КОМІТЕТ З ПИТАНЬ РЕГЛАМЕНТУ ТА ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ

 

РІШЕННЯ

 

про розгляд  листа народного депутата України Івченка В.Є. до Голови Верховної Ради України про розгляд та надання експертного висновку на дотримання вимог Регламенту Верховної Ради України при підготовці у Комітеті  Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин доопрацьованого до другого читання проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування з управління земельними ресурсами та посилення державного контролю за використанням і охороною земель» (реєстр. № 4355 від  31.03.2016 р.) в порядку аналізу практики застосування положень Регламенту Верховної Ради України  при підготовці законопроектів до другого читання

 

Протокол № 70

від 18 січня 2017 р.

 

Розглянувши на виконання доручення Голови Верховної Ради України Парубія А.В. лист народного депутата України Івченка В.Є. № 214-1/1-297 (212330) до Голови Верховної Ради України про надання  доручення Комітету Верховної Ради України з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України розглянути та надати експертний висновок на відповідність дотримання закону,  Регламенту Верховної Ради України та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування з управління земельними ресурсами та посилення державного контролю за використанням і охороною земель» (реєстр. № 4355), доопрацьованого до другого читання Комітетом Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин,  керуючись статтею 24 Закону України «Про комітети Верховної Ради України»,  Комітет в и р і ш и в:

 

1)  Інформацію про розгляд листа народного депутата України Івченка В.Є. до Голови Верховної Ради України про розгляд та надання експертного висновку на дотримання вимог Регламенту Верховної Ради України при підготовці у Комітеті  Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин доопрацьованого до другого читання проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування з управління земельними ресурсами та посилення державного контролю за використанням і охороною земель» (реєстр. № 4355 від  31.03.2016 р.) в порядку аналізу практики застосування положень Регламенту Верховної Ради України  при підготовці законопроектів до другого читання (далі – Інформація),  взяти до відома (додається).

2) Рекомендувати комітетам Верховної Ради України при підготовці законопроектів до другого читання дотримуватись вимог Регламенту Верховної Ради України щодо строків подання пропозицій і поправок до законопроекту, який готується до другого читання, змісту порівняльної таблиці, а також підготовки і подання додаткової порівняльної таблиці, у разі, якщо з тих чи інших причин не всі пропозиції, поправки включені до основної порівняльної таблиці (частина перша статті 116, частини перша, друга статті 119),  не включені до порівняльної таблиці чи відхилені у разі включення пропозицій і поправок, які подано з порушенням вимог частини першої статті 116 Регламенту Верховної Ради України, тобто включені пропозиції, які не були при розгляді законопроекту в першому читанні.

Крім того, необхідно дотримуватись положень частини п’ятої статті 44 Закону України «Про комітети Верховної Ради України», згідно з якою прийняті комітетом акти можуть бути переглянуті, якщо за це проголосує більшість від затвердженого Верховною Радою України складу членів комітету, адже, непоодинокі випадки, коли комітетами до змісту порівняльної таблиці законопроекту, підготовленого до другого читання, вносяться суттєві зміни, які декілька раз розглядаються та приймаються на засіданнях комітету, не змінюючи попередні рішення комітету та не проголосувавши за них.

3) Рішення та Інформацію Комітету направити Голові Верховної Ради України, Комітету Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин та народному депутату України Івченку В.Є.

 

 

Перший заступник

Голови Комітету                                                        П.В.ПИНЗЕНИК

 

 

 

 

                                                    ІНФОРМАЦІЯ

 

про розгляд  листа народного депутата України Івченка В.Є. до Голови Верховної Ради України про розгляд та надання експертного висновку на дотримання вимог Регламенту Верховної Ради України при підготовці у Комітеті  Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин доопрацьованого до другого читання проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування з управління земельними ресурсами та посилення державного контролю за використанням і охороною земель» (реєстр. № 4355 від  31.03.2016 р.), в порядку аналізу практики застосування положень Регламенту Верховної Ради України  при підготовці законопроектів до другого читання

 

            На виконання доручення Голови Верховної Ради України Парубія А.В. від  9 вересня 2016 року, Комітет на засіданні 18 січня 2017 року (протокол № 70)  розглянув лист народного депутата України Івченка В.Є. № 214-1/1-297 (212330), в якому він звернувся до Голови Верховної Ради України з проханням «надати  доручення Комітету Верховної Ради України з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України «розглянути та надати експертний висновок на відповідність дотримання закону, Закону України «Про Регламент Верховної Ради України» та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів доопрацьованого до другого читання Комітетом Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування з управління земельними ресурсами та посилення державного контролю за використанням і охороною земель» реєстр. № 4355 від  31.03.2016 р.».

