.

Комітет на засіданнях 9 жовтня 2019 року (протокол № 10), 13 листопада 2019 року (протокол № 15) та 17 грудня 2019 року (протокол № 17) розглянув розроблені Апаратом Верховної Ради України проекти кошторису Верховної Ради України та норм витрат на одного народного депутата України на 2020 рік (листи Апарату Верховної Ради України від 30.09.2019 № 15/11-1591 (173746), від 12.11.2019                     № 15/11-1969 (213971), проекти кошторису Верховної Ради України та норм витрат на одного народного депутата України на 2019 рік (листи Апарату Верховної Ради України від 12.12.2019 №№ 05/01-57 (247677), 05/01-58 (247681) та від 16.12.2019 № 15/11-2222 (250856). За наслідками розгляду відповідних пропозицій Апарату Верховної Ради України та на виконання положень статті 85 Конституції України, статті 7 Регламенту Верховної Ради України народними депутатами України – членами Комітету було внесено на розгляд Верховної Ради України проекти постанов Верховної Ради України «Про кошторис Верховної Ради України на 2020 рік» (реєстр. № 2433 від 13.11.2019), який було прийнято Верховною Радою України 14 листопада 2019 року (№ 295-ІХ), та «Про кошторис Верховної Ради України на 2019 рік» (реєстр. № 2614 від 17.12.2019), прийнятий Верховною Радою України 18 грудня 2019 року (№ 389-ІХ).

 

2.3. Питання про дострокове припинення повноважень народного депутата України.

Комітетом на засіданнях 5 вересня, 5 та 27 листопада 2019 року, 14 січня 2020 року розглянуто, а Верховною Радою України підтримано заяви народних депутатів України про дострокове припинення повноважень народними депутатами України, а саме:

Коваленко А.М. - у зв’язку з призначенням її на посаду Заступника Керівника Офісу Президента України (Постанова Верховної Ради України № 37-ІХ),

Луценко І.С. - за станом здоров'я (Постанова Верховної Ради України № 280-ІХ),  

Кучера О.В. - у зв’язку з призначенням його головою Харківської обласної державної адміністрації (Постанова Верховної Ради України № 307-ІХ),

Кубракова О.М. - у зв’язку з призначенням його Головою Державного агентства автомобільних доріг України (Постанова Верховної Ради України № 308-ІХ),

Венедіктової І.В. – у зв’язку з призначенням її на посаду тимчасово виконуючого обов’язки Директора Державного бюро розслідувань (Постанова Верховної Ради України № 437-ІХ).

 

2.4. Питання щодо змін персонального складу комітетів Верховної Ради України.

Верховною Радою України прийнято низку постанов Верховної Ради України «Про внесення змін до Постанови Верховної Ради України "Про обрання голів, перших заступників, заступників голів, секретарів, членів комітетів Верховної Ради України дев’ятого скликання», а саме: № 38-IX від 10 вересня 2019 року, № 302-IX від 15 листопада 2019 року, № 353-IX від 5 грудня 2019 року, № 420-IX від 20 грудня 2019 року.

Зокрема, Комітетом на засіданні 5 вересня 2019 року розглянуто, а Верховною Радою України підтримано заяви народних депутатів України:

          Гриб В.О. про обрання її членом Комітету з питань енергетики та житлово-комунальних послуг;

Гришиної Ю.М. - членом Комітету з питань освіти, науки та інновацій;

Калаура І.Р. - членом Комітету з питань прав людини, деокупації та реінтеграції тимчасово окупованих територій у Донецькій, Луганській областях та Автономної Республіки Крим, міста Севастополя, національних меншин і міжнаціональних відносин;

Новинського В.В. - членом Комітету з питань прав людини, деокупації та реінтеграції тимчасово окупованих територій у Донецькій, Луганській областях та Автономної Республіки Крим, міста Севастополя, національних меншин і міжнаціональних відносин;

Остапенка А.Д. - членом Комітету з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів;

Руденко О.С. - членом Комітету з питань зовнішньої політики та міжпарламентського співробітництва;

Шпенова Д.Ю. - членом Комітету з питань правової політики;

Штепи С.С. про обрання його членом Комітету з питань цифрової трансформації, увільнивши від обов’язків члена Комітету з питань з питань свободи слова;

Циби Т.В. - членом Комітету з питань свободи слова;

Яценка А.В. - членом Комітету з питань екологічної політики та природокористування.

