КОМІТЕТ З ПИТАНЬ РЕГЛАМЕНТУ ТА ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ

ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ

 


 

про  подання «Про надання згоди на притягнення до кримінальної відповідальності народного депутата України Савченко Надії Вікторівни», підтримане та внесене до Верховної Ради України Генеральним прокурором України  Луценком Ю.В.,  від 15 березня 2018 року (№ 10/4-18316-15)

 

                                                                                 Протокол № 111

                                                                                 від 22 березня 2018 р.

 

Розглянувши за дорученням від 15 березня 2018 року Голови Верховної Ради України Парубія А.В. «розглянути та внести на розгляд» подання «Про надання згоди на притягнення до кримінальної відповідальності народного депутата України Савченко Надії Вікторівни», підтримане та внесене до Верховної Ради України Генеральним прокурором України Луценком Ю.В., від 15 березня 2018 року (№ 10/4-18316-15),  відповідно до статей 218-220 Регламенту Верховної Ради України, Комітет в и р і ш и в:

 

 

Ухвалити висновок щодо подання «Про надання згоди на притягнення до кримінальної відповідальності народного депутата України Савченко Надії Вікторівни», підтриманого та внесеного до Верховної Ради України Генеральним прокурором України Луценком Ю.В., від 15 березня 2018 року (№ 10/4-18316-15) і направити Голові Верховної Ради України висновок Комітету та  зазначене подання.

 

 

 

Перший заступник

голови Комітету                                                           П.В.ПИНЗЕНИК


 

 

ВИСНОВОК

щодо подання «Про надання згоди на притягнення до кримінальної відповідальності народного депутата України Савченко Надії Вікторівни», підтриманого та внесеного до Верховної Ради України Генеральним прокурором України Луценком Ю.В., від 15 березня 2018 року (№10/4-18316-15)

 

Комітет на засіданні 22 березня 2018  року (протокол № 111) розглянув, згідно з дорученням Голови Верховної Ради України Парубія А.В. від 15 березня ц.р.,  подання «Про надання згоди на притягнення до кримінальної відповідальності народного депутата України Савченко Надії Вікторівни», ініційоване прокурором першого відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання державного обвинувачення у кримінальних провадженнях слідчого відділу управління з розслідування злочинів проти основ національної безпеки України, миру, безпеки людства та міжнародного правопорядку Головної військової прокуратури Генеральної прокуратури України капітаном юстиції Банником О.С. та підтримане і внесене до Верховної Ради України Генеральним прокурором України Луценком Ю.В., від 15 березня 2018 року (№10/4-18316-15), і  зазначає  таке.

У супровідному листі Генерального прокурора України Луценка Ю.В. до Голови Верховної Ради України йдеться про те, що подання направляються для погодження відповідно до чинного законодавства, а також  матеріали, якими обгрунтовуються відповідні подання, додаток в 1 томі на 174 аркушах. Проте, до Верховної Ради України і, відповідно, до Комітету надійшло подання без вказаного додатку.

Водночас Генеральний прокурор України Луценко Ю.В. звернувся  до Голови Верховної Ради України з листом від 19 березня ц.р.  № 01/1-20вих-18, в якому повідомляє, що у супровідному листі до подань серед додатків зазначено матеріали, якими обгрунтовується вищевказані подання в 1 томі на 174 аркушах, який не було надано з огляду на вимоги закону щодо додержання таємниці слідства, та повідомляє, що відповідні матеріали можуть бути надані під час розгляду зазначеного питання на засіданні Комітету з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України згідно з нормами чинного законодавства.

У поданні до Верховної Ради України зазначено, що слідчими органів Служби безпеки України здійснюється досудове розслідування, а Головною військовою прокуратурою Генеральної прокуратури України – процесуальне керівництво у кримінальному провадженні № 22015000000000245 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених частиною першою статті 109 (Дії, спрямовані на насильницьку зміну чи повалення конституційного ладу або на захоплення державної влади); частиною першою статті 14 (Готування до злочину), частиною другою статті 28 (Вчинення злочину групою осіб, групою осіб за попередньою змовою, організованою групою або злочинною організацією), частиною першою статті 109; частиною першою статті 14, частиною другою статті 28, статті 112 (Посягання на життя державного чи громадського діяча); частиною першою статті 14, частиною третьою статті 258 (Терористичний акт); частиною першою статті 258-3; частиною другою статті 28, частиною першою статті 263 (Незаконне поводження зі зброєю, бойовими припасами або вибуховими речовинами) Кримінального кодексу України.

