До реєстр.

№1558-1П2 від 03.07.2015,

№1558-1П3 від 06.07.2015

 

 

 

 

 

 

ВЕРХОВНА  РАДА  УКРАЇНИ

 

ВИСНОВОК

на проекти постанов Верховної Ради України «Про скасування результатів голосування за проект Закону України про реструктуризацію зобов’язань за кредитами в іноземній валюті», внесений народним депутатом України Лещенком С.А. та іншими народними депутатами України  (реєстр. №1558-1П2 від 03.07.2015)  та «Про скасування рішення Верховної Ради України від 2 липня 2015 року про прийняття в третьому читанні та в цілому як закону проекту Закону про реструктуризацію зобов’язань за кредитами в іноземній валюті (реєстраційний номер 1558-1)», внесений народним депутатом України Денисенком В.І. (реєстр. № 1558-1П3 від 06.07.2015)

 

        На виконання доручень Голови Верховної Ради України Гройсмана В.Б. від 3 та 6 липня 2015 року Комітет на своєму засіданні 17 липня 2015 року (протокол № 29) розглянув проекти постанов Верховної Ради України «Про скасування результатів голосування за проект Закону України про реструктуризацію зобов’язань за кредитами в іноземній валюті», внесений народним депутатом України Лещенком С.А. та іншими народними депутатами України (реєстр. № 1558-1П2 від 03.07.2015) та «Про скасування рішення Верховної Ради України від 2 липня 2015 року про прийняття в третьому читанні та в цілому як закону проекту Закону про реструктуризацію зобов’язань за кредитами в іноземній валюті (реєстраційний номер 1558-1)», внесений народним депутатом України Денисенком В.І. (реєстр. № 1558-1П3 від 06.07.2015).

        Також розглянуто лист народного депутата України Лещенка С.А. та інших народних депутатів України (всього 43 підписи) до Голови Верховної Ради України Гройсмана В.Б. від 3 липня 2015 року, який зареєстрований в Апараті Верховної Ради України 6 липня 2015 року та надійшов до Комітету 8 липня ц.р., з проханням «не підписувати зазначений законопроект та не направляти його Президенту України, а внести на розгляд Верховної Ради України для дотримання вимог Закону України «Про Регламент Верховної Ради України».

        Своє прохання народні депутати України обґрунтовують тим, що «2 липня 2015 року при голосування за проект Закону України «Про реструктуризацію зобов’язань за кредитами в іноземній валюті» (реєстр. №558-1) були порушення положення Закону України «Про Регламент Верховної Ради України», а саме, після не результативного голосування зазначеного законопроекту в третьому читанні та в цілому, яке набрало 225 голосів, не було здійснено процедуру повернення до розгляду раніше відхиленого законопроекту. Відтак, голосування, яке набрало 229 голосів, не можна вважати таким, яке було проголосоване за законопроект в цілому».

        Розглянувши подані матеріали, Комітет зазначив таке.

Згідно з  положеннями частин третьої та четвертої статті 48 Регламенту Верховної Ради України у разі порушення встановленої Регламентом процедури при розгляді й голосуванні проекту закону, постанови, іншого акта Верховної Ради України народний депутат України, інший суб'єкт права законодавчої ініціативи чи його представник можуть звернутися до головуючого на пленарному засіданні із заявою про порушення Регламенту Верховної Ради України при розгляді й голосуванні питання. Головуючий на пленарному засіданні повинен невідкладно вжити заходів для усунення порушень Регламенту Верховної Ради України, які виникли при розгляді й голосуванні питання, або у разі виникнення перешкод, які могли вплинути на результати голосування під час його проведення, провести за рішенням Верховної Ради України повторне голосування без обговорення. Тобто, питання має бути порушене та вичерпане безпосередньо під час розгляду законопроектів у залі засідань Верховної Ради України, а не після закінчення розгляду питання і, тим більше, не після закінчення пленарного засідання.