Також було розглянуто та підтримано подання депутатської фракції Політичної партії "ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ" щодо обрання народного депутата України Ларіна С.М. секретарем  Комітету з питань цифрової трансформації.

Крім цього, Комітетом 5 листопада, 4 та 18 грудня 2019 року розглянуто, а Верховною Радою України підтримано заяви народних депутатів України:

Василенко Л.В. про увільнення її від виконання обов’язків члена Комітету з питань бюджету та обрання її членом Комітету з питань екологічної політики та природокористування;

Требушкіна Р.В. про включення його до складу Комітету з питань національної безпеки, оборони та розвідки;

Копиленка О.Л. про обрання його членом Комітету з питань прав людини, деокупації та реінтеграції тимчасово окупованих територій у Донецькій, Луганській областях та Автономної Республіки Крим, міста Севастополя, національних меншин і міжнаціональних відносин;

Калаура І.Р. про обрання його членом Комітету з питань правової політики, увільнивши від обов’язків члена Комітету з питань прав людини, деокупації та реінтеграції тимчасово окупованих територій у Донецькій, Луганській областях та Автономної Республіки Крим, міста Севастополя, національних меншин і міжнаціональних відносин;

Мандзія С.В. про обрання його членом Комітету з питань прав людини, деокупації та реінтеграції тимчасово окупованих територій у Донецькій, Луганській областях та Автономної Республіки Крим, міста Севастополя, національних меншин і міжнаціональних відносин.

Комітетом 4 грудня 2019 року розглянуто, а Верховною Радою України не підтримано заяву народного депутата України Яременка Б.В. про увільнення його з посади голови Комітету з питань зовнішньої політики та міжпарламентського співробітництва за власним бажанням та пропозицію депутатської фракції ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «СЛУГА НАРОДУ» про обрання народного депутата України Ясько Є.О. головою Комітету з питань зовнішньої політики та міжпарламентського співробітництва (проект Постанови Верховної Ради України реєстр. № 2534).

Комітетом також розглянуті та не підтримані заяви позафракційних народних депутатів України:

Шенцева Д.О. про обрання його до складу Комітету з питань правоохоронної діяльності;

Магери С.В. - до Комітету з питань екологічної політики та природокористування;

Магомедова М.С. - до Комітету з питань економічного розвитку;

Рудика С.Я. - до Комітету з питань енергетики та житлово-комунальних послуг;

Бакунця П.А. - про обрання його до складу іншого комітету, зокрема, з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування і з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування.

На засіданні Комітету 14 січня 2020 року (протокол № 23) розглянуто лист депутатської фракції ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "СЛУГА НАРОДУ" щодо зміни у персональному складі Комітету з питань правової політики з пропозицією стосовно обрання на посаду голови Комітету з питань правової політики    Костіна А.Є., увільнивши його від обов’язків заступника голови цього ж Комітету. Верховною Радою України підтримано пропозицію фракції та прийнято Постанову Верховної Ради України (№ 438-IX від 14.01.2020).

Також Комітетом на засіданні 17 січня 2020 року (протокол № 25) ухвалено висновок та прийнято рішення щодо проекту Постанови Верховної Ради України (реєстр. № 2751), яким пропонувалося обрати народних депутатів України:

Мережка О.О. – головою Комітету з питань зовнішньої політики та міжпарламентського співробітництва, увільнивши його від виконання обов’язків члена Комітету з питань правової політики,

Яременка Б.В. – членом Комітету з питань зовнішньої політики та міжпарламентського співробітництва, увільнивши його від виконання обов’язків голови цього ж Комітету,

В’ятровича В.М. – членом Комітету з питань гуманітарної та інформаційної політики. Верховною Радою України підтримано проект та прийнято Постанову Верховної Ради України.