            У своєму листі народний депутат України Івченко В.Є.  звертає  увагу на низку порушень законів України, Регламенту Верховної Ради України та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів під час підготовки до другого читання доопрацьованого проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування з управління земельними ресурсами та посилення державного контролю за використанням і охороною земель» (реєстр. № 4355),                  а також порівняльної таблиці, а саме:

-       враховано пропозиції та поправки до 3 законів України та 20 статей, частин, пунктів і речень, що не були предметом розгляду під час підготовки законопроекту до першого читання; при цьому 29 народним депутатам України було відмовлено у розгляді пропозицій у зв’язку з невідповідністю вимогам частини першої статті 116 Регламенту Верховної Ради України, згідно з якою  пропозиції та поправки до законопроекту, який готується до другого читання, можуть вноситись лише до того тексту законопроекту (статей, їх частин, пунктів, речень), який прийнятий Верховною Радою України за основу. Такі пропозиції та поправки вносяться в 14-денний строк після дня прийняття законопроекту за основу;

-       з порушенням строку внесення пропозицій та поправок до законопроекту внесено нову поправку № 668;

-       виправлено 18 поправок з «відхилено» на «враховано», «враховано частково», «враховано редакційно» у порівнянні з порівняльною таблицею до законопроекту, підготовленого до другого читання станом на 07.07.2016 року.

Комітет з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України зазначив, що згідно з пунктом 2 частини першої статті 49 Закону України «Про комітети Верховної Ради України», комітетами за результатами розгляду питань на засіданнях комітетів приймаються висновки – у випадках, передбачених законом чи Регламентом Верховної Ради України.

Регламент Верховної Ради України, зокрема, частина четверта статті 93, містить положення про те, що комітет, до предмета відання якого належать питання регламенту,  за дорученням Верховної Ради України, Голови Верховної Ради України, за зверненням головного комітету, голови або першого заступника голови головного комітету чи з власної ініціативи, розглядає законопроект, проект іншого акта та готує експертний висновок на відповідність його оформлення та реєстрації вимогам закону, Регламенту Верховної Ради України та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, який додається до висновку головного комітету.

Отже, комітет, до предмета відання якого належать питання регламенту, готує експертний висновок на стадії попереднього розгляду законопроектів, проектів інших актів у комітетах, тобто,  при підготовці законопроекту до першого читання. Ані Закон України «Про комітети Верховної Ради України», ані Регламент Верховної Ради України не передбачають  ухвалення висновку  комітету, до предмета відання якого належать питання регламенту, на підготовлений головним комітетом законопроект до другого читання.

Тому Комітет з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України, відповідно до статті 24 Закону України «Про комітети Верховної Ради України», може розглянути порушене у листі народного депутата України Івченка В.Є. питання в порядку аналізу практики застосування норм Регламенту Верховної Ради України при підготовці Комітетом з питань аграрної політики та земельних відносин законопроекту до другого читання.

Комітет з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України 30 вересня 2016 року звернувся з листом до заступника голови Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин Заболотного Г.М. з проханням надати інформацію щодо підготовки законопроекту (реєстр. № 4355) до розгляду в другому читанні, а саме щодо порушень, зазначених у листі народного депутата України  Івченка  В.Є., і у відповідь було отримано  лист  заступника Голови Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин Бакуменка О.Б. від 17 жовтня 2016 року № 04-11/9- 1374 (244071) із 6-ма додатками.

