КОМІТЕТ З ПИТАНЬ РЕГЛАМЕНТУ ТА ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ

 

 

 

 

Р І Ш Е Н Н Я

 

про заяву народних депутатів України Луценка І.В., Соболєва Є.В., Парасюка В.З. та інших щодо порушення Регламенту Верховної Ради України при голосуванні Постанови Верховної Ради України про надання згоди на призначення Генерального прокурора України Шокіна В.М.

 

Протокол № 8

від  11  лютого 2015 року

 

 

Розглянувши на виконання доручення Голови Верховної Ради України Гройсмана В.Б. від 10 лютого 2015 року заяву народних депутатів України Луценка І.В., Соболєва Є.В., Парасюка В.З. та інших щодо порушення Регламенту Верховної Ради України при голосуванні Постанови Верховної Ради України про надання згоди на призначення Генерального прокурора України   Шокіна В.М., керуючись пунктом 6 частини першої статті 13 Закону України «Про комітети Верховної Ради України», Комітет  в и р і ш и в:

 

1. Заяву народних депутатів України Луценка І.В., Соболєва Є.В., Парасюка В.З. та інших щодо порушення Регламенту Верховної Ради України при голосуванні Постанови Верховної Ради України про надання згоди на призначення Генерального прокурора України Шокіна В.М. взяти до відома.

2. Погодити лист від Комітету щодо розгляду заяви народних депутатів України Луценка І.В., Соболєва Є.В., Парасюка В.З. та інших, і направити його Голові Верховної Ради України (додається).

 

 

 

Перший заступник

голови Комітету                                                        П.В.ПИНЗЕНИК

 

 

 

 

 

 

 

 

Голові Верховної Ради України

ГРОЙСМАНУ В.Б.

 

 

 

 

Шановний Володимире Борисовичу!

 

Комітет на засіданні 11 лютого 2015 року (протокол № 8) за Вашим дорученням від 10 лютого 2015 року розглянув заяву народних депутатів України   Луценка І.В., Соболєва Є.В., Парасюка В.З. та інших, в якій вони, посилаючись на частину третю статті 48 Регламенту Верховної Ради України, повідомляють, що «в ході ухвалення рішення про прийняття проекту Постанови (реєстр. № 2084) були допущені грубі порушення Конституції України та Регламенту Верховної Ради України», зокрема,  «при голосуванні Постанови Верховної Ради України про надання згоди на призначення Генерального прокурора України Шокіна В.М. окремі народні депутати України були відсутні у залі пленарних засідань. Замість них голосування з цього питання здійснили інші народні депутати (факти таких порушень зафіксовано на відеозапису, що буде наданий окремо)». При цьому, прізвища народних депутатів України, які голосували за інших народних депутатів України, не зазначені, як і не зазначено за кого із народних депутатів України  здійснювалось голосування.

Комітет зазначає, що Регламент Верховної Ради України не містить положень, які б передбачали встановлення факту порушення вимог щодо особистого голосування шляхом голосування за іншого народного депутата України за допомогою відеозапису.

Комітет привернув увагу, що відповідно до частини третьої статті 47 Регламенту Верховної Ради України, у разі виявлення на пленарному засіданні народним депутатом України факту порушення вимог щодо особистого голосування шляхом голосування за іншого народного депутата України розгляд питання порядку денного на його вимогу зупиняється. Головуючий на пленарному засіданні встановлює присутність відповідного народного депутата України у залі засідань Верховної Ради України, а у разі його відсутності доручає Лічильній комісії вилучити картку такого народного депутата України та передати  її  головуючому на пленарному засіданні і проводить повторне голосування щодо пропозиції, яка ставилась на голосування останньою.

Як вбачається зі стенограми пленарного засіданні Верховної Ради України від 10 лютого 2015 року,  під час голосування за проект Постанови Верховної Ради України «Про надання згоди на призначення Президентом України Шокіна В.М. на посаду Генерального прокурора України» (реєстр. № 2084 від 10.02.2015) звернень від народних депутатів України щодо порушення особистого голосування шляхом голосування за іншого народного депутата України до головуючого не надходило (витяг із стенограми додається).