 

II.   Розгляд у Комітеті проектів законів, постанов та інших актів Верховної Ради України на відповідність оформлення та реєстрації вимогам Регламенту Верховної Ради України та звернень щодо застосування законів України:

 1. Проекти постанов Верховної Ради України про утворення тимчасових слідчих та спеціальних комісій Верховної Ради України.

 

Комітетом протягом звітного періоду розглянуто 12 проектів постанов Верховної Ради України про утворення тимчасових слідчих комісій (реєстр.             №№ 2082, 2152, 2153, 2163 (доопрацьований), 2198, 2302, 2302 (доопрацьований), 2312, 2346, 2346 (доопрацьований), 2423, 2451), з яких 1 проект постанови Верховної Ради України відкликано (реєстр.№ 2082), 3 – повернуто суб’єктам права законодавчої ініціативи без їх розгляду на пленарному засіданні Верховної Ради України (реєстр. №№ 2163, 2302, 2346), 1 – не прийнято Верховною Радою України (реєстр. № 2198), 2 – очікують розгляду Верховною Радою України (реєстр. №№ 2346, 2451), 5 – прийнято Верховною Радою України (Постанови Верховної Ради України: №№ 212-IX, 262-IX, 304-IX, 366-IX, 428-IX), а також розглянуто 2 проекти постанов Верховної Ради України про утворення тимчасових спеціальних комісій (реєстр. №№ 2153, 2268), які прийняті Верховною Радою України (Постанови Верховної Ради України: №№ 137-IX, 211-IX).

Також, Комітетом розглянуто 2 проекти постанов Верховної Ради України про внесення змін до постанов Верховної Ради України про утворення тимчасових слідчих комісій (реєстр. №№ 2324, 2391), які прийняті Верховною Радою України (постанови Верховної Ради України: №№ 381-IX, 427-IX), а також лист голови депутатської фракції ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «СЛУГА НАРОДУ» Корнієнка О.С. (від 5 листопада 2019 року № 04-01/04-74 (205825), в якому було висловлено прохання прийняти рішення щодо увільнення від обов’язків члена Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України для проведення розслідування відомостей щодо дотримання вимог законодавства під час зміни власників інформаційних телеканалів та забезпечення протидії інформаційному впливу Російської Федерації народного депутата України Качури О.А. Відтак, народними депутатами України – членами Комітету було внесено на розгляд Верховної Ради України проект відповідної Постанови Верховної Ради України (реєстр. № 2434), який Верховною Радою України розглянуто та прийнято (Постанова Верховної Ради України № 382-IX).

На засіданні Комітету 15 січня 2020 року (протокол № 24) підтримано пропозицію депутатської фракції Політичної Партії «СЛУГА НАРОДУ» щодо зміни у складі тимчасових спеціальних комісій Верховної Ради України (увільнити зі складу Тимчасової спеціальної комісії Верховної Ради України з питань формування і реалізації державної політики щодо відновлення територіальної цілісності та забезпечення суверенітету України народного депутата України Арахамію Д.Г., а також включити народного депутата України Галайчука В.С. до складу зазначеної спеціальної комісії, увільнивши зі складу Тимчасової спеціальної комісії Верховної Ради України з питань правового статусу ветеранів війни) і прийнято рішення - внести народними депутатами України – членами Комітету на розгляд Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про внесення змін до деяких постанов Верховної Ради України щодо складу тимчасових спеціальних комісій Верховної Ради України» та рекомендувати Верховній Раді України, згідно з  пунктом 8 частини четвертої статті 20 та частиною третьою статті 138 Регламенту Верховної Ради України, розглянути даний проект Постанови та прийняти його в цілому (реєстр. № 2746 від 16.01.2020).