Згідно з частинами п’ятою, шостою, сьомою статті 48 Регламенту Верховної Ради України, у разі, якщо в результаті вжитих головуючим на пленарному засіданні заходів не забезпечено припинення порушення Регламенту Верховної Ради України та не усунуто наслідків цього порушення при голосуванні за закон, постанову чи інший акт Верховної Ради України в цілому або якщо головуючий на пленарному засіданні  залишив заяву без розгляду, народний депутат України, інший суб’єкт права законодавчої ініціативи може у дводенний строк звернутися до Голови Верховної  Ради України з відповідною письмовою заявою. Одночасно народний депутат України, інший суб’єкт права законодавчої ініціативи вносить проект постанови Верховної Ради України про скасування рішення Верховної Ради України про прийняття закону, постанови чи іншого акта Верховної Ради України в цілому. Голова Верховної Ради України або Перший заступник чи заступник Голови Верховної Ради України направляє проект постанови Верховної Ради України, передбачений частиною шостою цієї статті, в день його внесення комітету, до предмета відання якого належать питання регламенту, для попереднього розгляду і внесення пропозицій.

Відповідно до частини восьмої статті 48 Регламенту Верховної Ради України, комітет, до предмета відання якого належать питання регламенту, в терміновому порядку, але не пізніш як за три дні від дня одержання проекту постанови Верховної Ради України з урахуванням календарного плану роботи сесії Верховної Ради України готує висновок щодо доцільності прийняття чи відхилення Верховною Радою України проекту постанови Верховної Ради України про скасування рішення Верховної Ради України   про прийняття закону, постанови чи іншого акта Верховної Ради України в цілому.

        Натомість, проект Постанови Верховної Ради України «Про скасування рішення Верховної Ради України від 2 липня 2015 року про прийняття в третьому читанні та в цілому як закону проекту Закону про реструктуризацію зобов’язань за кредитами в іноземній валюті (реєстраційний номер 1558-1)» (реєстр. № 1558-1П3) внесено народним депутатом України Денисенком В.І. без дотримання вимог частини шостої статті 48 Регламенту Верховної Ради України, оскільки цей проект постанови зареєстровано 06.07.2015 року, з порушенням визначених цією статтею строків, а письмова заява до Голови Верховної Ради України, передбачена частиною п’ятою цієї ж статті, народним депутатом України Денисенком В.І. подана не була. Отже, Комітет вважає, що зазначений  проект Постанови не можна розглядати по суті ані Комітету, ані Верховній Раді України.

        У проекті Постанови Верховної Ради України «Про скасування результатів голосування за проект Закону України про реструктуризацію зобов’язань за кредитами в іноземній валюті» (реєстр. № 1558-1П2), внесеному народним депутатом України Лещенком С.А. та іншими народними депутатами України 03.07.2015 року, зазначено про те, що 2 липня 2015 року Верховна Рада України на вечірньому пленарному засіданні прийняла рішення про розгляд законопроекту (реєстр. № 1558-1) і всупереч вимогам частини шостої статті 47 Регламенту Верховної Ради України розглянула його.

        Крім того, автори проекту постанови зазначають, що «під час голосування зазначеного законопроекту в цілому всупереч вимогам частини третьої статті 84 Конституції України та частини третьої статті 47 Регламенту Верховної Ради України було зафіксовано використання картки для голосування відсутнього народного депутата України Павелка А.В.», що «забезпечило ухвалення рішення про прийняття Закону України про реструктуризацію зобов’язань  за кредитами в іноземній валюті». Тому, народний депутат України Лещенко С.А. та інші народні депутати України внесли вищезазначений проект Постанови (реєстр. №1558-1П2).

Привертаємо увагу до того, що  назва та преамбула проекту Постанови, які базуються на положеннях статті 47 Регламенту Верховної Ради України, не відповідають за змістом резолютивній частині, в якій йдеться про скасування рішення Верховної Ради України від 2 липня 2015 року про прийняття в третьому читанні та в цілому як закону проекту Закону України про реструктуризацію зобов’язань за кредитами в іноземній валюті (реєстр. №1558-1), що випливає із змісту статті 48 Регламенту Верховної Ради України.

Комітет зазначив, що положеннями частини третьої статті 47 Регламенту Верховної Ради України встановлено, що голосування здійснюється народним депутатом України особисто за допомогою електронної системи шляхом голосування «за», «проти» або «утримався» в залі засідань Верховної Ради України або у визначеному для таємного голосування місці біля залу для пленарних засідань. У разі виявлення  на пленарному засіданні народним депутатом України факту порушення вимог щодо особистого голосування шляхом голосування за іншого народного депутата України, розгляд питання порядку денного на його вимогу зупиняється. Головуючий на пленарному засіданні встановлює присутність відповідного народного депутата України у залі засідань Верховної Ради України, а у разі його відсутності доручає Лічильній комісії вилучити картку такого народного депутата України та передати її головуючому на пленарному засіданні і проводить повторне голосування щодо пропозиції, яка ставилась на голосування останньою.