Опрацювавши запитувані матеріали – копію порівняльної таблиці до законопроекту № 4355 (друге читання), прийнятої на засіданні Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин від 07.07.2016 року (додаток 1), копію листа Головного юридичного управління Апарату Верховної Ради України від 21.07.2016 (додаток 2), копії листів голови підкомітету з питань земельних відносин - народного депутата України Кулініча О.І. від 18 серпня та 23 серпня 2016 року (додаток 3), витяг з протоколу засідання Комітету  № 41 від 6 вересня 2016 року (додаток 4), копію пропозицій і поправок до порівняльної таблиці до законопроекту № 4355, поданих народними депутатами України Люшняком М.В., Івченком В.Є., Нестеренком В.Г. (додаток 5), копію протоколу  засідання Комітету № 42 від 7 – 8 вересня 2016 року (із додатками – копією рішення Комітету та окремою думкою народного депутата України Івченка В.Є.) (додаток 6), а також стенограми засідань Комітету від 6, 7, 8 вересня 2016 року, Комітет  з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України зазначив таке.

Проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування з управління земельними ресурсами та посилення державного контролю за використанням і охороною земель» внесений народними депутатами України Кулінічем О.І., Лунченком В.В., Федоруком М.Т. та іншими (разом – 46 підписів) (реєстр. № 4355 від 31.03.2016). Головним з підготовки і попереднього розгляду законопроекту, відповідно до предмета відання комітетів, було визначено Комітет Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин.

У зазначеному  законопроекті пропонується  внести зміни до низки статей  Земельного кодексу України, Кодексу України про адміністративні правопорушення,  Лісового  кодексу  України, до законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про місцеві державні адміністрації», «Про фермерське господарство», «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)», «Про оренду землі», «Про оцінку земель», «Про державний контроль за використанням та охороною земель», «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про охорону земель», «Про землеустрій», до розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності» (Відомості Верховної Ради, 2013 р., № 36, ст. 472), до розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності» (Відомості Верховної Ради України, 2012 р., № 8, ст. 61), до Закону  України «Про відчуження земельних ділянок, інших об'єктів нерухомого майна, що на них розміщені, які перебувають у приватній власності, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності», до частини  першої статті 12 Закону України «Про особисте селянське господарство», до пункту 41 Переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності, затвердженого Законом України «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності», до  частини третьої статті 14 Закону України «Про меліорацію земель», до частини першої  статті 5 Закону України «Про судовий збір», до  абзацу другого частини другої статті 19 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Загалом, у законопроекті пропонувалось внести зміни до трьох кодексів України та 18 законів України.

Відповідно до положень частини третьої статті 93 Регламенту Верховної Ради України, головний комітет не пізніш як у тридцятиденний строк попередньо розглядає законопроект і ухвалює висновок щодо доцільності включення його до порядку денного сесії Верховної Ради України.

Перше читання законопроекту включає обговорення основних принципів, положень, критеріїв, структури законопроекту та прийняття його за основу (пункт 1 частини другої статті 102 Регламенту Верховної Ради України).

Як вбачається із висновку Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин, розміщеного на офіційному веб-сайті Верховної Ради України, Комітет на своєму засіданні 12 квітня 2016 року розглянув проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування з управління земельними ресурсами та посилення державного контролю за використанням і охороною земель (реєстр. № 4355), і прийняв рішення  рекомендувати Верховній Раді України прийняти його за основу.

Верховною Радою України 19 квітня 2016 року зазначений законопроект прийнято за основу з дорученням Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин доопрацювати цей законопроект з урахуванням зауважень і пропозицій суб’єктів права законодавчої ініціативи та внести його на розгляд Верховної Ради України у другому читанні (Постанова Верховної Ради України від 19 квітня 2016 року № 1115-VIII), що відповідає положенням пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України про те, що за наслідками розгляду законопроекту в першому читанні Верховна Рада України може прийняти рішення про прийняття законопроекту за основу з дорученням головному комітету підготувати його до другого читання.