Верховною Радою України 17 січня 2020 року з урахуванням зауважень Комітету підтримано проект Постанови Верховної Ради України «Про внесення змін до Постанови Верховної Ради України «Про утворення Тимчасової спеціальної комісії Верховної Ради України з питань правового статусу ветеранів війни» (реєстр. № 2599 від 16.12.2019), яким пропонувалося внести зміни до складу комісії, а саме: обрати до складу комісії позафракційного народного депутата України Савчук О.В., а також увільнити від обов’язків членів зазначеної комісії народних депутатів України – членів депутатської фракції ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «СЛУГА НАРОДУ» Устенка О.О. та Безуглу М.В., замінивши їх на народних депутатів України Березіна М.Ю. та Остапенка А.Д.

 

2. Розгляд проектів законів України та проектів постанов Верховної Ради України на відповідність вимогам Регламенту Верховної Ради України.

 

Відповідно до плану роботи, затвердженого Комітетом, на виконання вимог частини четвертої статті 93 Регламенту Верховної Ради України, на засіданнях Комітету було розглянуто та ухвалено відповідні експертні висновки на проекти законів України: реєстр. №№ 1204, 1206, 2146, 2203, 2237, 2237-1, 2260, 2378.  

 

3. Розгляд звернень народних депутатів України, Апарату Верховної Ради України щодо застосування законів України, віднесених до предмета відання Комітету.

За дорученням Голови Верховної Ради України Разумкова Д.О. від 5 листопада 2019 року в Комітеті розглянуто лист народного депутата України Тимошенко Ю.В. від 4 листопада 2019 року «Пропозиції щодо усунення неузгодженостей та неточностей у порядку ст. 131 Закону України «Про Регламент Верховної Ради України», в якому йдеться про те, що «за наслідками аналізу тексту прийнятого 31.10.2019 Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з відокремленням діяльності з транспортування природного газу» (законопроект № 2239-1)…встановлено редакційні неточності та явні неузгодженості між положеннями прийнятого Верховною Радою України Закону та текстом законопроекту, що був погоджений та проголосований на Комітеті з питань енергетики та житлово-комунальних послуг 30.10.2019…». Для всебічного вивчення окресленого питання у Комітеті було розглянуто порівняльну таблицю законопроекту (реєстр. № 2239-1), підготовленого Комітетом з питань енергетики та житлово-комунальних послуг до другого читання, текст законопроекту до другого читання, що розміщені на офіційному веб-сайті Верховної Ради України, а також стенограму засідання Комітету з питань енергетики та житлово-комунальних послуг від 30 жовтня ц.р., надану секретаріатом цього Комітету. Відповідь було надіслано голові зазначеного Комітету Герусу А.М. та в порядку інформування Голові Верховної Ради України Разумкову Д.О.

У зв’язку із зверненням до Комітету Керівника Апарату Верховної Ради України Штучного В.В. (лист від 27 листопада 2019 року № 20-45/3520 (229607) щодо застосування положень статті 55 Закону України «Про комітети Верховної Ради України», відповідно до пункту 6 частини першої статті 13, частини першої статті 17, частини третьої статті 21, статті 24 Закону України «Про комітети Верховної Ради України», Постанови Верховної Ради України «Про перелік, кількісний склад і предмети відання комітетів Верховної Ради України дев’ятого скликання» від 29.08.2019 № 19 – IX в порядку аналізу практики застосування державними органами, органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами Конституції та законів України з питань, віднесених до предмета відання, Комітетом на засіданні 4 грудня 2019 року (протокол № 17) було ухвалено роз’яснення Комітету про застосування окремих положень Закону України «Про комітети Верховної Ради України» щодо питання призначення на посади та звільнення з посад працівників секретаріатів комітетів Верховної Ради України. 

На засіданні Комітету 11 грудня 2019 року (протокол №19) було розглянуто лист народних депутатів України Камельчука Ю.О., Васильченко Г.І., Стефанишиної О.А. та інших про ситуацію, що склалася під час засідання Комітету з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування 27 листопада 2019 року, зокрема, при розгляді законопроекту «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення доступності лікарських засобів для громадян» (реєстр. № 2089) та прийнятті рішення щодо цього законопроекту «під відвертим тиском представників національного фармацевтичного бізнесу», та прийнято Комітетом рішення, зокрема: голові Комітету з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування звернути увагу на положення Закону України «Про комітети Верховної Ради України», зокрема, статей 9, 34, 42, 44 та 48 щодо визначених цим Законом повноважень голови комітету та порядку проведення засідання комітету, а також лист народних депутатів України Камельчука Ю.О., Васильченко Г.І., Стефанишиної О.А. та інших разом з  інформацією Комітету надіслати до Національного агентства з питань запобігання корупції щодо можливих фактів порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції».