Отже, питання стосовно встановленого факту неособистого голосування має бути порушене та вичерпане безпосередньо під час розгляду законопроектів у залі засідань Верховної Ради України в порядку,  передбаченому частиною третьою статті 47 Регламенту Верховної Ради України, а не після закінчення  розгляду питання  і, тим більше, не після закінчення пленарного засідання, та не потребує внесення відповідного проекту Постанови.

Як вбачається зі стенограми вечірнього пленарного засідання Верховної Ради України від 2 липня 2015 року, звернень до головуючого про порушення вимог регламенту Верховної Ради України та виявлення факту порушення вимог щодо особистого голосування шляхом голосування за іншого народного депутата України під час розгляду  законопроекту (реєстр. № 1558-1) не було.

Водночас Комітет зауважив, що положеннями частини першої статті 47 Регламенту Верховної Ради України передбачено, що відповідно до частини другої статті 84, статті 91 Конституції України Верховна Рада України приймає рішення виключно на її пленарних засіданнях після обговорення питань більшістю голосів народних депутатів України від конституційного складу Верховної Ради України, крім випадків, передбачених Конституцією України та Регламентом.

Верховною Радою України на ранковому засіданні 2 липня ц.р. о 13 год. 52 хв. було прийнято рішення про продовження вечірнього засідання Верховної Ради України до 21 години (частина п’ята статті 19 Регламенту Верховної Ради України).

 Згідно з частиною шостою статті 47 Регламенту Верховної Ради України рішення Верховної Ради України щодо проектів законів, постанов, інших актів Верховної Ради України приймаються лише з питань, включених до порядку денного пленарних засідань Верховної Ради України до початку пленарного засідання.

Натомість, проект Закону України (реєстр. № 1558-1) був включений до порядку денного пленарного засідання Верховної Ради України 2 липня ц.р., всупереч зазначених вимог Регламенту Верховної Ради України, під час проведення вечірнього засідання Верховної Ради України о 20 год. 55 хв. («за» - 247 народних депутати України). На голосування (за прийняття в третьому читанні та в цілому) цей законопроект було поставлено о 21 год. 11 хв., тобто після завершення часу пленарного засідання Верховної Ради України.

 Комітет прийняв рішення ухвалити висновок на зазначений проект Постанови Верховної Ради України, в якому зазначає, що Закон України «Про реструктуризацію зобов’язань за кредитами в іноземній валюті» (реєстр. № 1558-1) розглянуто Верховною Радою України з порушенням Регламенту Верховної Ради України, і рекомендує Верховній Раді України розглянути проект Постанови (реєстр. № 1558-1П2) та визначитись щодо його прийняття шляхом голосування з урахуванням зауважень Комітету, зокрема, виклавши назву та текст проекту Постанови в такій редакції:

 

«ПОСТАНОВА

ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ

 

Про скасування рішення Верховної Ради України від 2 липня 2015 року про прийняття в третьому читанні та в цілому як закону проекту Закону України про реструктуризацію зобов’язань за кредитами в іноземній валюті (реєстраційний номер 1558-1)

 

Відповідно до статті 48 Регламенту Верховної Ради України, Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:

 

1. Скасувати рішення Верховної Ради України  від 2 липня 2015 року про прийняття в третьому читанні та в цілому як закону проекту Закону про реструктуризацію зобов’язань за кредитами в іноземній валюті (реєстраційний номер 1558-1).

2. Ця Постанова набирає чинності з дня її опублікування.

 

Голова Верховної Ради України                      В.Гройсман».

 

 

 

 

Перший заступник

голови Комітету                 П.В.ПИНЗЕНИК

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

21 лютого 2024 11:00
20 лютого 2024 09:26
20 лютого 2024 09:26
06 лютого 2024 16:27
10 січня 2024 17:23
11 вересня 2023 19:35
07 лютого 2023 17:51
07 вересня 2022 12:56
16 квітня 2022 17:21
01 лютого 2022 12:24