Комітет з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України зазначив, що згідно з вимогами частини другої  статті 103, частини другої                  статті 117 Регламенту Верховної Ради України, порівняльна таблиця до законопроекту при підготовці до другого читання, направляється для експертизи та редакційного опрацювання у відповідні структурні підрозділи Апарату Верховної Ради України. Законопроект, підготовлений до другого читання,  має бути завізований головою головного комітету, керівником секретаріату цього комітету, керівниками юридичного і редакційного підрозділів Апарату Верховної Ради України. Якщо законопроект завізований із зауваженнями, вони додаються до супровідних документів, які надаються народним депутатам України разом із законопроектом.

Комітет з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України зауважив, що Головне юридичне управління Апарату Верховної Ради України у висновках  від 21 липня та 12 жовтня  2016 року звернуло увагу на те, що до порівняльної таблиці до законопроекту (реєстр. № 4355), який готується до другого читання, включено положення, які не були предметом розгляду Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин в першому читанні, що суперечить вимогам частини першої статті 116 Регламенту Верховної Ради України, але, висловило зауваження, що «ці положення необхідні для завершення відповідних механізмів законодавчого регулювання».

Комітет з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України зазначив, що при  підготовці законопроекту  до другого читання мають бути дотримані положення статей 116 – 118 Регламенту Верховної Ради України, а саме:

-       пропозиції та поправки до законопроекту, який готується до другого читання, можуть вноситися лише до того тексту законопроекту (статей, їх частин, пунктів, рішень), який прийнятий Верховною Радою України за основу. Такі пропозиції та поправки вносяться в 14-денний строк після дня прийняття законопроекту за основу. До повторного другого читання законопроекту  пропозиція та поправки вносяться в 10-денний строк після дня попереднього другого читання і лише до тих статей, їх частин, пунктів, речень законопроекту, що не були прийняті в другому читанні  (частина перша статті 116 Регламенту Верховної Ради України);

-       законопроект, підготовлений до другого чи повторного другого читання, має бути завізований  головою головного комітету, керівником секретаріату цього комітету, керівниками юридичного і редакційного підрозділів Апарату Верховної Ради України. Якщо законопроект завізований із зауваженнями, вони додаються до супровідних документів, які надаються народним депутатам України разом із законопроектом (частина друга статті 117 Регламенту Верховної Ради України);

-       законопроект, підготовлений до другого читання, подається у вигляді порівняльної таблиці, яка має містити:

1)  текст законопроекту, прийнятого за основу;

2)  усі внесені та не відкликані пропозиції (можливо, із стислим обгрунтуванням), поправки, що мають суцільну нумерацію і розміщуються на рівні з відповідними статтями законопроекту, із зазначенням ініціаторів їх внесення – суб’єктів права законодавчої ініціативи;

3)  висновок головного комітету щодо внесених пропозицій, поправок;

4)  остаточну редакцію статей законопроекту, що пропонуються головним комітетом для прийняття в другому читанні.

Якщо з тих чи інших причин не всі пропозиції, поправки включені до порівняльної таблиці, головним комітетом готується і подається додаткова порівняльна таблиця (частини перша, друга статті 118 Регламенту Верховної Ради України).

Згідно з листом Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин та копією порівняльної таблиці до законопроекту (реєстр. № 4355),  до засідання цього Комітету 7 липня 2016 року порівняльна таблиця до законопроекту містила 667 поправок  (із урахуванням поправок, які не відповідають вимогам частини першої статті 116 Регламенту Верховної Ради України).

На засіданні вищезазначеного Комітету 7 липня 2016 року, під час обговорення порівняльної таблиці, членами Комітету було внесено три уточнюючі поправки до порівняльної таблиці (спірна поправка № 668, поправки 669, 670),  які за результатами голосування були враховані. Таким чином,  на цьому засіданні Комітету було прийнято рішення рекомендувати Верховній Раді України прийняти законопроект (реєстр. № 4355) у другому читанні та в цілому як закон, із врахуванням висловлених на засіданні Комітету поправок  (668, 669, 670).

В той же час, 18 серпня 2016 року голова підкомітету з питань земельних відносин Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин Кулініч О.І. направив  до  заступника голови цього Комітету Бакуменка О.Б. (додаток 3) редакцію змін  та доповнень до порівняльної таблиці, а 23 серпня 2016 року - додаткову текстову версію пропозицій.