За дорученням Голови Верховної Ради України Разумкова Д.О. Комітет на засіданні 15 січня 2020 року (протокол № 24) розглянув листи народного депутата України Дубінського О.А. від 20 грудня 2019 року № 399 (256463), № 402 (256480), адресовані Президенту України Зеленському В.О., Голові Верховної Ради України Разумкову Д.О., Прем’єр-міністру України Гончаруку О.В. і голові Комітету з питань Регламенту, депутатської етики та організації роботи Верховної Ради України Кальченку С.В., в яких він «наполягає» на прийнятті Постанови Верховної Ради України щодо термінового проведення парламентських слухань на тему: «Перешкоджання народному депутату та парламенту в захисті громадян України від злочинної діяльності посадових осіб Національного банку України та форми протидії такому перешкоджанню» за участі в них особисто Президента України, Прем’єр-міністра України, керівників правоохоронних органів та запрошених представників інших країн і міжнародних фінансових організацій. Комітетом прийнято рішення не підтримувати ініціативу народного депутата України.

 

4. Розгляд питань про згоду на притягнення до кримінальної відповідальності, затримання чи арешт народного депутата України.

 

На засіданні Комітету 30 жовтня 2019 року (протокол № 13) розглянуто три  подання, підтримані і внесені до Верховної Ради України Генеральним прокурором Рябошапкою Р.Г. 17 жовтня 2019 року (№ 01/1-26 вих-19):

- «Про надання згоди на притягнення до кримінальної відповідальності народного депутата України Дубневича Ярослава Васильовича»,

-  «Про надання згоди на затримання народного депутата України Дубневича Ярослава Васильовича»,

- «Про надання згоди на обрання стосовно народного депутата України Дубневича Ярослава Васильовича запобіжного заходу у виді тримання під вартою (арешту)».

Комітетом були ухвалені висновки по кожному поданню, які були направлені до Верховної Ради України разом з поясненнями вказаного народного депутата України, які 31 жовтня 2019 року були розглянуті Верховною Радою України та прийняті відповідні постанови Верховної Ради України: «Про надання згоди на притягнення до кримінальної відповідальності народного депутата України Дубневича Я.В.» (№ 256-IX); «Про надання згоди на затримання народного депутата України Дубневича Я.В.» (№ 257-IX); «Про надання згоди на обрання стосовно народного депутата України Дубневича Я.В. запобіжного заходу у виді тримання під вартою (арешту)» (№ 258-IX).

 

 

III. У порядку аналізу практики застосування законодавчих актів та контролю за виконанням власних рішень, Комітетом розглядалися такі питання:

 

1. Щодо забезпечення діяльності Верховної Ради України та народних депутатів України

Комітет протягом другої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання неодноразово розглядав питання реалізації положень статей 23, 32, 35 Закону України «Про статус народного депутата України»:

щодо порядку видачі народним депутатам України коштів для компенсації вартості оренди житла або винайму готельного номера (згідно з листами Управління справами Апарату Верховної Ради України від 05.09.2019 № 15/11-1193 (152900), від 11.09.2019 № 15/11-1251 (156827) – (протокол № 5 від 12 вересня 2019 року);

щодо реалізації окремими народними депутатами України права на отримання коштів для компенсації житла або винайму готельного номера (згідно з листами Управління справами Апарату Верховної Ради України від 18.10.2019
№ 15/11-1767 (190158) щодо народного депутата України Бондаря М.Л. (протокол № 14 від 5 листопада 2019 року) та від 21.11.2019 № 15/11-2038 (222107) щодо народного депутата України Клочка А.А. (протокол № 17 від 4 грудня 2019 року);

щодо видачі народним депутатам України коштів для компенсації вартості проїзду територією України (листи Управління справами Апарату Верховної Ради України від 09.09.2019 № 15/11-1236 (154842) – (протокол № 6 від  13 вересня 2019 року); № 15/11-1757 (187653) – (протокол № 14 від 5 листопада 2019 року; протокол № 18 від 11 грудня 2019 року).

