Повідомлення

Перейти до розділу
09 жовтня 10:58
6 жовтня 2017 року відбулося засідання Комітету з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України докладніше
05 жовтня 15:27
4 жовтня 2017 року відбулося засідання Комітету з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України докладніше
21 вересня 12:24
20 вересня 2017 року відбулося засідання Комітету з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України докладніше
13 жовтня 13:31
Висновок на поправки до Регламенту Верховної Ради України (Прийнято Венеціанською комісією на її 112-му пленарному засіданні у м. Венеції, 6-7 жовтня 2017 року) Висновок на поправки до Регламенту Верховної Ради України прийнятий Венеціанською комісією на її 112-му пленарному засіданні докладніше
09 жовтня 13:25
Про поїздку першого заступника голови Комітету Пинзеника П.В. у Венецію для прийняття участі у роботі 112 –го пленарного засідання Венеціанської Комісії 6-7 жовтня 2017 року Перший заступник голови Комітету з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України Павло Васильович Пинзеник взяв участь у роботі 112 –го пленарного засідання Венеціанської Комісії. докладніше
12 вересня 16:36
Зустріч першого заступника голови Комітету Пинзеника П.В. та народного депутата України - члена Комітету з питань правової політики та правосуддя Черненка О.М. з експертами Венеціанської комісії Ради Європи: Alain Delcamp, Hanna Suchocka, Serguei Kouznetsov. 12 вересня 2017 року у Комітеті з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України за адресою Банкова 6/8 відбулася зустріч першого заступника голови Комітету Пинзеника П.В. та народного депутата України - члена Комітету з питань правової політики та правосуддя Черненка О.М. з експертами Венеціанської комісії Ради Європи: Alain Delcamp, Hanna Suchocka, Serguei Kouznetsov. докладніше
14 липня 16:20
КАЛЕНДАРНИЙ ПЛАН проведення сьомої сесії Верховної Ради України восьмого скликання докладніше
21 червня 14:04
Про відрядження народних депутатів України – членів Комітету до Європейської Комісії «За демократію через право» (Венеціанської Комісії) З 14 по 17 червня 2017 року члени Комітету з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України взяли участь у засіданні Венеціанської комісії та в обговоренні з експертами Венеціанської Комісії попередніх висновків до проекту Закону України «Про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України (реєстр. № 5522) докладніше
25 вересня 2017, 11:35

Рішення Комітету про листи першого заступника Керівника Апарату Верховної Ради України – керуючого справами Керівника Апарату Верховної Ради України Боднара П.О. від 15 травня 2017 року № 15/11-816 (113793) та від 28 серпня 2017 року№ 15/11-1236 (195462)

КОМІТЕТ З ПИТАНЬ РЕГЛАМЕНТУ ТА ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ

                                                                 

                                                                                    

РІШЕННЯ

 

 

про листи першого заступника Керівника Апарату Верховної Ради України – керуючого справами Керівника Апарату Верховної Ради України Боднара П.О. від 15 травня 2017 року № 15/11-816 (113793) та від 28 серпня 2017 року№ 15/11-1236 (195462)

 

                                                                                 Протокол № 93

                                                                                 від 20 вересня 2017 року

 

Розглянувши листи першого заступника Керівника Апарату Верховної Ради України – керуючого справами Боднара П.О. від 15.05.2017 № 15/11-816 (113793) та від 28.08.2017 № 15/11-1236 (195462) щодо проекту Порядку надання жилих приміщень для тимчасового проживання та користування ними, інформацію Комітету із зазначеного питання, керуючись положеннями пункту 6 статті 13 Закону України «Про комітети Верховної Ради України», абзацу одинадцятого пункту 21 додатку до Постанови Верховної Ради України «Про перелік, кількісний склад і предмети відання комітетів Верховної Ради України восьмого скликання» від 04.12.2014 № 22-VIII, Комітет в и р і ш и в:

 

1. Інформацію про листи першого заступника Керівника Апарату – керуючого справами Боднара П.О. від 15 травня 2017 року № 15/11-816 (113793) та від 28 серпня 2017 року№ 15/11-1236 (195462) взяти до відома.

 

2. Погодитися з пропозицією Управління справами Апарату Верховної Ради України затвердити розпорядженням першого заступника Керівника Апарату Верховної Ради України – керуючого справами Порядок надання жилих приміщень для тимчасового проживання та користування ними в редакції, надісланій згідно з листом Управління справами Апарату Верховної Ради України від 28.08.2017 № 15/11-1236 (195462) із урахуванням зауважень, зазначених в інформації Комітету.

 

3. Інформацію та рішення Комітету надіслати Управлінню справами Апарату Верховної Ради України для організації виконання та врахування в роботі.

 

4. Управлінню справами Апарату Верховної Ради України надіслати  Комітету в порядку інформування Порядок надання жилих приміщень для тимчасового проживання та користування ними після його затвердження розпорядженням першого заступника Керівника Апарату Верховної Ради України – керуючого справами.