У поданні зазначено, що досудовим розслідуванням встановлено, що в період із листопада 2017 року по теперішній час Савченко Надія Вікторівна вчинила низку тяжких і особливо тяжких злочинів проти основ національної безпеки України та проти громадської безпеки. Інформація про це викладена на сторінках 5 –  9 подання.

Крім цього, в поданні йдеться про статус народного депутата України та про нормативно-правові акти, якими має керуватися народний депутат України Савченко Н.В. у своїй діяльності (стор. 2) та про створення терористичної організації «Донецька народна республіка» (стор. 3-5).

 На сторінках 9-13 викладена інформація щодо кваліфікації зазначених злочинів Савченко Н.В. відповідно до положень частини першої статті 109, частини першої статті 14, частини другої статті 28, частини першої статті 109, частини першої статті 14, частини другої статті 28, статті 112, частини першої статті 14, частини третьої статті 258, частини першої статті 258-3, частини першої статті 263, Кримінального кодексу України, а про отримані докази щодо фактів вчинення нею суспільно небезпечних діянь – на сторінках 13-16 подання.

        Відповідно до частини третьої статті 80 Конституції України, частини першої статті 27 Закону України «Про статус народного депутата України», частини першої статті 218 Регламенту Верховної Ради України  Верховна Рада України надає згоду на притягнення до кримінальної відповідальності, затримання чи арешт народного депутата України.   Згідно з частинами другою та четвертою статті 482 Кримінального процесуального кодексу України притягнення до кримінальної відповідальності народного депутата України, його затримання або обрання стосовно нього запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою чи домашнього арешту не може бути здійснено без згоди Верховної Ради України.

Порядок розгляду Верховною Радою України питань про надання згоди на притягнення до кримінальної відповідальності, затримання чи арешт народного депутата України визначений Главою 35 (статті 218-221) Регламенту Верховної Ради України.

Згідно з частиною другою статті 218 Регламенту Верховної Ради України подання про надання згоди на притягнення до кримінальної відповідальності, затримання чи арешт народного депутата України ініціюється прокурором. Подання щодо народного депутата України повинно бути підтримано і внесено до Верховної Ради України Генеральним прокурором.

Подання про надання згоди на притягнення до кримінальної відповідальності, затримання чи арешт народного депутата України повинно бути вмотивованим і достатнім, містити конкретні факти і докази, що підтверджують факт вчинення зазначеною в поданні особою суспільно небезпечного діяння, визначеного Кримінальним кодексом України (частина третя статті 218 Регламенту Верховної Ради України).

Відповідно до частини першої статті 219 Регламенту Верховної Ради України Голова Верховної Ради України пропонує народному депутату України, щодо якого внесено подання про надання згоди на притягнення до кримінальної відповідальності, затримання чи арешт, подати протягом п’яти днів письмові пояснення комітету, до предмета відання якого належать питання регламенту, і доручає зазначеному комітету надати висновок щодо подання про надання згоди на притягнення до кримінальної відповідальності, затримання чи арешт народного депутата України згідно із законом.

Згідно з частиною першою статті 220 Регламенту Верховної Ради України Комітет, якому доручено надати висновок щодо питання про надання згоди Верховною Радою України на притягнення до кримінальної відповідальності, затримання чи арешт народного депутата України, відповідно до закону визначає достатність, законність і обґрунтованість подання, законність одержання доказів, зазначених у поданні, і встановлює наявність відповідних скарг. Підготовку цього питання комітет здійснює у терміновому порядку, але в строк не більш як 20 днів.