На засіданнях Комітету 20 вересня 2019 року (протокол № 8), 9 жовтня 2019 року (протокол № 10), 5 листопада 2019 року (протокол № 14), 15 січня 2020 року (протокол № 24) у порядку здійснення Комітетом контролю за виконанням Апаратом Верховної Ради України функцій із забезпечення діяльності Верховної Ради України та її органів розглядалися питання щодо закріплення службових автомобілів Автобази Управління справами Апарату Верховної Ради України за окремими народними депутатами України, комітетами Верховної Ради України, Тимчасовою спеціальною комісією з питань статусу ветеранів війни, а також у зв’язку із зміною кількості комітетів Верховної Ради України та їх складу – щодо нової редакції порядку закріплення та використання службових автомобілів у Верховній Раді України.

 

2. Про розгляд пропозиції Голови Верховної Ради України щодо призначення Верховною Радою України Керівника Апарату Верховної Ради України

Комітетом за засіданні 20 вересня 2019 року (протокол № 8) розглянуто пропозицію Голови Верховної Ради України Разумкова Д.О. (подання від 20 вересня 2019 року № 01/02-338(164886) про призначення Штучного Вячеслава Васильовича на посаду Керівника Апарату Верховної Ради України, та за наслідками розгляду даного питання Комітет прийняв рішення погодитися з пропозицією Голови Верховної Ради України Разумкова Д.О. щодо призначення Верховною Радою України Штучного В.В. на посаду Керівника Апарату Верховної Ради України.

Відповідно до пункту 35 частини першої статті 85 Конституції України Верховною Радою України 20 вересня 2019 року призначено Штучного В.В. на посаду Керівника Апарату Верховної Ради України (Постанова Верховної Ради України № 121-IX).

 

3. Щодо реалізації положень статті 26 Регламенту Верховної Ради України, частини четвертої статті 32 та частини п’ятої статті 33 Закону України «Про статус народного депутата України»

 

На засіданні Комітету 27 листопада 2019 року (протокол № 16) було розглянуто лист першого заступника Керівника Апарату Верховної Ради України – керуючого справами Боднара П.О. (№ 15/11-2059 (224400) із доданим проектом розпорядження Голови Верховної Ради України про порядок обліку робочого часу та здійснення виплат, передбачених статтями 32 і 33 Закону України «Про статус народного депутата України».

У зв’язку з необхідністю практичної реалізації змін, внесених до статті 33 Закону України «Про статус народного депутата України» згідно із Законом України від 16.10.2019 № 196-IX, Комітет прийняв рішення, зокрема щодо доопрацювання Апаратом Верховної Ради України проекту розпорядження про порядок обліку робочого часу та здійснення виплат, передбачених статтями 32 і 33 Закону України «Про статус народного депутата України» з урахуванням зауважень та пропозицій Комітету, та подання цього проекту Голові Верховної Ради України для видання відповідного розпорядження.

На засіданні Комітету 12 грудня 2019 року (протокол № 19) було розглянуто подані Апаратом Верховної Ради України (лист від 11.12.2019 № 06/03-394 (245717) відомості щодо обліку робочого часу народних депутатів України, які протягом листопада 2019 року без поважних причин не брали особистої участі у більш як 30 відсотках голосувань при прийнятті рішень Верховної Ради України на пленарних засіданнях та які не брали особистої участі у більш як 50 відсотках засідань комітетів Верховної Ради України, до складу яких їх обрано, та відповідно до частини п’ятої статті 33 Закону України «Про статус народного депутата України», Розпорядження Голови Верховної Ради України «Про порядок обліку робочого часу та здійснення виплат, передбачених статтями 32 і 33 Закону України «Про статус народного депутата України» від 03.12.2019 № 1240-к, прийнято рішення звернутися до Голови Верховної Ради України Разумкова Д.О. з поданням про видання розпорядження, відповідно до абзацу другого частини п’ятої статті 33 Закону України «Про статус народного депутата України», про припинення відшкодування витрат, пов’язаних з виконання депутатських повноважень, за листопад 2019 року окремим народним депутатам України (всього 81 народному депутату України). На підставі вказаного рішення Комітету було видане відповідне розпорядження Голови Верховної Ради України від 13.12.2019 №1279-к.