Як вбачається із витягу з протоколу засідання Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин від 6 вересня 2016 року (додаток 4), із стенограми цього засідання, головуючий на засіданні Комітету заступник Голови Комітету Бакуменко О.Б. поінформував, що вищезазначені пропозиції носять техніко-юридичний характер і не змінюють по суті концепцію законопроекту. Ці пропозиції були сформовані у вигляді додаткової поправки № 671, якою вносились зміни до 3-х кодексів та 3-х законів України.

          У листі заступник голови Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин Бакуменко О.Б., стосовно питання включення до порівняльної таблиці законопроекту (реєстр. № 4355), підготовленого на друге читання, пропозицій та поправок, які внесено з порушенням вимог частини першої статті 116 Регламенту Верховної Ради України, зазначає, що  не відповідають цим вимогам 59 поправок, які включені до порівняльної таблиці, про що зазначено у порівняльній таблиці. Також, до порівняльної таблиці було додатково внесено зміни до трьох чинних законів України, зміни до яких законопроектом, прийнятим за основу, не пропонувались.

Як вбачається із порівняльної таблиці законопроекту (реєстр. № 4355), підготовленого до другого читання, яка була розглянута на засіданні Комітету 7 липня 2016 року  (додаток 1), до порівняльної таблиці були внесені пропозиції, які у колонці «Висновки, обґрунтування» зазначені як такі, що не відповідають вимогам статті 116 Регламенту Верховної Ради України, а саме - №№ 41, 46 (врахована частково), 47 (врахована частково), 48 (врахована частково), 49 (врахована частково), 72, 74 (врахована редакційно), 93, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 115, 138 (врахована частково), 146, 154, 201 (врахована частково), 206, 210, 211, 212, 213, 267, 366 (врахована), 594, 596, 607 (врахована частково), 610, 611, 612, 613, 614, 615, 628, 629, 630, 631, 632, 633, 634, 635, 636, 637, 638 (врахована частково), 639, 640 (врахована частково), 642 (врахована), 644, 645 (врахована), 646 (врахована). Всі інші пропозиції у порівняльній таблиці  враховані не були.

Крім того, пропозиція № 206 (внесена народним  депутатом України Люшняком М.В.), як вбачається із порівняльної таблиці, розміщеній на офіційному веб-сайті Верховної Ради України 13.10.2016, врахована частково, хоча у попередній порівняльній таблиці (станом на 07.07.2016) вона була відхилена.

Комітет з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України, проаналізувавши тексти  порівняльних таблиць до законопроекту (реєстр. № 4355), підготовленого до другого читання   (від 7 липня 2016 року та остаточної редакції порівняльної таблиці від 13 жовтня 2016 року), зазначає, що виправлено 22 поправки, а саме: № 68 - із «врахована частково» на «відхилена»; №№ 151, 206, 310, 427, 429, 430, 464 -  із  «відхилена» на «врахована частково»;  №№ 242, 243, 244, 245, 247 – із «відхилена» на «врахована»; №№ 246, 248 - із «врахована редакційно» на «відхилена»;  №№ 249, 250 - із «врахована» на «відхилена»;  № 342 – із «врахована» на «врахована частково»;  №№ 569, 570, 571 - із «відхилена» на «врахована редакційно»; № 591 - із «відхилена» на «врахована редакційно». 

У листі заступник голови Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин Бакуменко  О.Б. зазначив, що ці неточності були виправлені при опрацюванні зауважень та техніко-юридичних пропозицій Головного юридичного управління.

Окремо Комітет з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України привернув увагу щодо внесених поправок до законопроекту (№№ 672 – 690).

Для розгляду на закритому засіданні Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин 7 вересня 2016 року було подано узагальнені пропозиції  членів цього Комітету до повторного розгляду до другого читання законопроекту (реєстр. № 4355)  (додаток 5), які стосувались внесення відповідних змін до Земельного кодексу України, до Кодексу України про адміністративні правопорушення, законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)», «Про державний контроль за використанням та охороною земель», «Про охорону земель», «Про регулювання містобудівної діяльності».