Відповідно до частин першої та другої статті 220 Регламенту Верховної Ради України на засідання комітету запрошується особа, щодо якої внесено подання, а також бере участь Генеральний прокурор.

Комітет, згідно з частиною третьою статті 220 Регламенту Верховної Ради України, у разі необхідності може витребувати додаткові матеріали кримінального провадження, заслухати пояснення осіб за клопотанням особи, щодо якої внесено подання.

У разі відсутності достатніх доказів щодо обґрунтування подання Голова Верховної Ради України має право повернути його разом із вмотивованим висновком комітету Генеральному прокуророві  (частина четверта статті 220 Регламенту Верховної Ради України).

Головою Верховної Ради України Парубієм А.В. 15 березня  2018 року  надіслано лист № 01/03-132(53991) народному депутату України  Савченко Н.В., до якого були додані копії подань (№ 10/4-18316-15), підтриманих та внесених до Верховної Ради України Генеральним прокурором України Луценком Ю.В., та в якому запропоновано протягом п’яти днів подати письмове пояснення Комітету щодо цих подань.

За інформацією  Першого заступника Керівника Апарату Верховної Ради України - керуючого справами Боднара П.О. до Голови Верховної Ради України Парубія А.В. від 15 лютого ц.р. народний депутат України  Савченко Н.В. відмовилася отримати вищезазначений лист, про що складено відповідний акт. Водночас, на звернення Комітету від 16 березня ц.р.  № 04-31/9-114(55242) Перший заступник Керівника Апарату Верховної Ради України – керуючий справами Боднар П.О. листом від 20 березня ц.р.                          (№ 12/17-91(57308) поінформував Комітет про те, що копії подань 16 березня 2018 року отримала помічник-консультант народного депутата України Савченко Н.В. – Сапсай Т.В.

Станом на 21 березня 2018 року пояснень народного депутата України  Савченко Н.В. в Апараті Верховної Ради України не зареєстровано. 

На засідання  Комітету 22 березня 2018 року були запрошені Генеральний прокурор України Луценко Ю.В., прокурор першого відділу процесуального керівництва управління процесуального керівництва досудовим розслідуванням Банник О.С. (лист від 20.03.2018 № 04-31/9-125(57969) та народний депутат України Савченко Н.В. (лист від 20.03.2018   № 04-31/8-126(57977).

Комітет на засіданні 22 березня 2018 року розглянув подання та  заслухав інформацію Генерального прокурора України Луценка Ю.В. щодо достатності, законності і обґрунтованості подання про надання згоди на притягнення до кримінальної відповідальності народного депутата України Савченко Н.В., законності одержання доказів, зазначених у поданні, а також  заслухав пояснення народного депутата України Савченко Н.В., і зазначає таке.

Подання про надання згоди на притягнення до кримінальної відповідальності народного депутата України Савченко Н.В.  ініційоване                       прокурором першого відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання державного обвинувачення у кримінальних провадженнях слідчого відділу управління з розслідування злочинів проти основ національної безпеки України, миру, безпеки людства та міжнародного правопорядку Головної військової прокуратури Генеральної прокуратури України капітаном юстиції Банником О.С., який просить розглянути подання і надати згоду на притягнення до кримінальної відповідальності народного депутата України Савченко Надії Вікторівни, підтримане Генеральним прокурором  України Луценком Ю.В. і  15 березня 2018 року внесене на розгляд Верховної Ради України, тобто ініційовано та внесено належним суб’єктом подання.

Комітет зазначає, що вмотивованість та обґрунтованість подання має забезпечуватись переконливими аргументами, фактами та доказами, які в достатній мірі повинні підтверджувати причетність народного депутата України до скоєння суспільно-небезпечного діяння та  обгрунтовують необхідність притягнення його до кримінальної відповідальності за вчинення злочину.