 

Перший заступник

голови Комітету                                                         П.В.ПИНЗЕНИК

 

 

 

 

І Н Ф О Р М А Ц І Я

 

про листи першого заступника Керівника Апарату Верховної Ради України – керуючого справами Керівника Апарату Верховної Ради України Боднара П.О. від 15 травня 2017 року № 15/11-816 (113793) та від 28 серпня 2017 року№ 15/11-1236 (195462)

 

Комітет на засіданні 20 вересня 2017 року (протокол № 93) розглянув листи першого заступника Керівника Апарату Верховної Ради України – керуючого справами Боднара П.О. (від 15 травня 2017 року № 15/11-816 (113793) та від 28 серпня 2017 року№ 15/11-1236 (195462) щодо проекту Порядку надання жилих приміщень для тимчасового проживання та користування ними (далі – проект Порядку).

Розробити проект Порядку було рекомендовано Управлінню справами Апарату Верховної Ради України для вирішення питання використання службових квартир, які надавалися народним депутатам України попередніх скликань на умовах тимчасового користування, та які за рішеннями судів вивільнено (за наслідками розгляду питання про звіт Управління справами Апарату Верховної Ради України про використання коштів, передбачених Законом України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» на засіданні Комітету 12 квітня 2017 року). При цьому Комітет звернув увагу, що при розробленні вказаного порядку необхідно враховувати статус такого житла, а також положення Житлового кодексу УРСР, Закону України «Про державну службу», інших законів, якими передбачено надання в тимчасове користування службового житла.

Згідно з листом Управління справами Апарату Верховної Ради України від 15.05.2017 № 15/11-816 (113793) до Комітету для опрацювання надійшов проект Порядку надання жилих приміщень для тимчасового проживання та користування ними.

Про необхідність розроблення такого проекту Порядку Комітет звернув увагу на наступне.

За останньою інформацією, наданою згідно з листом Управління справами Апарату Верховної Ради України від 10.04.2017 № 15/11-704 (86086) станом на 7 квітня 2017 року у житловому будинку по вулиці Срібнокільській, 24 вивільнено 9 (дев’ять) квартир: №№ 323, 341, 349, 358, 359, 361, 362, 363, 366. Усі ці квартири відповідно до Постанови Верховної Ради України «Про деякі питання управління державним майном, що забезпечує діяльність Верховної Ради України» від 21.10.2009 № 1652-VІ були включені до числа службових та надавалися народним депутатам України попередніх скликань на строк їх повноважень (відповідно до положень статті 35 Закону України «Про статус народного депутата України» в редакції Закону України від 22.03.2001 № 2328-ІІІ).

Із внесенням змін до статті 35 Закону України «Про статус народного депутата України» згідно із Законом України від 03.06.2014 № 1301-VII надання службового житла народним депутатам України не передбачено.

Витрати на утримання вивільнених службових квартир (сплату комунальних послуг) здійснює балансоутримувач цього житла – Управління житловими будинками Управління справами Апарату Верховної Ради України (це при тому, що вже протягом двох років у видатках Державного бюджету України розпоряднику бюджетних коштів – Апарату Верховної Ради України не передбачено фінансову підтримку для вказаного управління). Такі витрати за  приблизними розрахунками Управління житловими будинками складають 110 тис. грн. на рік.

Таким чином використання цього житла (службових квартир) дасть змогу мінімізувати витрати на його утримання та частково вирішити питання проживання працівників Апарату Верховної Ради України, які не забезпечені житлом в місті Києві.

Водночас, за результатами опрацювання проекту Порядку Комітетом було направлено лист Управлінню справами Апарату Верховної Ради України (від 24.07.2017 № 04-31/9-572 (174046), у якому висловлені окремі зауваження до положень проекту Порядку та зазначалося про необхідність його доопрацювання (до початку роботи сьомої сесії Верховної Ради України поточного скликання). 

Згідно з листом першого заступника Керівника Апарату Верховної Ради України – керуючого справами Боднара П.О. від 28.08.2017 № 15/11-1236 (195462) до Комітету надійшов доопрацьований проект Порядку з урахуванням зауважень Комітету.

Комітет зазначив, що положеннями Глави 4-1 Житлового кодексу Української РСР передбачено надання жилих приміщень з фондів житла для тимчасового проживання. Такі фонди формуються відповідно до встановленого Кабінетом Міністрів України порядку (зокрема, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 31.03.2004 № 422). У свою чергу згідно з частиною першою статті 54 Закону України «Про державну службу» державному службовцю у випадках і порядку, визначених Кабінетом Міністрів України, може надаватися службове житло.

Жилі приміщення (квартири), які пропонується надавати у тимчасове користування відповідно до розробленого проекту Порядку є службовими квартирами (не належать до фонду житла для тимчасового проживання). Водночас, зважаючи на правовий режим майна, що забезпечує діяльність Верховної Ради України, визначений Законом України від 13.12.1996 № 594/96-ВР, службові квартири можуть використовуватися у тому числі шляхом їх надання у тимчасове користування (на умовах договору найму). При цьому Управління справами Апарату Верховної Ради України відповідно до покладених на нього завдань виконує функцію щодо ведення обліку об’єктів державної власності, що перебувають в управлінні Апарату Верховної Ради України, здійснює контроль за ефективним використанням та збереженням таких об’єктів.