Крім того, у разі порушення встановленої Регламентом Верховної Ради України процедури при розгляді й голосуванні проекту закону, постанови, іншого акта Верховної Ради України, народний депутат України, інший суб’єкт права законодавчої ініціативи чи його представник (дотримуючись положень частин третьої-шостої  статті 48 Регламенту Верховної Ради України) можуть звернутися до головуючого на пленарному засіданні із заявою про порушення Регламенту Верховної Ради України при розгляді й голосуванні питання. Головуючий повинен невідкладно вжити заходів для усунення зазначених порушень, які виникли при розгляді й голосуванні питання, або у разі виникнення перешкод, які могли б вплинути на результати голосування під час його проведення, провести за рішенням Верховної Ради України повторне голосування без обговорення. 

Якщо в результаті вжитих головуючим на пленарному засіданні заходів не забезпечено припинення порушення Регламенту Верховної Ради України та не усунуто наслідків цього порушення при голосуванні за закон, постанову чи інший акт Верховної Ради України в цілому, або якщо головуючий залишив заяву без розгляду, народний депутат України, інший суб’єкт права законодавчої ініціативи може у дводенний строк звернутися до Голови Верховної Ради України з відповідною письмовою заявою з одночасним внесенням проекту постанови Верховної Ради України про скасування рішення Верховної Ради України про прийняття закону, постанови чи іншого акта Верховної Ради України в цілому. Такий проект постанови в день його внесення направляється до комітету, до предмета відання якого належить питання регламенту, для попереднього розгляду і внесення пропозицій, який у терміновому порядку, але не пізніш як за три дні від одержання проекту постанови з урахуванням календарного плану роботи сесії Верховної Ради України, готує висновок щодо доцільності його прийняття чи відхилення. Після розгляду відповідного проекту Постанови Верховної Ради України в Комітеті, Верховна Рада України без голосування про включення до порядку денного розглядає його на пленарному засіданні.

Народні депутати України Луценко І.В., Соболєв Є.В., Парасюк В.З. та інші не внесли проект постанови Верховної Ради України про скасування рішення Верховної Ради України, а лише подали письмову заяву про порушення особистого голосування.

Отже, повторне голосування у разі порушення вимог Регламенту Верховної Ради України щодо особистого голосування, здійснюється лише у випадку дотримання вимог частини третьої статті 47 Регламенту Верховної Ради України. При цьому має бути чітко зазначено прізвище народного депутата України, який голосував за іншого народного депутата України, а також прізвище того народного депутата України, за якого здійснювалось голосування.

Комітет зауважив, що згідно з частиною першою статті 48 Регламенту Верховної Ради України, рішення Верховної Ради України можуть бути скасовані Верховною Радою України до підписання відповідного акта Верховної Ради України Головою Верховної Ради України.

За даними,  опублікованими на офіційному веб-сайті Верховної Ради України, Постанова Верховної Ради України «Про надання згоди на призначення Президентом України Шокіна В.М. на посаду Генерального прокурора України» (реєстр. № 2084) 10 лютого 2015 року підписана Головою Верховної Ради України.

Враховуючи те, що заява народних депутатів України Луценка І.В., Соболєва Є.В., Парасюка В.З. та інших подана без дотримання вимог     статті 47, частин першої, третьої - шостої статті 48 Регламенту Верховної Ради України, у Верховної Ради України відсутні підстави для реалізації положень, передбачених статтями 47, 48 Регламенту Верховної Ради України, у тому числі для здійснення повторного голосування щодо Постанови Верховної Ради України «Про надання згоди на призначення Президентом України Шокіна В.М. на посаду Генерального прокурора України» (реєстр. № 2084),  підписаної  10 лютого 2015 року Головою Верховної Ради України.

 

З повагою

 

 

 

Перший заступник

Голови Комітету                                                          П.В.ПИНЗЕНИК

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Рішення Комітету”

18 березня 2024 10:40
22 лютого 2024 09:56
22 січня 2024 11:37
22 січня 2024 11:37
08 січня 2024 11:53
08 січня 2024 11:11
08 січня 2024 11:08
18 грудня 2023 10:31
06 грудня 2023 11:04
06 грудня 2023 10:58