Подання про вчинення народним депутатом України Савченко Н.В. суспільно небезпечних діянь, визначених  Кримінальним кодексом України, обгрунтовується шляхом зазначення певних відомостей про неї, зокрема:

- «… бажаючи сприяти діяльності терористичної організації, у невстановлений час, але не пізніше 20.11.2017, у не встановленому місці, Савченко Н.В. вступила у змову з Рубаном В.В., Захарченком О.В., Тимофєєвим О.Ю. та іншими невстановленими особами, у тому числі учасниками терористичної організації «ДНР», про вчинення дій, спрямованих на насильницьке повалення конституційного ладу та захоплення державної влади в Україні … склали поетапний план дій, необхідних для досягнення зазначеної злочинної мети, шляхом вчинення у м.Києві терористичного акту, зокрема, застосування зброї, вчинення вибухів та інших дій, які б створювали небезпеку для життя і здоров’я людей …, а також посягання на життя державних та громадських діячів…» (стор. 6 подання);

-  «… Савченко Н.В., Рубан В.В. та зазначені вище їх співучасники, вирішили вчинити терористичний акт за попередньою змовою групою осіб – застосувати зброю, вчинити вибухи та інші дії, які створять небезпеку для життя і здоров’я людини, заподіють значну майнову шкоду та призведуть до інших тяжких наслідків… продовжуючи свої протиправні дії, з метою підшукування необхідних знарядь для їх вчинення, у період з 20.11.2017 по 23.11.2017 … Савченко Н.В. та Рубан В.В., діючи за попередньою змовою групою осіб із Захарченком О.В. і Тимофєєвим О.Ю., за невстановлених обставин без передбаченого законом дозволу придбали вогнепальну зброю, бойові припаси, вибухові речовини і пристрої …» (стор. 7 подання);

- «Придбавши … вогнепальну зброю, бойові припаси, вибухові речовини і пристрої, які було поміщено до автомобіля «Mercedes-Benz Sprinter» … Савченко Н.В. та Рубан В.В., який безпосередньо керував вказаним автомобілем, 23.11.2017 без передбаченого законом дозволу перевезли їх до так званої «сірої зони», в місто поряд  із залізничною станцією «Майорське» (м. Горлівка Донецької області)» (стор. 7-8 подання);

- «… Савченко Н.В. та Рубан В.В. без передбаченого  законом дозволу передали вказану вогнепальну зброю, бойові припаси, вибухові речовини і пристрої, які знаходилися у автомобілі «Mercedes-Benz Sprinter»…,  Березню Г.П. … з метою тимчасового переховування вказаних знарядь…» (стор. 8 подання);

-  «У подальшому, Савченко Н.В. та Рубан В.В., перебуваючи: 23.11.2017 у квартирі № 1 за адресою: Донецька обл., … - у службовому кабінеті військової частини А 0553 за адресою: м.Хмельницький, … на території полігону військової частини А 0553 і в апартаментах тимчасового проживання за адресою: м.Хмельницький, … - в офісному приміщені за адресою м.Київ, Музейний провулок, буд.2б, продовжуючи підготовку до вчинення зазначених тяжких та особливо тяжких злочинів проти основ національної безпеки України та громадської безпеки, діючи за попередньою змовою групою осіб, з наведеними вище мотивами та метою, складали та узгоджували план, етапи і сценарії виконання злочинних дій кожним із співучасників для досягнення спільного умислу, розподіляли ролі, визначали кількість та види необхідної зброї, бойових припасів, вибухових речовин і пристроїв, найбільш ефективні час, місце і спосіб їх застосування, у тому числі шляхом вивчення маршруту державного чи громадського діяча … на Савченко Н.В. було покладено функції як організатора, так і безпосереднього виконавця посягання на життя … державних і громадських діячів … Савченко Н.В. та  Рубан В.В. … узгодили необхідність придбання додаткового озброєння»  (стор. 8 подання);

- «… Рубан В.В., діючи умисно за попередньою змовою групою осіб із Савченко Н.В. … у період із 06.03.2018 по 08.03.2018, перебуваючи на тимчасово окупованій території … придбали вогнепальну зброю, бойові припаси, вибухові речовини і пристрої … перевіз їх за допомогою вказаного автомобіля до контрольного пункту в’їзду-виїзду «Майорське»…» (стор.8-9 подання).