        Як вбачається із протоколу засідання Комітету  з питань аграрної політики та земельних відносин, із стенограми засідання цього Комітету  від 7 вересня 2016 року (додаток 6), було заслухано інформацію щодо розгляду змін до порівняльної таблиці законопроекту (реєстр. № 4355). Згідно з рішенням зазначеного Комітету, до порівняльної таблиці до законопроекту (як вбачається із тексту порівняльної таблиці, розміщеної на офіційному веб-сайті Верховної Ради України станом на 13 жовтня 2016 року), було також додано поправки №№ 672-690, з яких - було враховано поправки №№ 673, 690, враховано частково поправку № 681, інші поправи  – не враховані. Зазначаємо, що лише поправка    № 689 зазначена як така, що не відповідає вимогам статті 116 Регламенту Верховної Ради України.

Після розгляду та обговорення порівняльної таблиці до законопроекту (реєстр. № 4355), на закритому засіданні Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин 7-8 вересня  2016 року, було прийнято рішення підтримати вищезазначені зміни до порівняльної таблиці та рекомендувати Верховній Раді України доопрацьований до другого читання з урахуванням поправок суб’єктів права законодавчої ініціативи проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування з управління земельними ресурсами та посилення державного контролю за використанням і охороною земель» (реєстр. № 4355) прийняти в другому читанні та в цілому як Закон. 

Виходячи із викладеного, Комітет з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України дійшов висновку, що порівняльну таблицю проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування з управління земельними ресурсами та посилення державного контролю за використанням і охороною земель» (реєстр. № 4355), підготовленого Комітетом з питань аграрної політики та земельних відносин до другого читання, оформлено з порушенням вимог частини першої статті 116 Регламенту Верховної Ради України.

Крім того, на засіданнях Комітету  з питань аграрної політики та земельних відносин двічі - 7 липня та 7-8 вересня 2016 року було прийнято рішення прийняти в другому читанні та в цілому як закон проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування з управління земельними ресурсами та посилення державного контролю за використанням і охороною земель» (реєстр. № 4355). Отже, Комітет переглядав і змінював свої рішення без голосування та прийняття рішень щодо перегляду попередніх рішень Комітету.

Тобто, виходячи з вимог частини п’ятої статті 44 Закону України «Про комітети Верховної Ради України»,  на засіданні Комітету 7-8 вересня 2016 року мало бути переглянуто рішення від 7 липня 2016 року та проголосоване більшістю від затвердженого Верховною Радою України складу членів Комітету.

Враховуючи вищевикладене, Комітет з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України  вважає за необхідне рекомендувати комітетам Верховної Ради України при підготовці законопроектів до другого читання дотримуватись вимог Регламенту Верховної Ради України щодо строків подання пропозицій і поправок до законопроекту, який готується до другого читання, змісту порівняльної таблиці, а також підготовки і подання додаткової порівняльної таблиці, у разі, якщо з тих чи інших причин не всі пропозиції, поправки включені до основної порівняльної таблиці (частина перша статті 116, частини перша, друга  статті 119),  не включені до порівняльної таблиці чи відхилені у разі включення пропозицій і поправок, які подано з порушенням вимог частини першої статті 116 Регламенту Верховної Ради України, тобто включені пропозиції, які не були при розгляді законопроекту в першому читанні.

Крім того, необхідно дотримуватись положень частини п’ятої статті 44 Закону України «Про комітети Верховної Ради України», згідно з якою прийняті комітетом акти можуть бути переглянуті, якщо за це проголосує більшість від затвердженого Верховною Радою України складу членів комітету, адже, непоодинокі випадки, коли комітетами до змісту порівняльної таблиці законопроекту, підготовленого до другого читання, вносяться суттєві зміни, які декілька раз розглядаються та приймаються на засіданнях комітету, не змінюючи попередні рішення комітету та не проголосувавши за них.

 

 

Перший заступник

Голови Комітету                                                        П.В.ПИНЗЕНИК

 

 

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Рішення Комітету”

18 березня 2024 10:40
22 лютого 2024 09:56
22 січня 2024 11:37
22 січня 2024 11:37
08 січня 2024 11:53
08 січня 2024 11:11
08 січня 2024 11:08
18 грудня 2023 10:31
06 грудня 2023 11:04
06 грудня 2023 10:58