На основі уточнених відомостей щодо обліку робочого часу окремих народних депутатів України, наданих Апаратом Верховної Ради України, згідно з рішеннями Комітету від 18 грудня 2019 року (протокол № 21) та від 19 грудня 2019 року (протокол № 22) були внесені зміни до рішення Комітету від 12 грудня 2019 року (протокол № 19), на підставі чого Комітет звернувся до Голови Верховної Ради України щодо внесення змін до розпорядження Голови Верховної Ради України від 13.12.2019 №1279-к та виключення народних депутатів України Васильченко Г.І., Яковенка Є.Г., Іонової М.М. зі списку тих народних депутатів України, яким було припинено відшкодування витрат, пов’язаних з виконанням депутатських повноважень, за листопад 2019 року.

          Крім цього, на підставі звернень окремих народних депутатів України розглядалися питання та ухвалені рішення Комітету стосовно їх заяв щодо врахування  присутності на пленарних засіданнях Верховної Ради України та внесення відповідних відміток до даних реєстрації за допомогою електронної системи підрахунку голосів картками і письмової реєстрації на особистих сторінках народних депутатів України на офіційному веб-сайті Верховної Ради України.

Рішення на підставі таких заяв народних депутатів України приймалися на засіданнях Комітету: 18 вересня 2019 року (протокол № 7) щодо народних депутатів України Цимбалюка М.М. та Яременка Б.В.; 1 жовтня 2019 року (протокол № 9) щодо народних депутатів України Культенка А.В., Петруняка Є.В., Галайчука В.С., Пузійчука А.В., Янченко Г.І., Монастирського Д.А., Безуглої М.В.; 9 жовтня 2019 року (протокол № 10) щодо народних депутатів України Одарченка А.М., Приходько Н.І., Ляшенко А.О., Марчука І.П., Лаби М.М., Швеця С.Ф.; 16 жовтня 2019 року (протокол № 11) щодо народного депутата України Безуглої М.В.; 17 жовтня 2019 року (протокол № 12) щодо народного депутата України Чернявського С.М.; 5 листопада 2019 року (протокол № 14) щодо народних депутатів України Халімона П.В., Горенюка О.О., Хоменко О.В., Ткаченка О.М., Янченко Г.І., Монастирського Д.А., Негулевського І.П., Безуглої М.В., Літвінова О.М., Каптєлова Р.В., Іванова В.І., Арсенюка О.О.; 13 листопада 2019 року (протокол № 15) щодо народного депутата України Юнакова І.С.

 

 IV. Розгляд звернень з питань, що належать до предмета відання Комітету

 

За період другої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання у Комітеті були розглянуті звернення, надіслані на розгляд за дорученням Голови Верховної Ради України, а також які надійшли від громадян України, народних депутатів України, державних органів, органів місцевого самоврядування та об’єднань громадян безпосередньо до Комітету.

          У зверненнях порушувалися питання щодо застосування окремих положень Закону України «Про статус народного депутата України», дотримання дисципліни та норм етики на пленарних засіданнях Верховної Ради України, обов’язку народного депутата України бути присутнім та особисто брати участь у засіданнях Верховної Ради України та її органів, надання народними депутатами України відповідей на звернення громадян, проведення особистих прийомів головами комітетів Верховної Ради України та головами депутатських фракцій (депутатських груп) тощо.

24 вересня 2019 року головою Комітету Кальченком С.В. згідно з графіком особистого прийому громадян у період роботи другої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання, затвердженим Головою Верховної Ради України, було проведено особистий прийом громадян, який відбувся у приймальні Верховної Ради України по вул. Банковій, 6-8.