У поданні про надання згоди Верховною Радою України на притягнення народного депутата України Савченко Н.В.  до кримінальної відповідальності наголошується, що: «факти вчинення народним депутатом України Савченко Н.В. зазначених суспільно-небезпечних діянь, передбачених Кримінальним кодексом України, підтверджується наведеними вище конкретними фактами, а також отриманими в результаті досудового розслідування наступними доказами»:

- показаннями свідка Березня Г.П.,

- показаннями свідка Захарченкова О.В.,

- показаннями свідка Кота В.В.,

- показаннями свідка Ляща С.В.,

- протоколами огляду від 12.03.2018 1) змісту оптичного диску DVD-R від 01.03.2017 цілком таємно (розсекречено), який є додатком до протоколу за результатами проведення негласних слідчих (розшукових дій); 2) оптичного диску від 04.12.2017, який є додатком до протоколу НСРД від 05.12.2017; 3) оптичного диску від 04.12.2017, який є додатком до протоколу НСРД від 05.12.2017,

- висновком судової експертизи відеозапису від 14.03.2018 № 27/4,

- протоколом огляду від 24.11.2017 автомобіля «Mercedes-Benz Sprinter»,

- речовими доказами – вогнепальна зброя, бойові припаси, вибухові речовини та вибухові пристрої, які вилучені 24.11.2017 в ході огляду автомобіля «Mercedes-Benz Sprinter»,

- висновком комплексної судової вибухово-технічної, балістичної експертизи та експертизи від 14.02.2018 № 286-28/6,

- протокол обшуку від 08.03.2018 автомобіля «Mercedes-Benz Sprinter»,

- речовими доказами - вогнепальна зброя, бойові припаси, вибухові речовини та вибухові пристрої, які вилучені 08.03.2018 на КПВВ «Майорська»,

- речовим доказом – мобільний телефон «BlackBerry», виявлений в ході огляду 24.11.2017 автомобіля «Mercedes-Benz Sprinter»,

-  висновком судової молекулярно-генетичної експертизи від 18.12.2017 № 8-895, відповідно до якого на телефоні марки «BlackBerry» виявлені біологічні зразки, які належать особі жіночої статі, що дає підстави припускати належність цього телефону Савченко Н.В.,

- протоколом огляду кабінету командира військової частини  А0553 (м.Хмельницький) від 03.12.2017,

- речовим доказом – аркуш паперу з відтиском намальованої схеми сесійної зали Верховної Ради України, який вилучений у ході огляду 03.12.2017 кабінету командира військової частини  А0553 (м.Хмельницький),

- висновком технічної експертизи документів від 02.02.2018 № 706/1,

- протоколами огляду Інтернет ресурсу «Youtube», в ході яких виявлено відеозаписи інтерв’ю Савченко Н.В.,

- документами – листом Державної прикордонної служби України від 20.03.2017.

Враховуючи викладене, Комітет дійшов висновку, що подання «Про надання згоди на притягнення до кримінальної відповідальності народного депутата України Савченко Надії Вікторівни», підтримане та внесене до Верховної Ради України Генеральним прокурором України Луценком Ю.В. від 15 березня 2018 року (№10/4-18316-15), є законним, оскільки ініційовано і подано належним суб’єктом подання, а також достатнім і  обґрунтованим.

Комітет ухвалив висновок щодо подання «Про надання згоди на притягнення до кримінальної відповідальності народного депутата України Савченко Надії Вікторівни», підтриманого та внесеного до Верховної Ради України Генеральним прокурором України Луценком Ю.В., від 15 березня 2018 року (№10/4-18316-15) і прийняв рішення направити Голові Верховної Ради України висновок Комітету та  зазначене подання.

 

 

 

Перший заступник

голови Комітету                                                     П.В.ПИНЗЕНИК

 


Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Рішення Комітету”

18 березня 2024 10:40
22 лютого 2024 09:56
22 січня 2024 11:37
22 січня 2024 11:37
08 січня 2024 11:53
08 січня 2024 11:11
08 січня 2024 11:08
18 грудня 2023 10:31
06 грудня 2023 11:04
06 грудня 2023 10:58