У першу чергу, проектом Порядку передбачено, що надання вивільнених службових квартир буде здійснюватися лише для тимчасового проживання особам, що матимуть таке право. Такі жилі приміщення не будуть надаватися у порядку надання житла в постійне користування або ж у порядку надання службового житла. Таку норму можна обґрунтувати тим, що кількість такого житла є незначною, і надання його у постійне користування чи в порядку надання службового житла забезпечить житлом невелику, у порівнянні з потребою, кількість осіб, що працюють в Апараті Верховної Ради України та потребують поліпшення житлових умов. Крім того, останніми роками будівництво нового житла Управлінням справами Апарату Верховної Ради України не здійснюється.

Тому дія вказаного Порядку має поширюватися на працівників Апарату Верховної Ради України. Кількісний склад даної категорії працівників  встановлено Постановою Верховної Ради України «Про структуру Апарату Верховної Ради України» від 20.04.2000 № 1678-III (зі змінами та доповненнями).

В обґрунтування визначення саме такого кола осіб, на яких має розповсюджуватись дія даного Порядку наведено той аргумент, що Законом України «Про державну службу», як вже зазначалося вище, передбачено можливість надання державним службовцям службового житла. Крім того підпунктом 5 пункту 10 розділу ІІ Положення про Апарат Верховної Ради України передбачено, що у сфері фінансового та матеріально-технічного забезпечення діяльності Верховної Ради України Апарат Верховної Ради України (через Управління справами) забезпечує в установленому порядку належні житлові умови народним депутатам України, працівникам Апарату Верховної Ради України.

У пункті 3 проекту Порядку серед умов, за яких працівник має право на отримання жилого приміщення у тимчасове користування, передбачено умову щодо роботи такого працівника протягом 10 років на державній службі в Апараті Верховної Ради України.

Крім того, такий працівник повинен мати у складі сім’ї двох або більше дітей, які на момент виникнення права на отримання жилого приміщення у тимчасове користування є неповнолітніми. 

Проектом Порядку (пункт 4) запропоновано, що жилі приміщення для тимчасового проживання надаються у вигляді окремої квартири в межах 13,65 кв. метра жилої площі на одну особу, але не менше рівня середньої забезпеченості громадян жилою площею в місті Києві, тобто 9 кв. метрів на одну особу.

Для того, щоб скористатися правом на отримання жилого приміщення у тимчасове користування, працівник Апарату Верхової Ради України має надати інформацію з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про відсутність житла не лише щодо себе, а й щодо кожного члена сім’ї такого працівника, та не лише в місті Києві, а і в населених пунктах розташованих на відстані 15 км від меж міста Києва (абзац 8 пункту 7).

Водночас проектом Порядку передбачено повторне подання окремих документів для продовження дії договору найму, що безпосередньо впливають на право тимчасового користування жилим приміщенням. Але зі змісту пункту 12 проекту Порядку (в якому про це зазначається) не зрозуміло, яку саме довідку необхідно поновити для продовження дії договору найму (оскільки в пункті 7 проекту Порядку серед документів йдеться про довідку з місця проживання про склад сім’ї та про довідку з місця роботи). У даному випадку у пункті 12 варто зробити посилання на конкретні абзаци пункту 7.

Крім того, відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» передбачається ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, тому саме таку термінологію варто використати в проекті Порядку, натомість в окремих його положеннях (пункт 7) використовується словосполучення Державний реєстр прав власності на нерухоме майно.

Також у пункті 7 проекту Порядку серед документів, які додаються до заяви зазначається «свідоцтво про народження неповнолітніх дітей». У даному випадку слово «неповнолітніх» можна виключити, адже само по собі свідоцтво про народження дитини свідчить про її вік. 

Оскільки окремими положеннями проекту Порядку передбачено участь об’єднаного профспілкового комітету Апарату Верховної Ради України у питаннях надання в тимчасове користування житла (пункт 8 проекту Порядку передбачає спільне рішення адміністрації Управління справами Апарату Верховної Ради України та об’єднаного профспілкового комітету Апарату Верховної Ради України, що приймається на черговому засіданні відповідно до рекомендацій житлової комісії об’єднаного профспілкового комітету Апарату Верховної Ради України; пункт 13 передбачає погодження з об’єднаним профспілковим комітетом працівників Апарату Верховної Ради України питання розірвання договору найму та виселення працівника та членів його сім’ї з жилого приміщення для тимчасового проживання), то відповідно доопрацьований проект Порядку, як зазначено у листі Управління справами Апарату Верховної Ради України (від 28.08.2017 № 15/11-1236 (195462) погоджений з об’єднаним профспілковим комітетом Апарату Верховної Ради України.

 

 

Перший заступник

голови Комітету                                                            П.В.ПИНЗЕНИК