Відвідувачами було порушено окремі питання організації роботи народних депутатів України під час пленарних засідань Верховної Ради України, дисципліни та відповідальності народних депутатів України, посилення відповідальності народних депутатів України за порушення порядку роботи Верховної Ради України, внесення змін до законодавства про державну службу, щодо процедури формування персонального складу комітетів Верховної Ради України дев’ятого скликання тощо.

На засіданні Комітету 12 вересня 2019 року (протокол № 5) було розглянуто питання щодо висловлювання народного депутата України Геращенко І.В. на вечірньому пленарному засіданні Верховної Ради України 10 вересня 2019 року, з приводу чого Комітет ухвалив висновок рекомендувати Верховній Раді України без обговорення прийняти рішення про позбавлення народного депутата України Геращенко І.В. права брати участь у п’яти пленарних засіданнях Верховної Ради України і довести таке рішення до відома виборців через газету «Голос України».

Крім цього, за період другої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання на засіданнях Комітету 18 вересня, 27 листопада, 11 та 18 грудня 2019 року, 15 січня 2020 року було розглянуто низку доручень Голови Верховної Ради України Разумкова Д.О., Першого заступника Голови Верховної Ради України Стефанчука Р.О. щодо фактів та перевірки достовірності інформації стосовно неособистого голосування на пленарних засіданнях, зокрема, народними депутатами України Литвиненком С.А., Копанчук О.Є., Ковальовим О.І., Кальцевим В.Ф., Скориком М.Л., Німченком В.І., Пономарьовим О.С., Ларіним С.М., Горватом Р.І. та Чорним В.І.

          За дорученнями першого заступника Голови Верховної Ради України Стефанчука Р.О. надано відповіді авторам електронних петицій, які в установлений Законом України «Про звернення громадян» строк не набрали необхідної кількості голосів на їх підтримку (25 000 підписів громадян), зокрема, гр. Скоморосі В.Ю. щодо модернізації системи голосування народними депутатами України, гр. Якимець І.Б. щодо введення сурдоперекладу на телеканалі «РАДА»,  гр. Смірнову С. та гр. Белявському Д.С. щодо неперсонального голосування народними депутатами України, гр. Ісаєву М.В. щодо приведення розміру заробітної плати народного депутата України у відповідність до середнього розміру заробітної плати працівників по Україні тощо.

Опрацьовано та підготовлено проекти відповідей на листи та звернення, зокрема, народних депутатів України Івченка В.Є. (щодо включення до порядку денного законопроектів, не опрацьованих головними комітетами), Стернійчука В.О. (щодо порядку розгляду законопроекту реєстр. № 2178), Гриб В.О. (щодо порядку розгляду законопроектів реєстр. №№ 2233, 2233-1, 2233-2, 2236, 2236-1, 2236-2), Тимошенко Ю.В. (щодо переривання трансляції виступу 13.11.2019), Сольського М.Т. (щодо роз’яснень положень статті 118 Регламенту Верховної Ради України), Скороход А.К. (щодо надання їй копій документів про її виключення із депутатської фракції ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «СЛУГА НАРОДУ»), Власенка С.В., Юнакова І.С, Кучеренка О.Ю. (щодо неспрацювання їх карток під час голосування), Плачкової Т.М. (щодо визначення головного комітету з підготовки та розгляду законопроекту реєстр. № 2280) тощо.

 

 V. Заходи, проведені за участі Комітету

 

25 листопада 2019 року Голова Комітету Кальченко С.В. та працівники секретаріату Комітету взяли участь у роботі круглого столу на тему: «Нові законодавчі та стратегічні рамки, сучасні практики управління людськими ресурсами для розвитку парламентської публічної служби», організованого проєктом ЄС/ПРООН з парламентської реформи.

 

 

Голова Комітету                                                                  С.В. КАЛЬЧЕНКО

 

Керівник секретаріату

Комітету                                                                               М.В. НЕХОЦА